Autokross: Atskaite līdz Mūsai 3: Dalībnieku sastāvs, briest rekords

Viesturs Saukāns  18.05.2011 15:58 0

Eiropas autokrosa čempionāta Latvijas posmā briest rekords – Buggy1600 klasē pieteikušies 35 dalībnieki, kas nav nekas unikāls čempionāta kontekstā, taču Mūsas posmā tik spēcīgs sastāvs vienā no Eiropas klasēm nav manīts. SuperBuggy klasē tradicionālāks sastāvs – 19 dalībnieki, arī salonautomašīnu TouringAutocross klasē klasisks 15 dalībnieku sastāvs. Eiropas Junioru bagiju kausā deviņi dalībnieki, kas ir vairāk nekā klases pirmajā vizītē uz Latviju pērn. Labs pulks arī nacionālajā B600 bagiju klasē – desmit sportisti. Tātad kopā – 88 sportisti.

Par īpatnējākiem pieteikumiem, atmetot pārstāstu par klasisko Eiropas čempionāta līderu sastāvu. TouringAutocross klasē pieticies kāds Lietuvas braucējs uzvārdā Drobužas – 2010. gada Lietuvas autokrosa un rallijkrosa sacensību, pat B līgā, rezultātos tāds sportists neparādās, pēdējos gados kaimiņzemē sacensībās viņš nav figurējis.

Tomēr zināms, ka Gvids Drobužs ir 48 gadus vecs sportists no Paņevežas, kurš startēs ar bijušā Eiropas autokrosa čempiona Aurēlija Simaškas komandas gatavotu 2005. gada Mitsubishi Lancer Evo 8. Sportists aprīlī aizvadīja nopietnu izmēģinājumu sēriju un esot gatavs startiem Bauskā, kā arī vēlāk Novapakā.

Buggy1600 klasē uz starta ne tikai jau puslīdz ierastais francūzis Olivjē Difūrs, bet arī pārējie pirmajos posmos spīdējušie – Florēns Tafani (kopvērtējumā otrais aiz Difūra) un Džonijs Feilāds (kopvērtējumā ceturtais aiz tautiešiem un Džona Lagodnija). Interesantu piezīmi šajā sakarā izteica Māris Līcis: „Pirmajā posmā Portugālē francūži sacīja, ka uz Latviju noteikti nebrauks, jo viņiem šis sanāk ļoti tāls posms. Vienīgi Difūrs bija gatavs startam Mūsā. Taču pēc Francijas posma, acīmredzot, konstatējot, ka kopvērtējumā ir pārliecinošas pozīcijas, francūži pilnā ātrumā tuvojas mūsu trasei. Čempionātā tik tiešām ir diskusija par viņu divu motociklu motoru bagijiem un, visticamāk, nākamgad šādas kombinācijas atkal tiks aizliegtas.”

Francūži pārsteidza šā gada Eiropas čempionāta ierastos līderus, pirmajos posmos gūstot augstus rezultātus, izmantojot pirms pāris sezonām atkal atļauto divu motociklu motoru komplektāciju. Tā izrādījusies graujoši ātrāka sistēma nekā čehu un pārējo ierastākā tehnika. Ņemot vērā Čehijas sportistu ietekmi seriālā, domājams, francūžiem šis ir pēdējais līksmes gads Eiropā.

Buggy1600 klasē pieteicies lietuvietis Donats Krasausks. Viņš līdz šim oficiālajās sacīkstēs ar bagiju nav manīts, taču pērn uzvarēja Lietuvas VAZ klases B līgas kopvērtējumā. Pērn visai spilgti ar žiguli viņš startēja arī Mūsas trasē.

SuperBuggy klasē par ekstravagantāko pieteikumu uzskatāms Krievijas sportista Andreja Boiko starts. Savulaik krievu Gazprom komandā startējušais apgādājies ar ļoti spēcīgu Fast&Speed tehniku, arī pats esot ļoti labā formā, tāpēc iespējams, ka viņš pārsteigs ar augstvērtīgiem rezultātiem.

Junioru bagiju klasē bez īpašiem pārsteigumiem. Savukārt B600 klasē uz starta stāsies Krišjānis Caune un Artūrs Igaveņš. Krišjānis pērn veiksmīgi aizvadīja B600 sacīksti Eiropas posma ietvaros – lielā konkurencē tika uzvarēta kvalifikācija, taču fināls nebija veiksmīgs. Savukārt Artūrs ir leģendārā krosa un rallija speciālista Ainara Igaveņa dēls, kurš līdz šim vairāk bijis pietuvināts standartauto un rallija tipa sacensībām.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 22.09.2018. ČEMPIONU AUTOKROSS LAF Folkreisa Vasaras kausa 6. posms LAF Krosa komisijas autokrosa kausa 10. posms Nolikums Pieteikums - FR Pieteikums - KKK Dalībnieki FR (38) Dalībnieki KKK (24) ČEMPIONU SKAITĪTĀJS (31) ***