Folkreiss/Autokross: Folkreisā uzvar Raivis Biezais, krosa haosā pirmais Zembergs

Viesturs Saukāns  17.01.2016 21:19 42

LAF Folkreisa Ziemas kausa otrajā sacīkstē Brenguļos pirmo uzvaru pārliecinoši sasniedza Raivis Biezais, aiz sevis atstājot Renāru Ēķi un Mārtiņu Spīķi. LAF Krosa komisijas kausa posmā uzvaru izcīnīja Juris Zembergs, gūstot uzvaru pēc Jāņa Kozlovska avārijas pēdējā līkumā pirms finiša.

LAF Krosa komisijas kausa posms dienas garumā bija haosa pilns, braucienos sarūpējot vienu pārsteigumu pēc otra. Fināls simboliski atainoja dienas notikumus – uzvarētājs izšķīrās pēdējos pagriezienos. Finālā līderpozīciju ilgstoši turēja Zembergs, taču viņam pa pēdām dzinās Kozlovskis, pēdējā apļa sākumā ar drosmīgu manevru aizbraucot garām ekstravagantajam Zemberga ZAZ-VAZ auto. Taču pēdējais aplis pielika skumju punktu Jāņa sarežģītajai sacīkstei. S-veida pagriezienā pirms finiša Kozlovska mašīna sametās šķērsām un trāpīja betona apmalē, izārdot mašīnas balstiekārtu. Zembergs dāvanu izmantoja, gūstot pirmo vietu.

Otro pozīciju finālā guva Aivars Kreijers, kurš dienas gaitā demonstrēja izcilu sniegumu, pirms fināla pretendējot pat uz uzvaru (kvalifikācijas braucienu summā pirmais). Arī trešajā vietā pārsteigums – pjedestāla pozīciju pēc Kozlovska kļūdas guva Uģis Oliņš, kurš sacīkstei pieteicās tikai iepriekšējā vakarā pirms sacensībām.

Ceturtais pēc sarežģītas dienas bija Imants Kolomenskis. Savukārt trīs galvenie favorīti, kuru nonākšana uz pjedestāla šķita pašsaprotama – Kozlovskis, Edijs Ošs, Juris Spīķis – izstājās. Vēl pirms Kozlovska kļūdas balstiekārtas defektu cīņā ar Ošu guva Spīķa auto, bet pusapli vēlāk ar tehnikas problēmām kapitulēja arī Ošs.

Folkreisā, atšķirībā no krosa, tika aizvadītas saspringtas, taču ne tik dramatiskas cīņas. Kvalifikācijas summā pirmo rindu sagrāba Raivis Biezais, Matīss Pelēnis un Artis Biezais. Raivis no starta aizlidoja pārliecinoši, bet viņa uzvara netika apdraudēta visa brauciena garumā. Biezajam pirmā uzvara folkreisā.

Otro vietu tikpat droši guva Renārs Ēķis. Bijušajam folkreisa līderim šis bija pirmais pjedestāls pēc gada pārtraukuma, kā arī augstākais panākums kopš 2014. gada augusta, kad Vecpilī sasniegta līdz šim pēdējā uzvara.

Trešajā vietā Mārtiņš Spīķis – vienīgais, kurš abos pirmajos sezonas posmos kāpis uz goda pjedestāla. Viņš kļuvis par galveno favorītu sezonas kopvērtējumā, tomēr pirmo divu posmu dažādie rezultāti rāda, ka šajā ziemas sezonā vēl nevar runāt par “gandrīz zināmiem” rezultātiem.

Uz uzvaru pretendēja arī Ritvars Kārkliņš, taču finālā piedzīvotās mašīnas dzesēšanas problēmas pirmā posma uzvarētājam lika izstāties.

Ceturtais finālā Rihards Dainis, aiz viņa – Emīls Baltaiskalns un uzvarētāja brālis Artis Biezais.

Junioru ieskaitē divu braucēju cīņā uzvara Matīsam Pelēnim, kurš finālā izstājās ar motora defektu. Adrians Pūga – otrs juniors – cīnījās ar sarežģīto Džokera apli kvalifikācijā, pusfinālā izstājoties pāris apļus pirms finiša.

Komandu cīņā brāļi Biezie pelnīti nopelnīja uzvaru SK Garkalne Racing vienībai. Otrajā vietā Ēķa, Viestura Plētiena un Viestura Saukāna Autocross.lv Folkreisa komanda, bet trešie – Spīķa un Jāņa Saulītes Carlife Autosport Team.

Trešā ziemas sacīkste jau nākamajā sestdienā Vecpils autotrasē.

  • Fans Visiem.

    Apsveicu uzvarētājus!Trase laba.Diena mūs arī lutināja.
    Cīņas trasē nepajokam.

  • mellaish

    Bildes no gonkas iemetīšu arī šeit:

    https://www.dropbox.com/sh/jyf4n1w5v0f9gv7/AABBRN3foLkX7bcLmePtI2paa?dl=0

    LAF Krosa komisijas fināls bija baigi labs. Līdz pēdējai sekundei intriga :D

    • Viss ir labi, bet liela daļa mašīnu bildēs izskatās, maigi sakot – DRAUSMĪGI! Vīri – ir laiks uzfrišināt….

      • Tieši to pašu padomāju.

        • Saulītes auto varētu nopirkt disku pēc vien! :)

          Vansovičam stilīgs labās puses durvis – no cita auto ar piegriezumu :)

          Šadra auto drīz sadaalīsies reizinātājos… :)

          Viestur – tev laikam šobrīd ir seksīgākais folkreisa auto!

          Trakas lietas……

          • 333

            Zinu, ka man nav tas taisnākais dampis, bet Delfos bilde, kura bija pēc frontālās sadursmes trešajā kvalifikācijā. Tā kā nav tik traki nemaz! :)

    • antons

      savs cilvēks Delfos,kas saprot djēlu!

  • Kavitav#1

    Super diena bijusi :) cik redzēju video, tad vienīgais kas varēja būt labāk, komentēšana, nezinu kā pārējiem, bet laikam es izlutināts ar Viestura un Ex komentēšanu.

    • Tu mums tagad atvaļinājies gončiks – mikrofonu rokā un vervelē! :)

    • [Ex]

      Paldies, paldies! :) Viesturam bija pašam jābrauc, man bija traka nedēļas nogale tūres ietvaros klubos. Bet nekas – Vecpilī būšu atpakaļ ierindā! Tiekamies!

  • Ai, nu beidziet. Šitās sacensības ir braucējiem, kuri grib pagonkot par trasi, nevis kā tie atsaldētie, kuri to dara uz ceļiem. Te nav runa par mašīnu skaistumu, bet par braukšanu. Tautas sports. Tiesa, tie kuriem smukas mašīnas izceļas, kā piemēram divi bembji Brenguļos.

    • Paldies par viedokli, bet nesmukas mašīnas nav simpātiskas medijiem. Uz jautājumu, kāpēc folkreisu beigās vairs nerādīja raidījums Ātruma Cilts – man atbildēja, jo nav ētiski visas valsts mērogā televīzijā rādīt pa trasi braucošas konzervbundžas – tieši tā daļa mašīnu nu jau atkal izskatās (ziemas sezonas jau pašā sākumā!!!). Un es nerunāju par vizuāliem defektiem, kas rodas sacensību laikā, bet gan par slinkumu pēc gonkas sava atjaunot sava auto krāsojumu, paņemt kuvaldu rokā utt. Turklāt tehniskajos noteikumos ir punkts par mašīnu izskatu. Tāpēc nevajag brīnīties, ka bieži vien trases malā skatītājos ir pamatā līdzbraucēji, jo nu nav forši skatītes uz dažiem labiem “konteineru”…

      Domāju, ka te arī Viesturam būs ko piebilst, lai gan par šo ir runāts jau 100tiem reižu.

    • rieksti

      Folkreisā tas izskats arī spēlē uz potenciālā pircēja jūtām. :) Domāju daži speciāli neuzfrišina mašīnas, lai neviens negribētu iegādāties viņa auto.

      • [Ex]

        Un tas ir ļoti bēdīgi, jo noteikumi visiem ir vienādi. Negribi pārdot auto – ir citas disciplīnas. Ir vēl arī tādi, kas pirms finiša spēlē teātri – balti dūmi, apstāšanās – a patiesībā tas ir tikai auksts ūdens vai eļļa uz izputēja… :)

  • #18

    Jūs te tik pīkstat un pīkstat, bet reālas darbības neseko. Vienkārši nākošajā posmā vajadzētu kādam no tiesnešiem uzdot pārtraukuma laikā, lai izstaigā dalībnieku parku, apseko mašīnas. Neestētisku mašīnu īpašniekiem ir jāizsaka brīdinājums, kurš jāpamato un ja nākošajā posmā nav nekādu uzlabojumu, uzreiz soda sankcijas 10-15eur.. Pamatojums ir vienkāršs (attiecīgs nolikuma punkts, kur autiņam ir labi jāizskatās).

    • [Ex]

      To vajadzētu darīt sacensību rītā ejot tehnisko komisiju…

      • Kristaps VAZ#?

        10-15 eur būs kaķim zem astes. ja grib ar naudas sodiem (kas nav pareizi jau pašā saknē), tad >100.
        Ļoti labu impulsu iedod vienkārša rīcība – tehniskās komisijas aizliegums piedalīties konkrētajās sacensībās (ja vispār ir kaut neliela interese panākt, lai nevajadzētu skatīties uz autiņiem, kuriem jau sen vajadzēja būt tolmetā (nekā personīga, runāju vispārīgi)).

      • rieksti

        Kā būtu ar 50-100 EUR atlaidi konkrētai mašīnai pirkšanas procesam? :D Tam nedaudz vajadzētu saskubināt tos, kas labu tehniku slēpj zem buktēm. bet nu nezinu kādas sankcijas var ieviest jo estētiku ar lineālu nenomērīsi.

  • Njā, tēma veca kā pasaule, pat tā kā nemaz baigi negribās kārtējo reizi aģitēt un strīdēties par to, kas ir smuks, un kas nav. Bet tas, ka man kontaktējot ar medijiem ir ļoti sarežģīti atrast gan bildes, gan video, lai sporta veidu iznestu tautiņās, gan ir fakts. Vienkārši ir 200 bildes, bet paņemt nav ko, jo kadrā visu laiku ir pa kādam kroplītim, pat ja otra mašīna ir smuka. Interesanti, kā katrs par to jūtas. Pagāšgad, kad es vēl ar melno brīnumu braucu, man bija reāli neērti būt trasē izskata dēļ. Bet maz ko varēju ietekmēt, jo tā bundža bija pārāk daudz savā dzīvē redzējusi, bet n-tās problēmas ar motoriem utt neatstāja laiku un iespējas baigi reaģēt. Tāpēc jau vasarā bija lēmums, ka melnais vairs nekad nebrauks. Un tagad nav kauns brīnumu izvilkt cauri galvaspilsētas centram. :)
    Un jā, tas, ka dažkārt ar briesmīgu vizuālo tiek slēpta laba tehnika, arī ir fakts. Tā kā potenciālie pircēji, neskatiet tikai no cepures, klausieties un vērojat. ;)

  • Te jums vajag labu PR gājienu un lepoties ar to, ka mašīnas ir tādas. Nebūšu speciālists, bet ar pareizo manevru var cilvēku pārliecināt par dažādiem brīnumiem.

    Kamēr man pļāpīgs noskaņojums, tad mašīnu pirkšanā ir viens pamatīgs mīnus. Jebkurš var nopirkt folkreisa mašīnu, bet pircējs mierīgi var izdomāt nebraukt folkreisā, bet kaut kur pa krūmiem. Zinu, ka nav reāli, bet kaut kāds punkts, ka mašīnas pircējam jābūt LAFa licencei vai kaut kas tamlīdzīgs prasās. Protams, manis minētais piemērs nav gluži pats labākais (tas tāds uz ātro), jo tad zudīs iespēja jebkuram pirkt spēkratus, taču jāmēģina panākt, ka mašīnas paliek tieši folkreisā. Kā jums šķiet?

    • Tevis minētais punkts par licenci kā reiz ir nolikumā. Kad notiek mašīnu pirkšana, mēs aptuveni zinām, no kurienes vēji pūš, un pircēji “no malas” parasti mēģina kontaktēties gan par pirkšanas procedūru, gan par visām licenču lietām. Saku atklāti – ja pircējs riktējas uz folkreisu un jau sāk kārtot papīrus licencei, meklē ekipējumu utt (īsāk – jūt degsmi tieši fr virzienā), tad speciāli šķēršļi netiek likti pircējiem. Bet ir bijuši daži gadījumi, kad nāk puika ar izslietiem ārējiem pirkstiem, ka nu tik sev pirks tačku un te visus uzmetīs, tad es aši vien iedodu Menu ar maksājumiem, kas jāveic, lai kļūtu par licencētu sportistu. Tie 70+apdrošināšana+sporta kluba maksa šādus brašuļus atslābina. :)

      Un tomēr – visām mašīnām izsekot nevaram. Varam slēgt dažādus līgumus, bet piespiest kādu braukt folkreisā ar varu nedrīkstam un nevaram.
      PS-visi sportisti folkreisā zina noteikumus un iespējas tehniku pazaudēt, tāpēc arī jebkura sūrošanās par mašīnas zaudēšanu tiek uztverta ar smaidu. :)

      • Par to čīkstēšanu un drāmas buršanu pirkšanas procesā es tev pilnībā piekrītu. Visi zina noteikumus un ar tiem ir jāsadzīvo.

        Kā jau pats teicu, ka tas nav viegli izpildāms pasākums. Es runāju par būtību, ka pērkot folkreisa mašīnu, ir jābrauc folkreisā, nevis jāmūk prom kaut kur. Piespiest braukt folkreisā nevar, tas tiešām ir skaidrs! Tieši šie brašuļi ir jāatsēdina, ļoti labi, ka tas tiek darīts.

        Tā pirkšana un pārdošana ir sāpīga tēma, jo nenotiek tik bieži, cik vajadzētu. Mašīnītes daudziem jau ir tik dārgas un noslīpētas iekšā motoros, ka vajag jaunu vilni šajā procesā.

        Kopumā jau viss notiek uz pareizo pusi. Puikas brauc, ir puikas kas iet augšā uz krosu un ir forši.

        • [Ex]

          Rajonā baumo, ka Vecpilī gan būs pāris auto pirkumu.

          Modrim Volksonam bija vēl viena laba ideja, kā pilnveidot pirkšanas / pārdošanas procesu. Gan jau Viesturam jau ir izstāstījis. Ja jā, tad vari gan jau pastāstīt arī pārējiem. Domā bija laba…

          • Izmaiņas procesā tāpat nenotiks, sistēma strādā. Pieļauju, ka caur citu ļautiņu zinu Modra ideju, bet, ja tā ir tā, ko es zinu, tad nav pareiza.

          • Man ir aizdomas, ka mēs abi nerunājam par vienu un to pašu ideju. Gan jau Modžo tev izstāstīs pats kad satiks…

    • Kristaps VAZ#?

      varbūt šādi – uz mašīnu piesakās Jānis, Juris un Valdis kā arī esošā īpašnieka “komanda” vārdā Ilze. Izlozē uzvar Ilze un tad nākamajā posmā ar šo auto jāstartē Ilzei.

      Personīgais viedoklis – skatoties no malas, ir kaut kas jāmaina pirkt-pārdot cirka procesā, jo ir dikti interesanti, kad piesakās pirkt 2 cilvēki no malas un uzreiz aizstāvībai piesakās vēl 7 savējie, lai tik mašīnu nenopirktu kāds cits..

      • Autosporta entuziasts

        Kāds tev vispār ar folkreisu sakars? Esi kādu mašīnu mēģinājis nopirkt?
        Kāda starpība tajā pirkšanas cirkā? Nesaprotu kapēc vispār ir kautkādas diskusijas par šo tēmu, kas grib pērk, kas grib aizstāv- tādi ir noteikumi, visiem vienādi!

        • Saprati, Latvijas autokrosa čempion? :) Ko tu vispār saproti no sporta? :D

          Bet ja nopietni – diskusijas vajag, jo šobrīd šie auto iegādes noteikumi, kā izskatās, visiem neliekas perfekti.

          • Entuziasts pateica skarbi, bet patiesi. Un tiešām, daudzi analizē sistēmu, kuru nekad nav praksē dzīvē izmantojuši un izbaudījuši. Neredzu neko nepareizu procesā. Šobrīd ir tipa diskusija, bet es neesmu izlobījis domu, kas ir tas, kas nestrādā, un kas ir tas, ko ar kādām izmaiņām ir uzdevums panākt. Lai katrā gonkā nopērk kādu mašīnu? Nu tad, tiešām, diskutētāji, nākat un pērkat, nevis mainiet sistēmu. Šeit tiek mēģināts vinnēt loterijā, nenopērkot loterijas biļeti. Un, Marek, tagad kādam kaut kas neliekas perfekti, bet, kad bija pašiem mašīnas jāaizstāv un jāpērk, neviens nečīkstēja, visi tik blieza vaļā.

          • Jānis K

            vienīgais kas man liekas nepareizi ir tā pusstunda, pietiek ar 5min, ticu ka auto tiek noskatīts dienas garumā, nevis pēc finiša un aizstāvji nepaspēs sarakstīt papīrus.

          • [Ex]

            Viestur – es ne par sevi / mums runāju. Upesciemā sanāca ar vairākiem cilvēkiem par šo padiskutēt. Un vispār – kad mūsu parku izpirka – pārdevām, bet izmantojām noteikumos esošās iespējas aizstāvēties. Modrim V ir inčīga ideja, kā šo tirdzniecību pārvērst par saturīgāku padarīšanu – nevis 950 eur ceļošanu no viena cilvēka rokām uz vēl septiņu. Varbūt ir vērts uzklausīt un padomāt.

          • Zinu es šo ideju, un jā, tā ir nepareiza. Un Upesciemā tie, kuriem ir problēmas ar sistēmu, kā reiz varēja ķerties pie pirkšanas, nevis sūdzēšanās. Iespēja kaut ko nopirkt tad būtu krietni lielāka nekā sūdzoties. :)

      • Stāsts par Ilzi it kā ir pareizs. Bet vot Ilze uzliek Nikolaju un nestartē nākamajās sacensībās. Ko daram? Saucam policiju un arestējam Ilzi? Šīs tēmas iekšienē ir runātas un pārrunātas, un viss vienalga beidzas ar to, ka tā kā ir, tas darbojas. Problēma ir nevis 7 aizstāvjos, bet tajā, ka katrs jaunpienācējs grib uzdarināt savu auto, lai gan vienkāršāk un točna lētāk būtu paņemt auto ar pirmo vietu pūrā. Bet ieslēdzas kaut kāds mistiskais “kā es tā, par mani sliktu padomās!”. Un process nenotiek. Bet nekas, varbūt haosu arī katrā gonkā nevajag, pietiek, ka trīsreiz gadā parku iztirina. :)

  • Ilze

    Mazliet saulaino bilžu arī te https://failiem.lv/u/36k96p3k

  • antons

    ko var murgot un chikstet par pirksanu!!! reku Sloka aizstavejas,aizstavejas,bet nu beigas tak atvadijas no auto. Cmooon!

  • [Ex]

    Čīkst bērni, bet pieaugušiem cilvēkiem ir diskusija.

    Nu neko darīt – uzbūves jaunu braucamo!

    Lai miers mājās un visiem priecīgs prāts! :)

    • Autosporta entuziasts

      Dīdžeja kungs- labāk koncentējies uz savu braukšanas prasmju attīstīšanu! Nesaki, ka tev maz laiks utt, katrā autocross.lv rakstā tavs traips ir atstāts! :D

      • [Ex]

        Nemāci man dzīvot :) Esmu sociāli aktīvs un man patīk būt šajā visā un iesaistīties diskusijās. Arī par folkreisu, kur sāku un šad un tad patīk pabraukt arī tagad. Vai tas ir kas peļams? Tu arī bieži izsaki savu viedokli – neviens tevi taču nelamā. Pasmaidi un viss būs forši! :)

        • Kā tur bija tas teiciens?, “VIEDOKLIS IR KATRAM…TĀ PAT KĀ ĀNUSS, BET TĀPĒC JAU TAS NAV VIESIEM JĀRĀDA…”)

          • Autosporta entuziasts

            Precīzi! :D

          • [Ex]

            Vācieti – norausies! :) Bet ja nopietni – ja nepatīk kāda komentāri vai viedoklis – var arī nelasīt! Viss vienkārši!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 22.07.2017. LAF Folkreisa Vasaras kausa 4. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (42) Dalībnieki KKK (5)
Vilkiči, Lietuva, 22.-23.07.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 2. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Latvijas sportisti: -
Francija, Senžorža, 22.-23.07.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 5. posms /JuniorBuggy, SuperBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Justs Grencis (JuniorBuggy), Ervins Grencis (SuperBuggy)