Autokross: Aizvadīts čempionāta otrais posms

Viesturs Saukāns  04.06.2012 09:54 19

Svētdien Brenguļu autotrasē Latvijas autokrosa čempionāta otrajā posmā uzvaras klasēs guva Reinis Lilienšteins (1600 klase), Jānis Miščenko (2000 Super) un Raimonds Jerāns (Open). Beta bagiju bērnu čempionāta trešajā posmā uzvara Evertam Henilānam, bet Latvijas kausa klasē VAZ Klasika pirmais – Imants Kolomenskis.

Dubļainā un sarežģītā trasē 1600 klasē bija četri izteikti favorīti – pērno čempionu Reini Lilienšteinu (Salcgrīva, SK Salaca) apdraudēja Ritvars Zobens (Laubere, SK Ogre), Andis Kļava (Lapmežciems, Autocross.lv Autokrosa komanda) un Kaspars Silenieks (Kuldīga). Finālā Lilienšteins uzvarēja startā, taču Zobens un Kļava brauca centimetru attālumā no līdera. Uzvarētājs tika noskaidrots brīdī, kad Reinis veiksmīgāk tika garām par apli atpalikušajiem sportistiem, svinot šā gada otro uzvaru. 2011. gada Latvijas čempions guva jau sesto Latvijas čempionāta posma uzvaru pēc kārtas. Zobenam otrā vieta, bet trešajā pozīcijā pēdējā aplī nonāca Kaspars Silenieks, kurš sagaidīja Kļavas izstāšanos un apdzina trešajā vietā braukušo Mareku Daini (Kuldīga).

2000 Super klasē dienas gaitā neapturams bija Jānis Miščenko (Aizkraukle), kurš uzvarēja visus trīs kvalifikācijas braucienus un arī A finālā pārliecinoši finišēja pirmais. Miščenko šī bija tikai otrā sacīkste Latvijas autokrosa čempionātā, bet jau sasniegta pirmā uzvara. Otro vietu guva Raimonds Mūrnieks (Pope), kurš dienas gaitā aizvadīja skarbas cīņas ar klases pārējiem favorītiem. Trešais – pirmā posma uzvarētājs Juris Spīķis (Rīga, SK Ogre), kurš piedzīvoja gan pusasu plīsumus, gan avāriju, gan sajūga defektu, tomēr A finālā prata veikt visus apļus un kāpt uz goda pjedestāla.

Open klasē kvalifikācijā dominēja Ints Jeršovs (Rīga), taču uz A fināla starta viņš stājās ar ātrumkārbas defektu – nebija otrā pārnesuma, kas bija īpaši svarīgs sarežģītajos trases apstākļos. Rezultātā no starta Jeršovs aizbrauca tikai piektais. Vadībā nonāca pērnais čempions Raimonds Jerāns (Salacgrīva, SK Salaca )un, tā kā aizmugurē braucošie zaudēja laiku savstarpējās cīņās, Jerāna brauciens pēc uzvaras bija salīdzinoši vienkāršs. Pirmā posma uzvarētājam Jeršovam tomēr izdevās sasniegt otro vietu – viņa priekšā ar nolūzušu riteni izstājās viens no favorītiem Jānis Kozlovskis (Ogre, SK Ogre), ar tehnikas defektu kapitulēja Eduards Iesalnieks (Valka), bet sevi apdzīt ļāva Roberts Ansons (Rīga). Jeršovs – otrais, Ansons – trešais.

VAZ Klasikas Latvijas kausā šajā posmā atkal dominēja žiguļu līderis Imants Kolomenskis (Ogre). Lai gan pēdējos fināla apļos viņu noķēra Kristaps Maševskis (Rite), uzbrukumiem laika nepietika. Aiz Kolomenska un Maševska trešo vietu sasniedza Edijs Zimza (Valmiera).

Beta bagiju Latvijas bērnu čempionāta trešajā posmā pārtrūka pērnā čempiona un pirmo posmu uzvarētāja Daniela Špaka (Liepāja) uzvaru sērija – Everts Henilāns (Garkalne) veiksmīgāk pietuvojās pirmajam pagriezienam, aizspraucoties Špakam priekšā. Henilāns pārliecinoši guva savu pirmo uzvaru, bet kopvērtējuma līderis Špaks – otrais. Trešajā vietā – Alberts Duntavs (Līči).

  • Bija labaa gonka! :) Palkdies visiem, kuri paliidzeeja. It sevishkji – Pigoram, Chocham un Siipim!

    • Gints

      Bija ok,būtu vel finālā mašīna izturējusi,būtu vispār ideāli ;)

  • Bārda

    Ja nakošaja sezona notiks posms Brengulos domajams ka dalibnieku buss vel mazak. Drausmiga trase un organzacija. Žel beigas jau palika tas tehnikas un nav ko vainot laika apstakļus. Tas tik tads mans noverojums. Nu nekas gaidam ar nepacietibu Vecpili ;-)

  • Paiders

    mūrniekam, noteikt skarbas cīņas! Kādus stulmumus tu raksti

    • Protams, cīņas skarbums ir subjektīvs vērtējums, bet nedomāju, ka teikumā “Otro vietu guva Raimonds Mūrnieks (Pope), kurš dienas gaitā aizvadīja skarbas cīņas ar klases pārējiem favorītiem” ir baigi daudz stulMuma, atceroties 2. kvalifikāciju un sadursmes ar Spīķi un Ziedānu… Noteikti strādāt motivējoša piezīme, thanx.

      • Paiders

        O, O ar čempiona mašīnām.
        Bet kurš tajās sadursmēs bija vainīgais?

    • ilvis

      Turpmāk pēc katras gonkas visi žurnālisti sazinās ar Paideru, lai viņš pasaka, vai cīņas bija skarbas, un tikai tad publicē jau saskaņotu viedokli, lai tak tas stulbums neizplatās!!!

  • lainers

    Pilnīgi piekrītu Bārdai organizācija bija zem katras kritikas. Ne tikai bedres ,trase laikam līdzināta bija vienu reizi , ja vispār bija un ja to var saukt par līdzināšanu.
    Ūdenim lai noskalotu mašīnu bija jāskrien pakaļ uz kkādu dīķi. Jums liekas tas normāli?

  • GOLUBEVVOM

    PAR SUPER 2000
    Nu par 2000 super lieki ko runāt, miščenko ir formālais favorīts, jācer ka Juri SPĪĶI nemocīs tehnikas defekti! Kritiķi jau brīžiem iedziedās par Spīķi trešo, par bauskas dienu utt, bet bauskā jau mēs redzējām, kā Spīķis trešais no pēdējās starta vietas bija aizcīnijies līdz trešajai vieta, ja ne kontakts ar igauņu zēnu, tad viss būtu salikts pa plauktiņiem, ja par šo kādam būs kautkas sakāms, tad viens fakts no manis, Spīķis, ne braucis bija, ne trennējies šajā trasē, atšķirībā no visies, kā arī visi pārējie var nečīkstēt, ka tehnika sagatavota lalala, tie visi ir pusspļauti mēsl*, gan Miščenko, gan Ziedānam tehnika ir līmeni, tam pašam Kenigsbergam auto nav slikts, tikai visam tam maisa kāja kas vidējo pedāli par daudz spiež. kaitinoši par bauskas posmu pat bija lasīt, ”Spīķis tā īsti nepretendēja uz trijnieku” nu wtf, manuprāt, nav šaubu par to, kas ir galvenais favorīts!
    Par Ziedānu biju domājis, ka būs konkurētspējīgāks, iespējāms, jāaproda ar jauno tehniku, kura arī kā zināms ir līmeni, jo mēs taču zinām, ko Nitišs ar viņu varēja parādīt, bet nekas vēl jauns džeks, sakopos domas, būs labi, pagāšgad jau bauskā nodemonstrēja ātrumu.

    Miščenko protams arī ir līmenī un visiem būtu jārēķinās ar viņu, sezonas pārsteigums, jo par Spīķu dzimtas pārstāvi jau skaidrs bija, dažkārt nevar atšķirt Juris, vai Jānis tur pie stūres sēž, atšķirība pieredzē manāma, tā pati pārgalvība ko redzējām pāris gadus atpakaļ!

    Kenigsbergs lēns smiltenē, ātrs bauskā, bet tā īsti nevar saprast to viņa ātrumu, brenguļos neparādijās noteikti, ka tehnikas saudzēšanas nolūkos, bet lai izdodas, lielāku pārliecību un būs labi!

    Juris Smilga, protams smiltenē favorītu gaisa bojātājs, brenguļos tā īsti ātrumu viņa sniegumā nevarēja saskatīt, bet tas noteikti tas pats iemesls kas Aināram, tikai tas ka viņs startēja un tas ir ļoti augsti vērtējams, ka nebaidās no bedrēm un lauztiem riteņiem!

    Prieks, ka klases sāk atdzīvoties un ka ir spriedze gan trasē, gan ārpus tās, super!!!!!

  • #171

    Njaaa trase bija nenormāli briesmīga, par organizāciju nemaz nerunājot :)

    Negribu iedomāties pat cik Folkreisa mašīnas sasniegs finišu pēc mēneša :(

    25 traktors uzlaboja dienu :D :D :D

    • GOLUBEVVOM

      Metriņš, vecīt metriņš, bet tas cilvēks ar to traktoru nebija vainīgs, darīja ko spēja, tāpat kā tie braucēji kam tehnika netur līdzi pārākai, tas bija organizatoru darbs sagādāt traktorus, divspiecītim ar nebij ne vainas, varēja pasmieties!

  • Kristaps

    Žēl par Brenguļiem….
    nu jau ar zināmu nostaļģiju var atcerēties gonkas pirms 4-5 gadiem tur….

  • G-1

    trase izskatījās pamesta un nezinot noorganizēja sacīksti.

  • HarryVanLee

    LAF autokrosa komisijai laikam vajadzētu izdarīt secinājumus par Brenguļu trasi un sacensību organizāciju,jo jāatzīst,ka dažas amatierklubu sacensības tiek organizetas augstakā līmenī nekā notikušais Brenguļu posms… Saprotams- laika apstākļi mazliet pabojāja sacensību gaitu/trasi-bet tehniskais personāls/nodrošinājums-greidera darbs, ,,metriņa,, šovs-lai arī uzjautrinoš,tomēr neatstāja pozitīvu iespaidu par pasākuma kvalitati… Trases infrastruktūra,ja tā var teikt-skatītāju soliņi,nožogojumi vietām nopuvuši, gāzās jau no vēja pūsmas… Tas,ka sportistiem pašiem ar spaiņiem jāstiepj ūdens no dīķa NAV Latvijas čempionata posma cienīgi… Bet citādi-pašas sacensības bija labas! Respect tiem,kas tika līdz galam!

    • silis

      piektiitu tev perfekts apraksts par gonku

  • Miķels

    Par ko jūs te runājiet?? Latvijas autokross ir miris jau vairākus gadus atpakaļ!! Tas ,kas notiek tagad- ir k-kāda šrotu dīdīšana pa nevienam nesaprotamu trasi (ja to vispār var nosaukt par trasi) ,nevienam nesaprotamā veidā! K-kādas klases kopā, k-kādas atsevišķi. Sacensību organizēšana – nu apmēram kā 70 tajos, tikai daudz daudz dārgāk , nesaprotu tikai par ko ir jāmaksā sportistam!?

    • Nu, ka miris, ta miris, aiztaisi šito lapu ciet, aizmirsti to un pievienojies porno.com baudītāju pulkam.

      • Pilots

        Miķeli par tavas labās rokas spēku neviens nešaubās!

    • Kristaps

      Alkohols ir kaitīgs veselībai – sevišķi smadzeņu darbībai!!! :D

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis