Autokross: „Mierīgāks” risinājums Open klasei

Viesturs Saukāns  15.10.2012 12:06 1

Pēdējās nedēļās par spilgtāko klasi Latvijas krosa sabiedrībā kļuva Open kategorija, jo sportistu atšķirīgie viedokļi padarīja sarežģītu aizmugures piedziņas mašīnu un pilnpiedziņas mašīnu „sadarbību” trasē. Sevi kā noderīgu pierādīja pagājušās nedēļas salonauto braucēju tikšanās – iespējams, atrasts saprātīgs Open attīstības risinājums.

Sākotnējais Krosa komisijas padomes lēmums bija noteikt klasei motoru darba tilpuma un tipa ierobežojumus – 3000 kub. cm atmosfēriskie dzinēji. Šāds scenārijs tomēr neapmierināja pilnpiedziņas mašīnu braucējus, pretēji sākotnējiem apgalvojumiem. Līdz ar to bija nepieciešams cits risinājums.

Otrdienas salonmašīnu sportistu sapulcē priekšlikumu izteica tehniskās komisijas pārstāvji – ievērojami samazināt pilnpiedziņas mašīnu minimālo svaru (tas, ko vēlējās aizmugures piedziņas mašīnu braucēji), savukārt pilnpiedziņas mašīnu jaudu pieslāpēt ar restriktoru palīdzību (par diametru 32 vai 34 mm vēl tiks diskutēts).

Šo priekšlikumu gan viena, gan otra puse uzņēma visai atzīstami, bet turpmākais uzdevums paliek tehniskās komisijas rokās – jaunos noteikumus tehniski precizēt un ielabot nākamā gada nolikumos. Interesanti, ka sapulcē klāt bija arī pāris potenciālie sportisti, kuri būtu gatavi ienākt Latvijas čempionātā tieši ar pilnpiedziņas mašīnām. Izskanēja arī versija, ka, brīdī, kad gan pilnpiedziņas, gan aizmugures piedziņas mašīnu kļūtu vairāk, klases dalīt atsevišķi.

Kopumā sapulces ideja sevi pierādīja – atbraukušo sportistu tikšanās bija pietiekami pozitīva un bija iespēja risināt jautājumus, kas sportistiem ir aktuāli. Vēl bez tehniskajām niansēm no sportistu puses tika atzīmēta nepieciešamība trases situāciju pastiprinātāka vērtēšana un mašīnu „uzbrūkošo” daļu (priekšējie buferi, piemēram) vērtēšana tehniskajā komisijā.

Sapulcē arī notika diskusija par 1600 un 2000 Super svaru tabulām – iespējams, būs nelielas izmaiņas, tuvojoties FIA noteiktajiem minimālajiem svariem. Tāpat Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme iepazīstināja sportistus ar nākamā gada kalendāra plāniem un citām idejām un niansēm.

Sapulces noslēgumā daļa klāt bijušo tikās kartinga cīņās. Iespējams, atsevišķi braucieni bija vieni no sezonas interesantākajiem krosa cīniņiem!

  • Zheel, ka aatri bija jaazuud – bet galveno dzirdeeju! Buus jau labi :)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vecpils, Vecpils autotrase, 21.07.2018. Latvijas autokrosa čempionāts, 3. posms Nolikums LČ Pieteikuma veidlapa LČ Dalībnieki LČ (43)