Autokross: 2000 Super un Open apvienošana – neizbēgama?

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
22.11.2010
20:01

Apkopojot viedokļus un prognozes, pastāv liela iespēja, ka 2011. gada Latvijas čempionātā būs jāapvienojas 2000 Super un Open klasēm. Abas šogad piedzīvoja nopietnus dalībnieku zaudējumus, katrai klasei bija jāpiedzīvo posmi bez kopvērtējuma ieskaites kvoruma trūkuma dēļ. Turklāt arī ātruma ziņā abas klases ir visai līdzīgas, kas apvienošanas gadījumā dotu pietiekami interesantu sportisko cīņu, bet izspēlējamais tituls nebūtu viegli iegūstams.

Prognozes liecina, ka ne viena, ne otra klase nav gatavas dzīvot atsevišķi. Nojaušams, ka arvien vairāk rallijkrosam koncentrēsies 2000 Super klases pārstāvji Mārtiņš Porietis (viņš nestartēja jau šogad), Māris Ločmelis un Jānis Berķis, nav zināmi precīzi pārējo klases braucēju plāni. Savukārt Open klases līderis Jānis Kozlovskis pieļauj iespēju dalībnieku trūkuma dēļ pievērsties startam Lietuvas čempionātā. Paliekot ar vidēji četriem dalībniekiem klasē plus dažiem, kuri parādās uz starta reizi, divas sezonā, šāds produkts nešķiet piedāvājams sacensību skatītājiem un rīkotājiem.

Open klases Latvijas čempions Jānis Kozlovskis skaidro: „Šobrīd ir ļoti grūti prognozēt, kas notiks ar aizmugures piedziņas klasi 2011. gadā – precīzākas ziņas nojautīsim martā, aprīlī, kad tuvosies sezona. Taču viss ļoti virzās uz apvienošanos ar 2000 Super. Taču, ja tā notiek, apvienošanai jābūt tehniski gudrai. Jāizspēlē abu piedziņu mašīnu svari tā, lai iespējas uzvarēt būtu gan priekšpiedziņai, gan aizmugures piedziņas mašīnām. Lai paliek iespēja aizmugures piedziņas mašīnām uzvarēt startā, kas ir visai loģiski, bet, lai rodas priekšpiedziņas braucējiem iespēja vēlāk braucienā cīnīties. Skaidrs, ka man nepatīk priekšpiedziņu sitieni pa manas mašīnas aizmuguri, viņiem, savukārt, kaitina mūsu lēkāšana pa priekšu visas trases platumā un logu dauzīšana. Taču nav variantu – mums ir jādomā par skatītājiem un iespējām pārdot autokrosu līdzjutējiem. Pretējā gadījumā drīz rīkotājiem nebūs kam gatavot sacensības.”

Kozlovskis arī pieņēma iespēju Open klasi atvērt pilnpiedziņas mašīnām, pieturoties domas par cītīgu darbu ar svaru salīdzināšanu dažādajām piedziņām.

Jāpiebilst, ka 2010. gada sezonas pirmajā posmā Smiltenē Open un 2000 Super jau startēja posmā. Rezultāti visai pārliecinoši bija par labu Open klases braucējiem, lai gan 2000 Super klases līderis Jānis Spīķis varēja iejaukties cīņā par vadošajām pozīcijām. Savukārt Baltijas autokrosa kausā bija ikdienišķi redzēt mūsu Open klases līderus Raimondu Jerānu un Jāni Kozlovski cīnāmies ar lietuviešu pilnpiedziņas braucējiem. Lai arī rezultātu ziņā viss noslēdzās par labu Vitlaljum Plastininam un viņa pilnpiedziņas BMW, sagādātās cīņas bija atraktīvas. Piemēram, Priekules posmā Jerāna un Plastinina duelis par uzvaru kļuva par vienu no sezonas spilgtākajiem notikumiem.

Pastāv viedoklis, ka laiks apvienot visas trīs Latvijas čempionāta klases – abām lielākajām kategorijām pievienot arī 1600 klasi. 1600 pārstāvji gan kategoriski noraida šādu iespēju, turklāt šī klase šogad spēja sarūpēt puslīdz stabilu kvorumu visa čempionāta garumā.

Pastāv iespēja arī citām kombinācijām. Dzirdēta versija – kopīga 2000 Super un 1600 klase, kā arī kopīga Open un VAZ Klasika klase, tātad sadalījums pa piedziņām. VAZ klasei nākamgad jābūt uzstādīties tādiem pašiem drošības karkasiem kā čempionāta klasēm (šogad bija pārejas sezona ar folkreisa noteikumiem atbilstošiem karkasiem). Līdz ar to žiguļu braucējiem ir visas iespējas stāties pretī Open braucējiem. Lai arī tas nedarīs labu VAZ mundierim, kā uzskata daļa klases dalībnieku, krīzes brīdī jāmeklē izeja no situācijas un kompromisi.

Ja par klašu kombinācijām – varbūt zināma loģika parādās arī apvienībās 2000 Super/Open un 1600/VAZ?

LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme gan šobrīd pauž līdzšinējo stratēģiju – nogaidīt līdz brīdim, kad tik tiešām kļūst zināms aptuvenais potenciālo dalībnieku pulks un tad vērtēt situāciju. Jāpiebilst, līdz šim pieredze rāda, ka klases bez loģiska izskaidrojuma mēdz atdzimt – pēdējās piecgades laikā visas trīs piedzīvojušas negaidītus dalībnieku skaita kāpumus. Tāpēc versija, ka rudenī spriest par iespējamo situāciju aprīļa beigās ir pāragri, arī var izrādīties patiesa.

Katrā gadījumā šī ir tēma, kas paliek aktuāla un lielā mērā notikumus un lēmumu virzienus var diktēt katras klases dalībnieku pulks atsevišķi. Atgādinu, ka Autocross.lv piedāvā arī ziņu komentēšanu — droši ziņojiet viedokli komentāru veidnē!

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv