Autokross: Baltijas sezonas noslēgums Mūsas trasē

Viesturs Saukāns  28.08.2013 11:23 6

Nākamās nedēļas nogalē – 7. un 8. septembrī sporta kompleksā Mūsa tiks aizvadīts NEZ Ziemeļeiropas autokrosa kausa, Baltijas kausa un Latvijas autokrosa čempionāta noslēdzošais posms. Lai gan sportistu pieteikšanās termiņš ir 1. septembris, jau šobrīd startam gatavojas vairāk nekā 80 autokrosa braucēji un vairāk nekā 30 folkreisa klases dalībnieki. Šī būs trešā liela mēroga starptautiskā sacīkste šogad Mūsā un, iespējams, aizraujošākais autokrosa piedzīvojums šogad.

Sporta komplekss Mūsa allaž izcēlies ar kvalitatīvām starptautiskām sacīkstēm. Šogad jau aizvadīts FIA Eiropas autokrosa čempionāta posms un NEZ Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāta sacīkste. Laiks NEZ un Baltijas autokrosam. Sportiski nedēļas nogales likme ir augsta, jo lielākajā daļā sezonas kopvērtējumu nav zināmi uzvarētāji, bet Latvijas un Lietuvas sportistu duelis visās klasēs ir vēsturiska vērtība autokrosa līdzjutējiem.

Šogad pirmo gadu tiek aizvadīta NEZ Ziemeļeiropas kausa izcīņa ne tikai rallijkrosā, bet arī autokrosa bagiju klasēm. Prestižākā ieskaite ir Eiropas Buggy 1600 klasē, kurā cīnās arī tie sportisti, kurus biežāk redzam Eiropas čempionāta dalībnieku pulkā nevis savās mājās. NEZ ieskaite arī B600 bagijiem, kurus krosa fani pazīst no Latvijas čempionāta cīņām. Kolorītas cīņas arī trešajā NEZ klasē – B6000, kas ir uz smago automašīnu bāzes veidotu bagiju klase.

Baltijas kauss un Latvijas čempionāts tiek aizvadīts pēc vienādas klašu formulas. Uz starta stāsies 1600 priekšpiedziņas, 2000 Super priekšpiedziņas, VAZ Klasika aizmugures piedziņas, B600 bagiju un Open klases dalībnieki. Open šogad kļuvusi par apspriestāko ieskaiti gan Latvijā, gan Baltijā. Līdz ar pilnpiedziņas auto pievienošanu aizmugures piedziņas prototipiem cīņas kļuvušas krietni azartiskākas un principiālākas. Turklāt, pat, ja pilnpiedziņas braucējiem izdodas dominēt šajā cīņā, viņu iekšējā kauja savā starpā atgādina senos Latvijas autokrosa čempionāta Divīzija 1 laikus. Vareni!

Nākamnedēļ Mūsā tiks aizvadīts arī tautiskā LAF Folkreisa Vasaras kausa priekšpēdējais – piektais – posms. Atšķirībā no autokrosa klasēm, folkreisa braucēji izmantos rallijkrosa apli, tātad liela daļa trases būs ar asfalta segumu. Tas nozīmē, ka līdzjutēji redzēs ne tikai klasisku autokrosu, bet arī braucienus rallijkrosa versijā.

Jau šobrīd pieteikto dalībnieku skaits ir lielisks. Vairākas dienas pirms pieteikumu pieņemšanas termiņa beigām pieteikti 125 sportisti.

Tiks aizvadītas divas pilnas sacensību dienas. Lai arī tradicionāli finālbraucieni notiks svētdienas pēcpusdienā, šoreiz līdzjutējiem vērts apsvērt ierašanos sporta kompleksā Mūsa jau sestdien, 7. septembrī, jo pirmajā dienā notiks liela daļa kvalifikācijas braucienu visām klasēm. Svētdien tiks veikti atlikušie kvalifikācijas braucieni, kam sekos B un A finālbraucieni krosam, pusfināli un fināls folkreisam. Šīs būs divas līdzvērtīgas sacensību dienas, tāpēc jāapsver iespēja šo aktīvās atpūtas pasākumu vērot visas nedēļas nogales garumā!

Sporta komplekss Mūsa iesaka skatītājiem laicīgi interesēties par biļešu iepriekšpārdošanu. Biļetes iegādājamas Biļešu Serviss kasēs un www.bilesuserviss.lv. Tā būs izdevīgāk! Tāpat organizatori vērš uzmanību uz ceļa remontu virzienā no Rīgas uz Bausku – lai nenokavētu pirmās cīņas un nezaudētu laiku pie iebraukšanas sporta kompleksā Mūsa, skatītāji aicināti ierasties laicīgi. Sestdien pirmie braucieni ar kopēju startu paredzēti no pl.14:00, bet svētdien sacensību oficiālā atklāšana notiks pl.11:00.

Informācija par gaidāmo sacīksti un situāciju čempionātu rezultātu tabulās atrodama www.musa.lv un www.autocross.lv.

NEZ Ziemeļeiropas autokrosa kauss, Baltijas kauss un Latvijas autokrosa čempionāta posms Mūsas trasē nebūtu iespējams bez ģenerālsponsora: Latvijas Mobilais Telefons atbalstītājiem: Saldējums Mājas, Cēsu Alus, Trigers, Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne, Pure Chocolate, Audi Moller Auto Lidosta, Canon IB Serviss, Venden, Vides serviss, Uzvara lauks, Latvijas Autoceļu Uzturētājs, SOS, FN serviss, Velokurjers, Peltor un Red Bull; informatīvajiem atbalstītājiem: Radio Starfm, Delfi.lv, Go4speed, Latvijas Avīze, TVNET, Bauskas Dzīve, Autocross.lv un raidījums Ātruma Cilts.

  • Tas buus kaut kas! Cerams, ka visi, kuri ir pieteikushies arii atbrauks…

  • no malas

    a propos – tas burvīgais interešu konflikts, kas slēpjas apstāklī, ka viena un ta pati persona gan apstiprina, gan saskaņo autokrosa dokumentus, LAFā jau sen ir? :)

    • Fans

      Kopš 12.gadsimta, uzreiz pēc feodālisma sabrukšanas.
      ;-)

    • Federācija un tās iekšienē esoša komisija nav divas dažādas vai pat pretējas iestādes, darīt var. Un, komisija apstiprina, ka “organizators dara visu pareizi”, savukārt sekretariāts pārstāv visu LAFu, kas saskaņo plānoto pasākumu, atzīstot, ka organizators ir gatavs pildīt LAFa nosacījumus sacensību organizēšanā. Neredzu ne pretrunu, no konfliktu. Un kaut kādā mērā, tā kā katrs ar kādu no komisijām/sporta veidiem ir saistīts, tā ir bijis vienmēr.

  • Braucējs

    Kas notiks ar tehnisko komisiju, pagājušā gada bija problēmas ar dzels divīziju no leišiem. (Bamperi, sliekšņa, riteņu skrūves)??? :cry:

  • Inga

    Sveiki! :-) Piektdien reģistrācija un tehniskā pārbaude būs, vai viss tikai sestdien no rīta?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis