Latvijas autokrosa braucēji aizvadīja plašu Eiropas čempionāta programmu, kas vainagojās ar Jāņa Boka rekordaugsto vietu SuperBuggy klasē – Jānis sezonu noslēdza ceturtajā vietā. Taču Boks ziņo arī citus jaunumus: pašlaik nešķiet, ka nākamgad redzēsim viņu uz starta, vismaz ne Eiropas režīmā. Jāsumina citi latvieši Eiropā, sevišķi Andris Kuļikovskis, kura sniegums bija ļoti daudzsološs.
Boks vērtē savu sezonu: „Patiesībā jau šogad nebija paredzēts aizvadīt visus posmus, taču saimnieciskās un sportiskās lietas organizējās tā, ka biju uz starta posmu no posma. Sezonas nogalē jutām, ka var cīnīties par labu vietu kopvērtējumā un pēdējo posmu pjedestāli to arī nodrošināja. Šogad esmu apmierināts ar savu ātrumu un sniegumu kopumā, apļu laiku ziņā es biju ātrāks par medaļnieku Hinenkampu praktiski visos posmos, manuprāt neķerami bija praktiski tikai Štūbe un Hanāks. Taču netiekam galā ar startu – tas nesanāk un viss. Esam izmēģinājuši visdažādākās kombinācijas un veidus, kā uzlabot startu, taču tas tā arī neizdodas. Startus par labiem varu nosaukt tikai pēdējā posmā Itālijā. Un, ja cīņā dodas vairāk nekā 40 dalībnieki, ar vāju startu neko nevar izdarīt arī vismeistarīgākais braucējs. Kopumā ar paveikto esmu apmierināts, lai arī dažas sacīkstes sabojāju es pats, dažas – mani konkurenti.”
Par nākamo gadu Boks ir domīgāks: „Es domāju, ka nākamgad es izlaižu cīņas, jāatpūšas. Ja godīgi, pēdējā laikā es vairs nejūtu to gandarījumu, kāds tas bija kādreiz, dodoties uz sacensībām. Labi izdevusies sacīkste dod emocijas, viss ir kārtībā. Taču kopumā es gribu apstāties. Zinu, ka mani tuvākie cilvēki pagaidām to vēl nepieņem, bet es tā esmu nolēmis.”
Jāpiebilst, ka Jānis Boks krosā debitēja 2001. gadā – 12 sezonas augstākajā līmenī, lai kurā klasē un seriālā tiktu startēts.
Buggy 1600 klasē Andris Kuļikovskis čempionātu noslēdza lieliskajā 12. vietā. Augstākie rezultāti posmos ir astotā vieta Novapakā un devītās vietas Mūsā un Vācijā. Visi šie panākumi gūti sezonas pirmajā pusē. Taču tas neataino Andra kopējo sniegumu – viņš sezonas gaitā nepalika sliktāks, tieši otrādi. Taču pietrūka veiksmes elementa, iespējams, arī tehnikas izturība izšķirošajos brīžos. Tas, ka Kuļikovskis kā braucējs ir lielisks, apstiprināts neapšaubāmi.
Atgriežoties pie SuperBuggy klases, jāatzīmē Ervina Grenča 16. vieta čempionātā, kurā gan netika startēts visos posmos. Lielā mērā rezultātu veidoja septītā vieta Mūsā – vēlāk Latvijā gūtiem desmit punktiem pievienoti vēl tikai 11. Sezona bija smaga. Aizdomas, ka tieši uz Čehijā tapušo tehniku liktās cerības sezonas laikā neattaisnojās. Piemēram, ja Boks savu startu dēļ nevarēja vinnēt, tad Grencis slikta starta dēļ pārliecinoši zaudēja konkurentiem. Un problēma, šķiet, vairāk tehniska nekā uz braucēja meistarību norakstāma.
Līdz ar to joprojām neatbildēts jautājums – kāds ir Grenča potenciāls bagijos? Stabilitāte ir, bail nav, finišēt prot, bet rezultāti, liekas, ne visu parāda.
SuperBuggy klasē startēja arī Juris Kuļikovskis, kopvērtējumā gūstot 26. vietu. Sezonas vidū parādījās daudzsološi posmi ar gūtiem punktiem. Taču drīz rezultātu līkne atkal noslīdēja zem punktu gūšanas robežas, bet sezonas pēdējie posmi tika izlaisti. Arī Jura gadījumā joprojām jautājums – bagiji nav atbilstošs sporta veids viņa braukšanas stilam, vai tomēr Kuļikovska rīcībā nav bijusi atbilstoša tehnika?
Šī četrotne ir tie braucēji, kuri aizvadīja vismaz daļēju Eiropas čempionāta programmu. Taču vēl pa kādam mūsējam bija uz starta Latvijas un varbūt vēl kādā posmā.
Buggy 1600 klasē Ronalds Baldiņš šķita iededzies, sezonas otrajā pusē veiksmīgi startējot Eiropas cīņās. Baldiņš gada laikā demonstrē ļoti interesantu sniegumu – it kā negrauj publiku ar apļu rekordiem, taču ir vajadzīgajā brīdī vajadzīgā vietā, gūstot – Baltijas kontekstā – negaidītus pjedestālus, vai, Eiropas kontekstā, kopvērtējuma punktus, turklāt kā labākais no latviešiem. Tā ir interesanta iezīme, kas piemīt nedaudziem – neiekulties problēmās pat tad, ja tās neizbēgami gāžas virsū. Ronalds kopvērtējumā 23. vietā.
Ja par iekulšanos problēmās, tad šī nianse pārāk uzkrītoši vajā Māri Līci. Mārim šogad nebija ne top tehnika, ne arī īpaši grandiozi mērķi. Tomēr pāris pamēģinātie Eiropas posmi nesarūpēja lielu gandarījumu. Sasniegti četri punkti un 34. vieta kopvērtējumā.
Tomēr noprotams, ka Māris un komanda vēl nav teikuši pēdējo vārdu Eiropas čempionātā.
Kopvērtējuma tabulās atrodams arī Jāņa Ščerbicka vārds. Liekas, viņa stabilitātei atbilstošāk būtu, ja Latvijas posms notiktu augustā, nevis pašā sezonas sākumā – jaunais bagijs ilgi bija jāpilnveido līdz izturības iegūšanai, par konkurētspēju nerunājot. Sezonas otrajā pusē Jāņa sniegums jau bija krietni cerīgāks. Eiropā Mūsā gūtais viens punkts.
Jau piemirsies, bet formāli Latvijas sportists startēja arī Eiropas čempionāta TouringAutocross klasē – Agris Brediks bija uz starta Mūsā. Tiesa, motora defekta dēļ šis posms beidzās praktiski nesācies. Tomēr Agra sezonas otras puses sniegums rallijkrosā un citās sacīkstēs liek domāt, ka nākamgad Bredikam noteikti jābūt uz starta Bauskā, jo var sanākt kaut kas pavisam labs!
Prieks par letinjiem Eiropas krosaa! Gan jau naakamais gads buus labaaks! Zheel, ka Janchuks naakamo sezonu izlaizh… cerams, ka vismaz Bauskas posmaa redzeesim uz starta :)
Boks ir malacis! Gribētos tomēr lai viņš vēl brauc! Principā jau viņa panākumu – 4. vietu autokrosa elites klasē manuprāt jāvērtē ne zemāk kā Nitiša 1. vietu RK otrajā klasē.
Nez, kādi ir Grenča plāni 2014.? (Starp citu Smržs Čehijas Prerovas -2 posmā ar Kalvodas bagiju izcīnija 3. vietu, jāatceras, ka pats Grencis Nova Pakā bija šķiet 5. – tā ka priekš pirmās sezonas SB pavisam nebija slikti)
Vēl jānovēl brāļiem Kuļikovskiem pilnu 2014. un lielāku pašreklāmu, kas vispār nāktu bagiju sportam par labu!
Kalvoda regulāri čakarēja Ervīnu ar bagija jaudām, sakot ka nemāk braukt un atrodot vel dažādus argumentus. Nogriežot jaudu ,palielinās resurss un dolāri ripo vairāk kabatā.Gan jau ir plāni,un novēlu lai tie piepildās,lai varam redzēt zaļo mašinu,pirmajās rindās.