Pēc Autocross.lv ziņas, ka arī jaunajā Open 2500 klasē turbo mašīnām atcelts pēdējo gadu restriktora ierobežotais izmērs, aizstājot ar klasisko 45 mm caurumu, publikā radušās bažas par jaunu apdraudējumu klases atmosfērisko auto braucējiem cīņā par panākumiem. LAF Krosa komisijas padomes pārstāvis Ivo Traubergs gan atzīmē savu pieredzi, sakot, ka turbo mašīnas ar šādu kubatūras limitu vēl nav sevi attaisnojušas.
45 mm restriktori lielākajā Open 3500 klasē uzņemti ar sajūsmu – šādu lēmumu vēlējās šīs klases potenciālie dalībnieki. 45 mm ir arī atbilstošāks starptautiskajām klasēm, tāpēc Open 3500 klasei šāds lēmums der.
Vairāk diskusiju jau izraisījies par Open 2500 kategoriju – vai nebūs tā, ka šis lēmums atkal var izveidot vienu, divus galvastiesu pārākus automobiļus par pārējiem. Ivo Traubergs komentē: “Ja nu kāds sportists vai inženieris vēlas izmantot turbo dzinēju šajā klasē, sanāk meklēt dzinēju ar maksimālo darba tilpumu 1470 kub. cm (ar koeficientu 1,7 tie ir 2499 kub. cm). Jāņem vērā, ka automašīnas svaram būs jāatbilst esošajai svara tabulai pēc 2500 kub. cm. Reālajā dzīvē šādi dzinēji nav, tuvākais ir 1500 kub. cm turbomotors, vai 1600 kub. cm versijas un, protams, jaunās trīscilindru mašīnas ar 1.0 turbo motoriem (piemēram, jaunā Ford Fiesta R2). Vēl eksistē motocikla motori ar darba tilpumu ap 1500 kub. cm, bet turbo versija ir liels retums. No pasaules prakses: piemēram, WRC 1600 kub. cm motors ar 34 mm restriktoru attīsta jaudu apmēram 340zs un 600Nm. Šogad World RX Mini komanda mēģināja braukt ar WRC Mini++ versiju ar 45mm restriktoru. It kā apmēram 400zs uz 670Nm, salīdzinājumā pret pasaules čempionāta rezidentiem palika dziļi ēnā, izņemot Gaju Vilksu, kurš Anglijas posmā tika finālā. Mans pareģojums par centieniem sagatavot šādu mašīnu: uzbūvējam 1470 kub. cm Open 2500 motoru ar 45mm turbo un pie veiksmes iegūstam 300zs/600Nm. Līdzīgi rādījumi, kā 2015. gadā bija Bredikam, Borševskim ar 2.0 turbo 32mm.”
“Eiropas autokrosa čempionātā ir bijuši daudzi mēģinājumi startēt ar 1300, 1400, 1500 kub. cm versijām bagijos, bez restriktora! Ticiet vai nē, nevienam nekas labs nav izdevies! Tā teikt, bez medaļām. 40mm restriktoru dažus gadus izmantoja Francijas rallijkrosa čempionāts. Prakse pierādīja, ka viss beidzās pēc divām, trim sezonām, notika atgriešanās pie 45mm restriktoriem,” piemērus sniedz Traubergs.
“Par Open 2500 ieguvumiem: Pirmkārt, atļaujot 45mm restriktoru, paveras iespēja Latvijas sportistam startēt arī citur – Igaunijā, Lietuvā, Krievijā, RallycrossChallenge, NEZ, Eiropā un teorētiski pasaulē. Nav jāsūdzas, ka esam ierobežoti, piemēram, uz 34-40mm restriktoru, un gadījumā, ja gribas kaut kur aizbraukt, atkal viss jāpārregulē, atkal dārgi. Otrkārt, esošie Open klases turbo mohikāņi netiek atstumti, viņi var savus dzinējus pārbūvēt, samazinot darba tilpumu.”
Kā ir ar restriktora diametra pielaidēm.
Līdz 45mm, vai pēc metālapstrādes pielaides tabulām,brīvais izmērs pēc A7 ir +0.62mm.
Noteikumi paredz : LĪDZ 45mm…44.99mm der 45.00mm ir diskusija :), 45.01mm un vairāk braucam mājās.
Nav nekādu pielaides tabulu šiem izmēriem…
Kāda būtu reakcija no organizētāju un skatītāju puses ja LAF kausa ietvaros uz atsevišķiem posmiem ierastos daži turbo auto ar 500zs?
LAF Krosa komisijas kausā drīkst startēt mašīnas, atbilstošas LČ noteikumiem. LČ noteikumiem atbilst arī Open 3500, tā kā teorētiski to var darīt.
Vai Bauskas trase būs baudāma nākošā gada seriālos? Kā ne kā šajā trasē pulcējas visvairāk dalībnieku,skatītāju un bracējiem lielākā bauda LV trasēs!!! Visu cieņu organizatoriem,bet tomēr apvienojot pašzemju prātus un iespējas tas irīespējams??? Daudzu sportistu vārdā atļaušos teikt esam vienoti un saprotoši, jo Mūsas trase ir neapšaubāmi labākā šobrīd Latvijā un viena no labākajam Eiropā!!! Cerot uz īpašnieku un organizatoru sapratni ar cerību nākotnē…
Bauskā ir infrastruktūra,bet baudāmākā manās domās neapšaubāmi uz doto brīdi ir Vecpils!
Mūsa nākamgad vēl pauzēs, bet rīkotājiem ir plāni uz 2017. gadu. Vai tā trase ar vislielāko skatītāju skaitu un dalībniekiem patīkamākā, ir diskutējama lieta, jo katram patīk tas, kas patīk. Bet vērtība, neapšaubāmi, krosam ir liela šī trase.
Īpaši tur nav jādomā-ar Bausku viss ir skaidrs-kamēr neatradīsies finansiālais atbalsts vai kompleksu nenopirks autosportā ieinteresēta persona-nekas tur nenotiks…lai cik tas bēdīgi nebūtu. Pēc E.Maišeļa sniegtās informācijas kādā no intervijām nekādu daudzsološu cerību nav. Bet nekad nevar teikt-nekad…. visādi gadās… Piemēram…ja R.Kisiels rallija prioritātes nomainītu uz rallijkrosu vai autokrosu-pieļauju, ka tas būtu jauns sākums….