Folkreiss/Autokross: Mūsas drāmā uzvaras Vansovičam un Veģerim

Viesturs Saukāns  25.02.2017 20:44 46

Avārijām pārpilnajā LAF Folkreisa Ziemas kausa 4. posmā uzvaru izcīnīja Edvīns Vansovičs, aiz sevis atstājot Māri Zālīti un Viesturu Plētienu. Sacīkste bija drāmu pilna – daudz avāriju un iznīcinātu mašīnu, turklāt posma ieviesa izcilu intrigu kopvērtējumā. LAF Krosa komisijas kausa cīņas mazāk dramatiskas, taču ar interesantām cīņām. Uzvara Jānim Veģerim, aiz viņa lietuvietis Egidijs Kirdeiķis un Kristaps Grunte. Klasika klases finālā uzvara Raimondam Strokšam.

Folkreisa avāriju parāde bija smaga – gan tehnikai, gan pāris epizodēs arī sportistiem. Mediķu uzraudzībā nonāca gan kopvērtējuma līderis Ivo Gabrāns, gan jaunākais folkreisa braucējs Adrians Pūga. Par laimi, gan viņiem, gan pārējiem ar veselību viss kārtībā. Avārijas radīja nelielais atkusnis, kas iestājās dienas vidū. Trases seguma virskārtu pārklāja ūdens, kā rezultātā novirzīšanās no konkrētas trajektorijas nozīmēja kontroles zudumu un leģendāro Mūsas betonu taranēšanu.

Finālā Vansovičs pārliecinoši uzvarēja startā un līdz pat finišam viņa uzvara nebija apdraudēta. Edvīns guva savu otro uzvaru folkreisā, kas, ņemot vērā viņa meistarīgo un folkreisam atbilstošo braukšanas stilu, bija jāgaida pārāk ilgi – vairākus gadus. Pēc fināla starta peripetijām otrajā vietā nonāca Māris Zālītis, bet trešo vietu izrāva Viesturs Plētiens. Pjedestāls veiksmes pilns, jo Plētiena mašīnai pēdējā apļa vidū piedzīvots ātrumkārbas defekts, izraujot caurumu kārbas korpusā.

Izcilu sniegumu demonstrēja Mūsa Raceland piesaistītie autosporta speciālisti. Finālā uzreiz iekļuva Raimonds Strokšs, Māris Neikšāns un Kaspars Bumbiers, bet ar pusfināla palīdzību viņiem pievienojās arī Jānis Berķis. Fināla finišā Māris apspēlēja Strokšu cīņā par ceturto vietu. Sekoja Andis Dreimanis, Berķis, Bumbiers, avāriju dēļ izstājās Raivis un Artis Biezie, Dainis Krūmiņš un Kalvis Buģis.

Posms ienesa drāmu kopvērtējumā. Vienā no kvalifikācijas braucieniem Ivo Gabrāns pēc neveiksmīga starta centās atgūt pozīcijas, kas beidzās ar frontālu triecienu betona apmalē pirms pirmā tramplīna. Šķita, ka viņa Opel Astra neglābjami iznīcināta, bet pašam jādodas mediķu aprūpē. Taču komanda paveica atzīstamu darbu, nogādājot Ivo pusfināla startā. Tiesa, kopvērtējuma līderis bija bezspēcīgs ātrumkārbas problēmu dēļ, netiekot finālā.

Finālā netika arī kopvērtējuma trešās vietas turētājs Emīls Baltaiskalns – cīņa beidzās pusfinālā. Savukārt kopvērtējuma otrās vietas īpašnieks Artis Biezais finālā avarēja, negūstot tik daudz punktu, cik būtu velējies. Rezultātā Baltaiskalns aizslīd uz kopvērtējuma piekto vietu (41 punkts). Gabrānam un Biezajam vienāds punktu skaits (pa 49), seko Zālītis (46) un Plētiens (45). Gabrāna un Biezā gadījumā līderis ir Ivo, iepriekšējā posma uzvaras dēļ. Galvenā intriga paliek – vai laika apstākļi ļaus aizvadīt pēdējo, īpaši izšķirošo posmu Smiltenē!?

Krosa klasē Jānis Veģeris bija ātrs visas dienas garumā, lai gan nedominēja tik pārliecinoši kā iepriekšējā posmā Pilskalnos. Fināls gan Jānim pārliecinošs – bez iespējām citiem viņu apdraudēt. Visa fināla garumā dueli par otro vietu aizvadīja Kirdeiķis un Jānis Kozlovskis. Taču Jāņa mašīnai jau brauciena vidū parādījās liesmas zem aizmugurē bāzētās motortelpas, kas noslēdzās ar ātruma zudumu pēdējos metros pirms finiša. Kozlovskis finišu sasniedza, taču garām paspēja aizsprukt Grunte un Juris Zembergs. Sešiniekā arī Andis Kļava, sekoja Viesturs Valters, izstājās Armands Plūme, finālā nestartēja Arno Upenieks, Māris Lapšāns, Ģirts Kuzmanis un Kaspars Zuģickis, kurš kapitulēja jau treniņos sajūga defekta dēļ.

Folkreisa Klasikas finālā pusi brauciena cīņu par pirmo vietu aizvadīja Strokšs un Oļegs Malorodovs. Taču Oļegs pirms otrā tramplīna izslīdēja un trāpīja betonā, paliekot ceturtais. Strokšam uzvara, sekoja Neikšāns un Berķis.

Folkreisa Junioru kausā uzvara Adrianam Pūgam, kurš sūta visiem sveicienus no slimnīcas, kurā atzīts par veselu, un pasakās visiem, kuri juta līdzi. Komandu vērtējumā uzvara posmā Streamline Racing vienībai (Vansovičs, A.Biezais, Mārtiņš Starks). Abos vērtējumos drāma kopvērtējumā. Junioru ieskaitē cīņā par līderpozīciju Dāvim Emīlam Ūdrim 54 punkti, Mairim Vigulim – 52. Komandām Kavita V vienībai (Zālītis, Gabrāns, Jānis Kļava, Sandris Vigulis) 95 punkti, Streamline Racing – 94.

  • Fanuks

    Apsveicu visus!Un cerams ka Uz Smilteni ziema atgriezīsies.

  • skatiitaaja.

    Zaaliitis super!! Liels prieks arii par Pleetienu.
    Ljoti laba saciikste!!

  • Marčelo

    Sacīkstes bija super un labi noorganizētas…
    Vienīgais mehāniķiem daudz darba būs… un kurš ta šoreiz šķīrās no auto?

  • Lepsis

    Laba sacīkste, laba diena, taču nedaudz pārsteigumu rada neviennozīmīgā attieksme pret sportistiem. Daži vienlīdzīgāki par pārējiem. Žēl, ka tā. Tas attiecas gan uz kontaktu cīņām, ko, iespējams, varētu skaidrot ar tiesnešu neieinteresību vai kvalifikāciju, gan automašīnu tehnisko sagatavošanu, kam attaisnojumu neredzu. Nav būtiski, vai ir aicinātas zvaigznes, vai folkreisa grandi, vai pastarīši, vai Kārsavas apkaimes Valoģa, attieksmei un prasībām vajag būt vienlīdzīgām.
    Cik iepriecinoša bija dalībnieku sapulce ar paziņojumu par zilā karoga neesamību, kas izslēdz cilvēka subjektīvo viedokli, skatījumu un blatņiku būšanu, tik neiepriecinoša bija attieksme pret cilvēku dažādo auto sagatavotību. Šeit nav tieša runa par punktiem un vietām, taču arī neliela ietekme tam ir, jo “zvaigznes” izmantoja NENOSTIPRINĀTU papildsvaru, kas pie tikai un vienīgi atkusušās trases ļāva viņiem nokļūt finālā. Par citām lietām, nerunāsim, tā ir viņu pašu drošība. Soģu atrunas smieklīgas, “bišķi” vilka uz politiķu atmaskām!
    Folkreiss būtu super labs pasākums un droši varu teikt, ka ar stipri kuplāku dalībnieku skaitu, ja būtu tiesneši, kuri pievērstos sen cilātajiem sagriešanu jautājumiem, apzinātu kontaktu izskaušanai, auto tiktu vizuāli sakopti, attieksme kļūtu vienlīdzīgāka un tehniskās prasības tiktu ievērotas. Savādāk Jūs zināt, kādas sekas ir, ja tiesneši izlaiž no rokām hokeja spēles tiesāšanu.
    Gaidam Smiltenes gonku un sportiskas džentlmeņu cīņas trasē!

    • Ivo

      Ko tad tu gribēji, lai “zvaigznes” neko necenšās mainīt dienas gaitā un brauc kā ir? Padomā pats, jebkurš sportists grib uzvarēt… Ja sāktu piekasīties visiem, tad 90% mašīnām būtu DSQ! Ja pēc fināla notiktu, tas ko Jūs vēlējāties, tad folkreisā diezvai redzētu kādu spožu uzvārdu turpmāk…
      P.s un ja tas nebūtu ar domu par kopvērtējumu, tad to runātu jau pirms fināla, nevis tikai tad kad saprotat, ka viss ir slikti uz doto brīdi…

      • Lepsis

        1. Lai sacensība būtu sacensība, visiem noteikumi ir vienādi, arī “zvaigznēm”. Nevarat izpildīt, nelienat un nebojājat priekštatu.
        2. Protams, ka jebkurš grib uzvarēt, taču tas galīgi nav arguments, lai nepiekasītos. Esmu par piekasīšanos, kaut 95% ir DSQ. Ja nemāki lasīt, vai klaji ignorē noteikumus, vai rokas aug no dir..s, tad sēdi mājās un skaties TV.
        3. Ja spožajiem uzvārdiem vajag iziet uz starta ignorējot noteikumus, tad viņi nafig nevienam nav vajadzīgi. Neba jau nu viņi popularizē folkreisu vai piesaista dalībniekus.
        4. Ja nezini, paklusē, jo par to tika runāts pirms pusfināliem un teikts tiesnesim, kurš pateica, ka balasts drīkst būt, taču obligāti nostiprināts, neatkarīgi no tā, kur tas atrodas.

        • Ivo

          Nekas nav pret Streamline komandas dalībniekiem, bet tev chist nav pilns pulkstenis….
          Gaidam smiltenes posmu un tavus protestus visām mašīnām, tik neaizmirsti par streamline mašīnām ar uzrakstīt…

          • Lepsis

            Neesmu nevienu protestu rakstījis, taču vajadzētu kādam to procesu uzsākt. Kuram ir domāti tehniskie noteikumi? Kādēļ tādi vispār ir uzrakstīti? Ok, viena lieta ir, ja auto ierodas pirmo reizi uz sacensību un tehniskai komisārs pielaiž pie sacensības, aizrādot par nepilnībām un liek tās novērst uz nākamo posmu. Pilnīgi cita lieta, ja no dalībnieku vidus ir klaja noteikumu ignorance sezonas vai gadu garumā. Ja to folkreisu grib kaut nedaudz popularizēt, tad noteikumus vajag ievērot. Esmu runājis ar daudziem sportistiem, kuri nebrauc folkreisā dēļ šādām lietām. Arī daudzi auto sacensību skatītāji neapmeklē folkreisu, jo uzskata to par “šrotu”. Tam gan es nepiekrītu, taču tādas runas virmo.
            Kas attiecas uz Sreamline komandu, tad, ja man būtu teikšana, es Starku un Vansoviču arī nepielaistu pie starta. Tāda paskata auto ir vairāk nekā bēdīgi. Cik maksā kaut krāsas baloniņš?!?!? To arī Streamline komandai pateicu. Un te vajadzētu sekot komentāram: “Bet tev nav teikšana!” Žēl, ka Modris un Viesturs Jūs pažēlo gadu no gada, kaut arī regulāri Jums saka par auto izskatu un pārkāpumiem. Esiet taču cilvēki un sakopjat savus auto. Arī noteikumus izlasiet un izpildiet prasības.
            Kas attiecas uz pilnu pulksteni, te nu tu pagriezies par 180 grādiem. Šobrīd tavs pulkstenis sācis strādāt, taču nesenā pagātnē tam laiks atpalika. Uzvedība trasē un pēc finišiem neliecināja par kvalitatīvu laikrādi!
            Ceru uz kvalitatīvu folkreisu, jo tas ir solis uz autosportu jebkuram entuziastam, taču sakopjaties un ievērojiet noteikumus un prasības! Esmu pārliecināts, ka ar laiku dalībnieku un skatītāju skaits pieaugs, bet tas ir atkarīgs tikai no Jums pašiem!

    • M.Spīķis

      Uzvara caur protestu nav uzvara! Finišē devītais uzraksti protestu, ka pirmajiem astoņiem ir bamperi un esi “čempions”!? Kāda tam jēga?

    • Rieksti

      A kurš punkts aizliedz to papildsvaru? un viņiem taču bagāžnieks nodalīts no salona, tā kā baigo problēmu te neredzu.

      • Lepsis

        Maiss var ne tikai uzlikot Tev uz pakauša, bet arī avārijas gadījumā ielidot citam stiklā!

        • DN

          Bet kurš tieši punkts tehniskajos noteikumos ir tas, kurš regulē to, ka nedrīkst likt, vai kā tieši jānostiprina?

          • Lepsis

            DIEMŽĒL neatradu tādu punktu, taču pa dienas vidi Arnis teica, ka nedrīkst būt nenostiprināts. Ja jau tiesnešu kolēģija piesauc FIA precedentus Folkreisa nolikumam, tad varbūt viņi piemēro FIA regulējumu tam, kas nav atrunāts tehniskajos.

  • # 39

    Teicama sacīkste!
    Ar atgriešanos Bauska – Mūsa, Latvijas Autokrosa, folkreisa, rallijkrosa neatņemama sastāvdaļa !
    Kam veiksmīgāka, neveiksmīgāka, skarbāka … tāds ir autosports!..

  • no malas!

    viestur! kadas atsauksmes lielaa sporta zvaigznem [ volvo] ja vispar bija!?

  • Teetis

    Video no pasākuma ar skarbo betona skaldīšanu.
    KKSF HD video: https://www.youtube.com/watch?v=dlweSss9vOc

  • Musaraceland.lv

    Liels paldies visiem dalībniekiem par skatāmajām cīņām. Bija bauda skatīties.
    Prieks, ka uz mūsu pirmajām sacensībām ieradāties tik kuplā skaitā, žel tikai, ka ziema nebija tik jaudīga un trases segums dienas gaitā palika tāds paskarbs.
    Vēl, ”Sporta studija” veido mazu sižetiņu par vakardienu un lūdza, vai būtu iespējams dabūt videomateriālu no droniem, kas vakar lidinājās sacensību laikā. Būtu labi, ja to varētu uzlikt uz kāda servera un nosūtīt linku man uz davis.natrins@musa.lv , lai viņi var iekļaut dažus kadrus sižetā. Ja ir kāds cits interesants materiāls, no onboarda vai vienkārši trases malā filmēts, tad priecāsimies to arī saņemt.

    Vēlreiz paldies gan dalībniekiem, gan arī profesionālajam tiesnešu korpusam!
    Tiksimies maijā!

    • MS-76

      Paldies organizātoriem, sacīkste tiešām laba , bet ir bet.
      Nezinu kas atbild par Tiesnešiem LAF vai Organizators,bet ar Tiesnešiem ir LIELA problēma,neredzēju,biju nosalis ,slēpos no vēja tādas atrunas.
      Galvenais Tiesnesis visu nevar redzēt saprotams.
      Cerams ka sakartos Tiesnešu darbu.
      Paldies.

      • CT

        A ko ta šie palaida garām? Kādi varas darbi tika pret kādu pastrādāti trasē?

  • Ivo

    Paldies visiem, kuri ticēja un palīdzēja dabūt mašīnu uz starta pēc avārijas :)
    Šodien drusku jūtams stīvums kaklam, bet tā viss ir kārtībā :))

    • antons

      likās tik mīksti ieliki…

    • MS-76

      Ivo arī Streamline tev palidzeja izbraukt uz starta pēc avarijas.

      • Ivo

        Par Streamline nekad neko sliktu neesmu teicis :) šoreiz vienkārši uzvarēt gribēšana bija ar pārāk “ģļēvu” metodi ;) tās manas personīgās domas :)

        • Rieksti

          Kas par protestiem vispār bija?

  • SV #18

    Liels prieks startēt leģendārajā Mūsas trasē. Segums bija īpaši mānīgs, bet tas jau netraucēja izbaudīt sacensību :)

  • skatītājs

    Prieks skatīties bija hondu lidojam pa trasi ,žēl ,ka sākumā nedaudz tehnika pievīla,bet pēc tam ,braucieni bija skaisti!

    • MZ

      Jā, arī noveroju, ka Honda iet labi, svars arii nekāds. To var droši pirkt priekš Vasaras kausa :)
      Gaidam Smilteni ;)

      • Mellaish

        Māri – ņem ciet. Pārkāp vienreiz saviem principiem :D

        • [Ex]

          Honda rullē :) Mums boksos arī viena stāv – var nopirkt!

          • Mellaish

            vai tad tikai viena? Del Sol būris aizgāja kaut kam beidzot?

          • [Ex]

            Bundža vēl ir pieejama, bet pēdējo nedēļu laikā ir bijuši vairāki interesenti – arī no Lietuvas. Atdošu pirmajam, kurš būs gatavs braukt pakaļ! Cena – nieka 700 eur (dugu un to ielikšanas cena). Spārni, haube, bagāžmnieka vāks – stiklašķiedra, turklāt labā stāvoklī + līdzi iedošu vēl vairākus spārnus, buferus utt.

  • Ivo

    Vēl!
    Iespējams kādam neesmu atdevis kautko no rezerves daļām ;) būtu labi ja atgādinātu, itkā lielu daļu aiznesu atpakaļ :) vienīgu zinu ka R.Lankupam radiatoru atdošu nākamajā tikšanās reizē ;)

  • Nr.66

    Izklausās jums tur jautri un “jautri” gājis… :) ( emocijas, avārijas, protesti utt utt. ) Bet Viesturam Cepums..!!! Par ātri rezultātu publicēšanu… :)

    • SV #18

      Tiešām, VIestur, cepure nost par tik laicīgu rezultātu ievietošanu :) !

    • skatiitaaja.

      Pievienojos. Viesturs malacis!!

  • DK

    Vai auto pirkšana arī bija ?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 22.07.2017. LAF Folkreisa Vasaras kausa 4. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (42) Dalībnieki KKK (5)
Vilkiči, Lietuva, 22.-23.07.2017. NEZ Rallijkrosa čempionāta 2. posms /NEZ Super 1600, NEZ 2000, NEZ Open/ Latvijas sportisti: -
Francija, Senžorža, 22.-23.07.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 5. posms /JuniorBuggy, SuperBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Justs Grencis (JuniorBuggy), Ervins Grencis (SuperBuggy)