Folkreiss/Autokross: Brenguļu otrajā dienā uzvar Špels un Veģeris

Viesturs Saukāns  12.06.2017 09:58 28

LAF Folkreisa Vasaras kausa otrajā posmā Brenguļu autotrasē pirmo uzvaru folkreisā guva Andrejs Špels, aiz sevis atstājot Renāru Ēķi un Jāni Saulīti. LAF Krosa komisijas kausa astotajā posmā labākais bija Jānis Veģeris, kurš pārspēja Juri Zembergu un Andi Kļavu.

Folkreisa sacīkste sākās nervozi, ar vairākām avārijām un incidentiem. Dienas gaitā cīņa nonāca līdz finālam, kurā no starta vadībā aizbrauca pirmā posma Mūsā uzvarētājs Māris Zālītis. Viņš veidoja pārsvaru un šķita ceļā pēc otrās uzvaras. Tomēr degvielas sistēmas defekta dēļ Māris kļuva lēns, palaižot garām visus konkurentus. Vadībā nonāca lielisku sacīksti aizvadījušais Andrejs Špels, kurš bija ceļā uz uzvaru. Lai gan bīstams šķita Viesturs Plētiens, kurš no pēdējām pozīcijām bija apdzinis lielāko daļu konkurentu, Špela pozīcija kļuva droša līdz ar Plētiena izstāšanos dzesēšanas problēmu dēļ.

Otrajā vietā nonāca Renārs Ēķis, kuram šī bija debijas sacīkste pie jaunā SEAT Ibiza stūres, ko viņš no Kalvja Buģa iegādājās pirmajā posmā Mūsā. Trešais, pēdējā aplī apdzenot Andreju Lajevski, finišā bija Jānis Saulīte, kuram šis ir pirmais pjedestāls folkreisa karjerā.

Interesanti, ka Špela mašīna tūlīt pēc finiša izdvesa dūmus un Andrejs apstājās, netiekot līdz slēgtajam parkam. Lai arī radās aizdomas, ka tas ir ne pārāk veiksmīgs triks mašīnas pircēju atbiedēšanai, izrādījās, ka Opel Kadett automašīnai izrauts pamatīgs caurums motora blokā. Un mašīnas pircēju netrūka – vairāki pieteikumi uz uzvarētāja auto kļūst par ikdienu. Šoreiz Špelam ar draugu palīdzību izdevās mašīnu nosargāt. Līdzīgi klājās arī Ēķim ar viņa auto – komanda izlozē veiksmīgi nosargāja mašīnu no pircējiem. Ja par pirkšanu – Jānis Āboliņš atpirka savu bijušo auto no Andra Batara. Ja par Āboliņu – viņš sacīksti 56 dalībnieku konkurencē noslēdza augstajā 13. vietā, par spīti pamatīgai kūleņošanai vienā no kvalifikācijas braucieniem.

Vietas aiz pjedestāla saņēma Lajevskis, Buģis un debitants Ritvars Vēveris, kurš pierādīja, ka nav nepieciešami apļu rekordi, bet drīzāk stabilitāte, lai sasniegtu finālu.

Finālā startēja desmit dalībnieki, jo divi bija izstājušies vēl pirms šī brauciena. Klasikas finālā, kas notika pirms lielā fināla, smagu cīņu par uzvaru aizvadīja Lajevskis, Kaspars Zuģickis un Ivars Kerns. Visi trīs izšķirošajos brauciena metros brauca praktiski blakus, līdz sānu sadursmē viens otru betona apmalē ieveda Kerns un Zuģickis. Avārija bija smaga, līdz ar to abas mašīnas nekādi nevarēja tikt uz lielo finālu. Klasiku braucēji, starp citu, aizvadīja lielisku cīņu, spējot ar trim mašīnām nodrošināt lielā fināla vietas.

Klasikā otro vietu pēc līderu avārijām guva Kārlis Kupčs, bet trešais – Dainis Krūmiņš, kurš startēja ar labi bruņotu VAZ automašīnu.

Junioru kausā uzvaru guva Dāvis Emīls Ūdris, kurš startēja finālā, taču bija spiests izstāties nelielas tehniskas neveiksmes dēļ. Aiz viņa Miks Gabrāns, kurš arī dienas gaitā piedzīvoja kūleņošanu. Trešais – Adrians Pūga.

Ja par zvaigznēm, kas Brenguļu folkreisa sacīksti padarīja īpašu – visaugstāk tika Arnis Odiņš. Krosa čempions un Eiropas rallijkrosa dalībnieks sacīkstes sākumā piedzīvoja tehnikas problēmas, taču vēlāk prata uzrādīt augstvērtīgus rezultātus, kas ļāva iekļūt pusfinālā. Tajā, turējies braucēju rindas vidusdaļā, Arnis saņēma pamatīgu sitienu no Māra Plūmes. Odiņam tas nozīmēja izstāšanos, Mārim – izslēgšanu no brauciena. Odiņam sacīkste formāli noslēgusies 26. vietā.

Eiropas autokrosa vicečempions Justs Grencis aizvadīja stabilus braucienus, cenšoties pierast pie salonautomašīnas. Pēdējā braucienā piedzīvots tehnikas defekts gan neļāva tikt pusfinālā – Justs sacīksti noslēdza 34. vietā. 39. vietu guva Latvijas krosa čempions un Eiropas rallijkrosa čempionāta braucējs Juris Spīķis. Viņa sacīkste sākās lieliski, taču drīz viņam cīņa bija jāpamet tehnisku problēmu dēļ. Juris dalīja mašīnu ar pārinieku Juri Mesteru, kura diena izvērtās īpaši sarežģīta – divos braucienos piedzīvoti kūleņi.

Kopumā sacīkste braucējiem bija ļoti sarežģīta, jo izaicinājums bija arī sarežģītā trase. Tiesa, uzskatāmi bija vērojams, ka daļai braucēju trases sarežģītākās vietas izdevās apbraukt meistarīgāk nekā citiem.

Turpinot kūleņu tēmu – dramatiskāko avāriju piedzīvoja Jānis Batars. Pēc sadursmes ar Edgaru Traščenko Jāņa Mazda MX3 veica trīs kūleņus lejā pa finiša taisnes kalnu. Bataram ar to sacīkste bija galā, bet Edgars no brauciena tika izslēgts. Tikmēr ļoti daudzsološi sākās Raivja Riekstiņa sacīkste ar ZAZ automašīnu, aprīkotu ar SEAT 16v motoru. Taču lielisko sākumu aprāva kūlenis otrajā kvalifikācijā.

Komandu vērtējumā uzvara Crazy Racing vienībai, kuras sastāvā spēkojās Špels, Buģis un Krūmiņš. Otro vietu guva Autocross.lv Folkreisa komanda (Ēķis, Plētiens, J.Āboliņš), bet trešo – SK Rodenpois (Lajevskis, Kristaps Jaunslavietis, Jānis Olle).

Folkreiss apliecināja savu neprognozējamību, sezonas turpinājuma rezultāti šobrīd nav paredzami.

LAF Krosa komisijas kausa notikumi bija krietni vienkāršāki. Lai arī neiztrūka ne cīņas, ne tehnisku problēmu, finālā uz starta stājās visi pieci pieteiktie dalībnieki. Pirmā trijnieka pozīcijas – Veģeris, Zembergs, Kļava – tika sadalītas pārliecinoši. Finālā atraktīvāko cīņu aizvadīja Aivars Kreijers un Jānis Olle. Aivara auto bija ātrumkārbas problēmas, bet Jāņa mašīna bija tā pati, ar kuru viņš startēja folkreisā (krosa Kadett). Ar snieguma deficītiem labāk galā tika Kreijers, gūstot ceturto vietu.

  • P.Ā. #77

    Lieliska diena, lieliskas cīņas. Pamēğinot atkal FR pilnīgi un galīgi varu teikt-interesantāk kā AC viennozīmīgi….vai baudāmāk-diez vai. :)…

  • FR5

    Folkreiss skatītājiem ir interesantāks, emocionālāks, piesātinātāks. Savukārt braucējiem daudz ska rbāks. Ātrumi un meistarība krosā ir krietnu līmeni augstāki, bet pēc pirmā līkuma daudz paredzamāk. Ja krosā katrā klasē būtu FR konkurence (ap 50 auto), tad arī kross kļūtu interesantāķs.

    • [Ex]

      Ja vēl tie folkreisa auto būtu tik smuki un arī izturīgāki… ātrumi gan ir auguši kopš pirmsākumiem….

      • Nr.66

        Nu nevar prasīt no folkreisa lai būtu tik smuki un izturīgi kā krosa mašīnas, jo tie 950 eur un tas ka tavu auto var nopirkt tomēr ierobežo smagi būvēt un ieguldīt naudu kā krosa auto. Kaut gan vizuālā ziņā manuprāt šogad folkreiss ir daudz skatāmāks nekā iepriekšējos gadus…! Paši jau visi labi zinam ka neviena līderu mašīna neiekļaujas 950 eur, bet piekrītu Viesturam ( ko viņš teica Brenguļos sapulcē ) Atvainojos par izteicienu: tikai lohs nevar uztaisīt folkreisa auto par 950 eur…. Protams ne jau pirmā sešinieka auto, bet vienkāršu folkreisa auto var… Kā jau aizgāja runa var iet uz KK kausu, vai krosu, bet nevajag čīkstēt ka nevar iekļauties 950 eur. Protams kā visiem latviešiem der tikai uzvara un tad aiziet ka uzbūvē auto virs 950 eur, un tad liek desmitkārtīgas aizstāvības pie auto pirkšanas.. skumīgi bet faks… diemžēl pirmajos divos posmos ir pierādījies ka nopirkt folkreisā auto var tikai ar lielas veiksmes palīdzību ar laimīgu roku velkot loterijas papīrīti…

        • P.Ā. #77

          Jā-pirkšana nav pārdomāta.
          Loģiski būtu tā – piemēram sarodas 10 aizstāvj..auto kāds no tiem arī ķipa nopērk…tad arī nākamajā posmā piedalīties var tikai ŠIS KONKRĒTAIS īpšnieks…
          Jeb arī – katram kas grib pirkt auto 100 eur jānodod federācijai…
          Vēl – 10 izstāvji – katrs atnes 950 eur un uzliek uz galdiņa sekretariātā šos 9.5 k…tad paskatīsimies kas notiks…

          Pirkšanai jākļūst godīgai, bez aizstāvībām un šitām murgainajām peripētijām.

          • Nē-pirkšana ir pārdomāta
            Nē-ja tagad ir 60 braucēju, tad vēl var apsvērt domu, ka pircējam arī obligāti jābrauc, bet, kad bija jācīnās par katru pieteikumu, atstāt kādu aiz borta vienkārši nevarēja atļauties.
            Nē-cik tad vispār būs pircēju, kuri būs gatavi sākt savas gaitas zemo izmaksu sportā, ja nemitīgi pa 100 jāatstāj federācijai? Tā jau viss autosports balstās tikai uz “simtiem federācijai”
            Nē-9,5k nevar uz galdiņa, jo reti kurš rīkotājs spēj noorganizēt tādu apsardzi, kas neliktu katras nogalētās sekretāres vietā meklēt nākamo.
            Pirkšana kā reiz ir godīga un absolūti caurskatāma, jo vairāk cilvēku tajā piedalās, jo uzskatāmāks ir viss process.
            To, ka mašīnu nevar nopirkt bez veiksmes palīdzības, diktē divi galvenie momenti (kas sasaucas ar Nr.66 teikto):
            1) mūsu gudrīši sagrūž mašīnās miljonus, tāpēc pulkiem dodas veidot aizstāvību, zaudējot naudu un izraisot smīnu no apkārtējiem. Līdz ar to čalim ar 950 eiro ir grūti vinnēt tik lielā loterijā. Ja līderu mašīnas nebūtu tik “pie pakaļas pieaugušas”, problēma atkristu.
            2) Arī pircēji varētu būt izdomas bagātāki: Brenguļos uz pirmo un otro mašīnu bija kopā 17 pieteikumu. Uz trešo 0, uz ceturto 0, piekto 0… Es kaut ko nepamanīju, vai kā, bet nebija tā, ka pirmās divas mašīnas būtu no WRX, bet nākamās sūdi. Jāmēģina prognozēt, ka uz līderiem saleks visi, tāpēc jāpiesakās uz labām mašīnām arī aiz līderiem.
            Starp citu, šajā sacīkstē Jānis Āboliņš iegādājās mašīnu Nr.66 bez jebkādām problēmām, konkurences un aizstāvjiem. :) :) :) Zinot, ka braucējs orientējas par norisēm līderu pulkā, diez vai viņš nopirka sūdīgāko gadījumu. Domājam elastīgāk, stratēģiskāk un viltīgāk, citādi paši lietas paņemam primitīvi, un tad brīnamies, ka nesanāca.

          • no malas

            pilnigi piekritu p a 77 rakstitam

  • P.Ā. #77

    Neiet runa par 1. vai 17. auto pirkšanu…Runa nav par zemajām vai augstajām izmaksām. Summa tika pieminēta uzskaitijumam.
    Runa ir par auto ”aizstāvēšanu”…savā veidā -atteikšanās pārdot.
    Tas ir kaitinošs pasākums, un tas būtu jāizbeidz.

    Godīgi sakot – nezinu kā pirkšana notiek, bet varbūt tā jārīko pilnīgi aizklāti. Visi aploksni tur pie sirds, un pēdējā mirklī iemet urnā, no kuras tad arī visiem klātesot izvelk ”pircējus” uz konkrētu auto…īpašniekam nebūs laika sazvanīt draudzeni,sienvasmāti, kaķi… :)

    • ...

      Piekrītu domai, lai saimnieks nezin, ka uz viņa auto kāds ir pieteicies.

    • Arī izskatīts variants, taču jāpatur prātā, ka saknē tam visam ir sports un rezultāts. Pirkšana jau tā var ietekmēt (un praksē ietekmē) līderu cīņas. Šīs variants, ka neviens neko nezina, var iznīcināt konkurentu, bet pēc būtības tas nav uzdevums. Šobrīd tieši speciāli tiek informēts mašīnas īpašnieks, ja viņa mašīnai ir pieteikums – lai viņam būtu iespēja uz nākamo posmu arī sev iepirkt kādu auto. Tiesa, šis moments tiek pārprasts un čaļi, tā vietā, lai paņemtu citu mašīnu, uzliek uz ssavu mašīnu desmit pieteikumus.
      Es teiktu, ka pirkšanas ideja Brenguļos bija nedaudz kroplīga ar daudziem aizstāvjiem uz savu auto (taču ne aizliegta – viss kārtībā). Savukārt Bauskā kā reiz viss notika pēc jēdzīga scenārija – vairāki braucēji nevis aizstāvēja savu mašīnu, bet pirka nākamo. Rezultātā ar sev svešām mašīnām uz starta stājās Āboliņš, Gabrāns, A.Batars, Ēķis un Krūmiņš, kurš procesā bija ar mieru palikt bez savas mašīnas, taču uz Brenguļiem uzdarināja pārsteidzošu un jēdzīgu Klasiku. Un nebija ne vainas pirkšanas procesam.

      • P.Ā. #77

        …diez vai kāds būs ieinteresēts izslēgt konkurentu, samaksājot par sev nevajadzīgu auto 950 eur…
        …labi – vienreiz būs, bet ne jau 2 vai 3x…nu ja vien tas nav Tolmet īpašnieks, kas to dara. :)
        Loģiski, ka Jebkurā gadījumā bez auto palikušais vienosies ar kādu citu konkurentu (kam nekas neizšķiras) par auto īri uz konkrētu posmu…tik daudz FR auto stāv garažās….

        • Saulīte

          Kādā veidā tev konkurenci var radīt Tolmets?

      • Nr.66

        Par sevi Viestur varu vienozīmigi teikt ka Brenguļos savas muļķības ( neuzmanības pēc ) paliku bez auto… Pirms sacensībām biju gatavs kad pirks manu auto, jo zināju ar ko braucu… :) Bet pēc 2 kvalifikācijām nācās izstāties un pluss bračķas smagie kūleņi domas bija citur… un tikai kad pirkšanas laiks bija beidzies uzzināju ka paliku bez auto…

  • No malas

    Būtu jau tomēr godīgi tas kas nopērk tad tam ari jāpiedalās tad ari ta pieslēgšana izbeigts.protams laf zaudē naudu tāda gadījumā jo mazāk pieteikumu jo mazak naudas!!! Līdz ar to mazāk gribētāju bus uz pirkšanu!

  • Kristaps Maševskis

    vot, čaļi perās, man patīk!

  • Marčelo

    Pa to ka,kas noperk tas brauc es sen jau esmu par… tas būtu visgodīgākais variants…
    Un otrkārt ar,kas zin var dalibnieku pulks izaugt vel lielāks,jo tas pameğinas iepatiksies un pievienosies… nepatiks pardos apakal sava ko aizstāvēja…

  • Rieksti

    Nopērc mašīnu, salauz kāju un lai mašīna sapūst šķūnītī jo braukt vari tikai tu? Šitas nevar strādāt. Protams top mašīnas aizstāvēs, bet nav gluži vairāksolīšana. Ir izloze, un mašīnu nopirkt var. Tāpēc kā jau Viesturs teica – varbūt neieciklējamies uz top2 mašīnām un nopirkt varēs. Kaut vai pasaktieties uz Gabrāniem, pirms viņi pērk jūsu mašīnu viņi pat pasaka, ka pirks un bieži vien jau zin vai mašīnu aizstāvēs vai nē.

    • antons

      vot tie gan zin visu! pat,kuri ar slēdzīti eļļu smidzina izpūtējā utt :D

  • ET776

    Man personīgi pret mašīnas aizstāvēšanu nekas nav pretī, jo no meha skatu punkta “Better The Devil You Know Than The Devil You Don’t”. Cita mašīna nozīmē citas problēmas un plus ir jau arī visādi Frankenšteini. Turklāt ir čaļi, kas zin kā nopirkt kāroto auto bez desmit aizstāvjiem ;)

  • No malas

    Folkreisu vaaig attīstīt un tas ir vienīgais variants kas nopērk tas ari piedalās,citādi vienreiz,otrreiz atbraukšanai pirkt un nevar laimēta un atmetis ar roku,jo pārdomas ka šeit ir mafija.ne visiem ir iespēja uzbūvēt!

    • ET776

      Kā jau augstāk ir minēts, nav obligāti jācenšas nopirkt pirmā trijnieka auto. Finālā brauc divpadsmit mašīnas, kuras nav ne ar ko sliktakās viena par otru. Nemaz nerunājot par mašīnām, kas tādu vai citādu iemeslu dēļ paliek uzreiz aiz svītras pusfinālā.

  • 323nē22

    Vēlreiz par auto pirkšanu…Kaut kas tur kārtībā nav – pircēji kā mušas uz uzvarētāja auto – trģiski un smieklīgi.
    Mans priekšlikums – katra posma uzvarētāja auto nevar iegādāties – pārējās lūdzu…Tā būtu arī balva uzvarētājam attiecīgajā posmā.Nākošais posms paliks tikai interesantāks…Varbūt šādi varētu mainīt pircēju vienvirziena domāšanu un pievērst uzmanību arī citiem ne sliktāk uzbūvētiem auto.

    • Horvāts

      Tad jau aizbrauks piemēram Kozlovskis ar MR2, visus vinnēs un viņam par to nekas nebūs ( mašīnu neatņems)?!!!

      • Rieksti

        Garantēti vinnēt ir diezgan grūti. Īpaši jau folkreisā :)

  • # 39

    Nu džeki, jūs varat ņemties !!!… :)
    Nopirku automašīnu kura bija 34-tajā vietā, nu un tad ??! … Nākošajā gonkā auto bija uz pjedestāla!
    Jebkuru braucienu, finālu, … neuzskatu ka, auto nav bijis konkurent spējīgs par viss augstākām vietām . Vai tad tur ir lietas būtība ??! :)
    Tā auto pirkšana/pārdošana pagaidām izskatās pēc “šova”, kurā neviens nav īsti uzvarējis, vai kuram vairāk radinieki … :)
    Ieteikums – lai cienītu katrs savu ieguldīto darbu un līdzekļus mašīnām būtu jāmaksā nedaudz dārgāk ( ap 1500 Eur). Ieguvums – auto paliktu glītāki, izturīgāki, …. un tāds foršs pasākums, kā FR nepārvērstos par “tirgu”.

    • antons

      vnk ir tiesnešiem beidzot pa ilgiem laikiem jāķeras klāt pie solītajiem mīnusiem,izslēgšanām,aizrādījumiem galu galā kaut elementāriem un ne mutiskiem,bet teh.pasē, tehniskajā komisijā,jo nožēlojami ir,kad tev rindā “piečakarējas” pie dubļusargu biezuma…jā biezuma!!!! ne platuma,garuma utt,bet priekšā redzi auto,kam vispār viņu nav un nemani,ka pat pakratītu ar pirkstu…spicā gala braucēji vislaik būs kā žagatas uz ko spīdīgu,labu,sakoptu un daudz maz jaunu…SLINķI!!!

  • VASARA 78

    Lasu bijis labs pasākums… Redzēju Cikmača onbordu…ir jautājumi – kas ar segumu???!!! Abi gala līkumi neizbraucami.
    Redzu zaļais autiņš uz jumta, saprotu ka čalis vēl iekšā, trase neizbraucama… Un gonkas turpinās???!!! Kas notiek? Ar ko nodarbojas tiesneši? Dzirdēju par falšstartiem…man patīk…🍻

    • Fanuks

      Trase neizbraucama?:D
      Bijaa jaa dažas vietas tādas kritiskajās,bet varēja gan trasi izbraukt,taka nevajag sūdzēties…
      Par falštartiem gan piekritu fināla M.Zālītim 2 daļai bija,un vēl tās mašīnu kārtošanas…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 19.08.2016. LAF Folkreisa Vasaras kausa 5. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 11. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (45) Dalībnieki KKK (7)
Dānija, Nisuma, 18.-19.08.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 4. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Dalībnieki
Jelgava, Rullīša trase, 20.08.2017. Latvijas rallijkrosa kausa 4. posms /Super 1600, Touring car, RX Open, LADA RX/ Dalībnieki
Čehija, Pržerova, 19.-20.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 6. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis
Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis