Autocross.lv sāk atskaiti līdz Latvijas un Baltijas autokrosa sezonas sākumam! Apskatīsim klases un citas nianses, mēģināsim saprast, kas jauns un, kas stabils Latvijas autokrosā. Šodien zem lupas Mini klase un Latvijas čempionāta juniori.
Mini uzplaukums
Mini klase šīs sezonas sākumā pārsteidz ar lielisko dalībnieku skaitu – sacīkstei Smiltenē gatavojas desmit dalībnieki, no kuriem seši ir Latvijas braucēji. Ņemot vērā, ka pērnie medaļnieki čempions Krišs Miķelis Aploks un Monta Henilāne čempionātu pametuši (Krišs izaudzis no bagija, Monta ar vecāko brāli Evertu cīnīsies Čehijā), tas ir labs latviešu skaits. Pērn šķita, ka ilgstoši ar dalībnieku skaita problēmām nomocītā klase ir nonākusi neglābjamas krīzes priekšā. Iepriekšējās sezonās bērni izauga no bagijiem, bet jauni braucēji vietā nāca lēnīgi. Šogad ir labs sastāva pieaugums.
Pērn jau startējušajiem Linardam Jasonam, Markam Jeršovam un Markusam Ūtēnam pievienojas Dominiks Kluss, Anrijs Leo Lediņš un Roberts Ūbelis.
Mazie lietuvieši jau zināmi – meičas Skaiste Prašukaite un Kamile Kuraite, kā arī Mats Zavarskis un pērnā gada Lietuvas līderis un Latvijas vicečempions Normants Lepšis. Sastāvs ļoti labs un, lai arī Lepšis ir uzskatāms par galveno favorītu, būs interesanti pavērot, kā veidosies rezultāti.
Jebkurā gadījumā – desmit braucēji uz starta ir ļoti labs sastāvs, pēdējos gados neredzēts.
LČ Junioru kauss
Lai arī sezonas gaitā būs papildinājumi, šā gada Latvijas čempionāts sācies ar zināmu Junioru kausa dalībnieku deficītu – ja līdz šim uz starta stājās desmit un vairāk braucēji vecumā līdz 21 gadam, tad šobrīd sarakstos ir tikai četri Latvijas sportisti, kas dzimuši 1995. gadā un vēlāk, plus viens Lietuvas braucējs. Interesanti, ka šī tendence sakrīt ar līdzīgu situāciju folkreisā – ja līdz šim vidēji septiņi juniori katrā posmā bija norma, tad šoziem uz starta izgāja tikai trīs jaunie braucēji.
Šai statistikai īsti nav skaidrojuma. Jāpēta, kā un kāpēc juniori ienāca sporta veidā līdz šim, kā arī tas, kāpēc viņu šobrīd ir tik maz, kas to diktē? Nav izteiktu pozīciju, kas pēdējos gados būtu kļuvušas dārgākas un, pat ja tā, uz folkreisu sadārdzinājums savas specifikas dēļ nav attiecināms.
Tātad sezonu Junioru kausā sāks B600 klases daudzsološie brāļi Jānis un Gatis Geisteri, kā arī pērnā Junioru kausa ieguvēja Monta Beierbaha, kura no 2000 Super klases pārcēlusies uz B600 – šiem junioriem gaidāma tieša cīņa savā starpā. Vēl viens juniors ir 1600 klasē – debitants Krists Valters. Viņa ātrums pagaidām vēl ir noslēpums, taču Smiltene parādīs tendences.
Prognozes – Montai paies laiks, kamēr viņa līdz galam sapratīs to pozitīvo haosu, kas notiek bagiju sacīkstes laikā. Lai gan būs ātra, Geisteri varētu būt vēl ātrāki, kas viņiem ļaus krāt punktus. Tajā pašā laikā, ja pieņemam, ka 1600 klasē dalībnieku skaits varētu būt mainīgs un atsevišķos posmos uz kvoruma robežas, tad Valteram šī būs laba iespēja punktu gūšanai.
Lietuvietis Martins Pikčilingis startēs 2000 Super klasē un, visticamāk, ne visu sezonu. Lielajā konkurencē diez vai pirmajā posmā viņam izdosies gūt vairāk punktu nekā B600 braucējiem.
Vai ir kāda informācija – vai tuvākā nākotnē ir paredzama vēl viena mazo bagiju klase, kurā varētu startēt no mazajiem bagijiem izaugušie?
krosskarts?
Kādreiz bija kroskarti. Izbija. Viss jau pašu rokās – tehnika ir pieejama.
Es arī teiktu, ka kroskarti, tur tagad ne tikai 85, bet pat mazāka klase pieejama, tā kā ir opcija. Un reģionā attīstās. Un tas, ka šobrīd Latvijā nav, lielā mērā ir tāpēc, ka tie, kuri ir, uzreiz rauj uz NEZu. Jo vairāk šeit būs braucēji uz vietas, jo ātrāk klase atdzims. Nav problēmu klasi pieslēgt tiem pašiem folkreisa posmiem, utt, tikai lai nav divas mašīnas katra savā trases galā.
Intereses pēc – cik dārgs ir bērnu sports? Ja mini bagiju pa 7k redzēju ssā, tad cik krosskarts mazākais aptuveni maksā?