LAF mājas lapā publicēts 2015. gada Latvijas autokrosa čempionāta nolikums, kas nozīmē, ka formāli viss sagatavots LČ startam. Pirmais Latvijas un arī Baltijas čempionāta posms notiks 26. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē.
Jaunais nolikums nav sagādājis lielus pārsteigumus, pielabotas līdz šim atklātās nianses, precizēta sodu tabula un veiktas nelielas izmaiņas. Taču braucienu norise un punktu skaitīšanas sistēma paliek līdzšinējā.
Šā gada formāli lielākās izmaiņas skar bērnu bagiju klasi – tai mainīts nosaukums no Beta uz Mini bagijiem.
Autocross.lv Kalendāru sadaļā veikti arī papildinājumi, jo noskaidroti un precizēti vēl līdz šim nezināmie seriālu datumi: zināmas Baltijas sacīkstes Buggy 1600, B6000 un D12, koriģētas citas nianses.
Ja par Baltijas čempionāta ieskaiti, tad šogad Baltijas uzvaras sadalīs 1600, 2000 Super, Open, VAZ Klasika, Buggy 1600, D12 un B6000 klases. Bagiju B600 klasei sevi jāpierāda Latvijas līmenī dalībnieku skaita ziņā, lai pie Baltijas statusa atgrieztos nākotnē. Pērn bija problēmas ar kvoruma nodrošināšanu izbraukuma posmos.
Uzmanību sportistiem! Drīzumā tiks publicēts Smiltenes posma nolikums, kā arī trases mājas lapā Teperis.lv būs atvērta reģistrācija dalībnieku parkā. Sportistiem būs iespēja izvēlēties sev vēlamo dislokāciju parkā. Taču vietu parkā varēs rezervēt tikai tie braucēji, kuri jau nokārtojuši licences saņemšanas formalitātes. Organizatori ļoti cītīgi sadarbosies ar LAF Krosa komisiju šajā sakarā. Līdz ar to pirmie pie lietas varēs ķerties uz ziemas cīņām licencētie, kā arī tie, kuri licenču kārtošanu neatliks uz pēdējo brīdi.
Jāņem vērā, ka reģistrēšanās dalībnieku parkā nenozīmēs pieteikšanos sacīkstei – kad tiks publicēts Smiltenes posma nolikums, būs pievienotas arī pieteikuma veidlapas, ar kurām braucējs varēs apstiprināt savu dalību sezonas pirmajā sacīkstē.
Gaidam un smaidam! :)
17. Ārvalstu braucējam, kurš vēlas piedalīties Čempionāta ieskaitē, jānosūta Komisijai
attiecīgās ASN apstiprināts pieteikums un jāsamaksā 95 EUR.
56. Ja braucējs startā, traucējot, izraisot bloķēšanu vai izdarot tīšu pāragru startu, tīšām dod
iemeslu atkārtotam startam, saskaņā ar sacensību komisāru lēmumu, attiecīgo braucēju
var izslēgt no sacensībām.
Sodu tabulā:
9) Nepiederošas personas atrašanās starta zonā
Jautājumi—–>
1) ārvalstu braucējiem tā jau ir bijis līdz šim un es šo esmu palaidis garām vai tā ir tikai no šī gada? Un vēl – ja LV sportists ir izņēmis citas valsts sportista licenci, tad arī šajā gadījumā LV sportists maksā 95EUR, lai ietu ieskaitē?
2) Kā tiek plānots noteikt vai pāragrs starts ir bijis tīšs vai vienkārši noraustījusies kāja? Šis teksts, manuprāt, tāds slidens, lai neteiktu vairāk.
3)Lūk šis izraisa visvairāk jautājumu – kam un kādā gadījumā sods tiek piešķirts? Uz komandu un to sastāvā esošo NEOFICIĀLO (jo cik daudziem ir pārstāvju licences?) personu pazīšanas pamata? Ar domu, ka es zinu, ka tas un tas ir tajā un tajā komandā, viņš atrodas starta zonā, tāpēc tam un tam braucējam sods? Neloģiski pat ļoti, jo iedomājamies situāciju – Viesturs startē LČ posmā. Starta zonā ieskrien Maševskis un saka, ka fano par Saukānu, kaut gan Saukāns viņu redz pirmo reizi mūžā. Pēc šī punkta sanāk, ka Viesturam nākas škirties no 50 naudiņām. Gaidu izskaidrojumu, jo, iespējams, esmu kaut ko sapratis galīgi ne tā.
Bet vispār – ir tak mazāk par 2 mēnešiem, līdz Latvijā sāksies AUTOKROSA SVĒTKI!!! :party:
Yo!
1) Tā būs jau trešo gadu. Tā doma darbojas tā, ka, ja, piemēram LIT braucējs startē tajos posmos, kas ir Baltijas ieskaitē, viņš bez papildu maksas dabū ieskaiti arī LČ. Bet, ja viņš uzrodas arī posmā, kurš nav Baltijā, viņam stājas spēkā šis punkts. Ja pareizi no galvas atceros, pagāšgad gan neviens tāds gadījums nebija. Un jā, formāli, ja latvis startē zem leišu karoga. viņš automātiski ir ārzemnieks. Un uz posmu dodas ar LASF rakstisku atļauju, utt.
2) Teksts jau drīkst būt slidens, taču domāju, ka visiem ir aptuveni skaidrs, kā izskatās noraustījusies kāja, un kā plāniņš stāvot pēdējā rindā izčakarēt priekšā stāvošos. Tas tāds profilakses punkts manā skatījumā, bet par ļaunu nenāks.
3) Saprotu, ko Tu domā, teorētiski tā var čakarēt viens otru, utt. Bet jau atkal – mēs jau atkal saprotam, kas ar to ir domāts. Ir punkts nolikumā par to, kurš un kad drīkst atrasties starta laukumā. Ja tur uzpeldēs sūrais fans pārpālī, gan jau neviens nemēģinās noskaidrot, no kura busa viņš izkrita un ieradās starta laukumā. Te ir runa vairāk par čaļiem, kuri būtu gatavi skrūvēt ne tikai uz starta laukuma, bet arī pirmajā līkumā. :) Pēdiņu mīdītāji, starp citu, teorētiski arī kameru slēdzēji, utt… Jau atkal es šo tulkoju kā punktu profilaksei, lai ir paredzēts “soda izejas lielums” par šo tēmu. Protams, pēc apstākļiem. Ja par to vēl sākas diskusijas un kavējas starts, sods var aiziet līdz pat DQ.
Un par svētkiem un diviem mēnešiem riktīgi taisnība! Rotājas visi, pucējas, būvē, skrūvē, kārto papīrus un do`dūmā! :)
Nuuuuu, manuprāt nolikumam būtu jābūt skaidri saprotamam un baltam uz melna, nevis ‘tur rakstīts tā, bet mēs tak visi saprotam kā tas domāts’.
Skaidri nenodefinēti punkti par to, kā tieši tas tiek viss fiksēts u.t.t. , var pavilkt uz liekiem kašķiem un šo punktu nesmuku izmantošanu.
Tas tā. :soldier:
Tieši cik priekšlikumus nolikuma labojumiem Tu iesniedzi, kad katru rudeni komisija pēc tiem dīc? Tas tā.
Un nekas tur nav skaidri nenodefinēts. Parauj eksperimentālā kārtā finālā startu tā paagrāk, paskatīsim, kā tiesneši to traktēs.
Kāda ir visas sezonas licences cena?
Nē, nav izdevīgāk ņemt Lietuvas licenci dalībai LČ :D
te bija domāts – ????
Es pieļāvu, ka jautājums par to, cik maksā licence varētu būt tāpēc, lai apsvērtu versiju, ka moška paņemt Lietuvas licenci un braukt LČ ir lētāk nekā ar Latvijas licenci. :) Bet tā – 130 eiro.
???
Viestur, ir kādas ziņas vai aplēses par Lietuvas čempionāta kalendāru?
Es saprotu, ka vēl ražojas, bet, godīgi sakot, no ziņām baigā sajūta, ka švaki šamiem tur, kas tieši uz čempionātu attiecas, ir trases, ir braucēji, bet nav rīkotāju. Sliktākajā gadījumā pat ir sajūta, ka krosu bez Vilk un Marijamp tā īsti vairs neviens arī negribēs rīkot. Bet skatīsim, viņiem martā krosa kom vadību vēlēs (arī visas federācijas), iespējams, ka pēc tam būs arī manevri.
Septembrī Marijampoles boss teica, ka 2015. gadā Marijampolē gonkas nerīkos – ne BČ, ne LT čepmī. Redzēs kā būs.
Tagad jau atkal rīkos.
Jap, kalendārā Marjampole ir…
Dzirdēju, ka Palēvics esot gatavs iegādāties kādu LT trasi un uzrīkot kārtīgu gonku ar bezkompromisa cīņām :D
A es dzirdēju, ka tu šodien uz Budapeštu brauc kopā ar Palēvicu :D
Stāsta ka Kozlovskis grib iznīdēt labu ideju Tepera trasē..Asajos trases līkumos kvalifikācijā tiek uzlikta riepa,nākošajā kvalifikācijā to pārbīda uz iekšmalu..tas saglabā trasi uz fināliem, un gandrīz visi ir apmierināti.Bet Kozlovskis ir pret,jo viņa braukšanas stils ir likt konkurentam sānos,tad pret barjeru un garām ir…ja ir riepa tad nekas nesanāk.
Ļoti labprāt komentēšu, jo es arī esmu dzirdējis šo pilnīgo stulbumu, kas rakstīts šajā komentārā un kaut kur nez kāpēc tiek kultivēts. Tuvākajās stundās būs rakstiņš par to, kā ir gājis trešdienas KrKom sapulcē, kurā piedalījās arī abu Latvijas lielo trašu organizatori. Vairis bišķi ir sacepies par to, kā viņš pats ir iztulkojis komisijas dotos priekšlikumus. Neiedziļinoties pilnīgi nevajadzīgās emocijās ziņoju tos divus punktus, kas organizatoram tika izteikti:
1) Ja tiešām trasi nevar sagatavot, neizmantojot riepas trasē, tad lai tās paliek, taču izvietotas pareizi, korekti iezīmējot trases iekšmalas līkuma konfigurāciju. Respektīvi, riepas nedrīkst būt kā viens vai divi atsevišķi šķēršļi trasē, kuros iekšmalā esošo mašīnu var iespiest un sasist. Riepām jābūt izkārtotām vienai blakus otrai, veidojot it kā nepārtrauktu iekšmalas līniju. To, kā pareizi riepas izvietot, trases shēmā iezīmēs arī trašu pieņēmējs/komisārs, zīmējumu nododot organizatoram, lai vieglāk izprast būtību. (Šo tēmu pamatā sāka komisijas vadītāja, papildināja komisijas trašu pieņēmējs, kurš būs arī sacensībās komisārs, piebalsoja pārējie, dodot padomus, kā labāk situāciju risināt. Bija piedāvājums to darīt arī ar siena ruļļiem. Kozlovskis diskusijā piedalījās, bet teikt, ka viņš kaut ko būtu vilcis savā virzienā, ir maigi sakot nekorekti, ja ne melīgi)
2) Tā kā dalībnieku parka bufete iepriekšējās sacensībās bija perversi dārga, kad sakarīgi ēdama porcija maksāja 9 un pat vairāk eiro, ieteikuma veidā tika piedāvāts Vairim par šo tēmu ar savu tirgotāju parunāt, cenšoties nosist cenas tuvāk realitātei nevis Rīgas restorāniem. (Šī bija Kozlovska ideja, taču komisijas vairākums šim pilnībā pievienojās, komentējot, ka šāda spekulēšana grauj krosa prestižu – nerro skatītājus un atbiedē leišu draudziņus, pie kuriem gonkās to pašu visu var nopirkt praktiski divreiz lētāk (mana personīgā pieredze).
Komentējot šos priekšlikumus, par otro pat nav ko komentēt – krosa publika nedrīkst būt slaucamas aitas, un komisija to negrib pieļaut. Ja organizators var to kaut kā ietekmēt – labi. Ja nevar, lai būtu, bet ir piemēri praksē, kas notiek, ja nerro skatītājus.
Par pirmo punktu – domāju, ka priekšlikums tiešām nav peļams, lai mazinātu iespēju triekties riepās. Kur no tā visa ir kāda braucēja priekšrocība pār citu braucēju, man ir grūti izprast. Tāpat man ir grūti izprast no Vidzemes nākošās emocijas jau divu dienu garumā. Ir uzdevums salikt pareizi riepas, pārvietot šos melnos priekšmetus pareizā virzienā, un tikai. Ja tas ir grūti un rada tehniskas/finansiālas problēmas, es personīgi, savācot nelielu brīvprātīgo grupu (arī Kozlovski varbūt), varu aizbraukt uz Smilteni un pus dienas laikā riepas izvietot tā, kā būtu sakarīgi.
Ja par personālijām, tad varu teikt, ka lai vēl visi pēdējos gados komisijā ienākušie būtu tik aktīvi un atsaucīgi uz krosa lietām, kā JK – viņš skrien uz trasēm (šoziem Upesciems, Aizkraukle), tiešām reāli aizstāv sportistus, kas ir viņa uzdevums padomē, tiesā mazās gonkas, interesējas par lietām, utt.
Īsāk sakot, sapulcē izlīda par daudz emociju, kuras publikā, pieļauju, šobrīd tiek kultivētas. Bet pakasīties jau drusku vajag, lai lietas neiesūno un iet uz priekšu.
Un vēl viena piebilde par riepām – patiesībā to atrašanās trasē ir neatļauta savā būtībā, tas ir tas pats, ka, ja tur stāvētu, piemēram, KAMAZs, tieši tāds pats šķērslis. Vienkārši organizators pirms pāris gadiem kā pagaidu opciju piedāvāja šo iespēju, lai asajos līkumos neraktu bedres. Kā pagaidu variants sakostiem zobiem tas tika atļauts. Taču būtībā komisija iet pret savu pārliecību par drošību, kas ir visai traģiski. Taču mīļā miera labad nākas piekrist. Nu un tā šī “pagaidu versija” iesakņojas trasē. Leiši pagāšgad bija uz pakaļas par šādu risinājumu, un teica, ka viņu trasēs nekas tāds īsti nebūtu iespējams.
Atbildu Antonam ! Sasmīdināji :)))) (viņa braukšanas stils ir likt konkurentam sānos,tad pret barjeru un garām ir…ja ir riepa tad nekas nesanāk.)Pats saprati ,ko uzrakstiji ? Jau pēc pirmās šādas apdzīšanas mašīna būtu iznīcināta !
KK komisijā tiku ievēlēts,lai pārstāvētu sportistus un to arī cenšos darīt.Ieteikumi tika izteikti tikai ,lai domātu par sportistu drošibu.Riepu likšanā labā lieta ir trases saglabāšana priekš fināliem,bet groziet to,kā gribat traktoru riepas kuras trasē ir saliktas,kā iepriekš ir šķērslis trasē !!! Un ja dēļ šiem šķēršļiem tiks savainots sportists tad kurš atbildēs prokuroram, kas tās par traktora riepām trasē ?! Atbildēs organizātors Vairis un Komisārs kurš pieņēma šo trasi ar šķēršļiem.KK ieteikumi tiek izteikti tikai un vienīgi domājot par drošību un autokrosa tēla spodrināšanu !!!
Riepu likšanu un pārbīdīšanu līkumos izdomājām tikai tāpēc, lai sportisti nelauztu automašīnām un bagijiem piekares, un uz katru braucienu sēriju katra līkuma iekšmala būtu cieta un no tā visa sportisti gūtu gandarījumu.
Uz finālu ņemam nost riepas no trases un fināla braucieni norisinās pa visu trases platumu.
Uz trases no 1997.gada esam uzbēruši 4000 m3 dolomīta izsiju un 200000 m3 māla, bet tas viss tomēr netur, ja visu dienu brauc pa vienu sliedi un tā rezultātā veidojas špūres un bedres.
Māls pie mums ir ļoti interesants – kamēŗ sauss sakalst kā betons, tiklīdz uzlīst lietus, vai uzlaisti ūdeni – tā izšķīst.
Riepas ieviesām arī tāpēc, ka bija apnicis klausīties dažu sportistu intervijās par to, ka trase ir smaga un lauž automašīnām un bagijiem piekares un tad to visu noklausoties pazūd gandarījums turpmāk organizēt sacensības.
Attiecībā par bufešu cenām – pats neko konkrēti pateikt nevaru, jo cenas pētīt sacensību dienā man nav laika, bet zinu to, ka ēdieni ir gatavoti no kvalitatīviem produktiem, jo viņi ir garšīgi un pats esu ēdis un uz šīm bufetēm varu paļauties, ka vienmēr viņi būs un nekad nepiemānīs, vai neuzmetīs un nebūs jādomā vai rīt būs vēdergraizes vai nebūs.
Pats trešdien Rīgā ēstuvē ēdu kartupeļus, mērci, salātus, šašliku, maizi un dzēru kefīru un par to visu samaksāju 7,50 euro, vai tas ir dārgi vai lēti nemāku spriest.
Ko jus te visi plurkstat par bufetem. Normalas bufetes. Cenas ir tadas , ka normalas izbraukumu bufrtes. Ko jus domajat viss aprikojums, gazes , trauki, ogles, transports, algas krit no gaisa. Ja jus aizbraucat uz servisu, cik adas jums tur noples. Arena Riga, hokeja spele, cik maksajiet par alu vai edienu. Vai sportisti masinam detalas perk par centiem. Jus pieminejat Lietuvu. Protams , lietuva ir viss letak. Kadel leisi brauc uz Rigu pelnit naudu un ver Maximas pec Maximas. Kadel jus neceliet trauksmi , ka piens maksa veikala 1.27-1.31. Jus tikai plurkstat tuksa un tas ari viss.
Ja ēdiens ir atbilstošs cenai – okey. Bet ja ir vakardien cepts šašliks par supercenu – ejiet ellē. Turklāt ja ir tikai viena vai divas divas bufetes un rindā ir jāstāv stundu… kā jau Vairim ieminējos – nav peļama doma par konkursu uz vairākām tirdzniecības vietām. Būs skatītājiem lielākas izvēles iespējas, zemākas cenas un konkurence kā zināms tirgotājiem liek domāt par kvalitātes latiņas celšan.
P.S – es nesaku, ka šā brīža Smiltenes sacensību ēdinātāji ir garām – es vnk diskutēju, jo pāris reizes sacensības man ir bijuśas situācijas ar vakar ceptu gaļu un pusapceptiem kartupeļiem par neadekvātu cenu.
Labdien Viestur. Jūs laikam dzīvojat citā pasaulē un sen neesat bijis veikalā. Šobrīd valstī , sakarā ar Krievijas ieviesto krīzi (piensaimniecības jomā) piens un citi pārtikas produkti 3.gadus atpakaļ kā maksāja tā arī maksā šobrīd. Neviens iedzīvotājs Latvijā nepārmet dārdzību. Jūs laikam sen neesat apmeklējis Arēnu Riga, populāro ēstuvi Lido vai kādu citu ēstuvi izņemot laikam Lietuvā. Kādas cenas ir parastās ēstuvēs , kuriem nav jābrauc vairāki simti km, jāņem līdz aprīkojums, vienreizējie trauki (kuri nemaksā maz), gāzes baloni un citi atrebūti. Runājot par Lietuvu. Sakiet lūdzu , kādēļ daudzi Latvijas iedzīvotāji dodās uz Leišiem iepirkties.
Kādēļ Leiši izvērš savu biznesu Latvijā vai Igaunijā , Jūs neesat par to aizdomājies.
Igaunijā sporta sacensību laikā ēstuvē porcijas maksā no 12-13 vai 15euro.
Jūs šeit komentējiet un graujiet Vaira reputāciju, ko viņs ir sasniedzis vairāku gadu garumā. Viņš ir izveidojis labu sporta bāzi un visi apkalpojošie cilvēciņi ir uzdevumu augstumos. Es personīgi zinu visus Apkalpojošo personālu un zinu , ka Vairi neviens nepievils. Visi izdarīs savu darbu uz 100% ieskaitot arī ēstuves.
Man kauns kad ir šādi cilēki , kuri grib graut citu acīs Vaira reputāciju. Paldies.
Precīzi norādi to vietu, kur es vai kāds cits grauj Vaira reputāciju!
Un nē, Krievijas krīze neliek pārdot divus cīsiņus un karoti kāpostu par 10 eiro, neiestāstīsiet. Un Lido biju pirms nedēļas, man no darba tagad netālu ir – mana izvēle visbiežāk ir vistas šašlika iesms, kartupeļi (kurus tiek liek reāli par daudz), gurķu mērce, marinēti sīpoli un tomātu sulas glāze. Kaudze uz šķīvja tā, ka par daudz. Man tas maksā, nepateikšu līdz centam, bet ap 6,50.
Un davai ka precīzu atsauci uz to vietu, kur Vairim reputācija tiek grauta!
ka beigtu vienreiz muldēt!!! nesen tajā pašā Vecpilī par kārtīgu porciju ar pieminēto sašliku un visu pārējo,un vēl papildus gaļu maksāju ap 7eiro…
LAF KK padome grib lai es panāku, ka porcija kartupeļi, mērce, salāti un šašliks maksās 3.00 euro, es gan nezinu kā lai es to panāku, bet esmu sarunājis tikšanos ar bufešu saimniekiem, lai pārrunātu patreizējo izveidojušos situāciju.
Vairi, esi korekts, 3.00 eiro toč neviens neprasīja.
Nākamreiz ņemšu līdz kameru un to visu ierakstīšu un palaidīšu http://www.youtube.com , un šinī brīdī nožēloju, ka nebiju paņēmis līdz.
O jā, tas būtu interesants video! Es arī paņemšu, būs interesanti un dažādi rakursi.
Jūs taču paši teicāt, ka leišos maksājot porcija 3.00 euro, jeb tagad tu to gribi noliegt, jo man nav pierādījumu.
Jābūt jukušam, lai cerētu dabūt porciju par 3.00, un daudz jukušo tovakar sapulcē nebija. Ir runa, ka ir nenormāli, ja porcija ar diskutējamu sastāvu un daudzumu maksā 9, 10, 14 vai 15 eiro. Un neviens neliek visu noīsināt līdz 3.00, vienkārši bija piedāvājums runāt ar tirgotāju par cenu samazinājumu. Manis pēc, lai paika maksā kaut 40 eiro, vienkārši visi paņems līdzi sviestmaizes un turpinās šausmināties par slikto autokrosu. Vēlreiz piedāvāju atslābināt emocijas un mēģināt saprast, ka abi iepriekš minētie komisijas piedāvājumi bija ar mērķi vēl vairāk uzlabot pasākumu. Ja mēs sēdēsim viens otram pretī un smaidīsim, sakot, ka viss ir ideāli, tad ar šādu stratēģiju mēs ierausim auzās. Tie ir padomi, nevis prasības, tās ir pieredzējuši cilvēku pamanītas nianses, kuras iespējami jāmēģina labot. Nekas vairāk. Kāpēc ir uzburts kaut kāds konflikts, es tiešām nesaprotu. Tas ir skumji, par ko un kā mēs šeit diskutējam, patiesībā.
Un Vilkičos pagāšgad Baltijas posmā es šašlika porciju ar kartupeļiem un sīpoliem tik tiešām pirku par nepilniem 4 eiro. To labi atceros, jo man nebija litu, devu 5 eiro un domāju, vai mani apjās uz maiņu, vai nē. Neapjāja.
Tik tiešām ir skumji, ka neatceros no kura precīzi gada, bet katru gadu pusotru mēnesi pirms pirmā posma jums jodas jauninājumi – papildinājumi un tā rezultātā rodas konflikti. Kas tos konfliktus izraisa mēs organizatori, vai jūs LAF vadība?
Jauninājumos tikāt piesaukuši Mārtiņu Kalniņu, kas mums lika griezt nost metāla barjeru stiprināšanas stabiem – galus, Andri Berķi, kurš mums lika līkumu iekšmalās segumā ierakt – betona paneļus, vieglo trasi laist pāri – kravinieku 1 šķērslim. Madara 89 kausa izcīņu, ko mēs organizējām kad bijām atteikušies no LČ autokrosā rīkošanas saistībā ar to, ka iepriekšējā gadā glābām LČ jo nepieņēmāt Talsu Kapteiņu trasi, un mēs jūs glābdami iekrītām kā circeņi pelnos un parādos līdz ausīm, un jūs tad izlikāties itkā nekas nebūtu noticis un mums tas ir jāiznes uz saviem pleciem. Pagājušajā pavasarī divreiz runājām par riepām līkumos, ko likāt to izdarijām, šogad atkal neesat apmierināti ar riepām līkumos.
Bet vai tiešām šos visus jauninājumus – vai papildinājumus kā jūs saucat nevar piedāvāt ieteikuma formā, nevis uzstājības formā. Un vai tiešām šādas jauninājumu sapulces nevar organizēt sezonas beigās septembrī, oktobrī, un tad arī būtu pietiekami daudz laika izvērtēt, pārrunāt, nevis kā tagad ķer ko gribi, bet nav jau laika ķert, jo ir jau jāsāk gatavoties sezonai.
Atkārtošos – ja jauninājums – salikt riepas pareizāk nekā līdz šim – ir kaut kas tik dramatisks, ka tas norauj faktiski visu gatavošanos gaidāmajām sacensībām, tad es varu organizēt brīvprātīgo brigādi ar sevi sastāvā, kas to sestdienā pirms gonkas izdarīs dažu stundu laikā… Es nesaprotu, Vairi, tiešām, par ko ir šīs asaras…
Un atkārtošos jau kuro reizi – beidzam šo debilo saraksti, mēs labi zinām, ka gan izcilais organizators, gan sliktais LAFs patiesībā prot pietiekami labi sastrādāties, lai aprīļa beigās būtu lieliski autokrosa svētki. Beidzam te publiski muļķi laist, katrs savā pusē izdarām savu darāmo, lai čaļi var uzbraukt un pārējie čaļi gonku paskatīties. :)
PS- mūsu sarakste izraisa lielisku ziņas apmeklējumu, potenciālie reklāmdevēji, esam atvērti piedāvājumiem, honorāra procents arī kā ziedojums Tepera trasei! :D :D :D (bezkaunīgs joks ar daļu taisnības procenta)
Viestur ne jau runa iet par uzlikšanu vai neuzlikšanu, bet vai dabūsim materiālus – lietotas transportiera lentas, kas kā šodien noskaidroju uz šo brīdi ir liels deficīts, a laika ta nav, lai meklētu pa lēto.
Jaunas var dabūt, bet viņas maksājot pasakainu naudu, a maka ta nav.
Paldies par piedāvājumu palīdzēt ar brīvprātīgo brigādi.
Nevaram nomierināties, jo nevaram sagaidīt trases shēmu ar iezimētām riepām, ko iezīmēs trases pieņēmējs/komisārs, lai vieglāk izprast būtību. No jūsu teiktā:respektīvi, riepas nedrīkst būt kā viens vai divi atsevišķi šķēršļi trasē, kuros iekšmalā esošo mašīnu var iespiest un sasist. Riepām jābūt izkārtotām vienai blakus otrai, veidojot it kā nepārtrauktu iekšmalu. Bet padomā pats loģiski: piemērs 4.līkuma platums mums ir 30 metri uz kontrollaikiem mēs līdz šim ierobežojām 15 metrus no iekšmalas uz vidu un vēl uz sāniem 8 metrus, kā izveidei izmantojām 2 lielās riepas un mazās pa starpu un ierobežojošo lentu. Tagad pa jaunam drīkstēs izmantot tikai mazās vieglo automašīnu riepas un transportiera lentu gar sāniem un kā tu domā vai šādu 23 metrus garu riepu virteni ar 90 grādu leņķi ir iespējams uzcelt uz trases, bīdīt un pirms fināliem nocelt no trases. Starp braucieniem varbūt viņu varēs pavilkt aiz gala….., bet kur viņu likt pēc trešā brauciena. Tu saki ka es te cepos ne pa tēmu, bet lūdzu atbildi uz šo manis uzdoto jautājumu. Mums tādu kravu pacelšanas krānu, kādi ir F1 nav, un ko tad lai mēs daram………
Klau, sazvanies ar Arni, Tu reāli esi kaut ko pārpratis, nopietni.
Viestur nav jēgas zvanīt un bojāt nervu šūnas kuras neatjaunojas. Re kur ir tava rakstītā atbilde: Respektīvi, riepas nedrīkst būt kā viens vai divi atsevišķi šķēršļi trasē, kuros iekšmalā esošo mašīnu var iespiest un sasist. Riepām jābūt izkārtotām vienai blakus otrai, veidojot it kā nepārtrauktu iekšmalu.
Jā, un kas tur ir citādāks nekā mans piedāvājums salikt riepas rindiņā, nevis pa vienai?
Es jau arī runāju pa to ko prasa un ko tu arī raksti: vai šādu 23 metrus garu riepu virteni ar 90 grādu leņķi ir iespējams uzcelt uz trases, bīdīt un pirms fināliem nocelt no trases.
Nekā personīga…., bet….vairāku riepu virtene?…atvainojos,bet ja kaads pa smuko ierakstīsies tajā virtenē-pastāv iespēja, ka puse trases attiecīgā sektorā būs ar daudziem šķēršļiem….vai tas būtu pieņemamāk?… Vairis pieminēja transportiera lenti….tātad-pamatdoma-riepas ,,sašūt,, ķēdē…teorētiski-optimālākais risinājums…,bet….ja gadās kādam aizķerties aiz tā pasākuma un izvazā pa visu trasi?Tāda iespējamība pastāv,vai ne?… Tad-varbuut tomeer jāizskata jautājums par riepu neizvietošanu vispār-būs trase bez šķēršļiem-Vairim mazāk raižu, LAF pa prātam, sportistiem izvēle mainīt trajektoriju, ja netīk braukt špūrē…. informatīvi varbūt tiesnšiem jāievieš karogs, kas brīdina par dziļām bedrēm….galu galaa-tas ir kross un pašiem jāskatās kur var izbraukt un kur nē…
Pēc būtības-Tepera trases ,,problēma,, ņemot vērā grunti, ir asie līkumi…. tātad-lai cik nepatīkami-iespējams-labākais risinājums būtu-līkumu iekšmalu rādiusa palielināšana…vai aso līkumu pamatkārtas betonēšana/asfaltēšana… Bet citādi-trase pa pirmo!!! Izturību Vairim!
Es īstenībā piekrītu katram šī komentāra vārdam!
Vairāk gan interesētu jaunā nolikuma 3.5 punkts par ķiverēm…. Cik sportisti lieto FIA homoliğētās ķiveres ar HANS un cik ir gatavi lietot? Intai uzdodot jautājumu par motokrosa ķiverēm -pie skaidrojošas un objektīvas atbildes netiku… tik vien-kā nolikumā rakstīts-tā jābūt…
Izskatās ka vajag nomainīt Autokrosa funkcionārus, kas grib iznīcināt autokrosu Latvijā.Laikam samācījušies no mūsu valdības, kas iznīdē cilvēkus no valsts!
Tad vēl jautājums:Kāpēc tāds naids pret Rencēnu autoklubu.Tagad draud nedot licenzes sportistiem kas piedalā rencēnu autokluba pasākumos…bet no kā tad izveidojās Vaz klase….nebūtu Vaztussa nebūtu Vaz klases.
Skaidrs, ka vajag nomainīt! Pēdējais brīdis. Tikai izskatās, ka tava informētība ir tāda, ka tu pat nomaiņas procesu tikai no baumām varētu uzzināt, nevis izpētīt, tieši kā tas ir izdarāms.
Un pret Rencēnu Autoklubu nav naida, vienkārši sliktajam LAFam ir darbības noteikumi. Kur tu visas šitās lietas saklausies?
Interesanta diskusija.
1. par punktu pirmo laikam jau noklausoties visu viedokļos, pagaidām labāk ir nelikt neko un braukt kā ir, jo par to drošību ir taisnība, regulāri braucam uz krosa mačiem un ne viens vien kūlenis ir 4 līkumā bijis, varbūt kļūdos palabojiet, un gan jau arī kāds sabojājis piekari vārāk kā pa bedrēm. Saprotu Vairi grib kā labāk, bet varbūt tomēr kross ir kross, materiāls mums ir kāds ir, lai brauc -noteikumi visiem vienādi.
2. Par punktu otro -ēdināsana- labi jau ,ka nav kā Mūsā, kur nevar ienest līdzi ēdamo, var jau būt arī tur ir taisnība, nav patīkami, ja kāds preikšā uz soliņa iztin ķiplokainas kotletes utt un turpat ēd. :))) un tad vēl visu aiz sevīm nesavāc.
Varbūt vajag lielāku konkurenci un viss nostāsies savās vietās,
Smiltenē ir divi tirgotāji, kuri savā starpā ir vienojušies un kuriem arī ir veto tiesības uz pārējiem tirgotājiem kuru laist kuru nelaist, domāju ka tā ir lielākā problēma. varbūt Vairim ir tas izdevīgi mazāk klapatu un cilvēki ,kuri noteikti atbrauks un bufete būs, bet medaļai ir arī otra puse apmierināto vai neapmierināto īpatsvars vai indeks.
Pieļauju, ka izdevumi arī tirgotājiem ir lieli, jebkuram biznesam jābūt ienesīgam, bet mākslīgi regulēt cenas noteikti nevajadzētu.
Var arī tā… :)
Ja godīgi, tad viss ir relatīvs, patstāvīgie apmeklātāji jau par visu ir lietas kursā, ja gribēs paņems līdzi sviestmaizes, ko mēs arī parasti daram, ja būtu porcija par 4 eiro iespējams domātu vai vērts ņemt līdzi vai ēst labāk uz vietas, tirgotājiem droši vien pašiem jāskatās no kā ir lielāks ieguvums.
Svarīgākais ir pats kross, lai viss norit raiti, lai ir braucēji, ir cīņa un konkurence trasē. Bet droši vien viss ir vienā ķēdē saistīts. Ja ir daudz skatītāju būs vairāk braucēju utt. vai otrādi.
Zelta vārdi, precīzi!
Oto. Tu saki ja būtu porcija pa 4 eiro tad būtu ļoti labi, es arī saku, ka būtu ļoti labi, bet man tirgotāji saka, ka porcijas ar cenām vairāk nepastāv, bet ir tāpat, kā piemēram Lido: kartupeļi maksā tik, mērce tik, salāti tik, gaļa tik, desa tik un utt…, tā kā viss ir atkarīgs un būs atkarīgs no tā ko vēlies, un cik lielu porciju vēlies un no porcijas lieluma un dažādības ir atkarīga porcijas gala cena. Par šo tirgotāju cenām runāju pēdējā laikā katru dienu ar ļoti, ļoti daudziem cilvēkiem – un visiem cilvēkiem ir vienāda atbilde – mēs nevaram ietektmēt tirgotāja cenu, jo tad jau mēs arī veikalā ieejot prasīsim lai mums pārdod preci par piemēram puscenu no plaukta cenas, bet tā taču nenotiek…………………
Oto. Lielo riepu izvietošanu līkumu iekšmalās sākam izvietot tikai viena iemesla pēc, lai sportistiem nebūtu jālauž automašīnas un sportisti gūtu gandarījumu no katra brauciena, tai skaitā fināla. Sacensību segums sacensību dienā no rīta ir ciets un līdzens, bet automašīnām, bagijiem jaudas ir augušas, riepas ir palikušas kādas tās bija pirms gadiem 30 un tajos gados trases bija gandrīz neizbraucamas lietus laikā bez šīm riepām. Automašīnām un bagijiem jauda ir tāda, ka viņas buksē jebkurā brīdī uz jebkāda seguma. Riepas sākām ieviest pakāpeniski prasot sportistu viedokļus un pat balsojot dalībnieku sapulcēs. Balsojums vienmēr ir bijis tāds: vairākums par riepām, mazākums pret un man šinī brīdī liekas, ka tie kas ir bijuši mazākumā nevar ar to samierināties. Nezinu var jau būt, ka ja šodien notiktu balsojums viņš būtu savādāks……. Varam jau arī nākotnē pasapņot par asfaltētām līkumu iekšmalām, ja būtu iespējams pretendēt uz ES projektiem, ja turpmākie ES finansējumi būs paredzēti tādiem mērķiem, bet arī par to gribētu vispirms redzēt sportistu balsojumu par to – cik par un cik ir pret.
Vairim> Es izteicu tikai savu viedokli un pieņēmumu par ēdināšanu, jo neviens nenoliegs, ka mēs ikdienā ēdam gan dzeram un apmēram zinam cik, kur, kas maksā, arī zinam ka izbraukuma tirdzniecībās parasti viss ir dārgāk. Bet te ir viens lielais BET. Visam ir jābūt samērīgam, lai kumoss nestrēgst kaklā, ja es ikdienā labas pusdienas ēdu no 2.5- 4 eiro tas ir ar dzelzs dakšiņām no māla traukiem kur vēl galdu novāc, bez smilts piedevām. Bet kā jau teicu iespējam viss maksā cik maksā, un mēs mierīgi paņemam līdzi savas pusdienas, pieļauju, ka ir cilvēki kurim tas nerada problēmas tad jau viss ir kārtībā un ja stāv rindas tad jau vēl vairāk.
Par riepām tīri cilvēcīgi tevi saprotu un tas jau ir pateikts ļoti skaidri, bet ja paskatamies, un Tu kā tehnisks cilvēks piekritīsi, ieskriet vienā lielā riepā un sabojāt vai apmest kūleni vai arī braukšanas maniere mainās nekā pret noslīdošām dzelzs apmalēm. Tas vai tas ir finansiāli iespējams ir cits jautājums un negribu galīgi strīdēties, uz lietām skatos vairāk praktiski, bet ja lielākais vairākums nolemjs, ka vajag un viņiem nav pretenzijas tad uz priekšu, tikai vai tas neietekmē arī braukšanu un arī skatītājiem, kad ir interesantāk, kad trase šaurāka vai platāka?????
P.s Par ēdināsanu uzaiciniet Viktoru no Strenčiem redzēsiet cik maksā pusdienas.
Pēdējais komentārs no manis par šo tēmu: . Katrā gadījumā Vairi Tev cepuri nosts par tavu izturību un saglabāto sporta kompleksu, vienmēr gribēsim lai ir labāk, bet situācija ir kāda ir, negribēju nevienu komfrontēt, tikai iesaistijos diskusijās, katrā gadījumā cilvēki brauc pie Tevis nevis Lafa un tu esi atbildīgs viņu priekšā gan skatītāju un braucēju, tad dari pēc saviem uzskatiem lai ir sirdsmiers tas ir svarīgi pārējo viedokli vari pieņemt zināšanai un paldies par atbildēm gan Vairim gan Viesturam šinī garajā diskusijā, citi labāk izdzēš nevēlamos komentārus.
Joprojām zelta vārdi. Un, lai nebūtu pārpratumu, arī no manis visi tiešām patiesākie un sirsnīgākie sveicieni Vairim un komandai par izdarīto un sasniegto šajos gados, šaubu nav! Tas, ka ir diskusijas un viedokļi, pat, ja atšķirīgi, virza attīstību, tā kā arī to pa reizei vajag.
Cepas par paris riepam likumos…..
Vecpils??? kádél tur nava metala apmales kas ir Smiltene???
Kiverem un Hansu….. pilnigs stulbums
Ieteikums sviitrojam Smiltenes 1 posmu no kalendara ara, un izjuks gan Latvijas, gan Balltijas ieskaite
Pirmkārt, nesvītrojam. Otrkārt, pat, ja svītrotu, ir plāns B, un nemaz ne slikts. :) Bet nē, nesvītrojam.
Un par Vecpili – oficiālie trašu noteikumi paredz dažādus trases iezīmēšanas variantus, metāla apmales ne tuvu nav vienīgais. Ideāli jau būtu kupenas, bet augustā laikam būs grūti dabūt. :)
:-D tad labi ka ir plans..
Bet nu ko ar tam kiverem, pirms gadiem 4 nopirku smuku sparco podinju, bet izradas tagad sarkanai anglu standartam viss cauri..
nezinu ir varianti ka pagarinat vai nomainit uzlimi?
Esmu kaut ko palaidis garām… no šīs sezonas Hans ir obligāts visiem?
Nee Hans rekomende sogad
Jā. Bet izvērtējiet iegādes iespējas, neķeriet pirmo pa dārgo, mūsdienās tās sistēmas ir ļoti normālās naudās, tik jāpameklē. Arī KrKom vāc informāciju par šo tēmu, un ar lētākajām iespējām mēģināsim iepazīstināt.
man skiet ka WRC neizmanto HANS sistemu, kadel gan krosa tas but vaidzigs.
To pieprasa FIA?
Nu jau, nu jau, WRC bija pirmā vieta, kur sāka izmantot HANS, un, patiesībā, šobrīd LAFā no lielajām komisijām (rallijs, kross, šoseja, SAK) mūsējā ir pēdējā, kurā nav HANS (arī gan nosacīti, Eiropas autokrosā ir, RX ir (arī Igaunijas č)). Teikšu tā, es esmu pret jebkādu nejēdzīgu sportistu finansiālu vai morālu drāšanu, bet nevar arī noliegt, ka tepat Latvijas sportā HANS ir šo to visai pamatīgi izglābuši (un, diemžēl, to nebūšana, attiecīgi, arī nav izglābusi). Tā kā jāpierod pie domas, ka tāds pats glābējs, kāds ir drošības karkass, būs arī HANS. Mašīnas paliek ātrākas, bet avāriju nav mazāk.
Izziņai, kas var palīdzēt pirkumos: HANS patiesībā ir tikai viena no šīm aizsargsistēmām, ne visas viņas ir HANS. Tāpat, kā ar pamperiem: Pampers ir tikai viena zorte no vairākiem autiņbikšu piedāvājumiem :)
IZZIŅAI 2: No comments: Pretīgs video, kas visai uzskatāmi parāda HANS un ne-HANS situāciju, pavisam vienkāršā avārijā (atzīstiet, mums krosā pagāšgad vien bija vairākas krietni naidīgākas avārijas): https://www.youtube.com/watch?v=g40YatgE_CE
neirsss
Es pashlaik izmantoju shaadu… nekaada vaina – peec trim kuulenjiem Vecpilii esmu veel dziivs :)
http://www.autoera.lv/published/publicdata/JUKKASHOP/attachments/SC/products_pictures/sportkombin01c.jpg
ja… taisniba vismaz kiveres pa logu nekritis lauka
Jā, starp citu. ;)
Nespēju noticēt šiem komentāriem- jums ar galvām viss ir kārtībā???
1) Bufetes cenas- jums kāds liek piespiedu kārtā bufetēs ēst? Ja ir švaki ar naudiņu, tad paņem no mājas maizīti, sieru, desu un uztaisiet foršu pikniku. Nepatīk?, tad starpbrīdī, kad līdzina bedres aizbrauciet uz restorānu paēdiet par saviem pēdējiem centiem, aiz jums pat traukus no galda novāks, muti gan nenoslaucīs, bet toties laimīgs un ar pilnu vēderu atbrauksi uz nākamo krosa braucienu un nebūs jāsūdzās, kad bufetes dārgas.
2) Gribās īstu krosu- tak neliekat līkumos tās riepas un nevajag arī līdzināt man kā skatītājam 3 daļa no autokrosa jāskatās, kā greideri sacenšās? Jūs teiksiet stulbums? Pa nenormālām bedrēm būs jābrauc vai kā pa bobslej trasi viens aiz otra!!!? Tak domājiet ar kādām riepām jūs braucat- ar tādām brauca 90 gados- Madonas trasē lietus laikā, kalnā lai varētu uzbraukt. Kā tagad trases ir attīstījušās no tiem laikiem protams segums arī uzlabots, bet ar tām nenormālām pumpenēm visu izrok līdz pat 1.5 metriem dziļumā- pēc fināliem. Ir tak visdāžadākas sporta riepas ar netik agresīviem protektoriem. Vai tad nebūtu lielāks gandarījums braukt pa līdzenu trasi? Man kā skatītājam būtu gandarījums tik ilgi neskatīties uz greideriem.:)
:yes:
par sporta riepām pievienojos, varbūt var rallija nevis Kx un otrs priekšpiedziņu laist pirms smagajiem, jo ne Open ne Vazi ne B600 nerok pa iekšmalām- mazliet pa plašāku trajektoriju.
riepas jau vienu gadu pameginajam braukt ar rally riepam neka labaka nepalika..
un starpcitu priekspiedzina jau bruc pirms smagajiem aiz parejiem, to drizak vaidzetu pamainit… pirms katra finala greideris :-D
Gada laikā protams, ka nekas nemainisies, jo segumam taču ir jānosēžas un jāsablietējās…
Pirms katra fināla greideris- garlaicīgi!!!
Sākusies vietu rezervācija dalībnieku parkā: http://www.teperis.lv/lv/park
Sveiki, skatos, ka te diskutējat par tām riepām Tepera trasē, kuras esot bīstamas un ja neesot, tad laužot tehniku, galu galā kārtīga diskusija, viss kārtībā. Tikai ir viens ”bet”, tiek minēts, ka, ja Tepera trasē tiek novietotas riepas līkumos, tad iespējamība ir savu autiņu sadauzīt, apgāst ieskrienot utt., bet cik es skatos no malas, tad Vecpils trasē tāda iespējamība un notikušie notikumi rāda, ka savu autiņu sadauzīt var gandrīz ik katrā līkumā un taisnē, bet par to gluži nemaz nekas netiek runāts, vismaz šeit. :D Lai izdevies pirmais posms Smiltenē!