Latvijas vadošie rallijkrosa braucēji aizvada veiksmīgas cīņas kaimiņvalstu nacionālajos čempionātos. Mārtiņš Porietis Rīgā kļuva par Lietuvas rallijkrosa čempionu D-4 klasē, savukārt Reinis Nitišs sestdien guva uzvaru kārtējā Igaunijas čempionāta posmā, nostiprinoties ERK klases vadībā.
Porietim Lietuvas čempionāts nebija gluži sezonas svarīgākais seriāls, taču kaimiņu iesāktā sistēma – iekļaut savā čempionātā katru, kas startējis, nesusi Mārtiņam panākumus. Lietuvas čempionāts sastāvēja no trim posmiem – cīņas poļu Slomčinā, kā arī NEZ posmos Lietuvā un Latvijā. Lai arī Porietis Polijā piedzīvoja ātrumkārbas defektu un palika bez punktiem, savukārt Rīgā ātrumkārba Mārtiņu pievīla A fināla startā, ar šiem rezultātiem un trešo vietu Vilkičos pietika, lai apsteigtu Ramūnu Macijausku par vienu punktu. Jāatzīst ievērojams veiksmes faktors – Macijauska mašīna piedzīvoja tehnisku defektu pirms paša Biķernieku posma, līdz ar to Ramūns neguva punktus un palika aiz latvieša.
Tikmēr Reinis Nitišs veiksmīgi spēkojas Igaunijā. Laitsē aizvadīts igauņu čempionāta ceturtais posms. ERK2000 klasē Nitišs izcīnīja jau trešo uzvaru četros posmos. Reinis ir līderis kopvērtējumā ar 12 punktu pārsvaru. Tā kā šo sacīksti izlaida iepriekšējos posmus veikušais Porietis, par vienīgo reālo Nitiša sāncensi cīņā par titulu palicis mājinieks Silvers Havamā, kurš ir sarežģīts konkurents katrā posmā.
Sestdien braukšana Laitses trasē notika pretējā virzienā un, līdz ar to, daudz īsāka bija starta taisne. Tas deva zināmas priekšrocības igaunim, kurš, izmantojot riepu sildītājus, pateicoties labākai saķerei spēja izrauties priekšā Reinim. Rezultātā kvalifikācijas sērijā igaunim labāks rezultāts un pirmā starta vieta finālā. A fināls sākās līdzīgi, Silvers Havamā izrāvās pirmais, Reinis turpat aizmugurē. Visu izšķīra Džokera aplis, kurš tomēr ļāva uzvarēt reāli ātrākajam.
Igaunijas čempionātā vēl atlikuši četri posmi, tātad sezona tikai vidū.
Tikmēr melni mākoņi savilkušies virs Nitiša NEZ rallijkrosa kampaņas. Reinim nav 18 gadu (šobrīd tikai 15), kas pēc NEZ nolikuma neļauj startēt NEZ 2000 klasē. Pirmajā posmā Lietuvā vietējie guru šo faktu palaida garām, savukārt Latvijā mūsu puses komisārs Juris Bogdanovičs bija korekts un, tā kā baumas jau klīda, nolēma jautājumu celt gaismā komisāru sapulcē. Komisāri kopīgi nolēma, ka Reinis ir pietiekami spēcīgs un pieredzējis, lai varētu startēt Rīgas posmā. Taču, tā kā ir skaidrs, ka šis jautājums būs aktuāls arī tālajos skandināvu posmos, talkā nāca LAF, nosūtot vēstuli NEZ rallijkrosa padomei ar lūgumu veikt izņēmumu un ļaut Nitišam noslēgt veiksmīgi sākto sezonu. Šobrīd, pie, nojaušams, pozitīvas Dānijas atbildes, kā arī absolūta Igaunijas puses draudzīguma pievienoti Lietuvas un Zviedrijas viedokļi, ka Nitišs tomēr nebūtu pelnījis startēt 2000 klasē. Tātad visu izšķirs Norvēģijas un Somijas viedoklis.
Tikmēr jau atkal redzams, tieši ko ar frāzi „labas kaimiņattiecības” saprot draugi no Lietuvas. Savukārt Zviedrijas dinamiskā atbilde ir spilgtākais šīs NEZ rallijkrosa puses veikums pēdējo gadu laikā, jo ne sportistus, ne sacīkstes viņi nespēj piedāvāt.
No otras puses, protams, noteikumi ir noteikumi. Reinis un viņa komanda par startu lielākajā klasē bija spiesti cīnīties jau Latvijas autokrosa čempionāta kontekstā, jo gada sākumā LAF Krosa komisija minstinājās dot pārliecinošu piekrišanu.