Folkreiss/Autokross: Rekordsacīkstē uzvar Māris Zālītis, krosā labākais Andis Kļava

Viesturs Saukāns  15.05.2017 12:16 9

LAF Folkreisa Vasaras kausa 1. posmā Mūsa Raceland trasē, kurā tika pulcēts rekordliels dalībnieku skaits, uzvaru izcīnīja Māris Zālītis, aiz sevis atstājot Kalvi Buģi un Miku Gabrānu. Duelī ar Ralfu Sirmaci labākais no rallija zvaigznēm izrādījās Andis Neikšāns, kurš 60 dalībnieku konkurencē guva 21. vietu. LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 7. posmā uzvaru pēc galveno favorītu izstāšanās sasniedza Andis Kļava.

Par vienīgo folkreisa uzvaru cīnījās 60 dalībnieki, kas ir labots autosporta disciplīnas viena posma dalībnieku skaita rekords.

Dalībnieku pulkā šajā sacīkstē bija arī rallijā slavu guvušie Andis Neikšāns un Ralfs Sirmacis. Abu sniegums bija meistarīgs un stabils, bet vislabāk veicās Andim, kurš iekļuva pusfinālā, kvalifikāciju noslēdzot 29. vietā. Pusfinālā sasniegts finišs astotajā vietā, kas noslēguma rezultātos nozīmē gūtu 21. pozīciju. Ralfam cīņa izvērtās dramatiskāka, jo pēc pāris epizodēm kvalifikācijas laikā Sirmacis saņēma izslēgšanu no brauciena par konkurentu sagriešanu. Tā kā lielajā konkurencē katra neveiksme ir rezultātu iespaidojoša, Ralfs kvalifikāciju noslēdz 34. vietā, netiekot pusfināliem nepieciešamajā top-30.

Tiesa, jāatzīmē, ka abi meistari startēja ar Mūsa Raceland automašīnām, kuras ir lieliski sagatavotas šova sacensībām un Mūsas sporta kompleksa apmeklētāju lietošanai, taču nav mērķtiecīgi būvētas augstāko rezultātu sasniegšanai folkreisa sacensībās.

Pēc dramatiskām kvalifikāciju cīņām folkreisa finālā pirmo starta vietu sasniedza viens no jaunākajiem sacīkstes dalībniekiem Miks Gabrāns. Siguldieti fināla startā gan apdzina Kavita V komandas biedrs Māris Zālītis, kurš jau no pirmā pagrieziena kontrolēja cīņas gaitu, gūstot pārliecinošu uzvaru. Zālītim šī bija pirmā uzvara pusgadu garajā folkreisa braucēja karjerā.

Otro vietu ar jaunuzbūvētu SEAT Ibiza automašīnu sasniedza Kalvis Buģis, atkārtojot savu labāko panākumu. Gabrānam tika trešā vieta, kas ir viņa augstākais sasniegums folkreisā.

Aiz pjedestāla pozīcijas guva Dainis Krūmiņš, Edmunds Kozlovskis un Mārtiņš Starks.

Junioru kausā uzvaru sasniedza Miks Gabrāns, aiz sevis atstājot Mairi Viguli, Klāvu Benefeldu un motora defekta piedzīvojušo Dāvi Emīlu Ūdri.

Komandu ieskaitē līdz ar Zālīša un Gabrāna spožo sniegumu uzvara tika Kavita V komandai.

Atsevišķi rīkotajā Klasika finālā, kurā tikās aizmugures piedziņas automašīnas, uzvaru guva Kaspars Zuģickis, aiz sevis atstājot Ivaru Kernu un Ralfu Sirmaci.

Sacīkstē piedzīvotas arī vairākas efektīvas avārijas – kūleņus apmeta gan Mairis Vigulis, gan Pauls Sakovičs, gan arī pērnā gada LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs Viesturs Plētiens, kura avāriju izprovocēja sadursme ar Juri Sirko. Skatītāji bija sajūsmā redzot, ka Plētiens pēc smagās avārijas bija gatavs noslēgt attiecīgo braucienu, tiekot līdz finišam.

Pēc sacīkstes pamatīgus apgriezienus uzņēma arī automašīnu pirkšana, atbilstoši folkreisa noteikumiem. Rezultātā īpašniekus mainīja piecas startējušās automašīnas. Tajā skaitā Buģa SEAT, Gabrāna VW Golf II, Krūmiņa VW Golf II, Zuģicka BMW un Jāņa Āboliņa VW Golf II.

LAF Krosa komisijas autokrosa kausa sacīkstē galvenie favorīti bija ar pilnpiedziņas mašīnām braucošie Jānis Veģeris un Armands Plūme. Taču abi piedzīvoja tehnikas problēmas – Plūme mašīnu salauza ceturtās kvalifikācijas startā, bet Veģera auto apklusa uzreiz pēc fināla starta. Šo dāvanu vislabāk izmantoja pieredzējušais Andis Kļava, gūstot uzvaru. Otro vietu pēdējā aplī sasniedza Juris Zembergs, apdzenot Juri Narubinu. Narubinam arī trešā vieta ir pašlaik augstākais panākums autosportā.

Ņemot vērā milzīgo dalībnieku skaitu, jāatzīmē, ka sacīkste jau bija noslēgusies pirms 17:00. Tas liecina par lielisku sacensību vadības, tiesnešu, sacensību rīkotāju un sekretariāta darbu. Diena izvērtās ļoti koncentrēta, spraigu notikumu pilna. Lielisks darbs!

FOTO: Valdis Priede, Autosports.lv

  • SV #18

    Liels prieks par to, ka tiešām viss notika tik raiti un laicīgi jau varēja doties mājup nokrauties un atpūsties pēc smagas dienas.
    Prieks arī par tiesnešiem, var just, ka tiešām analizē dažādas situācijas un pieņem arī sodus.
    Kopumā sacīkste ļoti interesanta, piedzīvojumiem bagāta, trase arī izturēja lielo baru ar dalībniekiem..
    Un tagad… laiks skrūvēties!

  • rieksti

    Sakarā ar to, ka ir tik daudz dalībnieki stabili 40+ katrā gonkā, nebūtu vērts pārdomāt punktu sistēmu? Pašlaik punktus dabū tikai finālisti un vēl laikam divi aiz strīpas. Nevajadzētu vismaz tā, ka visiem pusfinālistiem vismaz pa vienam punktam. Vai arī tas ļaus pārāk pirmajai vietai atrauties?

    • Tēma diezgan vietā un baigi diskutējama. Trīs virzieni, kā uz to skatās: 1) Domājot, cik intriģējoša būs cīņa par P1, 2) lai uzvarētāja panākums tiktu pareizi novērtēts (lai uzvarai ir vērtība punktu ziņā), 3) lai pabarotu ar punktiem katru susuriņu, kurš sezonas laikā ir startējis.
      Es, ja godīgi, vienmēr esmu bijis par skarbu cīņu par katru punktu un pozīciju. Man, piemēram, nepatīk NASCAR skaitīšanas sistēma, kur katrs no +/-40 braucējiem saņem punktus. Man pat liekas, ka savulaik F-1 pāriešana no sešiem uz astoņiem, vēlāk 10 punktu guvējiem ir nevajadzīgs solis, lai gan mūsdienās punkti sešiniekam nozīmētu, ka sezonas laikā puse komandas neko nedabū. Un, piemēram, WRX punktu sistēma mani tracina līdz neprātam, jo pārāk daudz punktus var dabūt ar stabilitāti, nevis pārliecinošu ātrumu. Pa lielam, gaumes jautājums.
      Par Fr runājot – ir tagad tā, ka no 60 čaļiem punktus dabū baigi mazs procents (16). Taču es teiktu, ka tas ir motivējoši. Manis paša doma, stāvot uz starta pusfinālā, bieži ir – “jābūt top3, lai būtu fināls, ja ne, tad top5, vismaz kāds punktiņš”. Ja man šo mērķi atņem un es jau stāvu čiliņā uz starta, zinot, ka kaut kas jau ir dabūts, pieļauju, ka zināms motivācijas mikrons zūd.
      Rezumējot, nesaku kategorisku nē kādām izmaiņām kaut kad, bet pagaidām iekšēji es tādu baigo vēlmi nesajūtu to darīt. Plus nianse – gan krosa LČ, gan FR vietas arī 0 punktus guvušajiem tiek salīdzinātas un piešķirtas pēc augstākā rezultāta sezonā. Līdz ar to nav baigā starpība, vai čalis ir 40. vietā ar 7 punktiem pēc kādas citas sistēmas, vai bez punktiem (šo rakstot pamanīju, ka FR Ziemas kausam neesmu savilcis šo “bezpunktu kopvērtējumu”, iespringšu).
      Tajā pašā laikā nepiekrītu tiem, kas saka, ka 40. vietas noteikšana nevienu nesatrauc – kā statistikas mīļotājam man personīgi ir svarīgi, ka vienā gadā es esmu bijis 33. vietā, bet nākamajā 27. – pats sev motivātors, tas saucas. :D

  • Musaraceland.lv

    Liels paldies par kuplo pieteikumu skaitu. Patiešām bija ko redzēt.
    Sadarbībā ar ”Robyworks” gatavojam mazu video materiāliņu par sacensībām, tāpēc, ja kādam dalībniekam ir kāds interesants onboard vai cita veida video ar kuru būtu gatavi padalīties, gaidīsim tos uz davis.natrins@musa.lv.

  • Guusis

    Gabrāns ir vēl vienu reizi ir kāpis uz pakāpiena,ja nemaldos 2vieta pirmajā čempju krosā Brenguļos

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis