Autokross: Abas Open klases nesūdzas par pašsajūtu

Viesturs Saukāns  25.11.2016 13:26 11

Arī šajā starpsezonā, gluži kā pirms gada, lielāko intrigu sarūpē Open klases – gan 2500, gan 3500. LAF Krosa komisijas padome abām iedevusi stingrus nosacījumus 2017. gadam, kas izšķirs klašu pastāvēšanu tālākā nākotnē. Abu klašu morālie līderi pašlaik ir optimistiski noskaņoti par 2017. gada dalībnieku skaitu.

Open 3500 pieņemas svarā

Publiski visaktīvāk iedegusies Open 3500 klase, kura trešdien pulcējās uz sportistu sapulci, lai noskaidrotu, ko kolektīvs iekšienē plāno un paredz startēšanas sakarā (pārsteigums visiem gan bija fakts, ka šī sapulce notika rallijkrosa sapulces ietvaros, par ko nezināja arī Krosa komisijas padomes lielākā daļa pārstāvju).

Nonākot līdz Open jautājumam izkristalizējās ideja par motora darba tilpuma palielināšanu, lai autokrosa versijā klasei būtu iespēja pievienoties lielas kubatūras Audi braucējiem, bet rallijkrosa versijā – driftā izmantotiem mežonīgiem BMW. Šī ideja, kā arī solījums no klāt bijušo tehnisko komisāru puses tuvākajā laikā izstrādāt svaru tabulu, tiks nosūtīta LAF Krosa komisijas padomei izskatīšanai, pēc kā varētu mainīties klases tehniskie noteikumi 2017. gadam.

Piedāvājums būs palielināt atmosfērisko motoru darba tilpumu līdz 4500 kub. cm, turbomotoru darba tilpu palielināt līdz 2500 kub. cm, ar restriktoru 45 mm.

Interesanti, ka startam Latvijas autokrosa čempionātā, lai arī ne visi visos posmos, pierakstījās pat 12 šādiem noteikumiem atbilstoši braucēji, vairāki plāno cīnīties arī rallijkrosa seriālā. Klases virzītājs Lauris Unāms saka: “Domāju, ka varam būt labā garastāvoklī. Motora tilpumu tik krasa palielināšana varbūt šķiet nedaudz ekstrēma, bet, lai klase dabūtu uzrāvienu, ir vērts mēģināt!”

Open 2500 klusāki, bet komunicē

Mazāk skaļi publiskajā vidē ir Open 2500 klases braucēji, taču tas nenozīmē, ka braucēji savā starpā nekomunicētu. Klases viens no pārstāvjiem Jānis Dreimanis: “Krosa komisijas padomes lēmums no vienas puses ir atbilstošs un loģisks, noņemot turbo mašīnas no pārējā kolektīva. Iespējams, tas iedos labu grūdienu Open 3500 klasei. No otras puses, lieliski apzināmies spiedienu, kāds uz Open 2500 tagad ir uzlikts – kļūdīties nedrīkstam, dalībniekiem ir jābūt. Taču esmu visai drošs, ka mūsu klasē dalībnieku pietiks. Ļoti aktīvi runājam savā iekšienē, cenšamies vismaz morāli atbalstīt viens otru, lai laicīgi izņemtu licences un sagatavotu tehniku sezonai. Šī ir iespēja tautas līmeņa Open braucējiem sapulcēties un būt uz starta – tagad, vai nekad!”

Klašu pārstāvji atsaucas uz LAF Krosa komisijas padomes stingriem nosacījumiem: ja Open 2500 klase 2017. gada Latvijas autokrosa čempionātā kādā no posmiem piedzīvos kvoruma zudumu, klase automātiski zaudēs gan 2017. gada LČ statusu, gan čempionāta statusu nākamajos gados. Open 3500 šie nosacījumi nav tik kardināli, taču skaidrs, ka nākamgad nīkuļojoša šī kategorija negūs nekādu atbalstu nākamajām sezonām.

  • Lauris

    Labvakar kungi.pēc trešdienas sapulces sazinājos ar LAF krosa komisijas vadītāju I Ulmes kundzi kura man telefoniski apstiprināja ka 2017 gadā
    1 , apstiprināta lielā divīzijas klase jeb 2.5 turbo vai līdz 4500 atmosfēras dzinēji.
    2. šai klasei nebūs….LATVIJAS ČEMPIONĀTA STATUSS.
    te rodas jautājums kapēc????kam tas izdevīgi? mēs-dalībnieki cīnamies lai savāktu pēc iespējas vairāk dalībniekus,lai piesaistītu Lietuvas braucējus.u.tt. manuprāt ieguvēji būtu gan braucēji,gan skatītāji gan organizatori.kas notiek????kādam tik ļoti sāp ka grib sa…..st arī šo pāsākumu????

  • Kristaps Maševskis

    Manuprāt viss korekti – pirmajā gadā Latvijas Kauss, un tad, ja klase sevi pierāda kā dzīvotspējīgu, jau Latvijas Čempionāta statuss. Gluži kā ar Vaziem :)

  • Lauris

    Vai tad taa ir jauna klase???????? Ir tikai izmaiñas tehniskajos noteikumos.tad noņemiet arī open 2500 klasei čempionaata statusu.lai arī sevi pieraada.viss.

  • ketamsusks

    jaa shoreiz jaapiekriit Laurim,diviizija vai tik nebij jau pirms open 2500…un shobriid ir izdariitas izmainjas abaas klasees teh noteikumos….

  • Lai gan es arī sākumā uzvilkos par iespējamo statusa nedabūšanu, skatoties kopumā gan bēda nav tik liela. Klase vienalga brauks kopā ar LČ, tie paši skatītāji, tā pati publicitāte un, ja klase savāksies, prognozēju, ka skatāmība tai būs lielāka par dažu labu stabilo šā brīža klasi. Arī balle tā pati sezonas beigās, arī kauss tikpat liels kā pārējiem, nebūs vienīgi medaļa, tā arī faktiski vienīgā atšķirība.
    No otras puses, manuprāt, braucēja pirmajai motivācijai būtu jābūt “braukt”, sportista pirmajai motivācijai būtu jābūt “sportot”. Ja šādas niansētas statusa maiņas kādu ietekmē, braukt vai nebraukt, tad manuprāt tas nav ne braucējs, ne sportists, bet kausiņu kolekcionārs (lai neteiktu – vieglu medaļu guvējs). Primāri klasei ir jātiek līdz “sportošanai”, tad tiksim arī līdz tituliem. Un jā, “Latvijas čempions” ir pārāk skaļš statuss, lai to dotu avansā, vispirms, lai kolektīvam izdodas nodemonstrēt savu saskaņu un vienotību, lai pieslīpējas arī tehniskās nianses. Un piekrītu, ka arī Open 2500 šādā versijā statuss ir iedots avansā, vienīgi šobrīd nav tāda reāla argumenta to noņemt. Nav ko titulus dalīt katram, kurš ieliek karkasu, zūd jēga.
    Ā, un starp citu, visa šī statusa nedabūšana ir LAF Prezidija virzījums – iepriekšējā sēdē tika pieņemts uzstādījums, ka čempionāta statusu klase vai seriāls iegūst tikai pēc divu gadu pārbaudes laika. Pieļauju, ka lielais Opens varētu tikt cauri ar vienu gadu, vēsturiskās eksistences vārdā. Un tas ir baigi no pašiem čaļiem atkarīgs. Savukārt šis Prezidija lēmums var iesist arī pa rallijkrosa statusu.
    Īsāk – mieru, skrūvējam un, lai izdodas savākties visām klasēm tik daudz, lai gada beigās un 2018. gadā nav jālikvidē čempionāts.

  • ketamsusks

    taisniiba arii shitam calim:)))vieniigi sponsori pasuuta divas maajas taalaak kausa brauceejus…ir atskiriiba vai cempionaats vai kauss…..

  • lauris

    Papildu lēmumi:
    – Lai Open 2500 klase saņemtu Latvijas čempionāta statusu 2017. gadā, līdz 2017. gada 1. martam jābūt izņemtām vismaz astoņām šīs klases sportistu licencēm.
    – Lai Open 2500 nezaudētu Latvijas čempionāta statusu 2017. gadā un turpmākajos gados, jānodrošina sportistu kvorums (vismaz 6 braucēji) visos Latvijas autokrosa čempionāta posmos.
    – Lai Open 3500 klase saņemtu Latvijas čempionāta ieskaiti, uz to attiecas iepriekš minētie Open 2500 klases noteikumi. Open 3500 klasei atvieglot nosacījumus startēšanā LČ posmos, ja nav kvoruma – ļaut startēt arī 3-4 automašīnām, lai popularizētu klases eksistenci.

    Lēmums: Piešķirt Latvijas rallijkrosa seriālam čempionāta statusu, ja laicīgi tiek sakārtota seriāla dokumentācija un, ja seriāls sezonas laikā izpilda Krosa komisijas un LAF nosacījumus čempionāta aizvadīšanai.
    tas ir no LAF padomes seedes.
    Un nevis avansaa dod cempionaata statusu.,bet tas ir sportistu smags darbs.kas sezonas beigaas dod vai nedod to zelta medalju.un tik tieshaam par to ka katrs kas ielicis karkasu lai nedabuu taa pat vien to cempionu,.kaa piemeeram Unāms sogad kurs it kaa braucis ar daudz lielaakas kubatuuras dzineeju un smaucies…Bet tapeec mees ciinijaamies lai savaaktu pat 12-15 brauceejus.bet …. visu laiku juus (LAF)gribat kaut ko mainiit…arii savas domas.neciiniishos ne par vienu brauceeju open 4500.nezvaniishu nevienam.nerakstiishu nevienam.un nebraukshu krosu 2017 arii pats.paldies par uzmaniibu.neskruuveeshu mashiinu lai 2018 atkal visu paartaisiitu,deelj taa ka kaadam kaut kas nepatiik.cepiens ir par to ka visu laiku un katru gadu tiek mainiiti noteikumi un nolikumi.L.Unāms

    • Svētki – tas ir kopēšanas laiks: Tu iekopēji KrKom padomes priekšpēdējās sapulces daļu, es iekopēšu pēc tam sekojušā LAF Prezidija sapulces (14.12.) daļu:
      – nepieciešami papildinājumi čempionāta statusa piešķiršanai
      I. Ulme informē, ka LAF Krosa komisijas Padome nolēmusi piešķirt čempionāta statusu Latvijas rallijkrosa seriālam, kā arī notiek diskusija par Latvijas autokrosā jaunizveidotas klases Open 4500 čempionāta statusa piešķiršanu. Diskusijas komisijā atklāj, ka LAF nav definēti kritēriji, kā un kad jebkurš seriāls vai klase var sākotnēji saņemt Latvijas čempionāta statusu.
      Lēmums: Tā kā Latvijas čempionāts ir LAF īpašums, tā piešķiršanu kādai no klasēm vai ieskaitēm veikt tikai situācijā, ja ir pilnībā sakārtota seriāla vai klases sacensību dokumentācija un norise, ne ātrāk kā pēc diviem gadiem kopš seriāla vai klases ieviešanas praksē. Veikt attiecīgos papildinājumus LAF Sporta kodeksa punktā “2.16. Čempionāts”.

      Paskaidrojums par to, kas ir komisija un prezidijs: Krosa komisiju varētu saukt arī par Krosa ministriju, un tādā gadījumā Prezidiju varētu saukt par Ministru kabinetu, kurā pulcējas Krosa ministrs, Šosejas ministrs, rallija ministrs, utt. Respektīvi, ja Ministru kabinets pieņem lēmumu, tad ministrijām tas ir jāpieņem (vēl ir Saeima – LAF biedru sapulce, kurā var ietekmēt Ministru kabineta gan lēmumus, gan sastāvu).

      Par avansā dotiem čempionu tituliem: Latvijas autosportā, kuru daudzi grib uzskatīt par nīkuļojošu, šogad ir 55 čempioni!!! PIECDESMIT-FAKING-PIECI!!! Uz +/-500-600 licencēm. Un viņi visi ir vienādi: Rovanpera=Unāms=Sesks=Jasons=čalis ar Volgu šosejā=čalis ar trofireida dampi purvā=sprintists supersprintā=… Godīgi? Manās kā līdzjutēja acīs šim titulam ir krietni nodeldēta vērtība, un būtu pēdējais laiks to pacelt. Un, jo vairāk mēs izdalām titulus katram, kurš piešķiļ dziesmā, jo mazāka ir šī titula vērtība. Skaidrs, ka visi viņi un vēl pārējie 500 ir daudz padarījuši, bet nu taču tāds ir sports, kur katrs kaut ko padara, lai varētu cīnīties.

      Par tēmu “nelegālais Unāms 2016” lai runā runātāji, es vienmēr esmu teicis, ka šis čalis vienkārši labi veica savu mājasdarbu, pārmetumu nekādu, tikai apsveikumi.

      Bet par tēmu “Unāms nezvanītājs-nerakstītājs-nebraucējs 2017” tas būs tipisks ieraksts Open klases vēsturē (pirms gada, je nemaldos, bija vēstures izklāsts Autocross.lv). Tur ir tā lieta, ka šīs klases maiņas nemitīgi ir, jo visu laiku ir kāds vai kādu grupa, kura pieprasa, šantažē, spītējas, draud ar nebraukšanu, plus vēl to visu pamato ar stāstu par “12 tačkām šķūnīšos”, kuras gan ļoti reti vairāk kā puse vispār izbrauc uz starta. Davai ka beidzam šādā veidā to risināt. Ja Open eksperimenti un izmaiņas ir sliktas, tad tās vajadzēja apturēt jau 2006. gadā (no galvas), kad palika 4 MR2-veidīgās mašīnas un klase beidzās dabīgā nāvē. Būtu tobrīd stingrāki lēmumi un neizdabāšanas sportistiem, nebūtu nekāda Opena, nekādu Evo un Subaru, utt. Un tam visam pavelkot svītru – kā pēc šī visa mēs varam runāt par valsts augstāko sporta statusu? Ja pie katras nianses un nepatikšanas kāds lec augšā no krēsla un saka, ka nebrauks un nezvanīs? Tieši šādu iemeslu dēļ arī statusus nepiešķir.

      Liekās ka nu mierā, nosvinam atlikušo svinamo un garāžās iekšā, lai aprīlī man ir par ko rakstīt un līdzjutējiem ko uzlūrēt Smiltenē!

  • Lauris

    Man liekas ka to nepiesķir jo katru gadu mainiet noteikumus .arii parastaa tauta nav prieciiga par valdiibas darbu.Laimiigu 2017!

  • Lauris

    Melnīte pa trasi brauc,

    visi rinķī skaļi sauc.

     Sarauj,sarauj melnīte,

     ātra tākā velnīte.

     Dreimanim pa dirsu sit,

    tā tās gonkas viņam rit.

    Kozis stresot sāk jau startā,

    Brauc kā lielpilsētas parkā.

     Jeršovam jau motors kūp,

    detaļas pa trasi jūk.

    Ašmanis ar smaidu sejā,

    ripoja pa kalnu lejā. 

    Līgotnis brauc vienreiz gadā, 

    Vista cāļus labāk vadā.

     Ļaunais turbo atkal vinnē, 

    uzvaru steidz ātri svinēt. 

    Pārējie no dusmām plīst, 

    tiesnešiem uz pleciem čīkst.
    Sorry čaļi.meiteneem dzejolis.laimiigu 2017

  • ketamsusks

    moz nepareizo novirzienu saakumaa izveeleejies…vajadzeeja sperties rainja un aspazijas chempionaataa….tur statuss ar garantiju buutu:)))))))))bet shitais uz pasaules RX jau velk::)))))))))))))))))

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis