Autokross: 1600 klasei laiks sasparoties

Viesturs Saukāns  26.11.2015 13:39 32

Jau daudzus gadus Latvijas autokrosā ir tradīcija – katru sezonu kāda no čempionāta klasēm nonāk “radošajā krīzē”, samazinoties dalībnieku skaitam. Šobrīd prognozes un arī aizvadītās sezonas nogale liecina, ka 2016. gadā par šādu krīzes klasi kļūs 1600 priekšpiedziņas kategorija. Klases sportistiem iekšienē jāsasparojas, lai klase nezaudētu kvorumu un netiktu automātiski iekļauta 2000 Super klases ietvaros.

Pašlaik LAF Krosa komisijas padome neizskata jautājumu par klašu apvienošanu, taču, ja tendences pirms nākamās sezonas nerādīs 1600 klases atgūšanās pazīmes, šāda apvienošanās var notikt pati no sevis, automātiski. Ja sacensībās 1600 klasē neierodas nepieciešamais dalībnieku kvorums, atbraukušie sportisti vai nu dodas mājās, vai nu pievienojas 2000 Super cīņām – tehniskie noteikumi to atļauj.

No dzirdētajām runām jāsecina, ka vadošie 1600 klases braucēji var nebūt regulāri čempionāta viesi. Anda Kļavas un, cik dzirdēts, arī Kaspara Silenieka plāni vairāk virzās Baltijas un Lietuvas čempionāta virzienā. Čempiona Rūdolfa Bogena veiksmīgā debija 2000 Super klasē cēsinieku var novirzīt uz lielo kategoriju arī nākamgad.

Tajā pašā laikā zināms par pāris jaunu sportistu plāniem pievienoties čempionāta 1600 klasei, kas, savukārt, neļauj kategoriju norakstīt jau priekšlaicīgi.

  • Laiks rādīs.

  • Man ir info par diviem jauniem braucējiem – viens no tiem ir Pēteris, kurš jau ziņoja par jauna auto iegādi, otrs ir Edgara Diļevkas viens no mehiem, kurš būvē Ford Puma.

    • Vēl dzirdēts, ka Balodim top jauns auto un, ka Grīnvalds vēl vienu sezonu autokrosā brauks…

    • P.Ā.

      Pēteris būs. Šim patīk ripot pa trasi. :)

  • NELAFAbraucējs

    Es varu pievienoties tai klasei ar 2.0 motoru :D Tā pat jauda aptuveni viena un par dažiem pat mazāka.

  • Jau daudzus gadus man ir 1995.gada BMW 316, taču par RWD fanu tā arī nekļuvu, jo līkumos baigi grūti savākt. Šogad sāku to pārveidot par FWD, cerams, ka nebūšu baigi noslogots un varēšu pabeigt. Doma ir izmēģināt spēkus autokrosā. Cerams, ka izdosies.

  • 1600 no skatītāja viedokļa nekad nav bijusi interesanta…

    • P.Ā.

      Vajag pašam braukt, ja nav interesanti. :)

    • Fans Visiem!

      Es kā autokrosa saktītājs gan neuzkatu ka 1600. nav interesanta. Jo tur ir ļoti labas cīņas kā piemers Pēdējasi Smiltenes posms kautvai 5 mašīnas bet tāpat intresanti!

    • NELAFa braucējs

      Negribas piekrist, ka 1600 nav bijusi interesanta. Bija brīži, kad tieši 2000 bija ļoti maz un normāls bariņš bija 1600 līdz ar ko arī tur bija visas labākās cīņas.

    • Visas iespējas nākt un braukt :)

  • mehanikis

    a kadus jaunus braucejus jus gribat lai nak klat? bez kitkaara bez 1600cc 200zs dzineja tur nav ko darit. uzreiz tak ir redzams kuram ta kaste iet un kuram neiet. pie patreizejas situacijas butu jamaina tehniskie noteikumi, lai bez mega parbuvem ar varetu braukt. ja saprotams latvijas cempionats utt un joprojam… es saprotu 2.0l klase ja buve taisi, bet 1600 klasei butu jabut nacionalaki noskanotai braukt gribetajiem ar plasaku pieeju. var man piekrist var nepiekrist daudz plusu un daudz minusu abos variantos. var jau braukt KKK un neiespringt.

    vai ir jeega no veselas krosa klases, ja no 10 startejosam automasinam taja, 2 gab ir tip top car, un 8 ir skuniti samakaretas kastes kas kust uz priekshu? uzturam klasi del paris masinam vai ejam uz kvorumu klasee?
    2.0 situacija ir vieglaka jo gan golfiem gan opeljiem utt tos 200 + – zs var dabut bez lielam izmaksam, bet 1600 klasei tomer butu japaliek stingrakos ramjos bez mega jaudas un izmaksam. Kungi lai izdodas!

    • Kaspars S

      Neredzu baigo izmaksu starpību bēvējot 1,6l vai 2,0l.

    • Micuks

      PRIEKŠLIKUMUS (bet konkrētus, sakarīgus!) studijā!!!!

  • #92

    marcus
    Nu tur jau gan es tev nepiekristu. It seviški pagājušo gad:))

  • Pālis

    Pagājušajā sezonā bija viens līderis, bet aizpagājušās Vantera/Bogena dueli par neinteresantu nosaukt būtu slimi….. Vajag tikai labu konkurenci….

  • Viszinis

    1600 klases vārdā varu teikt ka šī brīža līderim bija 174 hp in un 192Nm, neuzkatu ka kas pardabisks. Vēl viens no retajiem kas lieto e-98, in pats labakais dzinejs tapis turpat Cēsīs, kārba Rīgā, tā kā neuzkatu ka, kas pārdabisks. Viss paša rokās!

    • P.Ā.

      Njā, es šokā…174 …biju domājis ap 200…dažam labam šosezon 1600 bija vairāk…nerunājot par Vantera agrāko laiku raķeti…
      Bet ”blīve” ir pareizā ..es pateiktu- ”Traka” – labā nozīmē. :)

      • 88 atbalstītāja

        Konkrēti 88 būvejot savu mašīnu studēja internetā materiālus un lasīja grāmatās, konsultējās ar motoru būvētājiem, risināja rādītājus pēc formulām, lai sasniegtu max no mašīnas. Šoks vai ne šoks par hp un Nm, bet tā jauda, kas mašīnai bija, bija salikta tieši tāda pašā garāžā kā vairākumam.
        Ne velti, pašu darbs un laiks (automašīnu būvēja vairāk kā gadu) ir atmaksājies un nemaz vairāk kā citiem tajā klasē,

  • oto

    Jāmeklē iespējas lai ir kvorums, un šie instrumenti ir Lafa rokās, man liekas ir muļķigi teikt braucēji sasparojaties, tam visam ir jābūt priekšnoteikumiem.
    Protams ir labi ja ir jaudīga klase, tas ir sports galu galā, bet ja ir kā ir tad jāveido tādi noteikumu lai ir vairāk braucēji. Tikai vēl tā arī neesmu sapratis kā īsti strādā Latvijas krosa saimniecība- organizators ir LAF vai trases īpašnieks, kā tas īsti ir. Vai Laf rīko tusiņu noīrētā trasē?

    • Micuks

      Pasākumu (sacensības) rīko organizators- vai nu viņš īrē trasi, vai tā ir viņa īpašums. LAF ir tāda iestāde, kas cenšas nodrošināt, lai tiktu ievēroti principi (noteikumi) attiecībā uz trasi, rīkošanu, sportistiem, braucamrīkiem.(tehniskie noteikumi, piemēram)

  • oto

    Domāju pa lielam viss atduras naudās, braukt gribētāju būtu daudz, esam nu tik bagāti cik esam. Tāpēc arī domāju priekšrocības ir klasēm ar mazākām izmaksām. No tā izriet, ka maksimāli jāsamazina izmaksas, gan ar tehniskajiem noteikumiem gan ar dalības maksām un arī ģenerālsponsoru piesaistīšanu vai atseviškai klasei, vai posmiem vienalga. Cik aktīvi šinī jomā strādā LAF nav jau īsti ziņu, cik Laf krosa komisija ir izstaigājusi kabinetus lai piesaistītu sponsorus. Varbūt roku rokā ar trases īpašniekiem tas būtu jādara.

    Varbūt jaunajiem braucējiem pirmais gads bez dalības maksas vai 50%.
    Pa lielam pierādās, ka motorsports ir dārgs prieks un uz pašu braucēju rēķina, tāpēc arī ir dažādas amatieru sacīkstes, kur iespējam ir mazliet mazākas izmaksas līdz vienam brīdim.
    Žiguļu kauss ir pierādījis ka šāda klase var eksistēt diezgan labi kvorums vairāk vai mazāk saglabājas it sevišķi ziemas sacīkstēs un izmaksas rēķinot uz vienu nobraukto kilometru ir mazas. Arī Folkreis, bet cik ir dzirdēts organizatoriem diezgan sāpīgs ieberziens uz naudu, ja nav nopietnu sponsoru.

    Arī Igaunijā ir vēl švakāk kā pie mums un Lietuvā arī, varbūt rallycross ienesīs savas korekcijas, varbūt šis restarts nesīs rezultātus.

    • Kristaps VAZ#?

      Piekrītu par sacensību kā tādu sponsoru meklēšanu, folkreisu un autokrosu Igaunijā. Par pārējo gan nē.
      1) Izmaksu samazināšana ar tehniskajiem noteikumiem – to darīt būtu muļķīgi jau pašā saknē. Kāda interese būtu braukt ar (daudz?) vājākām mašīnām, ja tehnikas uzlabošanā jau ir ieguldīti gan līdzekļi, gan laiks? Tas domāts vispārīgi, ne par kādu konkrētu klasi.
      2)Amatieru krosā izmaksas top braucējiem jau sen diži neatpaliek no LČ izmaksām.
      3)Vaztusa standarta klase ir atsevišķs stāsts – tur tādi strikti noteikumi ir jau bijuši no sākta gala, teh.nolikumā spēcīgi nosakot ko drīkst un ko nedrīkst darīt, bet tā pat līderi tomēr ķimerējas, dara visu atļauto un dzīvojas pēc kārtas pie Ligura ar tiem pašiem “standarta” auto. + lai ieviestu tādus striktus noteikumus, ir jāievieš arī pastiprinātas pārbaudes. Par to pašu vaztusu runājot – pērn Biržu sacīkstē, kad pēc gonkas redzēju, ka dažām izvēlētām mašīnām motorus pārbaudes nolūkos jauc ārā turpat putekļainās trases vidū, biju ‘mazliet’ šokā, bet nu tās ir viņu darīšanas, ja atļauj to darīt tādos apstākļos :D
      4)Lietuva. Šis ir virziens, kurā LV krosam vajadzēja sākt skatīties JAU SEN. Pilnīgas muļķības, ka tur ar krosu ir švaki. Lietuvā paralēli oficiālam LT čempionātam notiek tikpat oficiālas reģionālās sacensības (mūsu izpratnē – B līga, amatieru kross – sauciet kā gribiet). Trases? Pats zinu 9, kurās notiek sacensības. Piemērs – BČ pēdējais posms Marijampolē – 6dienas gonkā bija 36 dalībnieki, 7dienas sacīkstē – 57! Mans, un, manuprāt, ne tikai mans redzējums par šo visu – vajag sākt sakārtot LAF un amatieru krosa attiecības un sākt lēnām rast kompromisus. :)

      • Par 4) piebilde – paši leišu fed pārstāvji ir diezgan izmisuši par B līgu, tās tehnisko kvalitāti, drošību, dokumentāciju, ietekmi šādam pasākumam uz Lietuvas čempionātu, utt. Arī nav medusmaize.

        • Kristaps VAZ#?

          biju uzdrukājis garu, garu komentāru un tad saspiedās un izdzēsās.. :D
          izkonspektējot izdzēsto – nav jātaisa tieši kā viņiem, bet jākustas līdzīgā virzienā. FR ir apsveicami, bet nav tas.

          • Nu vot neesmu drošs, ka TAS ir tas virziens. Lielā mērā mēs runājam par, piemēram, VW Golf II. Da tāds tas ir gan čempionātā, gan jebkādā formā ne-čempionātā. Tas, ar ko grib izsprukt ne-čempionāts, līdz ar to, sanāk faktiski drošība – lētāki, vienkāršāki karkasi, hvz no kurienes beņķi, siksnas, ķiveres, cimdi, kombinezonu vietā trenuškas, utt, ja pašam braucējam nav vairāk inteliģences par savu drošību. Un ja tas ir piedāvājums, tad LAFs uz to neparakstīsies un pareizi darīs.
            Ja Tu saki, ka LAFam un amatieru krosiem jāsakārto attiecības, tad tās ir sakārtotas – ir LAF Krosa komisijas kauss, 10-13 sacensības gadā, par izmaksām, kas ir perversi mazas (folkreisa izmaksas, kas ir praktiski zemākās visā Latvijas oficiālajā autosportā). Pasākumi notiek visos valsts reģionos, cik to ļauj organizatoru iespējas un pieejamās mašīnas. Jā, mašīnas čakarē tehniskā komisija – bet joprojām pamatā tikai par drošību. Un, ja LAFam būtu jāupurē drošība, lai varētu padraudzēties ar amatieru krosiem – aizmirstiet.
            Par reģionu krosiem un lietām – absolūti nevienam rīkotājam nav aizliegts savā reģionā rīkot oficiālus saskaņotus kluba/reģiona/novada seriālus ar vairākiem posmiem. Vai nu to darīt kā līdz šim, vai nu zem LAFa kā oficiālu kluba pasākumu, cits stāsts.
            Un mani sajūsmina ilūzija par Lietuvas krosa labklājību, kaut kur varbūt tāda ir manāma. Bet darbā ar kaimiņiem ir jūtams, cik patiesībā viss slikti ir saimniecībā. Viņi bija nelaimīgi, uzzinot, ka mūsu posms nākamgad pie viņiem nebūs. Viņiem vajag mūsu čaļus, lai izvilktu pasākumus. Viņiem ir vairākas superīgas trases, kādas Latvijā nav vairāk par vienu, taču nav cilvēku, kas tajās var kaut ko sarīkot, jo finansiāli netiek cauri. Tobiš, viņi nav ne labāki, ne sliktāki par mums, problēmas ir tieši tās pašas.

          • oto

            >Viesturam. Par lētākām izmaksām norteikti nevar to darīt uz drošības rēķina par to vispātr nav runas, jo drošōbas aprīkojums nesastāda tādu summu un vienreiz nopērkot tas der uz vairākiem gadiem, ko nevar teikt par dzinēju, pārnesumkārbu, pusassīm, amortizatoriem.
            Es domāju ir jāuzdod daži jautājumi, kas būtu tikai loģiski pirms sākt ko darīt.
            Ja ņemot, ka ir trase un infrastruktūra:
            1.vajag naudu lai organizētu, naudu var dabūt trijos veidos sponsoro+ dalības maksas+saimnieciskā darbība
            2. Lai dabūtu sposoru + no saimnieciskās darbības naudu (ēdināšana utt) vajadzīgi skatītāji, arī labi bonusi sponsoriem, tas ko viņi par to naudu dabūs pretī (reklāmas izvietošas utt)
            Lai dabūtu skatītājus ir jābūt ko rādīt+saprātīga ieejas maksa.
            Lai būtu ko rādīt ir jābūt braucējiem, lai būtu braucēji ir jābūt priekšnoteikumiem, dalības maksas, balvu fonds, tehniskie noteikumi, arī skatītāji, jo pierādās, ka braukt skatītāju priekša ir daudz lielāka interese.

            Tas viss ir jāsaliek kopā un jābūt sabalansētam lai visas puses būtu ieinteresētas, tas ir ļoti spēcīgs menedžments, un tur vajag ļoti ieinteresētu, harizmātisku cilvēku, kurš var ar savu ideju un domu paraut līdzi pārējos , un kā pierādās ilgtermiņā tas var ieinteresēt par atiecīgu samaksu, tas ir cilvēkam par šo darbu ir jāsaņem pienācīgs attalgojums.

            Ja pārkapj vienu no šiem priekšnoteikumiem, tad tur nekas arī pa lielam nebūs, viss nīkuļos, un viss pa lielam arī nemainīsies. Tas vāveres ritenis ir jāiegriež.

            P.s 90 gados bija diezgan patīkamas balvas par 1-3 vietu arī naudas un materiālās, magnetafoni, televizori utt, kā ir šobrīd?

            Atrodiet balvu fondu katrā sacensībā katrai klasei piemēram 1Vieta-500eiro, 2-400 eiro, 3 vieta- 300, 4-200, 5 -100 un redzēsiet pārējais notiks pats no sevis, nav jāizgudro velosipēds. zinu tā droši viem Latvijai ir utopija, bet kāpēc nevarētu būt komercmači???

          • Pilnīga taisnība, 100%

          • Ne velti pat FIA atdod savus čempionātus (F-1, RX, piemēram) promoteriem, kuri to visu izpilda jau ar mārketinga principiem, nevis vienkārši nolikumu un noteikumiem. Tādam procesam ir arī mīnusi, bet plusu ir vairāk, protams.

  • andris

    Žiguļu kauss ”Rencēnu autoklubs” biedriem 35 EUR pārējiem 70EUR
    paskaidrojiet man lūdzu durakam kapēc tā

    • Kristaps VAZ#?

      kluba biedri maksā pieklājīgu kluba biedra dalības gada maksu (ja nekas nav mainījies).

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis