Rallijkross: Izveidots Latvijas rallijkrosa kauss

Viesturs Saukāns  02.03.2011 15:04 6

Pirmo reizi kopš 2001. gada Latvijā notiks nacionāla līmeņa rallijkrosa seriāls – 2011. gadā izveidots Latvijas rallijkrosa kauss. Tajā iekļauti abi NEZ rallijkrosa posmi (Lietuva un Latvija), kā arī divas Igaunijas čempionāta sacensības un vēl viens posms Rīgā.

Seriāla veidotāji LAF Krosa komisijas padomi aicināja izveidot Latvijas čempionāta statusa seriālu. Taču padome ideju noraidīja vairāku argumentu dēļ. Pirmkārt, LAF kodekss, kurš ir pakļauts FIA kodeksam, paredz, ka ārpus Latvijas seriāla ietvaros drīkst notikt tikai viens nacionālā čempionāta posms. Otrkārt, reāli, praksē čempionātam būtu ļoti sarežģīti, varbūt pat neiespējami izpildīt kritērijus, kas saistīti ar dalībnieku skaitu. Jebkurā gadījumā, arī rallijkrosa seriāla klasēm, tāpat kā jebkurai citai, būtu jābūt LAF Krosa komisijas licencētiem dalībniekiem, tā kā cerēt uz ārvalstu sportistu masveidības veidošanos būtu sarežģīti. Treškārt, Latvijā, maigi sakot, ir problēmas arī ar sacīkšu norises vietām. To visu saliekot kopā, kā arī ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, pārsteidzīgi kādai klasei piešķirot čempionāta statusu, padome nolēma piešķirt Latvijas kausa statusu. Ja šogad rallijkross un tā klases ar pienācīgiem dalībnieku sastāviem spēs iesakņoties, čempionāta statuss būtu loģisks attīstības turpinājums.

Pozitīvi, protams, ir jebkuri centieni ieviest nacionāla mēroga rallijkrosa seriālu, citādi ar sapņiem par Eiropu un darbošanos NEZ sanāk Latvijas rallijkrosa māju būvēt no jumta, nevis pamatiem.

  • Rasma

    Nu tads maksliigs pasaakums atkal tiek veidots ar pieciem dalibniekiem desmit klasees. Kaut kaa taas ralijkrosa aktivitaates taadas uzpuustas. Vel tikai chempionats pietruuka, tad jau labaak VAZ klasei chempi vai folkreisam vajag, tur vismaz kaads daliibnieks ir :yawn:

    • No otras puses, jādod iespēja paskatīties, kas tur sanāk, aizlikt kāju priekšā uzreiz nevajag. Ir viens bariņš braucēju, kas ir gatavi braukt. Pārbaudes nolūkos arī Latvijas kauss, bet, ja pēc gada mums būs 1000 aktīvu rallijkrosa braucēju, lai notiek čempionāts, neredzu problēmu. Tas, ka klasēs savākt kvorumu, nemuhļījot kaut ko ar fiktīviem ārzemniekiem rezultātu tabulās, šobrīd nebūs viegli, ir skaidrs. Bet ar kaut ko jau jāsāk…

  • Maris

    Neredzu lielu starpību starp autokrosa un rallijkrosa dalībnieku skaitu 2011.g. Ļoti vēlos redzēt -/+ dalībnieku sarakstu 2011.g. krosam OPEN un 2000super klasēs,domāju ka būs katastrofa. Skumigākais ir tas, ka mūsu krosa priekšniecība neizrāda ne mazāko interesi par rallijkrosu, bet vienmēr atradīs kādu iemeslu ,,ielikt sprunguli spieķos”. Braucēji, kuri pabraukuši rallijkrosu vairs uz krosa pusi neskatās, tas arī biedē mūsu lielos krosa priekšniekus :-))))))) Ko ir paveicis NEZ pārstāvis no Latvijas V.Saukāns rallijkrosa popularizēšanai?????? Varbūt vajadzētu dot to darbiņu darīt citiem, ja nepietiek enerģijas, kura izpumpēta folkreisam?????? 2010.g.Biķerniekos braucēji par savu naudu uzbūvēja trasi, ko tik nedarīja M__šelis, lai šīs sacensības nenotiktu. Labāk būtu savu enerģiju izmantojis sievai, nevis traucējis. Bijām rallijkrosa sacensības Dānijā un Norvēģijā, kur arī labi nostartējām, bet federācija uzzvana pēc nedēļas un pavaicā, kā mums gāja?????? Vai tas nav skumīgi. Man ir pie vienas vietas, vai par mani ko uzraksta vai neuzraksta Saukāns,jo man tā ir atpūta, bet maniem vecākiem un ģimenei ir svarīgi, jo viņi iegulda enerģiju,laiku,naudu u.t.t., bet saņem trīs teikumus folkreisa mājaslapā. Viss sākas no federācijas attieksmes pret sportistiem un viņu atbalstītājiem, jo bez viņiem federācija ir nekas. Būtu laiks mainīties un atbalstīt vienam otru.
    P.S. Neko sliktu negribēju pateikt pa folkreisu.

    • Sveiciens, M. Ločmeli! :) Īsti neredzu tos sprunguļus spieķos, par kuriem Tu runā, bet nu ok. Varu atbildēt par to, ko ir vai nav paveicis V. Saukāns NEZ rkr. Kad ienācu šajā organizācijā, metos tajā ar visu sparu un spēku, būdams naivs savā pārliecībā, ka NEZ rallijkross ir kaut kas nenormāli kruts un visas iesaistītās valstis ir nenormāli ieinteresētas tajā visā. Taču drīz atslābu, jo sapratu, ka, ja latvieši un leiši to uzskata par iespēju pašapliecināties, tad visiem pārējiem NEZs ir tūrisma pasākums. Tie citu valstu sportisti, kas izbraukā visu sezonu, ir knapi desmit pa visām klasēm kopumā. Zinot, cik šajās valstīs kopumā ir rallijkrosa braucēju, NEZā regulāri startējošo nav 1%… Turklāt ziemeļu puses funkcionāru attieksme pilnībā apstiprina kopējo situāciju, arī viņiem ir pilnīgi pofig. Līdz ar to, neredzot šī pasākuma jēgu, arī pavasarī nomainīšos no šī posteņa, kura turēšana, manuprāt, ir formalitāte, bet es neesmu no tiem, kam būtu nepieciešami baigie tituli un nosaukumi.
      Par pašu mājām — neviens nav pret rallijkrosu, bet dažiem vajadzētu pavērties spogulī, pirms meklēt vainīgos: ja visa rallijkrosa propaganda iet caur prizmu “jūs, kas brauciet autokrosā, esiet idioti, jo kruta ir braukt rallijkrosā” — atvainojiet, tas rada pretreakciju. Bet nu ok, tās jau tikai tādas emocijas. Ja rallijkrosa veidotāji nāktu ar kādu sakarīgu plānu un versiju, kā šo sportu pacelt, to noteikti atbalstītu. Šobrīd ir tā, ka jau 5 gadus vēlamies rīkot galaktikas čempionāta sacensības, bet tak saprotiet, ka māja jābūvē no pamatiem – nu nav daudz tādu braucēju Latvijā, kas uzreiz metīsies starptautiskajā līmenī! Domāju, ka šis Latvijas kauss ir pirmais (pirmais!) solis pareizajā virzienā.
      Par rakstiem mājas lapā pēc gonkām — sameklē, lūdzu, to rakstu par publicitāti un statistiku, ko pagājušā gada nogalē rakstīju, tur būs atbildes uz jautājumiem. Par konkrēto Dānijas-Norvēģijas pasākumu: man bija vienošanās ar konkrētu personu (vārdā nesaukšu, bet viens no rkr Latvijas karognesējiem) par to, ka viņš mani regulāri informēs par notikumiem tālajās zemēs. Šādu praksi piekopju ar visiem ārvalstīs startējošajiem braucējiem. Taču nesagaidīju nevienu zvanu. Tad man ko, pakaļ skriet? Diemžēl Autocross.lv ir mans hobijs un tam pietiek tik laika, cik pietiek. Nav ziņu, nav rakstu… Jau atkal — paverieties spogulī.
      Cienījamie rallijkrosa virzītāji — beidziet visur saskatīt naidniekus un rallijkrosa nīdējus!

  • Girts

    Domāju- te nav ne labo, ne slikto. Tāpēc arī nav jēgas vienam otru apriet. Ka autokrosā ir problemas ar dalībnieku skaitu Open un Super 2000 klasēs- pirmkārt, Latvijas trasēs t.s. klasikām ir pagrūti skrieties ar MR2 u.taml( ar aizmugurē novietotu motoru) tipa mašīnām. te malači ir “standartnieki”- sk. 2wd klases noteikumus. Un paši krosa brauceji ir pret to, lai tā būtu arī krosā, tādējādi dodot vietu t.s. klasiskās shemas auto iespējamai dalībai. Visu cieņu, V.Saukānam &Co- liekas, ar folkreisu ir trapits ” naglai uz galvas”. ir dalībnieki, ir mači, utt. Rallijkross ir kārtejo reizi attīstības stadijā, protams, ir radošas mokas, bet paldies dažiem entuziastiem, kuri nežēlo ne laiku, ne naudu, lai tas notiktu. Jārēķinās ar to, ka tāda valstī ka mūsējā, ar visām šīm intrigām un naudas nebūšanu, lielus dalībnieku pūļus gaidīt salīdzinoši dārgajās autokrosa un rallijkrosa ieskaites klasēs būtu panaivi. Bet bez šīm nebūtu autosporta attīstības, jo ar mazbudžeta klasēm vien nakamie Zēbergi, Traubergi, Dambji un citi, kas bijuši augstās vietās Eiropā, arī nebūtu.

Leave a Reply to Maris Atcelt

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***