Autokross: D-3 bagiji Baltijas kausā? Droši!

admin  30.06.2010 02:04 0

FOTO: Autocross.lv

Latvijas autokrosa publikai Eiropas čempionāta lielākās bagiju klases D-3 nianses līdz šim bijušas salīdzinoši svešas, jo ar šādu tehniku pēdējos desmit gadus bija darbojusies vienīgi Alekseja Jaluņina komanda. Liela daļa citu speciālistu šos auto redzējusi tikai atsevišķos Eiropas čempionāta posmos. Savukārt šogad Latvijas sportisti Jānis Boks un Juris Kuļikovskis cenšas doties šīs klases virzienā startiem Eiropas čempionātā.
Jura Kuļikovska tehnika tiek būvēta Latvijā, Kuļikovsku ģimenes darbnīcā. Izejot tehnikas būves procesu no sākuma līdz beigām interesantas atklāsmes guvis konstruktors Ivars Kuļikovskis. Viņš neredz iemeslu, kāpēc tagadējam Baltijas D-3A kausam nevarētu pievienot D-3 klasi – tas nebūtu nedz neprātīgi, nedz dārgi, nedz sportiski nekorekti.
„Būvējot lielās klases bagiju mēs atklājām, ka ar šīm mašīnām varētu startēt Baltijā un seriāls no tā tikai iegūtu, turklāt popularizētu šo Eiropas klasi mūsu reģionā. Pēdējos gados radies mīts, ka D-3 klase Eiropā ir tehnikas kronis un kaut kas neaizsniedzams. Patiesībā viss ir citādi. Jau šobrīd Eiropas čempionāta posmos mazās klases dalībnieki brīžiem brauc ātrāk par vairumu D-3 braucēju. Viss ir atkarīgs no abu klašu svara atšķirībām – paspēlējoties ar svaru tabulu var iegūt ļoti līdzīgus spēku samērus. Turklāt jāatzīmē, ka D-3 klase pat sanāk lētāka nekā D-3A, jo mazās klases noslēpums ir svara atmešana, kamēr D-3 Eiropas noteikumi paredz šo mašīnu salīdzinoši svaru. Tas nozīmē, ka, piemēram, virsbūve, kurai mazā klase izmanto dārgos šķiedru materiālus, D-3 klasē izgatavojama no stiprāka, smagāka un lētāka materiāla. Tas pats ar mašīnu grīdu un citām daļām. Turklāt, daudzi būs pārsteigti, taču Andra D-3A bagijs un Jura D-3 bagijs ir identiski lielākajā daļā mezglu: dodoties uz Eiropu mēs varēsim manevrēt ar piekares daļām, pusasīm un citām lietām starp abām mašīnām pēc nepieciešamības. Tas, ko vēlos teikt ir, ka Latvijas un Baltijas sportistiem nevajag baidīties no D-3 klases, bet pētīt iespējas darboties šajā virzienā arī mūsu reģionā. Taču nepārprotiet – ja kāds manā vēlmē saskata mana dēla interešu lobēšanu, tad es no šīs idejas virzīšanas tūlīt atteikšos, tāds nav mans mērķis,” atzīmē Ivars Kuļikovskis.
Jebkurā gadījumā, redzot, ka Baltijas D-3A kauss pēdējos pāris gados kļuvis par visai formālu pasākumu, D-3 klases tehnikas piesaistīšana varētu būt risinājums. Atsevišķās Eiropas valstīs abas klases jau startē kopīgos braucienos, tātad šāds lēmums nebūtu pārdabisks. Ja ideja liekas saistoša, tā jāvirza uz LAF Krosa komisijas padomi un jāuzsāk diskusija par šo tēmu. Turklāt šādā veidā jau esošie D-3 sportisti no Baltijas gūtu iespēju atrādīties savai publikai biežāk kā reizi gadā, gūstot publicitāti un treniņu iespējas.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (6)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (85) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis