Juniori: Labākais no krosa OAA – Nitišs

Viesturs Saukāns  16.10.2011 10:42 0

No trim krosa braucējiem, kuri bija iekļuvuši OKartes Autosporta Akadēmijas 11 finālistu pulkā labākās sekmes izrādījās Reinim Nitišam, kurš kvalificējās superfināla top-6 cīņām, tajā sasniedzot ceturto vietu. Dāvis Tobiass un Jānis Baumanis palika ārpus superfināla, ko speciālisti komentē kā abu bagiju braucēju neveiksmīgu salonautomašīnas izvēli.

Fināla priekšsacīkstēs 11 finālistiem bija jāveic trīs braucieni aptuveni trīs kilometrus garā trasē – divreiz uz laiku jāveic pa diviem apļiem, trešajā reizē – viens aplis. Nitišs startēja ar savu krosa VW Golf III, kvalificējoties superfinālam, kopā ar rallija braucējiem Ralfu Sirmaci un Valtu Zvaigzni, standartauto braucējiem Mārci Ķenavu, Kārli Nebaru un Kristapu Feldmani. Superfinālā sportistiem bija jāveic divi braucieni jau ar organizatoru piešķirto Ford Fiesta R2 rallija automašīnu. Pēc veiktajiem braucieniem un žūrijas lēmuma par citiem snieguma elementiem tika nolemts, ka Fiesta R2 nākamā gada lietošanā pienākas rallijsprinta 1600 klases vicečempionam Mārcim Ķenavam. Nitišs tika sumināts kā ceturtās vietas ieguvējs. Reinis sacīja: „Varbūt nedaudz žēl, tomēr viss kārtībā! Tagad zinu, kā tas notiek un man vēl ir iespējas nākamgad.”

Pēc lieliskās 2011. gada sezonas pastāv dažādi Reiņa karjeras attīstības ceļi. Par vienu no iespējamākajiem scenārijiem varētu izcelt startu nākamā gada Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klasē.

NEZ kroskartu čempions Dāvis Tobiass un Latvijas B600 čempions Jānis Baumanis OAA finālā nekvalificējās superfinālam. Dāvis bija izvēlējies jaudīgo Jāņa un Intara Spīķu Peugeot 206 automašīnu. Speciālisti atzīmēja, ka, lai arī Tobiasa sniegums bija stabils un progresējošs, automašīna šādam vienas reizes konkursam ir pārāk jaudīga, lai sportists varētu nodemonstrēt kvalitatīvu pilotāžu – OAA eksperti vērtēja ne tikai braucienu laiku, bet arī pārliecību, ar kādu tika vadīta tehnika.

Par kļūdainu tika novērtēta ar Jāņa Baumaņa izvēle – Jānis bija aizņēmies jaudīgo Viestura Tilgasa rallija BMW M3, kurš, turklāt, nepatīkami pārsteidza ar sajūga defektu. Jānis arī atzina, ka, lai gan arī B600 bagijs ir aizmugures piedziņas auto, abu klasiku pilotāža kardināli atšķīrās.

Dāvja un Jāņa finālsacensības uzskatāmas par neveiksmi, jo abi līdz finālam tika vērtēti kā superfināla pretendenti.

OAA uzvarētājs Ķenavs saņems pilnībā apmaksātu 2012. gada sezonu Latvijas rallija čempionātā – iegūta sacīkšu mašīna, treniņu mašīna, apkope un visu izdevumu segšana. Otro un trešo vietu pirms Nitiša guva Nebars un Sirmacis.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 26. augusts Latvijas autokrosa čempionāta un kausa 4. posms /2000 Super, Open 2500, VAZ Klasika, B600, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 4. posms /D12, B6000/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (75) Reģistrācija parkā