Autokross: Līdz startam 4 dienas! Open sāga

Viesturs Saukāns  20.04.2016 13:59 5

Turpinot Latvijas autokrosa čempionāta klašu apskatu Autocross.lv ķeras pie Open 2500 un Open 3500. Starpsezonas lielākais čempionāta notikums – Open klases sadalīšanās divās kategorijās. Kas no tā visa sanācis un, ko rādīs Smiltene?

Sadalīšanās rezultāts it kā būtu sīkums, reāli notikušais attiecas uz divām, trim mašīnām. Nozīmīgu šo notikumu padara tas, ka šīs trīs mašīnas bija čempionāta līderi, kuri šobrīd nobīdīti no trases, vairākumam pārējo par prieku.

Open 3500 – neizpildīts mājasdarbs

Open 3500 klase no Smiltenes sarakstiem diemžēl bija jāsvītro, jo nav iespējams izveidot dalībnieku sastāvu, kas būtu atbilstošs krosa, nevis sprinta formātam. Un patiesībā šī nav pēdējo pāris nedēļu neveiksme – šī ir pēdējo astoņu mēnešu neveiksme, kad bija skaidrs, ka šīs klases interesentiem ir jābūvē sava klase. Daudz arī runāts, bet viens no viedokļiem ir, ka nacionālajam krosam un mūsu valsts mērogiem šī klase ir par jaudīgu, par lielu. Šai klasei vajadzētu labi funkcionēt Baltijas mērogā, taču arī šādā formātā klases šogad, šķiet, nebūs. Kā jau minēts iepriekš – ja interesenti ir, rokas nolaist nevajag.

Open 2500 – mājasdarbs ar uzviju!

Tikmēr Open 2500 klase paveica darbu, kas, objektīvi, protams, bija vieglāks nekā lielajiem brāļiem. Klase ir nopelnījusi Latvijas čempionāta statusu, pašlaik desmit pieteikumu un sezonas laikā sportistu varētu kļūt arī vairāk.

Un intriga pirms šīs sezonas ir lieliska! Ints Jeršovs, Jānis Dreimanis, Jānis Kozlovskis, Lauris Unāms, Eduards Iesalnieks… Ja ne uzvaru, tad pjedestālu pretendenti noteikti. Bet, ja par pjedestāliem, tad sarakstu varētu turpināt ar vēl diviem, trim vārdiem.

Par favorītu uz titulu un lielāko uzvaru daudzumu sezonā gribētos uzskatīt Intu Jeršovu – pārbaudīta meistarība un, lai arī ne bez kreņķiem, tomēr gana stabila tehnika. Taču, ja Jeršovs kļūdīsies, būs pietiekami daudz hiēnu, kas viņa medījumā ielaidīs zobus. Kozlovskis un Dreimanis būs bīstami, savukārt Unāms pašlaik ir pamatīgs nezināmais: skaidrs, ka kāja smaga, lieta patīk un izdodas, taču jautājums būs tehnikas izturība. Zināms, ka arī pirms Smiltenes mašīna tiek gatavota ekstrēmā režīmā. Ja viss izdodas, Lauris noteikti būs viens no uzvaras pretendentiem.

Intriģējoši būs vērot Raivja Grigoroviča startu ar pilnpiedziņas Golf. Ja Raivis izvairīsies no braukšanas kļūdām, mašīna var izrādīties ļoti intriģējoša.

Tāpat mazais duelītis starp Kristapu Ašmani un Hariju Līgotni var būt interesants – šogad klasē divas īstās klasikas.

Ar klašu sadalīšanu Open 2500 var izrādīties pamatīgi ieguvusi, lai arī, protams, pietrūks Agra Bredika un Jāņa Borševska dueļu.

  • jancis

    Diemzel,grigarovics nebus ar pilnpiedzinas golfu,nepaspeja sataisit,vins brauks ar folkreisa masinu ar kuru ziema brauca….

    • Fans Visiem.

      mhm.ar folkreisa mašīnu open klasē?Smejies vai?

  • jancis

    smejies vai nesmejies redzesi…

  • Ziņķārīgais

    No kura laika folkreisa mašīna atbilst Latvijas čempionāta prasībām?

  • Jancis

    Ja masinai atbilst çempja dugas problemu nav.parejais ir sikumi.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 09.09.2017. Čempionu autokross LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 12. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - komanda Pieteikums - ČK/KKK Dalībnieki FR (44) Dalībnieki ČK/KKK (29) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS! (52)