Pirms sestdienas Latvijas autokrosa čempionāta posma Brenguļu autotrasē B600 bagiju klase ir ceļā uz kvoruma skaita sasniegšanu. Arī citās klasēs iespējami papildinājumi.
Aizvadītajās dienās LAF Krosa komisijas padome aizvada ļoti karstas iekšējās sarunas, lai meklētu iemeslu straujam dalībnieku skaita kritumam. Aptaujājot sportistus, gūti apstiprinājumi vairākām tēmu aizdomām, līdz ar to tiek meklēti risinājumi tuvākajām dienām un tālākai nākotnei. Ja ir sportisti, kuru rīcībā ir sagatavota mašīna, taču ir kādi sporta veida radīti iemesli, kas sestdien neļauj būt uz starta, lūgums kontaktēties pa tālruni 26579000 (Viesturs). Šobrīd šķiet, ka atrasts risinājums, kas var palīdzēt ātri un viegli tikt līdz startam.
B600 klasē šobrīd gatavi cīņai vismaz pieci dalībnieki – pieteiktie Mikus Neško, Artis Grantiņš, Lauris Brikainis, Monta Beierbaha un Kaspars Meņģelis. Šobrīd Gatim Geisteram jārisina darba jautājumi, lai tiktu līdz startam, taču jācer uz izdošanos. Ja ir vēl B600 klases braucēji – gatavi, vai pusgatavi – kontaktējieties pa minēto tālruni, problēmām var būt vieglāki risinājumi nekā sākotnēji domāts.
Nešaubīgi, autokross nonācis sen neredzētā dalībnieku skaita kritumā, un sporta veidam šobrīd nepieciešams entuziastu un līdzjutēju atbalsts. Arī priekšlikumi, kā veicināt izlaušanos no situācijas. Jāatzīmē, ka Krosa komisija jau spērusi soļus noteikumu izmaiņu virzienā, par ko tuvākajās dienās būs arī oficiāls paziņojums. Tāpat skaidrs, ka vairāki braucēji, kuru nav pirmā posma sarakstos, būs uz starta nākamajās sacīkstēs. Vairāki sportisti turpina gatavot tehniku. Savukārt pirmssezonas šokējošākās ziņas nāk no Kurzemes puses – gan Māris Lapšāns, gan Andis Skolmeistars nevar būt uz starta, jo katra nometni nesen nopostījis ugunsgrēks. Abu gadījumā sporta mašīnas izglābtas, bet sadedzis aprīkojums, kura dēļ nav bijis iespējams sagatavoties. Taču abi ir apņēmības pilni agrāk vai vēlāk atgriezties sacensībās.
Tikmēr ar nepacietību tiek gaidītas Brenguļu sacensības, kas norisināsies sestdien. Open 2500, VAZ Klasika un citu klašu sastāvi būs gana aizraujoši, lai vērotu klātienē!
Kautkāds dīvains gads. Itkā nekas neliecināja, ka būs tāds dalībnieku iztrūkums. Tieši pēdējos gados likās, ka kross ir labi uzaudzis. Tas pats arī folkreisam… Ja pagājušogad uz pirmo posmu pieteicās ap 60 dalībnieku – šogad uz pusi mazāk. Jāskatās, kas darīsies uz Vecpili, kur parasti ir mazāk braucēju. Ganjau daļa arī aiziet uz RX līdz ar čempionāta statusa iegūšanu tur.
Tas jau uzreiz bija zināms,ka šitāda situācija būs, kad pieņems jaunos noteikumus. Bet nevienu jau tas neinteresēja un vienkāršas runas nesatrauca. A tagad dupsīši svilst …?? :-)
Dupsīšiem jau nebūtu ne vainas, bet sporta veids svilst, piekrītu.
Būtu kāds laicīgāk par to domājis, tad varētu arī pat visu sezonu nobraukt, šobrīd, iespējams, tikai kāds no posmiem iznāks.
Noprotu, ka runa ir par Hans, ko šogad prasa, citām papildus lietām, kas nāk klāt utt. Ceru, ka risinājums būs un sportistu skaits palielināsies…
Jedrjonomaķ!!! Paši saliekam šķēršļus un brīnamies kā tad tā?! Tie kas visskaļāk uzstājās pie 600nieku noteikumiem,nemaz nedomā braukt. Mums nav jâklanās eiropai vai ziemeļeropai ???.Krieviski ir teiciens ,buğ po prošše i narod k ķtebe poķaņetsja. Sistēmas kļūda!
Es pat teiktu, ka es visam piekrītu, un ar Valču mums bieži tā sanāk, ka viens otram piekrītam. Tikai maza piebilde: tie, kuri rīkoja sapulces B600 klases braucējiem, līdz pagājušajai svētdienai dzīvoja ar pārliecību, ka visi sportisti visām izmaiņām piekrita un visi ir gatavi TO darīt, lai arī tas prasa investīcijas. Neviens braucējs ne sapulcēs īsti cēlies kājās bļaut virsū, ne arī noteikumu publicēšanas dienā cēla haju. Taču sapulces tam ir domātas – ja vairākums nostājas pozīcijā, ka tas viņus neapmierina, un saknē ir skaidrs, ka viss slikti, tad slēdzam atpakaļgaitu. Taču šajā gadījumā tā nav bijis, cik var noprast pēc J.Beļakova kā sapulču vadītāja šoka. Šoreiz braucēji viedokli izteica, acīm redzot, kaut kur aiz muguras, bet nobalsoja ar (ne)pieteikumiem. Un tas arī nav pareizi.
Viestur, noskaidro kārtīgāk tad, es savu viedokli Beļakovam par visu pateicu, bet vinš tikai turpināja malt vienu un to pašu par savu rallijkrosu. Bija liela daļa, kura stāvëja klusu, bet bija kas arī savu viedokli izteica, bet Beļakova kungs to izlikās nedzirdot. Vinš principā visu sapulci runāja par rallijkrosu, par autokrosu runāts tika maz, un lielākā daļa no tiem, kas piedalījās sapulcē izteicās, ka rallijkrosa neplāno braukt, taču bezjēgas.
Es teiktu-pēdējā sapulcē īsti pat nebija kam kājās celties! Krosa komisija gan jau saskaitīja kas no kādas kategorijas bija….
Vai kāds var paskaidrot man, nesaprotošam, kas ir galvenās problēmas ar B600?
Hansi, jauni beņķi (iemontējami, faktiski sazāģējot mašīnu), jaunas siksnas, utt.
Vispār nesaprotu kam tāds sūds domāts?.. Hans es domāju… Kārtējais biznesa projekts, piekrītu drošība pirmajā vietā, bet Latvijas čempionātā tāpat kā F1, nu sorry,
Ne ātrums tas ,ne budžets kas ir galvenais… lielai daļai kas brauc LČ pus sezonas budžets tas Hans!… to pašu funkciju pilda OMP apkakle.
Esmu redzējis Vācijas,Holandes vietējos čempionātus ,nu nav tur tādu margu…
Neiznīcinam visu, kas ir gadiem būvēts…
Nepiekrītu. Parādi man kaut vienu braucēju Latvijas autokrosa čempionātā, kuram 400 eur ir pussezonas budžets… folkreisā varbūt, bet ne krosā. Par šo naudu pat jauns riepu komplekts nesanāk…
Jāatbild divās daļās: 1) HANS tik tiešām nav sūds, un tas tiešām ir mežonīgs palīgs braucēju galvas un kakla aizsardzībā, gan sitienos ar 300 km/h, gan sitienos ar 50 km/h. Par to nav jādiskutē, tā ir tik tiešām laba lieta.
2) Lūk tas, vai mūsu tomēr salīdzinoši zema ātruma sports trasēs, kurās ir minimāla iespēja piedzīvot liela ātruma frontālus triecienus (kam šī sistēma visvairāk paredzēta), ir cits jautājums. LAF prezidijs un tehniskais dienests (aprēķini rāda, ka 90% ne no viena, ne otra kolektīva nav bijuši nacionālā līmeņa krosā pat kā skatītāji) ar vieglu roku uzspieda visām komisijām, ka LČ statusa klasēm jābūt HANS (kas rēcīgi, sanāk, ka arī Mini bagijos, kas fiziski nav iespējams, taču parāda kompetenci). Taču neviens, nekad nav veicis pētījumu par to, kādi ir ātrumi krosa trasēs, kādi ir riski, vai riska līmenis sasniedz tik augstu atzīmi, ka HANSa būšana vai nebūšana izšķir kāda dzīvību vai veselību. Ir vienkārši lēmumi Brīvības ielā pie galda. Un tas tik tiešām tracina, jo dod tiešus triecienus pa sporta veida labklājību.
*mans personīgais viedoklis, nav LAF Krosa komisijas padomes viedoklis, arī iekšienē tas atšķiras
Ha, jaunas riepas…. labākā gadijumā 2 uz sezonas sākumu.. tas tā!. Un kur Tu esi redzējis Hans + ķivere ar stiprinājumiem + brilles ar masku maksā 400 ? Labākais variants 1000…
Bet , īstenībā runa jau ir par to… vai īsti vajag? FIA katru gadu pieņem virkni apsurdu lēmumu ,par labu vienam vai otram biznessmenim , itkā drošībai utt. Ok liela org. liela nauda viss norm., bet vai to visu vajag ieviest LČ ?
Drošība tomēr ir pirmājā vietā un nav jāgaida līdz kaut kas notiks lai drošibas jauninājumus ieviestu, tomēr veseliba ir viena. Protams FIA prasības sadārdzina visu pasākumu, bet tapēc mums ir sava organizācija kā Laf’s, kas var koriģēt to visu un mainīt, ne tikai kopēt. Ka par piemēru homogluāciju atļauju lietot pec termiņa beigām, kas daļēji pie mums notiek. Tad ja pa punktiem, ja mēs gribam labu savu čempi, nav jamēgina uztaisīt vēl baltijas eiropas un kādus vel tik ne… skātāmies uz skandināviem, pāšmāju čempji un cik spēcigi. Jataisa labs pašmāju čempis un tad apkārtējie brauks pie mums, bet tam nelielajam daudzumam latviešu braucēju kam ir bezlimita budžeti un kuri pa lielam tās klases grauj kopā ar saviem ”super cāriem”, durvis uz eiropu vienmēr vaļā lai tur jūs piesmej tāpat kā jūs te piesmejat parastos lauku puikas :). Tas ir atkal akmens LaFa lauciņā, jo lai būtu daudz braucēju un lētāks pasākums (ne folkreiss) ir jāizdomā labs savs teh. nolikums (piem. mono riepas, to dadzums, amort. bez atsevišķiem traukiem utt.), jo jātcerās, ka mēs tomēr dzīvojam LV un mūsu bužeti atsšķirās no eiropas. Jāatcerās arī Laf statūti, jo tā nav tikai uzraugošā instanse, bet gan tiši atbild par autosporta attīstibu, bet pagaidām attīstība notiek tikai uz trašu īpašnieku un pašu braucēju iniciatīvas rēķina. Lafam tieši tāpat kā organizātoriem un braucējiem jāmeklē atbālstītaji lai autosports paliek pieejakamāks, kapēc valsts meži, latttelecom utt. tādu naudu piešķir diviem braucējiemun tie samaksā ārzemju komandām par kuru varētu braukt puse latvijas braucēju bez dalibas maksas visu sezonu (nekas personisks, humors, bet pati ideja). Krosam tagad būs smagi, jo pārāk ilgi nekas netika darīts. Tagad kad to braucēju paliek minimums ir īstais brīdis visu mainīt, sakot ar atteikšanos no krosa riepam, jo būsim godīgi, izņemot vecpili neviena trase nespēj izturēt līdz fināliem. Skatities kā no starta visi izskātojas rindiņā un brauc viens aiz otra nu nav intersanti. Teh noteikumus tieši tāpat jātaisa striktus, bet demokrātiskus lai (biezajiem) būtu mazāk iespējas finansiāli izpausties. Tā ir tikai dāļa no visa risināmā un tikai mans viedoklis ko pa gadiem redzu Latvijas autosportā.