Autokross: Brenguļi turpinās dīvainās tendences?

Viesturs Saukāns  08.06.2017 16:56 3

Šā gada Latvijas autokrosa čempionāta trešais posms sestdien notiks Brenguļu autotrasē. Pirmie posmi Smiltenē un Vecpilī parādījuši pāris dīvainas sakritības. Tās turpināsies arī Brenguļos?

Ārējo spēku uzraudzībā?

Viena no sakritībām – smagi un mazāk smagi notikumi neļāva Vecpilī uzvarēt nevienam no Smiltenes uzvarētājiem. Tas ir visai neraksturīgs statistikas rādījums, ka pirmajos divos posmos nevienā no klasēm nav divu posmu uzvarētājs. Tas apliecina klašu iespējamo konkurences blīvumu. Paliek neatbildēts jautājums, kuru Brenguļi atbildēs – vai Vecpilī sportiskais lāsts izslēdza “kopvērtējuma līderus” vai “iepriekšējā posma uzvarētājus”? Šajā gadījumā tā ir kardināla atšķirība, ja lāsta turpinājumu sagaidām sestdien. Tomēr, ja nopietni, ir pazīmes, ka Brenguļos daļā klašu tomēr panākumus gūs šogad jau uzvarējuši braucēji.

Vēl viena interesanta tendence – lai gan pirmie posmi sarūpēja atšķirīgus rezultātus, katrā klasē ir viens vai, maksimums, divi braucēji, kuri paspējuši iekrāt lielāku vai mazāku pārsvaru pār sekotājiem.

Un vēl viena nianse – 2000 Super klasē līdz šim top-3 rezultāti veidojušies ar tiesnešu lēmumu palīdzību.

Atgriežoties pie Smiltenes līderu ciešanām Vecpilī, lai runā tabuliņa.

Klase/Smiltenes uzvarētājs/Sm.uzvarētāja sekmes Vecpilī (Vecpils uzvarētājs)

1600 – Petraška – motora defekts uz stenda pirms cīņas (R.Dainis)

2000 Super – Kārkliņš – nenovēršams pusass defekts 2.kval. (Bogens)

Open 2500 – Kozlovskis – 2. vieta (Jeršovs)

VAZ Klasika – Krieviņš – motora defekts laika kontr. (Tēts)

B600 – Vinokurovs – motora defekts laika kontr. (Baumanis)

Mini – Dungveckis – 3. vieta (Zavarskis)

Open 4500 – Borševskis – nepiedalījās (nepiedalījās neviens)

Ja neskaita Kozlovski un mazo lietuvieti Dungvecki, pārējiem tas izskatās pēc lāsta. No otras puses, gan jau visam ir skaidrojums. Piemēram, Smiltenē smagnējā trasē samocīti motori, kuri izgriezti līdz galam prasīgajā Vecpilī; neizpildīts mājas darbs ar pusasīm…

Brenguļu posmam varētu būt zināma tendence uz nedaudz dīvainiem rezultātiem. Piemēram, pērn 1600 klasē uz pjedestāla uzkāpa Mareks Dainis, 2000 Super klasē – Juris Smilga, Open 2500 klasē Raivis Grigorovičs (visiem trešās vietas). Rezultāti, kuri tobrīd varbūt pārāk nešokēja, taču uz čempionāta kopējā iznākuma fona šajās klasēs bija nedaudz neparasti. Pērn vispār bija neparasts posms, jo Vidzemē naktī pirms sacīkstes plosījās vētra.

Īsāk sakot, mistikas un burvestību žanra cienītājiem pirms šī posma intriga nodrošināta (galvenais, lai neparādās vampīri un citplanētieši).

Ja nopietni (vēl viens mēģinājums), klasēs ir zināmi galvenie favorīti.

Daini atstāj nepieskatītu

1600 klasē Rihards Dainis palicis bez Smiltenes varoņa Petraškas. Žēl, varēja būt labs duelis. Šobrīd izskatās, ka konkurenti ļaus Rihardam veidot pārsvaru, un Dainis ir ceļā pēc čempiontitula. Jānis Lideris, Andis Kļava un Kaspars Silenieks šobrīd ir ļoti neprognozējamās pozīcijās viens pret otru, kas, šķiet, arī būs galvenā intriga. Jānim Grīnvaldam ir iespēja sarūpēt sev kaut ko interesantu, ja iepriekš minētie pārcenšas ar cīņām. Smiltenē šo scenāriju jau redzējām.

Klasē atkal bažīgs kļuvis dalībnieku skaits – tikai nepieciešamais minimums. Krists Valters šajā sacīkstē nebūs (Uldis Valters arī nē), jo mašīnai pēc Vecpils posma finiša sarūpējās motora defekts. Kuldīdznieki gatavojas rallijkrosa posmam Biržos. Uz Vidzemi nedosies neviens no lietuviešiem, cīņai nav pieteicies arī Andis Skolmeistars, par ko žēl, viņš labi iederas Lidera-Kļavas-Silenieka grupējumā. 1600 klases kolektīvam atkal jāsāk meklēt risinājumi kvoruma problēmām.

Atklātie, un tie, kuri slēpjas

2000 Super klasē Vecpilī sevi pierādīja Edijs Ošs, Rūdolfs Bogens un Ritvars Kārkliņš. Izrāde bija īpaša un unikāla. Taču jautājums: kurš rezultāts bija “īstāks” – Smiltenē, kur Kārkliņš visus sakāva ar pamatīgu pārsvaru, vai Vecpilī, kur, līdz Ritvara kapitulācijai trīs minētie brauca centimetru robežās? Kā nesen uz šo jautājumu atbildēja kāds bijušais Latvijas krosa čempions ar Eiropas pieredzi: “Liekas, ka Vecpilī labu rezultātu var sagādāt braucējs, kurš prot izslēgt veselo saprātu. Dažiem šajā klasē ar to nav problēmu!” Tad tāpēc konkurenti bija tik tuvu?

Klasē pašlaik slēpjas vēl daži stiprinieki. Raimonds Mūrnieks ir top-3 braucējs (kopumā top-3 braucēji klasē ir seši, visi vienā trijniekā), taču kopvērtējums to nedaudz slēpj pirmā posma rezultāta anulēšanas dēļ. Juris Zembergs un Juris Smilga ir viltnieki, kuri sarūpēs kādā brīdī ko pavisam pārsteidzošu. Zemberga situāciju nedaudz izpostīja Vecpilī norautā pusass. Ja ne šī neveiksme, Juris kopvērtējumā būtu tikai četru punktu attālumā no līdera Bogena. Smilga abos posmos guvis stabilus rezultātus – piekto un ceturto vietu.

Trīsvienība

Open 2500 klasē pašlaik veidojas skaista cīņa par uzvaru starp Intu Jeršovu, Jāni Kozlovski un Lauri Unāmu. Pirmajiem diviem jau pa uzvarai, varbūt ir laiks sevi pieteikt arī pērnajam čempionam Unāmam? Lauris iepriekšējo posmu aizvadīja ar absolūti neatbilstošu ātrumkārbu, tāpēc jau startā cīņa abiem konkurentiem bija zaudēta. Unāmam arī visvairāk vajag augstāko rezultātu, jo kopvērtējumā pēc diviem posmiem viņš ir tikai sestajā vietā.

Nav iemesla domāt, ka trijotni varētu apsteigt kāds no sekotājiem. Taču kaut kad modīsies pērnais vicečempions Jānis Dreimanis, kura sezonas sākums nav īsti tik stabils kā bijām pieraduši redzēt pērn.

Vēl nesaprotami

VAZ Klasika cīņa par pirmajām vietām ir rosolveidīga – Smiltenē Jānis Linde likās neapturams (kamēr viņu neapturēja viņa paša mašīnas ātrumkārba). Čempions Kalvis Tēts likās izsūtīts no līderu pulka, bet Andris Krieviņš kā bosiks pārstaigāja minētajiem pāri un uzvarēja. Un te pēkšņi Vecpilī viss ir otrādi – Krieviņš nonāk nekurienē jau treniņos, Tēts pēkšņi atkal ir līderis, Linde, gluži kā pērn, piesedz Kalvja uzvaru. Vīri, tad kurš no jums tur ir favorīts!?

Jāpatur prātā, ka Edgara Elsta pirmais pjedestāls diez vai bija nejaušība, viņš konsekventi tuvojas klases līderu pulkam. Tāpat nedrīkst norakstīt arī Heinaru Lehtsāru, kurš pēc pjedestāla Smiltenē piedzīvoja sāpīgu motora defektu tālajā ceļā no piekabes līdz tehniskajai komisijai… Un Edijs Zimza, kurš guvis piekto un ceturto vietu pirmajos posmos, bet pērn prata uzkāpt uz pjedestāla Brenguļu posmā.

Bagijos dažādi stili

B600 līdzīgs stāsts – šogad dalībnieku klasē mazāk, taču tie, kuri ir, jebkurš var būt uz pjedestāla, faktiski jebkurš var arī uzvarēt. Pat sīkāk nav nepieciešamības iedziļināties, saliekam pēdējos piečukus uz katru, un baudām cīņu!

Mini bagiju klasē gan, šķiet, Vecpils posms bija “īstāks” nekā Smiltenes rezultāti. Mats Zavarskis un Baiba Sileniece ļoti izskatās pēc galvenajiem favorītiem šosezon. Zavarskis pat vairāk – apbrīnojami, ka viņš spēj būtu divas sekundes aplī ātrāks par tuvāko sekotāju…

Lieliska ziņa ir Open 4500 klases pārstāvju pulcēšanās uz Brenguļu posmu – Jānim Veģerim un Armandam Plūmem pievienojies Nils Bernāns ar savu Audi mežoni. Nils iepriekšējās nedēļas nebija Latvijā, tāpēc nevarēja palīdzēt stutēt klasi iepriekšējos posmos. Taču pašlaik lielais Open vēl neļaujas aizmirsties!

Uz Brenguļiem!

  • [Ex]

    Atvaino, Viestur, bet mans pjedestāls pagājušajā gadā Brenguļos nebija dīvainība. Braucu cik varēju un sanāca. Tehnika turēja, pašam sanāca, bija rezultāts. Tam būs turpinājums nākamgad.

  • juris

    galvenais, ka Tu, pats tam tici!

    • [Ex]

      Šaubu nav. Es par saviem vārdiem atbildu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis