Igaunijā, Varstu trasē aizvadīts B6000 smago automašīnu Baltijas kausa pēdējais posms. Sacīkstē uzvaru guva mājinieks Ots Kevvai, bet lielisku rezultātu – trešo vietu – sasniedza labākais no latviešiem Aigars Lizums. Seriāls noslēdzās ar skandālu par lietuvieša Audrjus Pilipavičus diskvalifikāciju. Nojaušams, ka situācija tiks risināta arī pēc pēdējā posma.
Smagajā trasē finiša līniju B6000 pirmais šķērsoja igaunis, vēl nesen D12 klasē braukušais Ots Kevvai, bet otro vietu guva lietuvietis Audrjus Pilipavičs. Lietuvietim ar to pietika, lai nodrošinātu Baltijas kausa sasniegšanu atgriešanās gadā, jo vairāk tāpēc, ka galvenais konkurents un kopvērtējuma līderis pirms pēdējā posma Andress Lohuvali finālā izstājās ceturtajā aplī. Tomēr izrādījās, ka svinības bijušas pāragras. Par sacīksti stāsta viens no Latvijas braucējiem Jānis Kozlovskis: “Es šādā trasē vēl nebiju startējis un tādus apstākļus neatceros, pat bērnībā vērojot tēva cīņas – trase bija briesmīga un izmirkusi dubļos. Mēs bagijos vēl tikām ar trasi galā, bet GAZ klasei tās bija nenormālas mokas, un daudz nespēja pabeigt braucienus. Taču labi, laika apstākļus nepasūtīsi. Trakākais notika pēc fināla. Pilipavičs devās uz apbalvošanu, klusībā jau svinot otro vietu un uzvaru Baltijas kausā. Tomēr, kad apbalvošanā viņš netika sumināts, lietuvietis sāka interesēties par to, kas īsti notiek. Izrādījās, ka Audrjus veicis vairāk nekā vienu Džokera apli, kas šajā trasē ir ievērojami garāks par pamatapli. Kādā no epizodēm trasē izlēcis tiesnesis, kurš ļoti aktīvi vicinājis dzelteno karogu. Tā kā trasē tajā vietā bija tikai viena izbraucama “špūre”, Audrjus reaģējis un iebraucis turpat esošajā Džokerī, tādā veidā apbraucot neredzamo, bet iespējamo trases bloķēšanas vietu. To pašu pamanījis arī mūsu Dinārs Ramats, kurš piebraucis pie aktīvi mājošā tiesneša, lēnām veicis tālāko distanci, lai saprastu, kas īsti noticis. Neatradis šķērsli, Ramats aizbraucis tālāk bez Džokera izmantošanas. Pilipavičs saņēma diskvalifikāciju, lai gan, pirmkārt, nolikumā nav minēts, cik precīzi Džokera apļi jāveic. Otrkārt, ja nolikumā tas nav atrunāts, tad FIA vispārpieņemtā prakse paredz, ka Džokeri, ja tas ir garāks par pamatapli, var veikt kaut katrā aplī. Tātad formāli Pilipavičs neko nav pārkāpis. Taču igauņi uzskatīja savādāk, visai rupji paziņojot, ka te nav FIA, te ir Igaunija, un Pilipavičam esot jābrauc mājās. Laikā, kopš Audrjus ar jauno mašīnu parādījās trasē, igauņi nemitīgi cenšas noņemt lietuvieti no cīņas. Pirmajā sacīkstē viņu negribēja laist pie starta, vēlāk vēl epizodes, līdz sestdienas šim iznākumam. Turklāt, tā kā cenšos Pilipaviču aizstāvēt, jo uzbrukumi ir tik tiešām nekorekti, arī es Igaunijā esmu kļuvis par slikto. Skumji, bet šādas aktivitātes var izjaukt labo Baltijas kausa ideju, kura jau tā gadiem ejot ir kļuvusi trausla. Kad Igaunijā smago krosu vadīja iepriekšējais līderis, mūs no citām valstīm uzņēma kā ciemiņus, ar prieku un atplestām rokām. Tagad ir sajūta, ka jaunajiem puikām, kas vada šo sportu, mēs tikai traucējam.”
Pilipaviča situācija ar šo posmu, visticamāk, nebeigsies. Kozlovskis turpina: “Tā kā formāli Baltijas kausu rīko Latvijas puse, lietuvieši rakstīs ziņojumu mūsu Krosa komisijai. Tad tālāk Latvijas puse vāks informāciju par notikumiem Varstu, un risinās situāciju ar rezultātiem. Gaidīsim ziņas.”
Līdz ar mainītajiem rezultātiem otro vietu aiz Kevvai B6000 klasē guvis Tanels Kihulane, bet trešais – Latvijas braucējs Aigars Lizums. Nākamais labākais no mūsējiem – Dinārs Ramats, kurš guva piekto vietu šajā posmā. Tā kā Kozlovskis finālā izstājās stūres iekārtas lūzuma dēļ, gūstot septīto vietu, Dinārs Jāni apsteidzis kopvērtējumā, gūstot trešo vietu un Baltijas kausa bronzu. Intars Bališevs 11. vietā.
Provizoriski Baltijas kausa kopvērtējumā Lohuvali 66 punkti, Pilipavičam – 57, seko Ramats 42, Kozlovskis 41, Sārs 33, Vaisbahs 31. Lizums devītais, Andris Ramanis 13., Alvils Igovens 14. vietā, Bališevs – 17. pozīcijā.
D12 jeb GAZ 51/52 klasē, kurā šogad tiek izspēlēts tikai Igaunijas čempiontituls, Bruno Leimanis Varstu guva ceturto vietu, Ingus Staško – piektais, bet Alvils Igovens motora defekta dēļ septītajā pozīcijā. Igaunijas čempionāta kopvērtējumu – arī B6000 klasei — uzzināsim vēlāk.
Tiesa, rezultātu tabulas šajā posmā ir ar pagaidām neizskaidrojamām nesakritībām, tāpēc turpmākajās dienās gaidīsim apstiprinājumu par Varstu posmu. Īsumā – lai gan sezona galā, vēl nekas nav skaidrs.
Pag, ja izbrauca divus džokerus – sorry, tad DQ manuprāt, ir pamatots. Nevajag taisīt skandālu, kur tas nav.
Pārbaudīju EE nolikumu – tur skaidri rakstīts, ka šādā situācijā ir pēdējā vieta no startējušiem.
Jā es arī izlasiju nolikumā śo punktu.
Bet jautājums ir par konkrēto situāciju.
1. Pēdējā aplī pēkśņi līkumā kurā ir tikai viena izbraukśanas rise un kurś nav pārredzems tiesnesis intencīvi māj dzelteno karogu it kā tur būtu neapbraucams śķērslis, kā izrādās tur vispār nav nevienas apstājuśās maśīnas ……
2. Sportistu neizsauc pie GT ,lai apspriestu śo situāciju …..
3. Rupjā formā aizsūta sportistu braukt mājās ,jo śeit nav Eiropa ,bet gan Igaunija :)
Es tieśām negribu nevienu aizstāvēt, bet esmu par godīgu sportu.
Bet pa lielam stāsts jau nav par džokeri, tas bija tikai detonators. Stāsts ir par sarunām, attieksmi un spēju vienoties. Kas notiek ar tehniskajiem noteikumiem? Viss jau sākās Hinsā, kad Igauņi izbrāķēja Audriusa bagiju, un noņēma no turpmākas dalības čempionātā. Vai nevajag tomēr pielīdzināt noteikumus?
Tom Repp no D13 izbrauca 3x jocker un viņam izteica tikai brīdinājumu cik sapratu
Rezultāti ir nepareizi, Dinārs Ramats finišēja kā piektais. Līdz ar Audriusa izslēgšanu Dinārs Ramats ir 4. Vietā.
Ir video no Dināra mašīnas iekšējās kameras, kur var redzēt gan kā Dinārs apdzen 9vitajā aplī Rain Saar nr. 88 kgan Igauņu rezultātos Rain Saar uzrādās priekšā Dināram. Un tajā video arī ļoti labi var redzēt kā tiek vicināts dzeltanais karogs pedējā aplī, pilnīgi lieki tiek vicināts, attiecīgi tiek maldināti sportisti.
Igauņiem varbūt ir viens likums,viena taisnība visiem.Esmu piedalījies sacensībās EE,atbraucu uz krosu ar riepu protektoru kāds nolikumā,nav tas ražotājs, brauc mājās.Lietuvā tādi paši varianti.Kas notika Bauskā B600 klasē?Tas bija FIA vai EE čempionāts?LV FIA LAF rīkojas saskaņā ar savu nolikumu?Riepas?B fināli 2000 un B600?Trases laistīšana?(savukārt Smiltenē Vairis teica ka LV FIA LAF pieprasījis ka gonkām jānotiek purvā). Kā Modris teica,paši ievēlējāt tādu LV FIA LAF,paši vainīgi.Nu kaut kas līdzīgs kā LV valdību,tikt tur, pēcāk dari ko gribi. Labāk cīnāmies par LV un pret LT un EE!
Tak igauņi vislaik centušies iegāst latviešus un lietuviešus. Piemēram, Aigaram vienkārši nav piešķirti punkti, jo ķipa neesot tērauda spararats, bet tas jau tā, ka Smiltenē mums prasija vai ir un mēs teicām, ka jā. Un Varstos pat neprasija vēlreiz
Hello,
Liqui Moly Estonian Championchip round “Matsi” results.
A little bit explanation of what happened in the event. Since in autocross there are provided rules and regulations (general regulation and supplementary regulations) then i as a clerk of course will follow those when making decisions.
Since in buggy final car nr 101 (AUDRIUS PILIPAVICIUS) did 2 joker laps then our general regulations point number 4.2.4 is wording as follows: when in the final race driver is not driving through joker route or does it multiple times then in the final race results competitor is placed as last (before non starters). This is the decision and i don’t see i could have decided otherwise.
Competitor nr 7 (TOOMAS REPP) passed 3x joker lap in the semi final. Decision was warning. When making this decision i relied on general requirements point 4.2.3, which is worded as follows: when joker route is passed multiple times, then penalty is assigned by competitions jury or clerk of course. In addition i talked with other GAZ 53 drivers, who all were ok with the penalty. Repp would have won this race without additional joker routes (since joker extended the race distance and his lead was very big).
Sincerely,
Erko Sibul