Trešdienas LAF Krosa komisijas padomes sapulcē apstiprināti Latvijas autokrosa čempionāta rezultāti 1600, 2000 Super, Open, VAZ Klasika un B600 klasē.
Tas nozīmē, ka oficiāli par Latvijas čempioniem šogad kļuvuši Rūdolfs Bogens, Ainārs Kenigsbergs, Jānis Borševskis, Arnis Odiņš un Beate Klipa. Komandu vērtējumā uzvara Mexa/Melatlux Racung Team, Latvijas autokrosa labākais juniors – Monta Beierbaha, Open kausa izcīņas uzvarētājs – Jānis Dreimanis.
Citās klasēs un ieskaitēs vēl jāaizvada atlikušās sacensības.
Krosa komisijas padome arī veica korekcijas autokrosa un rallijkrosa trašu sagatavošanas noteikumos, precizējot nianses un vienkāršojot noteikumus un uzlabojot drošības prasības, lai veicinātu jaunu trašu veidošanos.
Svarīgs jaunums tiem sportistiem, kuri līdz šim nav darbojušies LAF Krosa komisijas sistēmā: sportistiem, kuri plāno debitēt Latvijas autokrosa čempionātā kādā no salonautomašīnu klasēm (1600, 2000 Super, Open, VAZ Klasika), līdz pirmajai LČ sacīkstei jābūt veikušiem vismaz divus LAF Krosa komisijas kausa posmus. Šis punkts neattieksies uz folkreisa braucējiem, kā arī citu pieredzi guvušiem braucējiem – kaimiņvalstu čempionātu dalībniekiem, rallijkrosa braucējiem, utt.
Tas nozīmē, ka sportistiem, kuri nākamgad plāno debitēt Latvijas autokrosa čempionāta pirmajā posmā, jādara viss, lai varētu tikt uz starta vismaz divās ziemas LAF Krosa komisijas kausa sacensībās (vai šī rudens atlikušajās cīņās Aizkrauklē un Brenguļos).
Šāds nosacījums ir ar mērķi ļaut jaunajam dalībniekam aizvadīt pārbaudes cīņu un gūt zemāka līmeņa sacensību treniņu pieredzi, pirms viņš ienāk Latvijas autokrosa čempionātā. Svarīgi, lai dalībniekam viņa pirmā čempionāta sacīkste nav pirmā iespēja iepazīties ar sacensību norisi un sistēmu, savu automašīnu, paša braukšanas prasmēm, utt.
Atgādinājums, ka LAF Krosa komisijas kausa izcīņa lieliski noder kā treniņu iespēja arī esošajiem čempionāta dalībniekiem. Kā allaž uzsvēruši krosa un autosporta citu disciplīnu meistari – dažkārt labāk iztērēt minimālu summu braukšanas prasmju uzlabošanai nekā ieguldīt visu budžetu, mēģinot atrast zirgspēkus, kuri tāpat negarantē labus rezultātus, ja ar jaudu pilots vienalga netiek galā.
Vēl LAF Krosa komisijas padome trešdien izskatīja D12 klases braucēja Ingus Staško un viņa komandas pārstāvju „veikumu” 2015. gada autokrosa sezonā. Vairāku epizožu kopums lika padomei pieņemt lēmumu, par kuru informēsim pēc sportista iepazīstināšanas ar šo lēmumu (sportists atteicās apmeklēt sapulci pēc Krosa komisijas uzaicinājuma).
Visus šos gadus viss veiksmīgi darbojās! Tagd sākas zemāku līmeņu sacensību lobēšana, lai kāds gūtu labumu!
Un kā jūs vispār uzdrošinaties nosaukt kausa izcīņas par zemāka līmeņa sacensībām?
Ja tev būt kaut minimāla izpratne par to, kas kā notiek autosportā – šādi jautājumi būtu lieki.
Tātad neskatoties uz to, ka jau daudz gadus braucu amatieru krosā, mani LČ braukt nelaidīs, kamēr nebūšu Krosa Kausā nobraucis tos divus posmus? :D
Acīm redzot. Katrai spēlei savi noteikumi. Viesturs gan jau paskaidros sīkāk…
…viņiem nav mēŗķis piesaistīt jaunus braucējus, bet gan mazinat folkreisa rīkošanas izmaksas. Uzminiet nu, kam tas ir izdevīgi :D? -ļauju minēt vienu reizi…
Reāli debīla sistēma. Kas tagad gribēs ar smuku 1600 priekšpiedziņu, gatavotu vairakus gadus, grūstīties ar par 50% smagāku audi startā, turklāt, pirms sezonas… hallo! prātiņ nāc mājās. Labāk regulārajiem krosas braucējiem, kas nevar nofinišēt 50% no sezonas braucieniem, lieciet papildus pārbaudīt mašīnas izturību šajos te oficiālajos krūmu mačos, citādi par veselu bariņu jau kauns paliek.
1) Mums gadās debitanti, kuri ierodoties sacensībās, ir reālā šokā par to, kur viņi atrodas, viņi netiek līdzi dienas plānam, ir kļūdas gan trasē, gan ārpus tās. Kas ir saprotami.
2) Mums gadās sportisti, kuri ienāk čempionātā ar “citu” sacensību pieredzes fonu, kur “citu” “čempionātu” panākumi liek dauzīt visu, kas kustās LČ posmos.
3) Mums ir sportisti, kuri ierodas uz čempionāta licencēšanos ar pārliecību, ka zina pilnīgi visu, bet atliek paprasīt dzeltenā karoga pilnu nozīmi, kad zināšanas ar to beidzas
4) Ja šis nosacījums liekas par skarbu, tad pamēģiniet pieteikties nākamajam LČ posmam rallijā, rallijsprintā, autošosejā. Diez vai būs vieglāk. Jo seriālu hierarhija gan Latvijas, gan Eiropas, gan pasaules autosportā ir tikai loģiska.
5) Pārmetums, ka ar šo noteikumu tiek lobētas kausa izcīņas/folkreisa sacensības (tiešām nav zemāks līmenis nekā LČ? Paldies par komplimentu rīkotāju vārdā!), ir nevietā: zinot, ka LČ debitanti sezonas laikā ir max 3-4, KKK posma rīkotājiem šis pienesums (uz visiem, turklāt) ir nemanāms. Un, pat ja tas būtu manāms, lai svētīts tas rīkotājs, kuram pietiek entuziasma pa nullēm vai pat mīnusiem rīkot zemā ranga sacensības, un tādam toč nav žēl tos 35 eiro par viena jauna braucēja dalību.
6) Pārmetums, ka kādam ar daiļu Golfu ir jāspēkojas ar brutālu jebkādas citas markas konkurentu – kā reiz jaunā braucēja prasmju pārbaude, demonstrējot, cik viņš saprot un vērtē situāciju – ir visas iespējas izvairīties no jebkādām sadursmju problēmām. Ja to nevar izdarīt, tad jāturpina trenēties KKK.
Un vispār, KKK ir iespēja trenēties un iegūt pieredzi par minimālām izmaksām. KUR BĻIN IR PROBLĒMA??? Ja divas treniņu gonkas ir problēma, tad tādus sportistus valsts mēroga nacionālajā seriālā kā reiz nafig nevajag!!!
+1! Korekti un visiem saprotami… nu, iespējams, gadrīz visiem! (genam! sveiciens) :)
Viestur!… Personīgi no manas puses-viss ir ok! Ar prieku piedalītos gan vajadzīgajās divās sacensībās, gan vēl papildus, bet problēma manā gadījumā-esmu ap 2000km no LV un tas nav tik vienkārši kā no Ventspils līdz Rīgai aizbraukt, turklāt ja strādā diezgan nopietnā uzņēmumā-tur ar darbinieku atvaļinājumiem nemētājas un neauklējas…Citiem vārdiem-esmu laika deficītā LV kontekstā.Bet labi-nav ko cepties-būs kalendārs ar visām niansēm skatīsies kā var izgrozīties…
Bet par reglamentiem, noteikumiem… vai tad pārbaudi neveic pie licensēšanas?..
…tā teikt… nezini kas tas par karogu, ar kādu nozīmi-neizsniedz licenci un miers mājās.
Saprotami.
Pārbaudi veic pie licencēšanas, tur arī atklājas, ka pat pieredzējuši čaļi izrādās ne vella nezina par to, kur viņi piedalās :D
Viens piemērs no nesenās pagātnes:
Lielā mērā vēl pirms šī noteikuma jaunie braucēji jau tik virzīti KKK virzienā. Pēdējais piemērs ir Guntars B. Open klasē. Guntars riktējās uz LČ posmu Vecpilī. Un tagad situācija, kā to redz komisija: atnāk čalis, kurš līdz šim nav redzēts, saka, ka viņam ir Impreza (tātad ātra mašīna), viņš grib braukt LČ. Tam visam fonā ir visai skarba Vecpils-1, priekšpēdējais LČ posms, kurā uz to brīdi ir vismaz divi titula pretendenti… Ir ļoti bažīgi šādā situācijā trasē laist šādu nepārbaudītu “elementu”. Guntaram tika ieteikts startēt nākamās dienas KKK, lai saprastu mašīnu, sistēmu, karogus, norisi, utt. Un sportists izdarīja visu perfekti – pietiekami veiksmīgi un stabili veica KKK posmu, pats izvairījās no buktēm un avārijām, tajā pašā laikā pacīnoties par pjedestālu… Pieļauju, ka, dodoties uz Smilteni, šis braucējs arī pats iekšēji jutās daudz pārliecinātāks par to, ko no viņa prasīs un kas, kā notiks. Perfekts piemērs, kā LČ ienāca normāls, prognozējams braucējs.
Protams, kādam var patraucēt tās divas papildu gonkas tikt uz kādu LČ posmu. Bet varbūt arī jāņem bišķi piezemētāk sava dalība LČ. Ja čalis ir braucis Fr, KKK, RX, utt, KrKom šo personāžu zina, tas ir prognozējams. Pat, ja viņš ir braucis supersprintu, utt – tas ir tepat blakus durvīs LAFā, mēs spējam prognozēt, ar ko mums ir darīšana. Bet, ja atnāk pilnīgi svešs cilvēks, tieši kāpēc mums viņam ir uzreiz jāuzticas?
Mums pat zināmajiem čaļiem ik pa brīdim brīnumi gadās: citam ķivere lido pa logu laukā, citam gadās uz starta iziet nenovilktām siksnām, citam gadās atsprādzēties brauciena laikā… Katrs pats kā sportists mēs esam par sevi pārliecināti, bet, kad pāris tiesnešiem dienas laikā ir jānovaktē 80 dalībnieki, par viņiem jāatbild…
Mazāk emociju, vairāk treniņu un pieredzes!
Nu dažu labu folkreisistu nonakšana čempī, nemaz nav izmainījusi – kā tur dauzīja, tā te dauza, pa labi un pa kreisi, sūtam viņu uz KK spaidu kārtā?
Viestur, pēdējais teikums no Tevis gan nesmuks. Ja kāds grib pa ziemu sabūvēt tehniku priekš LČ, tad nebūs diži laika braukt vēl divus ziemas posmus + vēl vajag tikt pie “zāģiem”, jo bez tiem tur darīt nav ko.
Bet kopumā, doma protams ir pareiza, ja runa iet par tiem, kuri trasē nekad nav atradušies.
Atvainojos, ja tiešam nesmuks, vienkārši tracina, ka tiek sacelts kipišs un meklētas problēmas par lietām, par kurām nav iemesla cepties. Visu cieņu Tev un vairākiem citiem komentētājiem, kuri līdz šim bijuši objektīvi savā sakāmajā, bet šeit es nevaru pieņemt, ka jaunais lēmums kaut ko ierobežo, neļauj, lobē, utt. Zinu arī tavu situāciju, kāpēc neesi mēģinājis LČ šo laiku, bet, pa lielam, tā kā daži uz čempionātu riktējas jau n-tos gadus, tad šis divu KKK posmu ierobežojums situāciju diži sliktāku karjeras attīstībā nepadarīs. :)
PS-tagad gan lobēšu: ja ir žēl/nav pabeigta jaunā LČ mašīna, vienmēr šīs divas gonkas var nobraukt folkreisā, var atrast gan ar ko, gan par ko. Veči, nebļaujat bļaušanas pēc, šis noteikums nevienam sliktāku neko nepadara.
Manuprāt pilnīgi loģiski nosacījumi, un jaunie braucēji būs tikai ieguvēji.
Teorētiski, nav nekādu iebildumu par šo jaunumu-jaunie ir jāpārbauda…BET…paskatīsimies lietai no otras puses… autokrosā neviens no nulles nelien iekšā(atšķirībā no dragreisa, drifta, autosprinta un tamlīdzīgiem pasākumiem), tātad, lielāka vai mazāka pieredze krosa disciplīnā ir katram, kaut arī tās ir neakceptētās amatieru sacensības. Par sliktu nenāktu ,, iesildīšanās,, posmi, bet… personīgi man šis jaunieviesums pamatīgi nojauc ieceres attiecībā uz jauno sezonu…ņemot vērā apstākli, ka pastāvīgi atrodos ārpus LV… man kā potenciālajam OPEN klases dalībniekam jau vairs nav astoņi mēneši laika, bet apmēram seši, labākā gadījumā, atkarībā no kalendāra-septiņi… Ar darba devēju esmu puslīdz izcīnījis rezervētus atvaļinājumus sakarā ar nākamo autokrosa čempionātu, lai arī kalendārs nav zināms-kā pirmo rezervējot uz apriļa otro pusi… Tagad sanāk, ka viss kaķim zem astes….bez divu KK posmu ieskaites nav pieejas LČ-citiem vārdiem-ar šādu manevru Krosa Komisija noliek mani izvēles priekšā-zaudēt darbu un startēt pēc KK iecerēm vai ,,ķert,, LČ pirmo posmu laikā KK posmus un parādīties LČ vidusdaļā… Ņemot vērā nosacījumus OPEN klasei-kā būt nākotnei- jautājums nopietns… īpaši, kad viens dalībnieks var izšķirt-būt vai nebūt klasikas ieskaitei…
Nu ko lai saka…nepatīkami jaunumi…
Kurš Tev traucē startēt ārpus LV čempionātos- papēt,i varbūt tir ir “mīkstāki” noteikumi, un būs tuvāk…
Ir izskatīts arī tāds variants un braukšanas pēc tas pat būtu lētāk, bet te ir atkal cita problēma-nav kur nobāzēties, sporta auto uz ielas tak neturēsi… Savukārt īrēt kādu boksu, garāžu-nav īsti adekvāti izmaksu dēļ… Turklāt-nostrādā nacionālās sajūtas-esmu latvietis un tas būtu pašsaprotami, ka vēlos realizēties LV.
nav gadiena kartejais zemenu lasitajs,kurs sapno ar visu sazin ko…
gadiena… zemenes lasu Latvijā, savā dārzā :) Pirms kaut ko dzejo, noskaidro reālo situāciju un galu galā-paskaties pats uz sevi! Sapņotāja titulu visticamāk var piešķirt Tev, jo atšķirībā no Tevis(cik saprotu-melleņu lasītāja)es daru visu lai nokļūtu uz starta laukuma! Bet…paldies ,ka ievēroji!
Ne vienmēr var izdarīt visiem pa labam. Galvenais es domāju risināt situāciju, un laicīgi. Runā ar LAFU un beigu beigās ganjau nonāksiet pie risinājuma. Es ticu, ka visi ir ieinteresēti nonākt pie pozitīva rezultāta! Lai veicas!
Būs ok! Pamatos viss ir pareizi un tā vajag. Būs kalendāri, tad arī pielāgosies.
afigena pa leto kkk, 5 dazadi riepu komplekti pa sezonu
Kurš Tev šeit liek braukt visu sezonu? Izbrauc ziemā divus posmus ar vecām Nišpām par 60 eiro gabalā, un liecies mierā.
Pasākums atbalstāms un pareizs.
Prātā nāk piemērs – iedomājamies čali, kurš domā, ka ir pirmais puika pagastā, jo ar vecu opeli bez vadītāja apliecības nenormāli labi māk braukt pa lauku ceļiem/pļavām/stāvlaukumiem u.t.t., taču izrādās, ka pilsētā, kur ir arī citi braucēji, viņam ir galīgi tukša ķivere, nekad nav redzējis luksoforu, nesaprot ko nozīmē ceļa zīmes, jo laukos viņam tādas nav bijušas. Tādam tak neviens nedos autovadītāja apliecību, pirms tiks nokārtots eksāmens..
Tāpat arī šeit – ja nezināsi ko un kā darīt nu tad neviens negribēs tevi laist trasē. Runājot par pieredzi amatieru sacensībās – katra ome gurķus marinē pēc savas receptes jebšu katram seriālam amatieru līmeni ir vairāk vai mazāk atšķirīgi noteikumi; vienā drīkst apdzīt dzelteno karogu zonā, citā citu auto dauzīšana neliekas nekas traks, vēl vienā, varbūt, gonkošana dalībnieku parkā ir pieņemama lieta.. Šeit nerunāju par kādiem konkrētiem seriāliem, domu vispārinot.
Atceros – 2012. gadā, kad pirmo reizi ņēmu licenci, sākumā bija jāaizpilda tests/eksāmens par nolikumiem, kodeksu, karogiem u.t.t. Nezinu vai tā joprojām ir, bet ja nē, tad to vajadzētu kā obligātu ieviest. Turklāt nevis caur e-pastu vai citur internetā, bet gan klātienē. Gluži kā skolā, lai nevarētu neko špikot – vai nu zini, vai nu nezini.
P.S. Nevienam neapvainoties, personāžs izdomāts. Ja kāds saskata līdzību ar sevi – pats vainīgs! :D