Autokross: Open 2500 sasniedz Latvijas autokrosa čempionāta statusu

Viesturs Saukāns  23.03.2016 17:56 14

Mēnesi pirms Latvijas autokrosa čempionāta starta Open 2500 klasē licencējušies astoņi sportisti, līdz ar to formāli izpildīts LAF Krosa komisijas uzdevums, lai klase saņemtu Latvijas čempionāta statusu.

Klasei šobrīd licencējušies Harijs Līgotnis, Jānis Kozlovskis, Kristaps Ašmanis, Ints Jeršovs, Raivis Grigorovičs, Armands Pārupe, Eduards Iesalnieks un Jānis Dreimanis. Turklāt dzirdēts, ka šajā klasē gaidāmi arī papildinājumi – ja ne uz Smiltenes posmu, tad uz nākamajiem posmiem.

Ja par Open 2500 statusu bija nervozitāte, taču ne bažas, tad šobrīd bez statusa paliek Open 3500 klase. Kategorijā licenci saņēmis Aldis Zēbergs, Lauris Unāms un gatavs manevriem arī Jānis Borševskis. Taču cerību uz astoņiem dalībniekiem Latvijas robežās atlikušās diennakts laikā nav.

Tas gan nenozīmē, ka šīs mašīnas šogad Latvijas krosa saimē nebūtu iespējams izmantot. Pirmkārt, pastāv iespēja šīs klases ietvaros, kopā ar kaimiņiem, aizvadīt Baltijas sezonu. Otrkārt, vietējais un šeit notiekošais NEZ rallijkross uzņems šīs mašīnas atplestām rokām. Treškārt, Lietuvā šogad notiks gan Eiropas autokrosa čempionāta posms, gan RallycrossChallenge sacīkste. Plus Igaunijas rallijkrosa čempionāts – sanāk gana garš kalendārs. Turklāt nav aizliegts klasei krāt kolektīvu 2017. gada aktivitātēm.

Oficiālais licencēšanās termiņš tiem sportistiem, kuri plāno startēt Latvijas čempionāta pirmajā posmā, formāli noslēdzas ceturtdien, 24. martā.

  • P.Ā.

    3500 būtu bijis “saldais ēdiens”.

  • micuks

    Laikam jau mirst šīs klases. Pārāk jau samudrīts gan ar mašīnām, gan noteikumiem

    • HarryVanLee

      Nekas nav samudrīts! Vienkārši tika dota iespēja 3500 izveidot savu klasi un šajā gadījumā neviens nav vainīgs, ka šis ,,saldais ēdiens,, netiks pasniegts-vienkārši tas norāda, ka 3500 nav gatava pastāvēt trūkstošo dalībnieku/auto dēļ, bet izcelties uz mazo fona-tas nav nekāds ,,saldais ēdiens,,. Savukārt 2500 izlīdzināsies konkurētspēja, cik nu tas iespējams,jo tehnika tāpat visiem atšķirīga un lai arī patreiz ir tikai 8 dalībnieki-nojaušu-būs interesanti…

      • Precīzi. Bet es 3500 nenorakstītu nākamajiem gadiem – šeit bišķi ir tas, ka visiem kopā līdz galam jāsagrib un varētu izspiest braucēju skaitu, zināmajiem tautiešiem pievienojot tos, kas bija sākuši skatīties Open virzienā + vēl dažus auto, kas varbūt nav tik moderni, bet kubatūras ziņā atbilstu – Golfi, Celicas, utt. Tā kā es tiešām ieteiktu interesentiem “sadoties rokās” un “būvēt nākotni” (izklausos pēc politiķa :D ). Un šis sasauktos arī ar LIT vēlmi pirms pāris gadiem atdzīvināt to, ko vislabāk pazīstam ar Divīziju-1. Es šādu formātu redzu kā reālu, bet piebūvēt piecas mašīnas klāt trijiem zināmajiem braucējiem nav manos spēkos… Tie, kam ir šādi auto, lai ķeras pie lietas. :)

        • HarryVanLee

          Varbūt mazliet pielabošu-3500 tiešām norakstīt nevajag, šai klasei ir potenciāls un atbilstošas mašīnas Latvijā ir pietiekamā daudzumā-problēma acīmredzot saskatāma financēs un arī pašos dalībniekos, jo ir tādi, kas to varētu atļauties, bet negrib… Jācer, ka ar laiku izveidosies komplekts 3500 čempionātam.

      • micuks

        Piesaistot pilnpiedziņas, tika mēģināts reanimēt klasi (kuru nu jau nezin kā var nosaukt), kuru savā laikā piebeidza pāris Mr2 un taml tā sauktie prototipi. Runa ir par klasiskās piedziņas auto klasiskajā formātā- ar motoru un ātrumkārbu auto priekšdaļā, velkošo aizmuguri. Tātad- atbrauca MR2, un ne Fordam, ne Opelim, ne BMW lielas cerības uz pjedestālu neatstāja. Klase nomira. Masveidīga klase, ja spriež par citiem tautas autosporta veidiem (EVE Kurzemē, sprinti 333 trasē, utt). Jo tur neviens nemudrī noteikumus, lai izpatiktu dažiem ļaudīm, kuri ikdienā noteikti ir forši čaļi, bet spītīgi grib braukt ar tādu auto, kuru pa ielu braucot neredzēsi. Klases masveidība tika upurēta, plus vēl arī dažāda veida krīzes. Nu tad mudrī tās 0pen 2500 un 3500 un vēl kko. Nu tad jātaisa reiz vienu priekšpiedziņu , vienu klasiku un vienu pilnpiedziņu. Viss. Nav jāmeklē tālu- paskatās, ar ko tauta brauc citos “tautas” (jo autokross ar vieglajām automašīnām ir latviešu nacionālais sporta veids) seriālos, un mēģina padarīt krosu gana pievilcīgu, lai ļaudis piedalās. Open 3500 saldais ēdiens? No kā? No cienījama meistara Zēberga diemžēl sagurušā auto? No censoņa Borševska raķetes? Kurš vēl piedalās? cienīgi? 4 auto trasē?
        Ar to es aicinu ļaudis, kam baudu sagādā klasikas auto- jāsaņemās, jāsabūvē auto, lai var dabūt savu klasi, lai var uzbraukt.

        • HarryVanLee

          Šajā ziņā piekrītu-ar MR2, MURĒNAS, FIERO ienākšanu krosā, klasiskās piedziņas auto tika nolikti outsaideru lomā un tā arī radās OPEN, kurai vēlāk pievienojās SUBARI, MICUKI, AUDI… Un nu esam kur esam…Bet tēma ir izskanējusi un krosa komisija,cik zinu, atbalsta klasikas atdzīvošanos un dod iespēju, BET… kamēr nav pietiekams skaits klasiskās piedziņas auto, kas gatavi startiem-nekas nemainīsies! Tas no pašiem dalībniekiem ir atkarīgs.Un no tehnisko noteikumu puses nekas netiek samudrīts, bet saprātīgi, cik iespējams, ierobežots lai neaizietu galējībās! Piemēram BMW, kas parādīsies LČ , ir pilnīgs standarts! Patreiz neiet runa par konkurētspēju, bet ja konkrētais auto neatpaliks par apli no uzvarētāja un spēs līdzvērtīgi konkurēt ar K.Ašmaņa FORDu, tad jau tas būs pozitīvi un VISIEM tas var būt par motivatoru kļūt par dalībnieku. Skatīsimies kas notiks Smiltenē! Pa lielam, nav svarīgi, kas ar ko brauc-tie ir autosporta svētki un jābauda tie tādi kādi ir! ;)

  • Fans Visiem.

    Kas ar Skribi,Rusmani?

    • [Ex]

      Kā dzirdēts – Skribis pēc vāka Vecpilī zapi ir norakstījis, par Rusmani info nav, bet rīt varu noskaidrot…

      • Normunds šo gadu vairāk vai mazāk izlaidīšot, tāpat arī Māris, darbi saskrējušies. Vismaz uz Smilteni šamie laikam nebūs.

  • Horvāts

    Kur tad pērnā gada Lūcijas un pārējie ar “naidīgajiem” dzinējiem?!!! Bīstās no konkurences?!!!

    • Kaspars42

      Lūcijas jau ir citā klasē, ja cītīgi lasīji. Tad var izlasīt, ka Jānis ar lūciju būtu gatavs, bet tas jau ir zem 3500 klases.

      • Horvāts

        Kāpēc Lūcijas ir citā klasē?! Ja nemaldos Lūcijām ir 2.0 l turbomotors?! Līdz ar to 2.0 * 1.7( koeficients) = 3.4 l! Laikam jau, ka citā klasē nederēs!!!

        • Jūs abi par vienu un to pašu – jā, turboLūcijas ir Open 3500 klases mašīnas, neiekļaujas Open 2500.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 22.07.2017. LAF Folkreisa Vasaras kausa 4. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (42) Dalībnieki KKK (5)
Vilkiči, Lietuva, 22.-23.07.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 2. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Latvijas sportisti: -
Francija, Senžorža, 22.-23.07.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 5. posms /JuniorBuggy, SuperBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Justs Grencis (JuniorBuggy), Ervins Grencis (SuperBuggy)