Autokross: Otrdien Rīgā Open klases dalībnieku sapulce

Viesturs Saukāns  27.07.2015 12:44 2

Otrdien pl.18:00 Rīgā, LAF telpās norisināsies Latvijas autokrosa čempionāta Open klases sapulce, kuras uzdevums būs sportistu kolektīva iekšienē nospraust jaunu (vai to pašu veco) ceļu nākamajiem gadiem.

Open klase ir pēdējo gadu specifiskākais braucēju kopums, jo izmantotā tehnika ir ļoti dažāda – aizmugures piedziņas prototipi (motors aiz braucēja), tā sauktā Klasika (aizmugures piedziņa, motors mašīnas priekšā), turbo pilnpiedziņa un atmosfērisko motoru pilnpiedziņa. Lai šie dažādie mašīnu tipi spētu sadzīvot un radīt iespējami līdzīgākus spēku samērus, jārod risinājums, kas apmierinātu visas puses.

Skaidrs, ka šobrīd Open klase ir pilnpiedziņas auto dominances kategorija, savukārt vēsturiskajiem Open iemītniekiem – RWD prototipiem – līdz ar to atvēlēta statistu vieta, jo uz pjedestāla uzkāpt kļuvis ļoti sarežģīti. Turklāt jaudas un svara atšķirība rada arī drošības jautājumus. Tajā pašā laikā fakti, ar kuriem nevar nerēķināties – šāds dalībnieku „rosols”, pilnpiedziņas skatāmība, ātrumi, neprognozējamība, krosam piesaistītā jaunā publika – šķietami arī izjaukt neko nedrīkst.

Šobrīd gaisā virmo vairākas versijas par to, kā klasei dzīvot tālāk. Šī ir pēdējā sezona no savulaik pieņemtajām trim, kuru laikā bija iekšējā vienošanās nemainīt tehniskos noteikumus. Tātad uz nākamo gadu visi ceļi vaļā.

Skaidrs, ka jebkāda dalīšana pa piedziņām iznīcina visus trīs variantus: izjūk skatāma Open klase, dalībnieku skaita trūkuma dēļ nespētu Latvijas čempionātam atbilstoši eksistēt ne viena, ne otra kategorija. Īsti nav virziena, kurā tehniski vēl vairāk līdzsvarot piedziņas – turbīnām jau tā ir mazais restriktora izmērs, taču turbo pilnpiedziņa ir turbo pilnpiedziņa jebkurā gadījumā. Kod kurā pirkstā gribi… Neliels strupceļš, ar kuru Open pārstāvjiem būs jātiek galā.

Vēl nezinot sportistu priekšlikumus gribas domāt, ka situācijai ir divi risinājumi – vai nu nemainīt neko, vai mainīt kaut pavisam kardināli, lai kas tas arī nebūtu. Iespējams, ka kādam ir padomā kāds lielisks risinājums – to tad arī otrdien jāliek galdā!

Uz sapulci aicināti ierasties šā gada aktīvie braucēji, kā arī tie, kuri būtu gatavi pievienoties Open klasei nākotnē, lai kāda tā arī būtu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis