Autokross: Aizvadītajā sportistu sapulcē bez revolūcijas

Viesturs Saukāns  05.11.2013 13:26 0

  Autokross, Ziņas

Sestdien Ogrē notikušajā autokrosa vieglo automašīnu klašu braucēju sapulcē iztika bez revolucionāriem lēmumiem. Tikšanās intriģējošākā sadaļa bija Open klases liktenis, tomēr arī šajā ziņā izmaiņu nav daudz.

Nepiespiestā gaisotnē gandrīz 30 autokrosa interesenti sprieda par nākamā gada autokrosa norisēm. LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme atgādināja sportistiem par nepieciešamību laicīgi kārtot sportistu licences, minēja arī citas svarīgas nianses attiecībā uz sacensību dokumentāciju. Tiesnešu patrons Arnis Vēza skaidroja vairākas situācijas, kuras sportistiem der zināt, sacensībās rūpējoties par savu sportisko labklājību.

1600, 2000 Super un VAZ Klasika braucēji neizvirzīja ieteikumus izmaiņām, līdz ar to paredzams, ka šajās klasēs tehniskie noteikumi, visticamāk, nemainīsies.

Karstākas diskusijas noritēja Open klases braucēju vidū. Klases aizmugures piedziņas braucēju kolektīvs meklē iespējas nostāties uz līdzvērtīgiem spēku samēriem ar pilnpiedziņas automašīnām. Izskanēja revolucionāri priekšlikumi, piemēram, atdalīt jau nākamgad atšķirīgās piedziņas, vai, piemēram, Open klasi atvērt tikai atmosfērisko dzinēju automašīnām līdz 2500 kub. cm, un citi. Taču rezultātā izmaiņas ir tikai turbīnu restriktoru samazināšana no 34mm un 32mm. Savukārt, lai motivētu aizmugures piedziņas sportistu dalību, paredzēts no nākamā gada izveidot atsevišķu kausa ieskaiti šīs tipa auto braucējiem.

Rezumējot, Open klases Latvijas čempionāts tiks aizvadīts tāpat, kā šogad, vienīgi turbomašīnu restriktori būs 32mm, bet aizmugures piedziņas auto no kopējiem rezultātiem tiks izvilkti rezultāti kausa izcīņai. Tiesa, vēl jādefinē šīs kausa izcīņas dalībnieki – vai nu tikai aizmugures piedziņas automašīnas, vai tomēr aizmugures piedziņas plus atmosfērisko motoru līdz 2500 kub. cm pilnpiedziņas automašīnas. Pēdējā versijā kausa izcīņa kļūtu pievilcīga pāris Lietuvas automašīnām.

Lai gan piedāvājums bija, Open klases noteikumus nemaz nedrīkstēja dramatiski mainīt, jo pirms gada, izveidojot šā gada čempionāta klasi, tika nolemts, ka noteikumi nedrīkst mainīties vismaz trīs gadus. Tātad, pēc idejas, ar noteikumiem, kādi valdīja šogad, Open būtu jāpastāv arī 2014. un 2015. gadā.

Viss augstāk minētais lielā mērā ir pielāgošanās abu auto tipu savstarpējai „draudzībai”. Esošajiem un potenciālajiem sportistiem jāpatur prātā, ka, līdz ko viena vai abas klases nostabilizēs pienācīgu dalībnieku skaitu, pilnpiedziņas un aizmugures piedziņas automašīnas var atdalīt dažādās klasēs. Līdz ar to klašu iekšienē sportistiem jāstrādā pie sava piedziņas tipa dalībnieku skaita audzēšanas. Labs piemērs ir VAZ Klasika, kura sākotnēji bija kā papildinājums tai pašai Open klasei, bet vēlāk nostabilizēja savu dalībnieku sastāvu un aizcīnījās līdz Latvijas čempionāta statusam. Tikai ar šādu mobilizāciju var izdzīvot gan „vēsturiskā” Open klase, gan pilnpiedziņas centieni nostiprināties autokrosā.

Jāpiebilst, ka līdz ar šo sportistu lēmumu attiecībā uz Open klasi oficiāli dokumenti vēl neskaitās apstiprināti – to izdarīs LAF Krosa komisijas padome. Protams, sportistu viedoklis tiks ņemts vērā.