Folkreiss: Sezonas vidū folkreisā līderu divvadība

Viesturs Saukāns  16.07.2013 10:57 24

Pēc aizvadītā trešā LAF Folkreisa Vasaras kausa posma Bauskā, Mūsas trasē kopvērtējuma situācija saspringta – līderi Mārtiņš Starks (Rīga, Streamline Racing) un Mūsas posma uzvarētājs Rihards Dainis (Cēsis, Augstākā pilotāža) sakrājuši 50 punktus. Arī sekotāji Ivo Gabrāns un Sandis Džeriņš nav tālu, lai arī abu sacīkste Bauskā nebija veiksmīga.

Mūsas posmā Starks startēja ar aizlienētu, sev svešu Mazda MX3 automašīnu, jo viņa panākumus nesošais VW Golf II iepriekšējā sacīkstē tika nopirkts, atbilstoši folkreisa auto iegādes noteikumiem. Līdz ar to Mārtiņa kopvērtējuma līderpozīcija bija apdraudēta.

Atgādinām, ka folkreisā jebkurš skatītājs vai konkurents var iegādāties jebkuru sacensībā startējošo automašīnu par fiksēto samaksu 950 eiro, bet auto īpašnieks no darījuma atteikties nedrīkst.

Finālā pārliecinošu uzvaru, vadībā atrodoties no starta līdz finišam, guva Rihards Dainis. Otro vietu sasniedza Andis Dreimanis (Vecpils), kurš brauca ar Vecpilī iegādāto Starka automašīnu, pierādot, ka tehniski šī mašīna tik tiešām ir augstvērtīgā līmenī. Andim šis bija pirmais pjedestāls folkreisa sacensībās.

Arī trešajā vietā folkreisa apbalvošanas debitants – Mārtiņš Spīķis (Rīga, Autocross.lv Juniors) aizvadīja lielisku sacīksti, gūstot trešo pozīciju.

Folkreisa fināls izvērtās dramatisks, jo pirmajā aplī tramplīnā piedzīvota masveida avārija ar vairāku dalībnieku piedalīšanos. Brauciens tika apturēts, bet atkārtotajā startā vairs nebija gatavi piedalīties ne lielisku sacīksti aizvadījušais Raimonds Āboliņš, ne Renārs Ēķis, ne folkreisa debitants Armands Pārupe.

Ja neskaita Rihardu Daini, citu favorītu cīņa nebija vienkārša. Starks fināla finiša līnijai pārbrauca piektajā vietā, taču pacēlās uz ceturto pozīciju pēc komandas biedra Ivo Gabrāna (Sigulda, Streamline Racing) rezultāta anulēšanas. Gabrāns, kurš kopvērtējumā ir trešajā vietā, izpelnījās tiesnešu nežēlastību par Sanda Džeriņa (Vecpils, Augstākā pilotāža) izsišano no trases, kā arī apdzīšanu dzelteno karogu zonā. Rezultātā Ivo tika klasificēts astotajā vietā, aiz Džeriņa. Sanda sacīkste viņa dzimšanas dienā izvērtās neveiksmīga, jo Gabrāna trāpījums vecpilnieka mašīnas aizmugurē bija tik spēcīgs, ka turpināt finālu nebija iespējams.

Pēc līderu drāmas Starkam un Dainim pa 50 punktiem, Gabrānam – 39, Džeriņam – 38. Ja vien nākamajā posmā nenotiks straujš pavērsiens spēku samēros, šie četri sportisti sadalīs šā gada LAF Folkreisa Vasaras kausu.

Interesanti, ka arī komandu vērtējumā divvadība: Starka un Gabrāna Streamline Racing šobrīd ir vienāds punktu skaits ar Daiņa, Džeriņa un Edija Slokas (Madona) vienību Augstākā pilotāža – abām komandām pa 89 punktiem.

Arī Junioru kausā situācija saspringta – savstarpējais incidents izrādījās izdevīgs Džeriņam, kuram izdevies pietuvoties Gabrānam trīs punktu attālumā. Turpat netālu arī sekotāji Renārs Ēķis, Reinis Pelēnis, Roberts Pelēnis (visi – Jelgava, Autocross.lv Folkreisa komanda) un Mārtiņš Spīķis.

Pēc sacensībām piedzīvots kārtējais pavērsiens auto pirkšanas frontē. Mārtiņš Starks atguva savu VW Golf II, iegādājoties to no Anda Dreimaņa. Ivo Gabrāna Mazda MX3 iegādājās Sanda Džeriņa tēvs Kaspars, savukārt Gabrāna rīcībā pēc pirkuma nonāca Mārtiņa Spīķa Opel Astra. Lai arī Mārtiņš palika bez automašīnas, viņam jau esot plāns, kā tikt uz starta atlikušajos posmos. Bija mēģinājums iegādāties arī Riharda Daiņa Mazda MX3, taču divu pretendentu pulkā auto pirkšanas izlozē veicās Riharda aizstāvības pusei, un mašīna paliek Daiņa rīcībā.

Nākamais LAF Folkreisa Vasaras kausa posms norisināsies 4. augustā Vecpils autotrasē.

  • Jura

    Interesanti būs redzēt, ko Gabrāns būs spējīgs izdarīt ar divreiz mazāk jaudīgo mašīnu…. Tā bija Riharda diena … Divreiz iemantot līdera statusu A finālā + noturēt mašīnu savā īpašumā….

    • Kavitav140

      Iesēžoties Opelī! Sajūtas trakas :d nav pierasts viss liekās savādāk kā nekā mazda pavisam citādāka! Bet nu mēģināsim sadzīvot ar to mazulīti ;)

      • Cīnies, cīnies, Vecpils galvenā intriga būs Ivo+Astra=???

        • Kavitav140

          Es domāju ka Jā! Bet tas tikai svētīgi! Sākšu trenēt daudzpusīgumu! :d

          • M.Spīķis

            Gabrān, turies!

          • Labs, Mārtiņ! A Tu skrūvē to, ko Tu rādīji bildē!

    • Kavitav140

      Opelim vairāk lopi kā manai nazdai :p itīpaši ka mazda vēl kūpēja nost :d

      • M.Spīķis

        Atmaskas! :D

        • 11

          Tas tik tā starpcitu, ja vēl nēsi pamanijis,lielība panākumus nenes!

          • Spīķa fans

            Tu par Spīķi, vai Gabrānu? :D

      • M.Spīķis

        Tu paskaties Nr.1, kapēc tev kūpēja mašīna! :D

        • Kavitav140

          Zinu zinu :d garš stāsts :d

  • no malas

    to pirksanas proceduru gan vaidzetu izveidodt citadu,kas pirmais piesakaas lai ari vinam tiek nevis taas izlozes,lidz ar to vairaak braucejus varetu piesaistit,un notiktu vairaak intrigu,citadi atbrauc un velos nopirkt bet izloze vinee ipasnieks :-(

    • FR20

      Es arī tā domāju, bet izrādās ka tadā formātā vispār līderu auto nebūs iespējams nopirkt- kopā ar pieteikšanos gonkai, īpašnieks uzraksta pirkšanas iesniegumu, un auto paliek viņam, jo viņš būs pirmais pieteicies kā pircējs…. Drīzāk ar pirkšanas pieteikumu būtu jāiemaksā drošības nauda 950 eur, kurus dabū atpakaļ pilnā apmērā, ja izlozē nav paveicies. Tur gan sekretariātam klapes ar naudas glabāšanu, kautkur jau kāds kretīns (lai nav jālamājas) bija šo to nospēris…….

      • Viss pilnīgi precīzi. Un vēl viena piebilde “no malas” – visi sūdi sākas nevis no līderiem, kuri liek aizsardzību, bet no čaļiem, kuri labāk 3 gadus būvē golfu, nevis to iegādājas. Ja pirkšana būtu regulāra, visi ar to rēķinātos, negrūstu kāpostu savās mašīnās un nebaidītos tās zaudēt. Piemērs ir pēdējā mēneša notikumi – Vecpilī dažu auto pirkšana bija valsts mēroga traģēdija ar vispārēju paniku un mobilizāciju, ar 8 cilvēku izlozēm un šovu. Pagāja 2 nedēļas, un ar dažiem izņēmumiem tās pašas mašīnas brīvi klīst tirgū, uz nevienu nebija vairāk par 3 iesniegumiem, nevienā gadījumā aizstāvju nebija vairāk nekā pircēju. Riharda mašīna palika pie saimnieka izlozē 1:2 – loterija ir loterija, nospīdēja. Tas nozīmē, ka atlika tikai būt vienam satricinājumam pēc vairāku mēnešu pārtraukuma, kas atvēra acis, lika samainīt kārbas un viss notiek mierīgi, klusi un bez strīdiem. Jo vairāk par šo domāju, jo vairāk man liekas, ka patiesībā viss ir kārtībā. Atkārtošu vēlreiz – vainīgi ir (ne)pircēji, nevis līderi, kuri normāli skrūvē, jo viņiem (ne)pircēji to ļauj brīvi darīt. Ja pirkšana turpināsies, Starks vēlreiz pagrūdīs golfu, Rihards pagrūdīs Mazdu, utt, utt. Tā kā PĒRCIET!!! :)

        • latvaanijas pasaules čempioanats :D

        • Nr:26

          Es centīšos iekļauties un samazīnāt būvniecības darbus līdz 2 gadiem un nekādā gadījumā ,netaisīt pārdošanas sū…..s :-D :-D :-D

          • Būtu tā kā laiks! Tik ilgi būvē, ka garantijas laiks beigsies ātrāk nekā nodošanas! :D

    • volners

      Arī tikpat ļoti no malas!
      TIKAI ieteikums reāliem pirkt gribētājiem nevis TIEM,kas visu zin labāk!
      Ja ir patiesa vēlme iegādāt auto-manuprāt elementārrecepte,ka maximāli samazināt “aizstāvības” darboņu skaitu!Viesturs vai kāds cits,kas sacensību dienā ir pie mikrofona parasti kādas minūtes pirms “tirgus” beigām ziņo par atlikušo laiku!Samēri pulkstēņus-vēl labāk salīdzini ar konkrēto tikšķi(to,kas patiesi hronometrē laiku) un pārprasi-cik atlicis līdz iesniegumu beigām-paņem veidlapu,vai kas jau nu tur jāaizpilda, un dodies “pīpēt”! Attiecīgi minūti pirms laika iztecēšanas-ej sekretariātā un met savu papīru un guldeņus galdā-redz aesmu gatavs pirkt to agregāt’ ar šitād’numur’!Paliks 30sek līdz “tirgus”beigām-jautājums-CIK aizstāvības džeki paspēs uzbliest rakstus!?????Lielisks piemērs bija Vecpilī!
      P.S.Jautājusm Viesturam-ja pirktgribētājam dikti iepatīkās kāds auto un tiek pielietota manis izstrādātā taktika,BET auto pēc 1. kvalifikācijas jau evakuējies uz māju pusi-dzīs to auto atpakaļ(vai kā tad viss notiek,vai nenotiek)?Jo sacensībās piedalījies un ir sacensību diena!

      • Viss pilnīgi precīzi, ar to pēdējo minūti, ko daži arī mēdz izmantot. Tātad vēlreiz saku – sistēma strādā, tā vienkārši ir jāzina un jāizmanto savā labā. Un par niansēm vienmēr var prasīt man, esmu gatavs stāstīt, jo esmu ieinteresēts, lai mašīnu aprite notiek. Droši var man zvanīt (26579000), vai satikt trasē.
        Par jautājumu – pēc idejas, papīri paredz, ka arī finālā/pusfinālā netikušie auto stāv slēgtajā parkā uz visu dienu, līdz ar to formāli neviens auto nedrīkst pamest trasi līdz A fin+30 min. Protams, ievērojot cilvēcisko principu, līdz šim mašīnas ir turētas brīvībā un, arī laicīgi prombraucēji netiek aizturēti, jo aptuveni jau nojausma ir, kurš auto varētu būt interesants pircējiem, kurš nē. Tajā pašā laikā Vecpilī, piemēram, tika nopirktas divas dalībnieku parkā stāvošas mašīnas: Edija Oša golfs ar beigtu kārbu beidzās pusfinālā, bet Sanda Džeriņa auto tika pirkts, novelkot to no trases pēc vāka A finālā. Tātad arī ne-līderu mašīnas spēj būt zem sitiena.

  • Nr323

    Ja runājam par Bauskas gonku, tad protams žēl ka mēs no organizatoru puses tikām nolikti pabērna, cibiņa vai līdzīgā lomā…. :) Bet no vienas puses tas loģiski, ko mēs nabaga FR spējam padarīt pret lieliem NEZ… :) Bet no otras puses protams žēl ka pēc lietus pirmā dienā mēs amatieri tikām ar ielas riepām palaisti trasē, nevis NEZ profini kuri ātri būtu attīrījuši trasi… Diemžēl man tas beidzās ar ar 1 apli pirmā dienā, neredzētu turpmāko dienas gonkas, negulētu nakti utt. Bet labs kas labi beidzās :) Ps: PALDIES visiem kas palīdzēja ar padomu un praktiskām lietām… arī tam personāžam kas naktī pienāca klāt ar alinu rokās, bet beigās parādīja kā ātrāk noņemt stūres ķegu.. :) Tā ka viss FR parkā ir pa foršo..!!
    Runājot par auto pirkšanu piekrītu Viesturam un galvenais lai tiešām tas auto tiurgus sakustās tad arī beigsies tās problēmas ar aizstāvībām utt. Tā kā teiktu Daiņi Maucam :)

    • Kristaps VAZ#3

      Visas tās pirkšanas-aizstāvēšanas lietas nevarētu atrisināt ar tādu noteikumu, ka ja mašīna tiek pārdota, tad nākamajā sacīkstē pilots nedrīkst startēt ar to pašu auto?

      ?:-)

    • volners

      Jautājums organizatoram-kāda bija motivācija,ka sportisti nepērkot papildus biļeti nedrīkst uzturēties A tribīnē!? ?:-) :-/ Neiedziļināšos dziļi,bet bija bik skrobe,ka sacensību laikā ne es tieku blakus tribīnē braucējam, ne viņš man! :-? Pie tam, cik zinu-no sportistu tribīnes vietām skats uz trasi “plašs un pārredzams”. :chic:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis