Autokross: Ziedi čempioniem: grieztie, vai tomēr podiņos?

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
05.08.2016
14:06

Latvijas autokrosa čempionāta priekšpēdējais posms rīt Vecpils autotrasē! Izšķiroša un svarīga sacīkste, kurā varam uzzināt pirmos trīs šā gada Latvijas autokrosa čempionus. Taču varam arī neuzzināt – ja līderiem neveiksies, čempionu sveikšanai paredzētās puķes paliks vecas. Kas ir reālāk – grieztie ziedi čempioniem Vecpilī, vai, drošības pēc, puķes podiņos, lai taupītu līdz Smiltenei?

Klases, par kurām ir runa čempiontitulu kontekstā, ir 1600 ar līderi Arni Odiņu, 2000 Super ar līderi Juris Spīķi un Open 2500 ar līderi Lauri Unāmu. Kas viņiem ir jāsasniedz, lai rīt būtu čempioni?

1600: Odiņam pietiek ar sesto vietu

1600 klasē kopvērtējuma līderim Arnim Odiņam pietiek sasniegt Vecpilī sesto vietu, lai kļūtu neaizsniedzams pat tuvākajam sekotājam Jānim Balodim. Pat, ja Jānis gan Vecpilī, gan Smiltenē gūtu izcilu divu uzvaru un abu bonuspunktu komplektu, Odiņam jau viss būtu sakārtots.

Jau ziņojām par intrigu Odiņa sakarā – Vecpilī viņš startēs ar Pētera Āboliņa VAZ 2108, jo savu kaujas auto gatavo NEZ rallijkrosa posmam Dānijā.

Skaidrs, ka Vecpils posms 1600 klasē ienesīs pamatīgas izmaiņas arī pārējo medaļu dalīšanā. Motora problēmās regulēšanas laikā iedzīvojies šā brīža trešās vietas turētājs Mareks Dainis, savukārt piektajā vietā esošais Andis Skolmeistars ir viens no galvenajiem sestdienas cīņas favorītiem, un uzvaras gadījumā var nonākt trijniekā. Nopietns spēlētājs būs arī Jānis Lideris, kurš kopvērtējumā ir ceturtais, tikai par četriem punktiem atpaliekot no otrajā vietā esošā Baloža. Respektīvi – intriģējošs bardaks.

Ziedi? Liekas, ka grieztie.

2000 Super: Spīķim vajag 13 punktus

Sarežģītāks ir Jura Spīķa uzdevums 2000 Super klasē. Viņš Vecpilī var kļūt par čempionu, ja sasniegs uzvaru kvalifikācijas trīs braucienu summā (bonusa punkts), bet finālā finišēs otrais, pat, ja tuvākais sekotājs Rihards Dainis sasniegs uzvaru. Vai, vienkārši, Spīķim jābūt otrajam, ja Dainis neuzvar kvalifikācijas summā un negūst bonusa punktu. Un tomēr – tā ir otrā vieta, kas ir augsts rezultāts. Jura sniegums pēdējā laikā ir bijis interesants. Iepriekšējā LČ posmā Pilskalnos anulēta uzvara par konkurenta sagriešanu, NEZ posmā 333 trasē motora defekts, bet NEZ posmā Biķerniekos īpatnēja avārija, kad Juris trāpīja trases malā jau divus apļus stāvošās mašīnās. Interesanti, bet neuzvaramu Spīķi šobrīd nevar nosaukt.

Tomēr faktors, kas spēlē Jurim par labu, ir tas, ka opozīcija ir pati sev ienaidnieks. Nav garantijas, ka tieši Rihards Dainis būs tas, kurš Vecpilī būs galvenais/vienīgais Spīķa konkurents cīņā par uzvaru. Savu vārdu ļoti skaļi gribēs teikt arī Rūdolfs Bogens. Lai arī komandas biedri, nojaušams, ka nekādas dāvaniņas – vismaz ne pagaidām – Dainis un Bogens viens otram sniegt neplāno. Starp citu, arī Bogens, lai arī kopvērtējumā atrodas piektajā vietā, teorētiski joprojām ir čempiontitula pretendents (attiecīgi, arī priekšā esošie iepriekšējo gadu čempioni Mārtiņš Starks un Ainārs Kenigsbergs). Visiem savā starpā cīnoties viņi var viens otram atņemt punktus, kas spēlētu par labu Spīķim, lai kāds būtu Jura sacīkstes scenārijs.

Kas ar puķēm? Varbūt tomēr podiņā.

Open: Unāmam vajadzīgs 100% rezultāts

Dīvaini, ka klasē, kurā līderis šķiet vispārliecinošākais, viņam, lai kļūtu par čempionu, Vecpilī jāsasniedz visvairāk no visiem trim pretendentiem. Open klasē, lai Lauris Unāms jau Vecpilī kļūtu par čempionu, viņam teorētiski nepieciešami gan punkti par uzvaru, gan bonusa punkts. Tas ir, maksimums, ko var sasniegt Jānis Dreimanis atlikušajos divos posmos, ir 77 punkti sezonas beigās. Unāmam būs 77 jau pēc Vecpils, ja viņš gūs maksimālo rezultātu.

Vienkāršāk sakot, ja Unāms uzvar Vecpilī, viss skaidrs. Ja neuzvar, tad Dreimanim ir jābūt perfektam gan Vecpilī, gan Smiltenē.

Tiesa, Vecpils-1 posms parādīja, ka Jānis šajā trasē nejūtas tik pārliecināts kā Pilskalnos, kur tika gūta uzvara. Toreiz viņš finišēja ceturtais aiz Jāņa Kozlovska un Inta Jeršova. Ints sezonu jau pabeidzis un netraucēs, taču viņa vietā braši iekļāvies Jānis Veģeris, kurš spēku samēru ziņā var izrādīties tieši Dreimaņa ātruma konkurents. Tas nozīmē, ka Unāma titulu noteiks nevis Laura paša sniegums, bet gan tas, vai Dreimanim vēlreiz izdosies salauzt “savas līgas” konkurentus.

Un, ja par puķēm, tad laikam jau grieztās, ātrai lietošanai.

Izredzes citās klasēs? Gandrīz nekādas

Čempiontitulu dalīšana B600 un VAZ Klasika klasē, visai droši, nonāks līdz Smiltenes posmam augusta beigās. Protams, var runāt par unikālām teorijām, ka abās klasēs kopvērtējuma otrā līdz sestā vieta izstāsies jau laika kontrolē, kas dotu līderiem iespēju pārliecinoši uzvarēt un nodrošināt priekšlaicīgi titulus. Taču, būsim reāli, lai kādi brīnumi ir redzēti, šie būtu nedaudz par traku.

Matemātiski par čempioniem B600 klasē var kopvērtējuma pirmo deviņu vietu turētāji, bet reāli titulu būs jāsadala starp četriem, pieciem braucējiem. VAZ klasē matemātika titulu ļauj izcīnīt vēl astoņiem braucējiem, reālajā cīņā būs četri, pieci uzvaras dalītāji. Un šādi skaitļi prognozēm nepakļaujas.

Puķes nevajadzēs.

PS – čempioniem jāņem vērā, ka piesauktie ziedi rakstā ir simbols, nav garantijas, ka sestdien tie būs. Citādi, pēdējos 5 eiro pēc Smiltenes posma jau paprasīja

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv