Droši vien pamanījāt – Autocross.lv apklusa līdz ar Latvijas autokrosa čempionāta pēdējā posma pēdējiem pieminēšanas vērtajiem notikumiem. Atklāsim noslēpumu – tās bija beigas. Bija paredzēts, ka Autocross.lv vai nu nonāk pārdošanā, vai nu vienkārši aizver durvis un slēģus. Taču tas būtu pārāk vienkārši.
Kur sāpe?
Vairākas nianses, notikumi, attiecības, padarītais un nepadarītais atņēma jēgu, redzot Brenguļu posma sākotnējo dalībnieku sastāvu. Tas bija prognozēts, taču tomēr nepatīkams, redzot, cik maz autokrosā palicis dalībnieku. Taču ne tas piespieda pie zemes – gan Autocross.lv, gan Brenguļu posma rīkotājs aizvadīja smagu nedēļu, meklējot sportistus un risinājumus, ar kuriem pamielot gaidāmās cīņas skatītājus. Šis tas pat izdevās, posms pat būtībā nebija slikts.
Pie zemes piespieda tas, ka izšķirošajā nedēļā cilvēki, kuri plēsa matus un citas noplēšamas lietas, lai savāktu sacīkstes sastāvu, palika faktiski divi, ar vēl pāris morālām piešpricēm, plus – cepuri nost – jaunā Krosa komisijas vadītāja Gunāra Kosoja gulšanos zem vilciena, ļaujot notikt lēmumiem, kuri bija klaji pret LAF Prezidija uzstādījumiem. Plus daži incidenti sacensību rītā, kas lika saprast – ja nevienam nevajag, tad varbūt arī mums vairs nē.
Pārāk vienkārši
Protams, sajūta, ka viss, vairs nekas uz mums neattiecas, pirmajās dienās bija gan atvieglojoša, gan nedaudz jocīga. Sāka parādīties telefona zvani un cilvēki, kuri labi saprata, ko nozīmē šis vairāku dienu klusums pēc čempionāta pirmā posma. Daudz amizantu un mīlīgu sarunu, kuru iznākums bija pielīdzināms kombinācijai “ar slapju trauku lupatu pa ģīmi”. Tika teikts – saņemies, šis ir pārāk vienkāršs veids kā risināt problēmas!
Taisnība jau vien ir. Ceļamies!
Kas tas par jauno sākumu?
Šobrīd Latvijas autokross – lai gan izcilas Eiropas čempionāta sacīkstes priekšvakarā – nacionālajā līmenī ir gandrīz izdzisis. Līdz ar to ir tikai divi varianti: vai nu ļaujam tam pašplūsmā iznīkt pavisam, vai nu saņemamies kam tādam, ko autokross tā īsti nekad nav piedzīvojis. Jāiet līdzi laikam un jāsāk no sākuma. Ir komanda, kas to jau ir sākusi darīt, ir plāni un idejas, kas mainīs sportu (tas būs jāmaina, nav variantu), ir apzināts darbs, kas ir jāizdara – ir daudz.
Šobrīd ir sajūta, ka vairākas labas lietas varētu izdoties, un tās būtu izdevīgas gan sportistiem, gan rīkotājiem, gan, sasummējot kopā, arī skatītājiem. Kas, faktiski, arī ir jāpierāda.
Tuvākajās nedēļās sportisti – esošie un bijušie – saņems izmaiņu piedāvājumu, kuru aicināsim izvērtēt un dot spriedumu. Jau iepriekš aicinājums – jebkurā gadījumā būs jāraugās plašāk, ne tikai no sava starta numura interesēm, bet arī no pārējo iesaistīto vajadzībām: jāsaprot, kas nepieciešams, galvenokārt, skatītājam, un visiem pārējiem.
Padarīsim autokrosu atkal varenu. Un, ja vajadzēs, arī uzbūvēsim kādu sienu un pieteiksim kādu karu, ja citādi nevarēs (viens īpatnis ar šādu stratēģiju uzvarēja vēlēšanās pirms pāris gadiem, varbūt saiet arī šajā gadījumā).
Atklāsmes
Šajā sadaļā bija visai atklāts teksts par to, ka krīzes brīdī kritušas daudzas maskas. Tomēr šajā reizē pašcenzūra liek apturēt tiešus uzbrukumus. Laiks visu saliks vietās.
Kas ar Autocross.lv?
Atpakaļ kaujā! Šajās nedēļās palikušas neapskatītas piedzīvotās lietas, ir daudz ziņu un pieminēšanas vērtu faktu. Šobrīd pāri visam Eiropas autokrosa čempionāta posms šajā nedēļas nogalē Mūsas trasē!
Visi, kuriem rūp, ceļamies kaujai! Tagad visu pamest būtu pārāk vienkāršs veids kā risināt problēmas!
(Perfekts) Foto: Ilze Krieviņa
Paskatieties cik dalibnieki bija Priekulē uz treniņu braucieniem,2000 klase 22!!!,un parejas visas ar kvorumu,pat B600.ir tak brauceji kas velas so lietu darit un dara.ta ka vaina nav dalibniekos
Piekrītu
varbút káda daļa vainas ir pašos sacensību rīkotājos . teiksim dalības maksa 90eur kas viņu nosaka ,
LAFĀ ir apmēram tāpat kā valdībā sastreb karstu un tad domā kur ņemt naudu a te otrādi kur ņemt braucējus
Priekule Malači , Daugavpilī Lietuvieši sarīko sacensības viņiem ir C līga priekš amatieriem dalībnieku ari bij padaudz. dalības maksa 30 +3 eiro licenze visi brauc priecājās
Es gan domāju, ka par šādu naudu trases saimnieks vai organizators īsti nespēj nodrošināt kvalitatīvu sacīkstes norisi – trases seguma sagatavošana, līdzināšana, laistīšana tiesneši utt. Nevajag jaukt amatieru sportu ar valsts čempionātu… Vel pagājušajā vasarā biju aizbraucis uz vienu lietuviešu amatieru autokrosa sacīksti – bardaks maksimāls… :( Kā ir Priekulē – nezinu, bet spriežot pēc bildēm liekas, ka liela daļa auto pat folkreisam īsti neder. Daugavpils organizatori malači, lai gan līdz līdz lieliem mačiem viņiem vēl būs jāiespringst trases sagatavošanās kontekstā.
Viss ir relatīvs…
dalībniekiem: pieņemamāka dalības maksa = vairāk braucēji = vairāk ko redzēt
skatītājiem: pieņemamāka biļetes cena = vairāk skatītāju, jo vairāk skatītāju, jo vairāk braukt gribētāju…
organizatoriem = jo vairāk dalībnieku / skatītāju, jo lielāki ieņēmumi trases gatavošanai utt.
pārdevējiem= jo pieņemamāka cena, jo lielāks pierpasījums.
Bauska galīgi neizceļas divu dienu biļete A sektorā 40 EUR, divu dienu biļete B sektorā 25 EUR!?! kas tur plikas sievietes pienesīs garneles un alu pa šo naudu?!?!?!?! Jau tagad skaidrs, ka parastais skatītājs labāk brauks uz jūru un tribīnēs varēs spēlēt futbolu!
Bauskas biļešu cena neatšķiras ar neko no Vācijas pirmā posma un plusam Vācijā tev jāstāv kājas…
LV praktiski visās trasēs jāstāv kājās, tas ātrumu nemazina… Vilkičos labākās biļetes pieejamas pa 30Eur, itkā sīkums, bet patīkams :)
Tavai zināšanai, Marek, folkreisa autiņi Daugavpilī neatbilda amatieru krosa prasībām, un ne tikai Daugavpilī!
Nu tad jau zēns jāatbrauc un jāpalūkojas tuvāk,kas kam atbilst.?
Par Priekuli – es zinu,ka trasi uzbūvēs,līdz LAF standartiem,jo kūrētājs tur ir abiciozs un tālredzīgs,ar mēŗķi atgriezt Priekulē Laf čempionāta posmu.
Lai viņam izdodas!
Es īsti līdz galam nesapratu domu tam visam ??
Doma ir dot zināt,ka autokrosam jāmēģina neļaut nomirt. Šobrīd viss ir sākuma stadijā,soli pa solim,lai varētu pacelties jaunā līmenī. Izmainas tiek gatavotas,tiek apspriestas visos virzienos,kad būs skaidrs,kas būs,kas nebūs,noslēpumā netiks turēts. Soli pa solim.
Cik lielā mērā skars folkreisu? Zinot esam zem viena jumta.
Pārmaiņas vajag bet tādas lai visiem būtu labi?
Sliktāk nebūs,un pamatdomu fr neskars. Būs ok.
Neesat lepni pieaiciniet arī mūs jautājumu risināšanā. Tas ka tgd nebraucu nenozīmē ,ka esmu prom no autokrosa.
Man ar izmaiņas interesē.
arī īsti nesapratu, bet ja ir kas tāds, ko parastais mirstīgais (piemēram es) varu palīdzēt atgūties no savā ziņā depresīva iznākuma, ka jāliek punkts un palīdzēt piecelties ar jaunu sparu, sakat :)
Te arī sekas no 2017.gada pēdējā posma tiesneša vieglprātīgā lēmuma pieņemšanas, kurā par maznozīmīgu pārkāpumu izšķīra čempionu titulu. Cerams, ka kādam ir/būs mācība un nākamreiz pieņemot šādus lēmumus padomās divreiz… šis tomēr nav nekāds “дешево” hobijs… un visi neizplata malatesta riepas! :)
Te nu gan grūti piekrist – mašīnām ir jāatbilst noteikumiem, sevišķi,ja ar to brauc pēc titula. Cita lieta,ka šo varoņdarbu varēja veikt priekšpēdējā posmā,nevis pēdējā. Bet ne tiesneši,ne malatesta te nebūs pie vainas.
Man tās riepas par brīvu neviens nedod, ja kas… :) Bet nu doma skaidra!
Sveiks Viestur,
Vai būs kāds info par Notiekošo Baltijas Kausā-smago automašīnu divīzijās?
Paldies.
Būs, jāmēģina iedzīt notikumi. :)
Raksts ar tik dzilu domu ka neuztveru to….kaut ko saki ,kaut ko noklusē,kaut ko raksti,bet ……ta ari neko nepasaki…..
P.s bez abidas :d
Apmēram jau tā arī ir domāts – dot ziņu, ka esam dzīvi un, ka notiek darbs, bet ziņosim par situācijas attīstību tad, kad tā būs attīstījusies :)
Jāsaka, ka autokrosam pēdējā laikā sekoju līdzi ļoooti neregulāri. Tikai kkādos brīvākos brīžos, kad sanāk laika palasīt autocross.lv
Kas mani visvairāk izbrīna šajā sporta veidā – tur joprojām brauc tās pašas mašīnas, kuras pirms gadiem 15-20, kad vēl aktīvi sekoju tam visam līdzi. :)
Morāle? Izmaiņas VAJAG! Kādas – neesmu kompetents teikt. Bet šobrīd tai saimniecībā prasās kāda svaiga elpa.
Personīga rakstura jautājums-kuras ir tās mašīnas,kuras krosā brauca 15-20.gadus atpakaļ un brauc vēl šobrīd??? Vienkārši interesanti ja tā apgalvo.
Jap, es arī gribētu to uzzināt… :)
Spīķa pežo , Kozlovska MR2 un Dreimaņa dampis ir ilgdzīvotāji tas skaidrs…
Par stipru Autokrosu Latvijā!
Kādam tak jāpaliek krosā, lai var izslēgt gaismu!
Jāatzīst- izlasot raksta pirmo daļu paķēra šoku… Nē,nu labi -reizēm sūdi notiek,bet ne jau tādā mērogā lai sezonas iesākumā izvilktu baltos karogus vai sēru lentas… Varētu saprast un pieņemt,ka tas notiek starpsezonā,bet TAGAD?… Labi,gaidām restartu!
Ar varu mīļš nekļūsi, ja ir objektīvi iemesli, tad tas jāprasa malā palikušajiem. Bet manuprāt, kas sen pietrūkst, ir viens formāts autocrossam.Bet arī tendences -cilvēki mazāk, pārāk daudz izklaides iespējas -visur nepaspēsi, sponsoru problēmas, ralijkrosa popularitātes pieaugums, ne visiem patīk par to vienu špūri braukt, trašu segums, Bet ar lielo burtu FINANSES UN LAIKS , ļoti ietilpīgs proces, gandrīz visa dzīve pakārtota tam, tāds skats no malas. Lai paceltu autokrosu ir vajadzīgs liels sponsors ar septiņciperu skaitli, lai palīdzētu sakopt trases, veidotu imidžu un reklāmu, spētu iesākumā piedāvāt pat bez maksas piedalīties, piesaistīt šovus pārtraukumos, lai būtu labs pasākums visai ğimenei utt, bet vai tas Latvijā ir iespējams? Redzēsim, kā veiksies Rallijkrosa organizatoriem, bet tas formāts ir sākotnēji labs. Un laikam tas autokrosa čempis vairs nav tik laba ēsma, ar to nepietiek. Lai izdodas.
Mēs (#38) caur visām grūtībām tomēr tikām līdz LČ, kas tad tagad? Tas nebija viegli, viss ekipējums, hans, tie bija pārāk lieli izdevumi, taču bija pienācis laiks pāriet nākamajā līmenī.
Trīs gadus Jānis piedalījās amatieru autokrosa sacensībās, kas ir nelegālas un apkarojamas, taču cik zinu vismaz VAZ klasikā daudzi (nesaukšu vārdos) sporta gaitas sāka tieši amatieros un manuprāt bez amatieru autokrosa legālais autokross nemaz nebūtu. Manuprāt tur ir kāda daļa no problēmas.
Nav nekāds noslēpums,ka liela daļa uz Latvijas čempionāta līmeni pārnāca no amatieriem un pie tam ar augstvērtīgiem sasniegumiem…Divkārtējais Super2000 čempions Jānis Miščenko, B600 medaļnieks Gints Astrauskis, 1600 medaļnieks Jānis Balodis un vēl daudzi,kas tikuši pie pjedestāliem LČ ietvaros,nemaz nerunājot par pārējiem,kas dalību LČ ņem sportiskas intereses pēc.
Nav vajadzības slēpt várdus – ne es, piemēram, ne pārējie, domājams, par to nekaunas. Tā vienkārši no nekurienes krosa čempī reti kurš ielec – apakšā praktiski vienmēr ir jau kāda pieredzīte :)
Lai VAZ klasikai būtu interesantāk, esmu izveidojis nelielu lapeli, ko papildināšu visas sezonas gaitā. Ceru ka Vazistiem tas patiks….
http://www.vazklasika.lv/
Mjā, skarbi, bet patiesi. Paldies par rakstu un mudinājumu aizdomāties, Viestur! Pāris komentāru pie šī raksta pat ļoti saturīgi. Problēmas autokrosam ir, turklāt padaudz. Kā risināt? Cerams, ka kāds to zina. Ja arī mūsu ģimenē var kā palīdzēt – sakiet! Šis ir mūsu ģimenes sporta veids, bez kura mums būtu ļoti, ļoti grūti… Turās un tiekamies Mūsā! Mēs cītīgi skrūvejam…
Autokross meklē identitāti.
Tā saīsināti gribētos aprakstīt notiekošo. Protams ir problēmas, bet nevar jau visu laiku arī gausties un piesaukt krīzi.
Vajag saprast kur autokross Latvijā būs pēc 5, 10 gadiem. Ja ir skaidra vīzija, būs grūtāk arī skauģiem- novirzīt mūs no šī mērķa īstenošanas.
Autokross ir jāpadara populārāks. Ja nav tik daudz naudas un resursu, lai veidotu PR sižetus, kas pielej ausis ar medu (piemēram kā RX) jābūt kreatīvākiem.
Autokrosa entuziastiem ir jāstrādā saliedētāk (nevis jāsēž katram savā nostūrī), jāliek galvas kopā, jādomā kā šo jauko sporta veidu padarīt pievilcīgāku sportistu, līdzjutēju acīs.
3.4. Ziedojums sacensību rīkošanai EUR 90 Mini bagijiem EUR 45
Domaju viena no problemam ir tiesi sis izmaksas.
Ne tikai…Pieņemsim-nolaidīs starta naudu uz 50eur-par cik autosportistiem būs dalībnieku pieaugums? Uz sezonu ietaupīti 200eur nedomāju,ka veicinās dalībnieku pieplūdumu tādos apmēros lai katrā klasē būtu 15-20.dalībnieki. Te visticamāk pie vainas būs rallijkross,Tas lielā mērā paņem bijušos autokrosa braucējus un arī jaunos
Nu nezinu par RX – apskatoties pirmā posma rezultātus tomēr gribētu teikt, ka RX ir izveidojuši savu braucēju pulku un nebija uzkrītoša tendence, ka bariem autokrosistu būtu emigrējuši. Visdrīzāk, kas loģiski tas veidojas kā pilnīgi savādāks pasākums salīdzinājumā ar autokrosu. Iespējams jāveido divas komisijas LAF ietvaros.
Acīmredzot uzvārdi: Odiņš,Spīķis,Vītols,Lideris,tēvs un dēls Valteri,Olle,Narubins,Dukaļskis neko neizsaka? Viņi visi ir braukuši krosā! Ir pamats uzskatīt-ja nebūtu rallijkrosa viņi arī paliktu autokrosā.Tāpat arī debitanti…
Dukaļskis kross ?????, Folkreiss 2 vai 3 gonkas for fun ar Tobiasu kopā. :D
Par šo varētu piekrist.
Plus -Kāpēc sportistam no savas kabatas jāsedz laika kontroles iekārtas?
Nerunāsim vēl par laika iekārtas bojājumu segšanu kas nerodas sportista vainas dēļ,
Īsi un kodolīgi. Ļoti patika no sirds patiesais V. Saukāna k-ga komentārs rakstā „Kvoruma zonā”., bet pēc Brenguļiem un šī raksta, nenocietos. Nesen kādā ikgadējā sapulcē augsti stāvoša persona teica, ka „ LAF KK ir veikusi LIELU darbu autosporta attīstībā Latvijā”. Jautājums: – uz kuru pusi, ja tāda ažiotāža sezonas atklāšanā? Atceros, ka to nedaudz pakomentēju un rezultātā tiku nostādīts Tautas ienaidnieka lomā. Vai cienījamai KK nevajadzēja saausīties jau tad, kad pieredzējis un atraktīvs braucējs aizgāja atpakaļ uz folkreisu, iespējams, ka tieši dārdzības dēļ. Atmetīsim tos 3 -4 pastāvīgi pjedestāla iekarotājus katrā klasē, tad otrā un trešā ešalona braucējiem, kas finansiālu iespēju dēļ nevar radīt konkurētspējīgu auto, bezcerība liek pamest šo sporta veidu un meklēt ko lētāku. Līdzīga situācija bija Rūdolfam 2017. gada finālā, kad jau daudzkārt apspriestais galvenā tiesneša lēmums „par rupju” sākās no situācijas, kad viena kabata tukša bet otrā nekā nav, braukt gribās, tad jāizmanto pēdējais, kas kaktā palicis no labākiem laikiem. Šogad, laikam, šovs izpaliks.
„KK vadītājs metās zem vilciena”. Man gan vairāk šis teikums rada ilūziju, ka viņš sāk censties kļūt par cilvēku, kas mācēs sarunāties ar sportistiem. Vēl bēdīgāku sajūtu rada Kosoja intervijā teiktais, ka jālikvidē „krūmu gonkas”. Vai labāk nebūtu izklausījies, ja iespēju robežās, pielabojot Noteikumus, braukt gribošos aicināt uz LAF KK pasākumiem.
tad,kad 3- 4 gadus atpakaļ bija lielākais pieplūdums no ,,krūmeniekiem” un starta laukums bija pilns, lafs nevarēja norīt krupi ,ka šie tik strauji attistās un ir tāda kustība, steidzamības, steidzamības kārtā vajadzēja izbīdīt sporta likumu, uz kura pamata ir likumīgas tiesības kārt ,,krūmeniekus” pie zvana. tas bija svarīgāk, nekā tajā brīdi , nošansēt un noturēt tos džekus ,kas uzsēdušies uz krosa adatas. Un galu galā visam apakšā ir attieksme.
Ar Kosoju domāju vis ir kārtībā,kaut būtu vairāk laika darboties pie šiem jautājumiem. Bieži vien zivs sāk pūt no galvas un galvâ sēdošie aizmirst kapēc viņi tur ir?.
Jūs mūs visi esat piečakarējuši-teksts ko dzirdēju no kāda jaf pārstāvja mutes Brenguļos.
Tajā brīdī pat gribējās savākt mantas un braukt mājās.
Par ko piečakarējuši :
1.Itkā laika daudz no rudens laivarētu sagatavoties,bet daudz neskaidrību noteikumos kuras pat federācijā tika novērstas tikai nedēļu pirms sacensībām.
2,Lai ievērotu un sagatavotos jau zināmajiem noteikumiem nepieciešami līdzekļi.
3.Sportisti brauc sava entuziasma pēc un par to saņem tikai kartupeļa medāli.
Vajag tak sakārtot visu federācijā un tad vainot pārējos.
Tiekat galā arī ar aģitātoriem kas sēž laf krēslos un aģitē ka kross ir slikts un jāiet citur.
Man liekas ka pašā saknē kaut kas nav kā vajag, autokross ir dzīves veids un pirmais kam vajadzētu pievērst uzmanību ir trases kvalitātei diez vai kādam braukt gribētājam būs žēl arī 100 eiro pa dalību ja nebūs visu laiku jādomā par bedrēm un kā saglabāt mašīnu nenolaužot ratus! Otrs paskataties mazie censoņi Mini bagiji 11 dalībnieki kam ir jāpievērš lielāka uzmanība kā veterāniem, un kas notiek ka izaug, bagijā vairs nevar iekāpt un tālāk ko darīt jāiet uz citu sporta veidu, un brīnamies kāpēc nav kas brauc, jāatīsta ir jauniešu un junioru klases mans viedoklis iespējams nav pareizs, bet es tā domāju! Lai varētu ko kvalitatīvu sarīkot es arī vēl domāju tam ir jābūt divu dienu pasākumam lai vairāk laika trasi sagatavot starp braucieniem un nav stresa no savas pieredzes aceros 07:00 tehniskā komisija 22:00 apbalvošana un pirmdien uz darbu tā vairs nav atpūta bet pasākums ko negribas accerēties!
Lietuvas krosā šogad ar R.Lepša iniciatīvu izvedota jauniešu klase – priekšpiedziņa līdz (laikam) 1,4l tilpumam ar vecuma ierobežojumu 16 vai 18 gadi. Detaļas sīki un smalki nezinu, bet ideja, manuprāt ir izcila, zinot, ka LČ pēc betām tālāk krosā NAV kur palikt,
Manuprāt, ir daudzi cēloņi šim panīkumam. Viens no tiem- Latvija ir autosporta lielvalsts (bez ironijas), Pagrūti atrast kādu nedēļas nogali, kd nenotiek kāds motorizēts pasākums. Bet dalībnieku it tik, cik ir. Katrs izvēlas sev un savām iespējām atbilstošāko. Un arvien mazāk ļaužiem aizraujoša šķiet 4-6 automašīnu riņķošana pa trasi “vilcieniņā’, jo ir t,s “špūre”, izbraukšana no tās ir garantēts pozīcijas zaudējums, utt. Cīņas tik pat kā nav. Ja nu vien uzrodas kāds trakais, kurš ir ar mieru riskēt arvisu.
Es neuzstāju, ka mans viedoklis ir vienīgais un pareizais, bet- autokross laikam tomēr ir jaudīgu pilnpiedziņas braucamo pasākums ( bet ne jau trasē ar pusmetru dziļām risēm).-Bagiji, D-Tax (sauc, kā gribi),. Lielas jaudas vienass piedziņas braucamie mūsu salīdzinoši lēnajās (protams, ir izņēmumi) trasēs pārsvarā “rok zemi”, divi velkošie riteņi nespēj tās trakās jaudas pārvērst kustības ātrumā.
Protams, būs oponenti, kas teiks, ka kross tāpēc jau arī ir kross, utt. Neiebilstu. Bet brauktgribētāju tāpēc vairāk nekļust.
Salonmašīnu sacensības tomēr būtu RX.
Tas viss ir subjektīvi. Bet tauta turīgāka nekļūst, autosports nav lēts pasākums- varbūt šis ir objektīvais iemesls?
Pa lielam ļoti precīzi, un daudziem var piekrist, arī par 3’4 ešalona braucējiem. Visa tā raksta retorika atsauc atmiņā līdzīgu pasākumu, kur arī tika teikts: Nāciet dariet jūs esat saimnieki, bet lēmumus pieņem citi. Pārmest dalībniekiem par piečakarēšanu tiešām ir pilnīgs nonsens.
AUTOCROSAM IR JĀBŪT BIZNESA PROJEKTAM, citādi nekas tur nebūs, un iespējams dalības maksa ir mazākai ļaunums. Vajadzīgs ir krīzes manedžeris kas māk un saredz kur rakt.. Gan ar tehniskajiem noteikumiem, gan jaunám vai pārveidotām klasēm, gan balvu fonds utt. Vajadzīgs ir audits kā normāli uzņēmumi to dara. Bet ja tas nebūs biznesa projekts, tad uz sabiedriskās organizācijas bāzes, to būs grūti izdarīt, simts un viens padomdevējs, kuri deķi velk katrs uz savu pusi un pēc tam meklē vainīgos. Ļoti vienkārši, ir produkts kurš interesē vai neinteresē un punkts. Adrenalīna cienītājiem un kuriem patīk kontaktu cīņa ir risinājums Openkart 30-40 eiro 25 min. Sacensības režīmā, tiem kuriem dzīslās ir benzīns:) nodarbošanos atradīs, tāpēc neko nevajag mākslīgi uzturēt.
Nevar nepiekrists,ļoti un pat ļoti sakarīgs viedoklis.Piekrītu tam 110%.
jasamazina dalibas maksas tad ari bus vairak brauceju!
Pirmkārt, Exiņ, nevari spriest par visiem amatieriem atbraucot uz 1 gonku, mums liela daļa mašīnu ir labākas par krosa mašīnām! Pa lielam mans viedoklis ir tāds, ka kautko vajadzētu ierobežot teh. Noteikumos, vai izvedot klases līdzīgi kā LT C līga to dara, jo citiem tas budžets ir tāds kāds ir, jo kāda ir gribēšana braukt čempī, ja visu laiku pa priekšu brauc biezie maki nevis meistarība. Pats labprāt izbrauktu čempi, bet nav gribēšanas pat.. To pat var ļoti labibpamanīt visās klasēs, ka cilvēki pamēģina, saprot, ka uz pjiedestāla nekad netikt un tad arī nošpļaujas un pamet…
Es tikai skaļi padomāju. Nepārprotiet. Esmu bijis vairākās amatieru autokrosa sacensībās gan Lietuvā, gan Aknīstē un citur. Visur paliels bardaks no organizatoriskā un drošības līmeņa viedokļa… un mašīnas tur ir spēcīgas savā līmenī, čempionātam tomēr būs par švaku.
Tā pat kā es, ja lafs palīdzētu, nevis nosodītu un mēģinātu iznīcināt amatierus, tad varbūt arī nebūtu tāda situācija kāda nu viņa ir. Iesaku izbraukt kādu gonku ar savu auto, tad arī salīdzināsim līmeni ?
Dalības maksa vien nelīdzēs… lielu robu ar iesita jaunie drošības noteikumi…
Sveiki!
Pats piedalījos autokrosā, rallijkrosā pirms vairāk, kā 10 gadiem. Pateikšu godīgi- nepatika, tas ka krosa komisijas nostāja bija tāda- kross ir priekš bagātajiem!!! Mans uzskats- jābūt klasei ar ierobežotiem tehniskiem noteikumiem. Tapēc pēc savas un tēva iniciatīvas nolēmām reklamēt klasi, kas sauksies Hobby class un uzlīmējām uz mašīnas sāniem un piedalījos krosa kausos. Interese bija liela, katrā posmā nāca cilvēki un prasīja kas tā par uzlīmi, skaidrojām vēlamies krosā budžeta klasi, tapēc reklamējām, lai savāktu dalībnieku skaitu. un mums tas izdevās. Nākamajā gadā krosa komisijā bija atsevišķa klase, kas saucās Tautas klase.(braucām ar ielas riepām, standarta motori, pārnesumkārbas, amortizatori, nekādi programējamie vadības bloki). Viss mājā pašu rokām saskrūvēts pa minimālā izmaksām. Bijām ap 10 dalībnieku. Klase super- cīņas spraigas sāns pie sāna. Gada beigās paziņo šāda klase vairs nebūs. Tā krosa karjera man beidzās. Protams daļa no šīs klases braucēji pārgāja uz jaudīgajām klasēm braukt pa beigām…
Nezinu, kam bija ideja izveidot 4500 Open klasi, bet auto sāku būvēt ar domu varēs atgriezties krosā, gan jau pirmajos gados konkurenti nepaspēs reigerus salikt :), bet še tev daļa sportisti pārgājuši uz 2500 Open, kapēc uzreiz nebrauca šājā klasē, bet sāka ar 4500? Jeb vajadzēja dalībniekus pārvilināt uz citu klasi?
Kāds te sūdzējās par bedrēm trasēs, jā piekrītu tās dažreiz ir tik lielas, kā tuneļi, bet jautājums tāds: kapēc jūs brauciet ar tādām pumpenēm??? Nevarat braukt ar rallijam piemērotām riepām?- mazāk taču raks!!!! Tūlit sāks bļaut, ka motorus nokaus, jo visu laiku spolēs.;D Atbilde vienkārša tie kas brauca pa beigām ar mazjaudīgiem motoriem, varēs ar jums cīnīties.
Kross ir nonācis strupceļā…, ja tagad kaut ko krasi mainīs?-neaizbēgs šie paši daži dalībnieki…
Par dalības maksu runājot, kas ir 90 eiro pret auto vērtibu 15000 vai vēl vairāk. Ja auto uzbūvēts līdz 3500, tad jā 90 eiro varētu šķist par daudz.
Ļaujiet tautai piedalīties un lai cīnās savā starpā ar saviem tehniskiem noteikumiem- protams, ja kādam tas vēl interesē…
Bet tak ir folkreis… Kur ar brauc ar ielas riepā un ar parastiem motorie un kārbām… es pats braucu folkreisā jo citu līgu nevaru atlauties jo,sponsora nav, mehāniķu nav atļaujos no savas niecīgās algas. Protams var jau braukt krūmu gonkās būs lētāk,bet drošības nekādas…
Nu par drošību Tev NAV taisnība
Tu vari openēt ka ir droši?… es biju paskatīt tās krūmu gonkas nu nezinu vai ir tik droši….
nu un kur tad tu biji apskatīt? ja nav noslēpums . Tukumā kur vispār močī bez drošības karkasiem
Marcelo – drošība ir katram savā galvā! Ja cilvēks ir ambālis, tad viņš jebkurā seriālā var sūdus pietaisīt. ;)
Piekrītu…??
Open 4500 autors pamatā bija Unāms…pat sapulci noorganizēja,salielījās,ka būšot vismaz 10. mašīnas…bez maz apvainojās,ka nepiešķīra OPEN 4500 čempionāta statusu…Kā tas viss izskatījās dabā-redzējām pagājušajā sezonā! Maskas kritušas un redzam kas ir kas! Tagad tas nav pat pieminēšanas vērts,jo izrādījās plika diršana.
Tie kas gribes braukt tie atradis, kur braukt, bet to kur vini izvelesies braukt, ir organizatoru kompetence. Veidojiet psakumu tadu, lai piesaistitu, parvilinatu sportistus, un nejau sportistiem tas jadar, radiet vidi. -hallo, cilveki, domajiet tak!! (?)
Tiešām sakarīgi komentāri utt,bet mīļie cilvēki,jautājums-diez kāds no KKK vai LAFA vispār te kaut ko palasa? … un neiet runa par Viesturu,viņš visā iegulda tiešām mežonīgu darbu un visu cieņu!
Visi komntāri tiek ņemti vērā..
Nenormāli labi, ka ir ļoti daudz komentāru, turklāt tas, kas izteikts vēlmju veidā un “vajag darīt tā” režīmā, ir ļoti atbilstoši tam plānam, kas šobrīd ir iedarbināts. Izskatās, ka idejām būs morāls atbalsts, kas būs baigi svarīgi. Būs labi!
Reiz jau pie viena raksta izpaudu domas un sajūtas par esošo situāciju,bet šķiet pie šīs tēmas jāatkārtojas!
Jautājums-kāda ir krosa komisijas funkcija? Kam tā strādā? Kāpēc jautāju? Tāpēc,ka neviens ne starpsezonā,ne pavasarī,ne pirms autokrosa sezonas atklāšanas(izņemot Viesturu,cik sapratu,krosa komisijā vairs nedarbojas),ne līdz pat šim brīdim no krosa komisijas neviens nav painteresējies par to,kādas ieceres uz autokrosu,kādas izmaiņas un tamlīdzīgi… Kādi rodas secinājumi? Ir totāls komunikācijas trūkums ar autosportistiem. Vai nevajadzētu būt tā,ka krosa komisijai jāuztur saikne,jākoordinē savi sportisti?… Tas kas tagad notiek vienkārši sakot ir palaists pašplūsmā un pārņem sajūta,ka krosa komisijai ir vienaldzīgi kas vispār notiek! Pienāks pieteikumu pēdējā diena un apskatot sarakstus atkal nesapratīs kas notiek,jo aktuālā informācija kā tāda par sportistiem NAV! Tātad jautājums vēlreiz-krosa komisijai ir jāinteresējas par sportistiem vai sportistiem ir jāinteresējas par krosa komisiju? Tas vienkārši lai kādam vēlreiz nerastos vēlme kaut ko pārmest sportistiem,ka kāds nav sagatavojis auto vai ,,piečakarējis,,… Cik zinu,tad licences esamība neuzliek pienākumu un atbildību OBLIGĀTI būt sacensību dalībniekos…Tas,cik dalībnieku būs gatavi doties uz startu ir tiešā mērā atkarīgs no apstākļiem un katram būs savas prioritātes,lielāki vai mazāki iemesli par ko neviens nekad nedrīkstētu sportistiem pārmest!
Lai izdodas visiem sakārtot savas lietas,atrast kompromisus,saskrūvēt kaujas ratus un tiekamies Pilskalnos!
Par pārmešanu sportistiem mazs komentārs – jaunajā plānā braucēju kolektīvs būs viens no svarīgākajiem elementiem krosa uzcelšanai. Ja ir saucieni pēc, vienā vārdā, profesionālas krosa organizācijas (kas ir pareizi), tad regulāra braucēju nepaspēšana, netikšana, nevarēšana īsti vairs nevarēs notikt – ja pro, tad pro visos līmeņos. Un te ir tas jautājums – vai visi esošie, bijušie un topošie LČ dalībnieki ir gatavi ievērot pro-sporta nosacījumus: vienmēr uz starta, vienmēr tīros kombinezonos, vienmēr taisnām un nokrāsotām mašīnām, vienmēr smaidīgi, ja filmē un fotogrāfē, vienmēr atbildību pret sportu nesoši? Jā, taisnība KasparamS un vēl dažiem, kas saka, ka šī ir tikai izklaide un tusiņš. Bet tad jārēķinās, ka neviens mārketinga un PR guru uz šādiem noteikumiem krosu nepadarīs par Delfu galvenā virsraksta sportu. Savukārt, ja uz to tiecamies, tad katram jāsaņemas un jābūt spilgtākajam autokrosa vēstnesim valstī. Vai visi tam ir gatavi?
Lai cik Mareka D. zibēšana pilnīgi visos soctīklos dažkārt šķistu kā lāsts :), viņš krosu padara krietni redzamāku pat tajā nestartējot nekā dažs labs čempions.
Un, ja godīgi, arī man liekas bik nenopietni, ja uz piecu posmu sezonu braucējs nepaspēj uz pirmo posmu vienkārši nepaspēšanas dēļ. Ok, šogad sajāja federācija visiem prātus ar aprīkojumiem, saprotams arguments. Taču ne jau pirmo gadu ir tā, kā pēdējā nedēļā pirms gonkas no dalībnieku sarakstiem lido ārā čaļi viens pēc otra. Pamēģini uzbūvē pro-sportu uz šādas bāzes… Lai neviens neķer personīgi, bet, no sērijas, uzmanies ko vēlies. Ne velti lielajos sportos braucējiem ir sezonas līgums ar seriāla rīkotāju par dalību katrā posmā, un ir sankcijas par nestartētu sacīksti: tas ir vajadzīgs, lai pro-sporta rīkotājs var rēķināties vairāk nekā divas dienas uz priekšu savās aktivitātēs.
Bet bez kašķa, esam visi ceļā uz pārmaiņām, cerams labām.
Man škiet, ka vajag atstāt to pašu + kautko demokrātiskāku, visi nevar pavilkt pro, jā fk ir labs, bet man personīgi prasītos sporta riepas un skaistākas mašīnas, neviens nekopj fk mašīnas, jo negrib ieguldīt mašīnā ko nopirks tulīt.. varētu nevis 1,6 un 2l bet tad jau labāk 2l standartu un 2l super tā vietā, standartam nelieli uzlabojumi pieļaujami, bet nelieli, lai var pavilkt mirstīgie, tad būs klase bagātajiek un vidusslānim.
1, Kas ir NELIELI uzlabojumi? Un kā tehniskajai komisijai tos atšķirt no LIELIEM uzlabojumiem?
2. Kas ir STANDARTKLASE? Honda Type-R ar 200ZS standartā pret WV ar 150?
Nelieli uzlabojumi ir piemēram bloķis un kārba, bet ,lai dzinējs paliek standartā ar standarta ieplūdi un izplūdi, bez kompresoriem, vtec, turbo utt! Nu to visu taču var sakārtot un izdomāt, arī skatītājiem būtu interesantāk, ka tehnika būtu līdzīga.
Manuprāt vajadzēt ierobežot riepu izvēli lai saudzētu trasi – neveidotu vilcieniņā braukšanu.No skatītāju skatupunkta nu nav intresanti skatīties kā visi vien aiz otra brauc.Ja man kā cilvēkam kas seko līdz zin visus braucējus utt ir intresanti tad cilvēks no malas nesaprot par ko es tur fanoju.
Tas arī samazīnātu izdevumus trašu īpašniekiem.
Sākās!… Visi sapirkušies KX un MALATESTAs, vēl vajag izdot naudiņas par ,,ierobežotām,, riepām… Ļoooti tālredzīgi!
Varbūt tomēr problēma ar lielu bedru rašanos trasē ir sliktā amortizācijā nevis agresīvās riepās?
nu jau laikam par nekopšanu var soda punktus dabūt
Ja augstākās līgas čempionātam likvidēs visas zemākās un jaunatnes līgas, tad, protams, augstākā līga izputēs, jo veco dalībnieku vietā jaunu nebūs. Manuprāt tas notiek tagad autokrosā. Autokross mums vienmēr ir bijis tautas sports, nevis izredzēto. Amatieru sporta aizliegums rafinētā veidā, uzliekot neizpildāmus nosacījumus, cilvēktiesības nepārkāpjot, ir nostrādājis. Tā vietā, lai atbalstītu un popularizētu autokrosu, tas tiek iznīdēts. Pašvaldību sankcionētie autokrosi nekādi nav nosaucami par krūmu gonkām, tieši tajos radās jauni dalībnieki LČ un auga šī sporta veida popularitāte.Skaidrs ir viens- autokrosisti tik vienkārši nepadosies, bet pārmaiņas ir vajadzīgas visos līmeņos.
Folkreiss ir labais!Un personīgi Es kopju savu auto….
Klau čaļi .
Moš pilnīgi garām , bet pašam liekas ka īsti nē un savu kārtību šis dotu
….
Vai nebūtu prātīgi padomāt par kvalifikācijas formătu?
Visiemnskaidrs ka ir puiši kas savā klasē cenšas kā pirmie tikt uz starta laukuma lai uzsāktu kvalifikāciju….ieguvumi skaidri- relatīvi līdzenāka trase un iegūtas dažas desmitdaļas….
Vai nebūtu prātīgi kvalifikāciju uzsāk konkrētā kārtībâ? Kaut pēc reitinga?
100% piekrītu!!!
Jautājums kādam kas ir apmeklējis krosa sacīkstes citās valstīs. Tur ar segumiem ir tādas pašas problēmas? Ja nav, tad kādi ir tie risinājumi ko viņi izmanto, lai novērstu vilcieniņus? Domāju daudzi krosisti ar skaudību noskatījās to cik līdzenā trasē folkreisisti brauca Smiltenē. Varbūt tiešām ir jānorij tas krupis un jāaizdomājas par mazāk agresīvām riepām? Vai tas daudz atņems no krosa būtības?
1. Smiltenē ir ģeniālais risinājums ar līkumu paplašināšanu sacīkstes laikā – Brenguļos arī vajadzētu pirmo un priekšpēdējo līkumu tā veidot.
2. Ja tiek veidota viena PRO klase – tad tikai šai klasei brīva riepu izvēle – un visās sērijās brauc pēdējie pirms trases līdzināšanas – nebūtu ideāli, bet kompromiss
Par līkumu korekcijām gonkas laikā es nekad neesmu bijis sajūsmā un zinu, ka tāds neesmu bijis vienīgais. iemesls pavisam vienkāršs – tu itkā zini trasi, bet praksē tev katrs brauciens notiek pa pavisam citu trasi, pa dažādām trajektorijām. Bez treniņapļa tas IR bīstami. Tā pat kā manuprāt absurdais lēmums pirms dažiem gadiem, ka laika taupīšanas nolūkos treniņi tiek apvienoti ar laika kontroli. Izcilības galngals – nezinot kas notiek trasē, jau no sākuma bija jāgāž ar pilnu pedāli, lai iegūtu labu laiku. Liels prieks, ka no šī gada treniņi atkal ir atseviški, par to cepuri nost :)
Sveiki! Mans skatījums par standartklasi: oriģinālie dzinēja vadības bloki, ieplūdes, izplūdes kolektori oriģināli, pārnesumkārbas parastās ar sinhronizatoriem, piekare sērijveida, Amortizatori ielas visiem vienādi: (piem SACHS), Riepas visiem vienādas ( piem. MALATESTA MUD RALLY offroad) Šāds protektors ļoti labi kalpo autokrosā.
Klases- 2 varianti:
1 variants: piedalās: VW GOLF4, Audi A3, Seat Leon(1M1), Seat Toledo(1M2), Škoda Octavia(1U2). Visiem šiem auto vienādi motori 1.8 20V atmosfēras 125ZS, vienādas piekares!!!! Ar šo klasi var piesaistīt arī juniorus no 14 gadiem, Auto aptuvenās izmaksas no 2500-3500 eiro un piedalies autokrosā.:)
2 variants: piedalās BMW 3 sērija E36,E46 ar motora tilpumu līdz 3.0 atmosfēra.
Kā atšķirsi sërijveida vadību no čipotas? Un ja nu tādā gadā tādā valstī bija kāda tur versija ar 20+ Nm , jo ekoloğija pjeļauj atkāpes?
Vienīgais risinājums ir riepas bez agresīva protektora.
Par klasēm- cepums. Bet ja man patīk japāņu auto?
Kā definēt-agresīvs riepu protektors?… Jau Smiltenes autosprintiņos Vairis koriģē… tās vai citas atbilst, citas neatbilst… Ja ko tādu ieviesīs krosā,nu davai-bliežam ar slikiem un miers!!! Jo viennozīmīgi būs kašķis kas agresīvs un kas nē…. Un galu galā ne jau riepas vai trases atrisinās esošo ,,krīzi,, ar dalībniekiem!
Riepas atrisinātu tikai seguma problemu un tikai daļeji. Ne velti nedrīkst startēt ar apaļajām pumpām.
Smilteni vientiltnieki izraks arī ar slikiem..
Viss loģiski,bet te jau izpaužas tendencioza ideja/doma ,,izslēgt,, KX!!! Pat ja to īstenos-jāatstāj vismaz pāris sezonas lai nobrauktu esošās KX riepas,kuras ir praktiski katram!
Ģirt – Kā atšķirt vadības bloku no čipota? Pirmkārt atmosfēras čipot un pārprogramēt oriģinālo vadības bloku- jēga ļoti, ļoti minimāla. Otrkārt nav jau grūti viņu atskrūvēt apskatīties. Treškārt šādai klasei ir iespēja vadības blokus sacensību rītā izlozēt, lai interesantāk :)
Tev patīk Japāņu auto, man brālim patīk Krievu auto, kaimiņam patīk Amerikas auto, draugam patīk Ķīniešu auto:) Piedāvā tad savu Japāņu klasi ;) Par Japāņiem maz zinu. Savas klases izvēlējos pēc detaļu lielā klāsta, gan jaunām, gan lietotām- detaļām summas smiekligas.
Kā atšķirsi sërijveida vadību no čipotas? Un ja nu tādā gadā tādā valstī bija kāda tur versija ar 20+ Nm , jo ekoloğija pjeļauj atkāpes?
Vienīgais risinājums ir riepas bez agresīva protektora.
Par klasēm- cepums. Bet ja man patīk japāņu auto?
Jā…. lasu te un brīnos… Standarta klase, kārbas, motori ,riepas…! Hallo! Paskatamies no skatītāja “parastā” puses! Kāda p…Ja pēc man piem. no Rīgas būtu jābrauc uz Smilteni skatīties krosu , kur brauc standarta mašīnas viena aiz otras bruņurupuču ātrumā?..Un trases segums nekāds, bedres līdz logiem…!?
Tā jau krosiņš ir palicis stipri vājāks ,nekā tas bija piem. pirms 10 – 15 gadiem, arī trases…
Manas domas .. nevar visas sacensību izmaksas uzkraut braucējiem..
Drošībai ir jābūt, bet saprāta robežās… bez komercijas , resp. HANS , homo. Utt.tas ir un paliek Nacionālais čempionāts..
Dalības maksa – 50 EUR , org. būs lielāka motivācija piesaistīt sponsorus..
Balvu fonds ,ne tikai eļļas kanniņa..
Gadā pāris komercmači, (tas priekš tiem ,kas saka ka dalības maksai nav starpības..)
Uzrīkojam piem. Prezidenta kausu, kā tas bija Kazaņā…katram kurš nostājas uz starta 1000 EUR , balvu fonds 10000 EUR katras klases trīniekam.. Un tad redzēs cik mašīnu uz starta, un cik skatītāju!?
Šovs ,visa pamatā šovs…un saturīgi pavadītas brīvdienas….
Miks tavs komentārs pilnīgi lieks- ej izgulies. Nevienā teikumā nav tava priekšlikuma par autokrosa attīstīšanos….
Es neteicu, ka viss autokross jāpārtaisa par standartklasi- vienu klasi, kur piedalās juniori, iesācēji, kas grib pamēģināt autokrosu, entuziasti. Ar salīdzinoši zemām izmaksām, un ja tā lieta aizrauj un gribas kaut ko ātrāku, tad brauc pro klasēs (super2000, open 2500…)
Standartklase brauks, kā bruņurupuči??- diezvai- aplī brauks 4 sec. lēnāk- uz aci nepamanīsi.
Gribi teikt, ka klasē, kur visi piedalisies ar ļoti, ļoti līdzīgām mašīnām nebūs skatītājiem interesanti? Tad tu neesi bijis tādos pasākumos…. tev laikam patīk kross, kur 6 auto izretojās pa visu trasi, un ar cerību skaties, lai kādam būtu kāds tehnisks defekts, lai rezultāti pamainītos.
Par standarta auto krosā… Tāda bija mana ienākšana LČ-ar pilnīgu standartu-BEZ sporta aportizatoriem, bloķa, bez palielinātas jaudas! Jā,tā bija avantūra,bet tā pilnībā attaisnojās un pierādījās,ka ar PILNĪGU STANDARTU arī var pabraukt un pacīnīties! Pilnīgi muļķīgi apgalvot,ka tas nav iespējams!
Nu ,bet ir tak jau folkreiss…. Domā ja pārvērtīsi LČ par šrotreisu, tad būs kvanitāte un kas galvenais kvalitāte..?
Folkreiss ir super, tādu pasākumu vajag. Un galvenais redzam, ka tautai arī to vajag. sīkumos tagad neiedziļināsiemies piem. par homo šogad.
Tālāk autokrosa attīstībai- Cik finansiāli viegli ir pāriet no folkreisa uz pašreizējo autokrosu? Salīdzināsim auto vērtības:: folkreiss 950 eiro, autokross kā minumums 9500 eiro.!!!!! Tapēc manā uzskatā, lai ceļš vieglāk ejams uz autokrosu, vajadzīga klase ar ierobežotiem tehniskiem noteikumiem.
B600…
Tas pats stāsts, kas ar Betām – itkā vienādi visi, tikai daži ir “vienādāki” par pārējiem.
Par to jau iet runa….var jau izdomāt k-kādu tur standarta klasi, bet neviens jau reāli nevar izkontrolēt!
Un tie “vienādākie” vienmēr būs…
Izkontrolēt var visu, tikai tehniskie noteikumi ir jāizveido pirms klases izveidošanas!!!!
B600 bagijs arī PRO klase. Pie pašreizējiem tehniskiem noteikumiem.
Edžu, lai nesāktu šeit nevietā diskusiju psr TN, pateikšu vien divus piemērus- Tu pat iedomăties nevari, kādi tik tehniskie risinājumi nav atrodami Mini jeb Beta bagijos- kas būtībā ir tā pati standartklase. Mehāniķa ğēnijs neznauž. Otrs- kāpēc NASCAR tik ilgi brauca bez elektronikas?
Kvantitāte…?
Par šo visu bija liels sakāmais, bet iztikšu ar dažiem punktiem.
Par autokrosa popularizēšanu un attīstību: ir absurdi domāt, ka to visu var izdarīt uz entuziasma pamata. Kamēr tas viss netiek darīts “no augšas”, tikmēr rezultāts īpaši spīdošs nevar sanākt. Es, protams, tikai priecāšos, ja kļūdos.
Par disciplīnām: ja katrs domās kā deķīti pavilkt uz savu pusi, nevis tā vietā salikt galvas kopā un izštukot kā būtu labāk abiem – zaudētājos paliks gan AX, gan RX.
Par finansiālo atbalstu: nevienam nav noslēpums, ka, piemēram AS “LVM”, jau vairākus gadus ziedo līdzekļus LAFam, kura prezidijs tad tālāk lemj par līdzekļu sadali. Es nesaku, ka tie, kuriem tas ir ticis piešķirts, to nebūtu pelnījuši, taču priekš tiem, kas nezina kā tika sadalīti šogad piešķirtie 200 000Eur, uzrakstīšu te. 100 000eur Jānim Baumanim, 45 000eur Mārtiņam Seskam, 30 000eur Reinim Nitišam, 20 000eur Bauskas EČ AX posma organizatoriem un 5000eur LAF darbības nodrošināšanai. Manuprāt, skatoties uz šiem skaitļiem, rodas domas, ka LAF prezidijam nacionālie čempionāti, principā, ir pie kājas.. No šiem 200tk piešķirot 10/20/30 tūkstošus vietējo čempionātu atbalstam rezultāts, manuprāt, būtu neiedomājami pozitīvs. Vai tā ir vai nav – katrs lai pats padomā pie sevis. :)
Pilnībā piekrītu! Īpaši akcentējot ziedojumu/sponsorējuma sadali-ja pašiem LVM nebija mērķis konkrētas summas izdalīt konkrētiem sportistiem, tad LAF izvēle sadalīt tieši šādi-reāli uzmet pārējo Latvijas autosportu,labi zinot kopējo situāciju.
Jebkurā gadijumā..ir jābūt attīstībai un progresam, ja nav tad ir stagnēšana vai kaput….
Autocross – jaudīgas pilnpiedziņas mašīnas… skatāms pasākums?!
Kur ir bagiji , kapēc nav LČ? Eiropas krosa čempionāts trīs klases ar skatāmiem, ātriem bagijiem …super..Visu laiku attīstās, apļu laiki samazinās pie tās pašas jaudas…tehniski jauni risinājumi piekarēm, amortizācijai, riepām…
Tas arī ir AUTOCROSS.
Kad jau, tad jau…Mēs tak gribam eiropu…
Lai iet LČ ideālais formāts:
Beta
B600
B1600
Super buggy
Un viena salonauto klase, kura tad arī apvieno visus labākos braucējus…?!
Manuprāt ļoti skatāms pasākums sanāktu…!
tieši cik 1600 un SB bagijus latvijā savāktu? piecus? :)
Mēnesis no Brengļiem gandrīz pagājis, bet rezultātus, kā neredz, tā neredz, vai esmu palaidis ko garām? Neesmu liels autokrosa fans, interesējos par konkrētiem braucējiem. Man kā cilvēkam, kas šajā lapā ienāk pirmo reizi ļoti grūti liekas atrast rezultātus, ja tādi vispār te ir, jo rezultātu sadaļa par 2018 gadu ir tukša. Patiešām sajūta, ka šogad nekas nenotiek, un tabulā ieliktie posmi vēl pat nav sākušies. Paldies.
Būs. Ņemot vērā, ka vēl nesen lapa skaitījās aizvērta, šis tas jāsadzen.
Pēdējais komentārs pirms 17 dienām, nez vai tas nozīmē ka autokross ir miris, vai tomēr vēl kaut kur pagrīdē notiek kādas aktivitātes?
17. jūnijā biju aizbraucis paskatīties krosiņu Aknīstē, viss labi organizēts, daudz braucēji, dalības maksa 30 EUR. Trasē veikti daudz uzlabojumi drošības jomā, Galvenais tiesnesis no Lietuvas.
Tās taču nebija krūmu gonkas? Vai tomēr bija? Ja bija saskaņotas, tad kāpēc nekur nebija atrodama informācija?
Ir palikusi viena nedēļa līdz LČ 2.posmam Pilskalnu trasē, nekur neprotu atrast pieteikšanās iespējas, varbūt neprotu meklēt? Tāpat svarīgi taču ir arī parkošanās vietu pieteikt, 2016.gadā atceros tas viss bija savlaicīgi izdarāms. Tagad skatos informāciju: http://laf.lv/notikumi/latvijas-autokrosa-cempionata-2-posms-2/