Lai arī ziema mītiski tiek uzskatīta par aizmugures piedziņas mašīnām neatbilstošu gadalaiku, Upesciemā uz starta stājās divi BMW braucēji – folkreisa klasikas aktīvists Oļegs Malorodovs un līdz šim priekšpiedziņā startējušais Ritvars Bendziks.
Skaidrs, ka viegli pa ledu nebija, taču Malorodovs sacīksti noslēdza atzīstamā 18. vietā. Bendzikam debijas sacensībā 22. pozīcija. Abi sacīkstē veica pilnus braucienus, sakrājot apļus un punktus, lai startētu pusfinālā. Abi nonākuši otrajā pusfinālā, viņi guva, attiecīgi, sesto un astoto vietu.
Bendziks pēc pāriešanas no priekšpiedziņas un klasiku atzīst, lai gan agrā jaunībā aizmugures piedziņa apgūta sētas režīmā, pagaidām pārorientēties ir sarežģīti: “Neizdevās patrenēties pirms Upesciema posma, tāpēc brīvajos treniņos bija atklāsme: “Ak, tā viss tagad būs?”. Sāku mācību procesu, kas dienas gaitā izdevās, jūtos arvien drošāk. Stāsti par klasiku trūkumiem attiecībā pret priekšpiedziņu mani šobrīd nesatrauc – es izbaudīju katru braucienu un guvu sajūsmu gan no iegūtās pieredzes, gan pieļautajām kļūdām. Labs piedzīvojums! Pirms Brenguļiem zinu, ko mašīnai nedaudz jāizmaina, jāpārdomā riepu izvēle un jāpriecājas tālāk!”
Jāatzīmē, ka arī ziemā paliek spēkā atsevišķa RWD mašīnu fināla plāns. Tehnikas lielākas izturības dēļ tas pat būtu daudz iespējamāks nekā vasarā, taču pagaidām trūkst braucēju. Runā, ka turpmākajos posmos klasiķiem varētu pievienoties gan Ivars Kerns, gan Valērijs Seņkāns, gan citi.
Jap, Ivars būšot. Teica, ka Upesciema posmu nācās izlaist nesen veiktās operācijas dēļ. Nekas – vēl vairāki ziemas posmi priekšā!