Folkreiss/Autokross: Bogenam 100% rezultāts, krosā uzvaras Kļavam un Zīvertam

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
07.10.2012
12:25

LAF Folkreisa Vasaras kausa sestais posms Vecpils autotrasē noslēdzās ar Rūdolfa Bogena kārtējo 100% triumfu, uzvarot visos kvalifikācijas braucienos un A finālā. Autokrosa Nacionālajā klasē uzvara Andim Kļavam, B600 bagijos – Valteram Zīvertam, bet Buggy 1600 klasē – Tautvidam Urbam. Bogens folkreisā šovasar uzvarējis pilnīgi visos braucienos.

Rūdolfu Bogenu pēdējā posmā neapturēja pat apstākļu maiņa – pirmkārt, šī nebija čempionmašīna, ar kuru tika uzvarēts visos iepriekšējos posmos. Otrkārt, pēdējā posmā auto tika dalīts ar brāli Jāni, kas savā būtībā solīja gan papildu slogu tehnikas izturībai, gan nejaušības līdz ar nepieredzējušā brāļa startu. Tomēr Rūdolfs sasniedza neticamu un drīzumā diez vai atkārtojamu rezultātu – visu posmu visu braucienu visas uzvaras!

A fināls cēsiniekam gan bija sarežģīts, jo no starta vadībā aizbrauca un izveidoja drošu atrāvienu Edgars Paculs, kurš progresē ar katru posmu. Bogens veica pakaļdzīšanos, līdz kalna pakājē atrada Edgara atstātu iekšmalu. Ar tendenci uz konkurenta sagriešanu Bogens tika Paculam garām, vēlāk piesedzot pozīcijas ar sānu konktata palīdzību. Nonācis vadībā Rūdolfs aizmuka no Edgara, savukārt Paculs piedzīvoja vēl vienu vilšanos – nolūzis ritenis atņēma arī drošu otro vietu. Rezultātā uz otro pozīciju pakāpās Mārtiņš Starks, uz trešo – Rihards Dainis. Sportisti šādā secībā arī finišēja.

LAF Folkreisa Vasaras kausa kopvērtējumā aiz Bogena otro vietu sasniedza Ivo Gabrāns, kurš Vecpilī guva ceturto vietu. Trešo vietu, ar viena punkta pārsvaru pār Starku, guva Rihards Dainis. Diemžēl veselības problēmas pēc apendicīta operācijas neļāva pilnvērtīgi startēt Sandim Džeriņam, kā rezultātā pēdējā posmā zaudēta trešā vieta kopvērtējumā.

Junioru ieskaitē uzvara posmā Dainim, sekoja Gabrāns un Ēķis. Kopvērtējumā uzvara Gabrānam, Dainis – otrais, Džeriņš – trešais. Komandu vērtējumā Bogena, Daiņa un Džeriņa Autosporta Nākotne uzvarēja arī sestajā posmā, gūstot pārliecinošu uzvaru kopvērtējumā. Otrajā vietā sezonā Kavita V, trešajā vietā – Streamline Racing, kura pirms pēdējā posma bija tikai piektajā vietā.

Autokrosa salonauto klasē dienas gaitā dominēja Andis Kļava, bet tikpat droši otrais bija Oskars Troika – gan kvalifikācijā, gan A finālā. Tiesa, Troiku ilgstoši vajāja Eliss Dukaļskis, tomēr pēc vairākām apbusējām pilotēšanas kļūdām pozīcijas nemainījās. Finiša līniju trešais pārbrauca Mārtiņš Druva, kurš startēja ar Aināra Kenigsberga VW Golf III. Tomēr atklājās, ka finišs parādīts apli vēlāk, tāpēc rezultāti tika vērtēti pēc paredzētā septītā A fināla apļa, kurā Dukaļskis vēl bija trešais un nebija taranējis valni.

B600 bagiju klasē dienas garumā ļoti aizraujoša cīņa starp Valteru Zīvertu, Jāni Baumani un Beati Klipu. A finālā Zīverts pārliecinoši pirmais, savukārt Baumanis drīz pēc starta izlidoja no trases, ievērojami atpaliekot no Klipas. Tiesa, brauciena beigās kļūdu pieļāva arī Beate, atdodot Jānim otro vietu. Ceturtais klasē – Kaspars Namriks, kurš startēja ar Aigara Liškovska ikdienā izmantoto bagiju. Kaspars demonstrēja labu tempu, taču pagaidām traucēja atsevišķas braukšanas kļūmes.

Kopā ar B600 braucējiem cīnījās divi Lietuvas Buggy 1600 sportisti. Lielisku cīņu demonstrēja un uzvaras visos braucienos guva Tautvids Urba. Mazāk veiksmes bija ar bijušos Vitauta Kura bagiju braukušajam Tomasam Zavarskim, kuram vēl jāapgūst tik jaudīgas tehnikas pilotēšana. Tomēr abi bija sajūsmā par startu Vecpilī.

Vecpils sacīkste jau no rīta nonāca krīzes priekšā. Uzaustot gaismai izrādījās, ka trasē ir plūdi – Džokera apļa izejā un pamattrases zemākajā vietā bija izveidojusies neticama apmēra peļķe, drīzāk dīķis. Ar visu to, ka šajā vietā zem trases speciāli izveidota ūdens notecēšanas sistēma, tā, acīm redzot, vairs nespēja tikt galā ar ūdens daudzumu. Tomēr rīkotāji neapjuka un Kaspara Džeriņa vadībā tika izveidots jauns līkums un cits Džokera aplis, un sacīkste varēja sākties. Daudzi jokoja, ka jaunais līkums ir gandrīz interesantāks par ierasto trasi, tāpēc, konfigurāciju dažādības vārdā šo elementu pat būtu jāatstāj.

Dubļi bija pamatīgs šķērslis sacīkstes aizvadīšanai un sportistiem pat tika piedāvāta iespēja dienu saīsināt līdz divām kvalifikācijām. Tomēr kolektīvs nodemonstrēja fantastisku cīņassparu, pieprasot visus paredzētos braucienus!

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv