Autokross: Eduards Iesalnieks un Jānis Kozlovskis komentē avāriju

Viesturs Saukāns  28.05.2016 20:58 38

Lai arī sociālie mediji jau mutuļo ar pašizgudrotiem spriedumiem par avāriju, Vecpils Open 2500 klases otrās kvalifikācijas brauciena avārijā iesaistītie sportisti situāciju uztver piezemēti.

Eduards Iesalnieks paturēts Liepājas slimnīcā līdz pirmdienai, kad viņu cītīgāk apskatīs ārsti. “Esmu ļoti pateicīgs mūsdienu autokrosa sportistu drošības prasībām, jo tās man ļoti palīdzēja,” saka Iesalnieks. “Nesen iegādājos jaunākās paaudzes sporta sēdekli ar tā sauktajām ausīm, kuras pasargā braucēju no sānu triecieniem. Mašīnas drošības karkass izturēja, viss nostrādāja. Pašlaik mediķi pārbaudījuši man galvu, jo bija aizdomas par satricinājumu. Taču viss kārtībā. Vienīgās apstiprinājušās aizdomas ir par viena skriemeļa iespējamu plīsumu. Šobrīd mani no slimnīcas vēl neizraksta, jo gaidīsim pirmdienu, kad ārsti mani apskatīs padziļinātāk. Jūtos labi, paldies visiem par laba vēlējumiem! Pati avārija bija… neveiksmīga, muļķīga. Taču tā gadās.”

Jānis Kozlovskis, kurš avārijā arī apmeta kūleni, skaidro savu piedzīvojumu: “Redzēju, kā man priekšā gaisā paceļas Eduarda mašīna. Mēģināju saprast, uz kuru pusi braukt, jo nebija skaidrs, kur tā kritīs. Kamēr skatījos uz viņa lidojumu, nepamanīju, ka pats vienkārši taisni dodos valnī. Kad atdūros pret trases malu, jau biju tikai pasažieris. Labi, ka mums viss kārtībā. Paldies komandai, kura ne tikai saveda kārtībā manu mašīnu uz finālbraucienu, bet pat palīdzēja izcīnīt otro vietu šajā Latvijas čempionāta posmā!”

  • Fans Visiem.

    Labi ka viss kartībā! Iesalniekam mašīna labojama?

    • Fans

      Cik skatījos, šķiet, ka nē! Salocīts un sadauzīts viss, ko vien varēja salocīt..

    • Tur nekas vairs nav labojams – tehniskā komisija bija spiesta konfiscēt gan karkasa papīrus, gan pasi.

      • Fanuks

        Bet par donoru jaunai mašīnai jau drīkst izmantot kaut ko?

        • Protams, jā. Es tik par drošības karkasu – tur viss slikti. Bet jācer, ka maksimāli sataupījušies mezgli un daļas. Un tāpat jācer, ka Eduardam šis būs spītīgs motivējums atgriezties!

  • es

    Kamēr tajā trasē kāds nenositīsies, trases apmales tur netiks uzstādītas. Trases vaļņi darbojās kā tramplīni un dēļ tā tur arī katru gadu kāds iznīcina savu tehniku! Labi, ka līdz šim viss ir labi beidzies…

    • ...

      Kas vainas vaļņiem? Tie ir par lielu vai par mazu? Trase ir laba, bet kļūdas nepiedod.

    • Guntis

      Drošības ziņā tehnoloģijas iet strauji uz priekšu…..Vecpils trase ir interesantākā tieši ar to,ka nav tās betona un metāla apmales…labs segums,ātrums….jā,braucējiem varbūt nežēlīga,bet skatītājiem tur vienmēr ir ko redzēt

      • Es

        Trase patiešām interesanta, to arī daudzi atzīst, bet ja piemēram bīstamākajās vietās, līkumu iekšmalās, aiz starta taisnes uzliktu pirms tiem vaļņiem riepas, tas trasi nepadarītu mazāk aizraujošu, bet gan daudz drošāku un sportistiem draudzīgāku. Tās arī nav nekādas baigās tehnoloģijas kuras maksātu milionus! Vaļņi nepilda savu funkciju, tie nenovērš mašīnas izlidošanu no trases, bet gan tieši pretēji, uzmet to gaisā un tā kūleņodama izlido no trases. Skatītājiem tas protams patīk :) bet sportistiem autiņi norakstīti… Mūsdienās vīriem ir jaudīga tehnika, drošībai jāpievērš vairāk uzmanības, tas arī viss…

    • krosā kopš 1986

      Nu Zēlovas trasē ar nav nekādas modernas tehnoloģijas un tur notiek EČ, tā kā ne jau vaļņi ir pie vainas….

      • Es

        Tad kas ir pie vainas, ka tieši šeit katru gadu kāds iznīcina savu tehniku? :)

        • Gribiet, pateikšu točna? Apvainosieties! :) Kamēr Latvijā sportisti panākumus mēģinās gūt, pie Ligura ķerot septiņus zirgus, nevis trenējoties arī starp LČ posmiem, tikmēr būs tā, kā ir, ka atnāk visādi autosporta guru un uz aci pasaka, ka “te neviens nevar trīs apļus vienādi nobraukt, katru reizi pa citu līniju!”. Diemžēl tādas ir runas un diemžēl ir zināma taisnība lielākajā daļā gadījumu. Tas nav ne par Eduardu personīgi, ne par citiem, kas Vecpilī ir bijuši uz mutes (es pats 2x, un tieši tāpēc, ka pa vidu netrenējos un nepazinu trasi), tas ir par tendencēm kopumā.
          Es pieļauju, ka Starkam, Daiņiem, Spīķiem, Bogenam utt varētu būt zināmi komentāri par tā paša folkreisa ietekmi uz viņu pieredzi. Jā, jā, protams, atkal velku savā virzienā. :) :) :) Bet tie ir tie pieredzes kilometri, kuri maksā sīknaudu, salīdzinājumā ar kārbām, motoriem, Reigeriem, kompjiem utt.
          Un ja par trasi – F-1 visi zina, ka Monako katra kļūda maksās dārgi. Bet tur visi brauc un visi to gonku gaida. Un aizbrauc uz sašķiļās. Indy 500 gonka – superspīdvejs, kurā, ja šķiļās, tad ar 60% garantiju, ka tas beigsies pie dakteriem. Un visi brauc, svētdien noskatījos simto Indy 500, laime pilnībā. Tas pieder pie spēles noteikumiem, Vecpils ir mūsu Monako un daudzi to ļoti, ļoti gaida. Tas nenozīmē, ka gadu no gada tajā un jebkurā citā trasē nebūtu ko pamainīt un pielabot. Arī Monako mainās katru gadu, ar Indianapolisa mainās katru gadu, lai gan ir viens nolādēts sūda ovāls. :)
          Nu jā, un filozofējot tālāk par to pašu F-1 – viens no iemesliem, kāpēc daudzi formulu neskatās, ir izaicinošo trašu, veco leģendāro, pazušana, kā vietā nāk sterilās Tilkes konfirgurācijas un ar datorsimulācijām izveidotie līkumi. Bet burvība slēpās tajā, ka kāds pirms miljons gadiem ar vecu greideri izstūma tādu un tādu konfigurāciju, kurā gadu desmitiem kādam ir jāspēj nobraukt ātrāk nekā tam otram čalim. Lūk arī burvība, izaicinājums un bīstamība.
          Vēl viena doma, kas ienāca prātā – mūsu autosports, tfu, tfu, tfu, ir bijis saudzīgs. Kad biju Zviedrijā uz kroskartiem pāris gadus atpakaļ, tad tur par trīs, četru bērnu un jauniešu nogādāšanu slimnīcā dienas gaitā neviens baigi neiespringa. Mēs ieraugām kūleni un iekšā viss sastingst, “kas tagad būs?”. Ziemeļos bez stresa – ar visu beņķi izgriež no mašīnas, aizved nezināmā virzienā un miers, gonka turpinās, stresa nav. :)

          • Viss pareizi… sāku apsvert atrast iespēju vismaz gandrīz pirms katra posma aizbraukt kaut kur patrennēties un pierast pei mašīnas. Pēc Vecpils gonkas atkal pa ilgieem laikiem bija tā foršā sajūta, ka pēc fināla varētu braukt vēl vienu finālu, bet to kaifu noķēru tikai kad biju iebraucies. Taātad – vajag regulārus treniņus….

          • Tieši par to ir runa. Kad divas, trīs vasaras braucu ar pārtraukumiem, izlaižot pa vienai, divām gonkām, bija skaidrs, ka sajūtu saķeru tikai uz pēdējo kvali vai pusfinālu/B finālu. Tas tajā barā jau ir krietni par vēlu. Ok, ir daudzi krietni sportskāki čaļi ar pareizāku dzīvesveidu un fizkultūru, tiem miesa mostas ātrāk. Bet fakts paliek fakts – jo vairāk brauc, jo “ātrāk” sāc savu “īsto” gonku.

          • p.s – uzmest vāku Vecpilī nav baigā māksla – māksla ir atrast balansu starp maksimālu ātrumu, precizitāti un rezultātu, pat tad ja tā nav pirmā vieta… pašiem vien jāuzmanās no viltīgajām iekšmalām, vaļņiem, bedrēm. Trase ir interesanta, bet kļūdas nepiedod – tieši tāpēc tā lielai daļai ir tik mīļa – arī mūsu komandai.

          • Piemērs ir Ošs pagāšgad brauca visās brīvdienās kur vien var un šogad ir rezūltāts vienīgi TEHNIKA pieviļ visās sacensībās ir viens no pirmajiem .

      • Kristaps

        Zēlovā ir atsevišķi posmi ar barjerām, varbūt Vecpilī arī vajag bīstamākajās vietās, lai nepaceļ gaisā?

        • Es

          Tieši par to ir runa, ka bīstamākās vietas, lai nerauj gaisā! :) Ne vienmēr viss ir tikai uz meistarību, starta burzmā kāds uzsit pa sāniem un tu jau lido, par to ir runa! Bet protams, trennēties vajag, pie tam šobrīd ir visādas iespējas to darīt visādos sprintos utt…

          • antons

            un vēl spilgts piemērs pēdējā gonka Brenguļos pusfināls….nu nemaz nezinīcināja viens otrs savu auto betonos…ok,būs replika,betoni,vajag dzelzs utt bla bla bla-pēc tāda frontālā pat dzelzis neglābs

    • inta

      ko tad tad tu tur gribi lai uztaisa,betona sienas? kur nosisties?!

  • Lauris

    Tā sarkanā Toyota blakām pēctam ar purnu uzbrauca uz tā kalna un uztaisija salto nokrītot uz jumta.

    • Ivo

      Ar purnu uzmeta uz jumta, drusku apsitās, bet mašīnu sataisija un norāva 2.vietu, domāju Janka nemaz neraud, bet gan priecājas jo ja būtu betona gabali vai kaut dzelzs barjeras, diezvai ļautu komandai cīnīties lai sataisītu to autiņu uz finālu! Cik garš tik plats, citreiz tas betons palīdz nebūt uz sāna citreiz palīdz iznīcināt mašīnu! Piekrītu Ex un Viesturam, ka vaig drusku arī galvu, lai saprastu cik ātri iespējams izbraukt to līkumu vai vienalga kuru citu trases daļu…

  • Guntis

    Vienkārši sirsnīgs un liels paldies Vecpils trases organizatoriem par superīgo gonku vakar un liels paldies autobraucējiem par sagādātajām emocījām visas dienas garumā,vnk kolosāli pavadīta brīvdiena:)

  • JK

    Paldies visiem kuri man palidzeja salipinat Toyotu un izlidzeja ar detalam !!! Fantastisks darbs un iznakums 👍👍👍

  • JK

    Ja var atsaukties tie daudzie chali kuri Vecpili naca un zinoja ,ka viniem esot vairakas MR2 virsbuves. Man loti vienu vajag !!!

  • Mazliet bilžas, arī no dramatiskajiem kulenīšiem te
    https://failiem.lv/u/musvnfwx#/

  • Super sacīkste!!! Paldies visiem arī no Mexa / Melatlux Racing Team!

  • Kriksis

    Sacīkste super!!! Jāgatavojas tik nākošjam posmam Brenguļos.
    P.S. par spīti pesimistu iepriekš izskanējušām prognozēm Unāms neapdzina mani par 2 apļiem, pat viens aplis nesanāca……

    • krosists

      Šaubos, ka jalepojas ar to, ka neapdzina par apli….

      • Kriksis

        Paskrienies tu ar klasiku pret pilnpiedziņas turbo Subaru paskatīšos kā tu viņu noķersi.

  • avārija tiešām iespaidīga, ko tādu katru gadu pat neizdodas redzēt, iepriekšējā tik smaga avārija, ko spēju atcerēties ir no Bauskas EČ 2009. gadā.

    • antons

      pagājušogad Vecpilī bija kaut kas līdzīgs…

      • Kaspars42

        Tak Zobens ar Vecpilī iznīcināja savu auto, bet tur situācija cita.

    • ES.....

      Rekur ir BAUSKĀ MŪSAS TRASĒ smagā avārija 2009.gada
      https://www.youtube.com/watch?v=4yiaKF130ko

      • antons

        vecīt!!! tu ej divās galējībās! tieši barjeras šeit Bogdanovčam varēja būt liktenīgās…
        ir vnk braucēji un ir maksimālisti,kas ar citiem nerēķinas un spiedīs līdz līkumam galējo ārā-būs vai nebūs un labākajā gadījumā ar tava autiņa sāniem nobremzēsies…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (5)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (66) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis