Autokross: Bez cīņas nepadevās!

Viesturs Saukāns  29.05.2012 21:12 1

Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms Mūsā noslēdzās ar Jāņa Boka un Andra Kuļikovska startu A finālā, attiecīgi, SuperBuggy un Buggy 1600 klasē. Pārējie Latvijas braucēji kļuva par rezultātu tabulu fundamentu, uz kā sasniegumus veidoja pārējie. Taču neviens no startējušajiem nebija „tūrists”, kurš vizinātos pa trasi – visi cīnījās un pie citiem apstākļiem varēja cerēt uz kaut ko vairāk.

Jānis Boks, 5. vieta SuperBuggy klasē:

„Pēc sestdien salauztām divām ātrumkārbām svētdienas starts jau pati par sevi bija labā ziņa. Sestdienas neveiksmes noskaņoja komandu, ka īsti nekādu izredžu vairs nav, šī būs kārtējā neveiksmīgā nedēļas nogale. Taču nepadevāmies un, braucot uz visu banku, trāpīju A finālā. Otrajā un trešajā braucienā uzrādīju ātrākos apļa laikus savā klasē, kas viesa cerību, ka ar mašīnu viss ir kārtībā. Finālā izdevās brauciena sākums, turklāt, jau esot piektais, noķēru Petru Tureku, kuram regulāri bija problēmas ar pirmā pagrieziena izbraukšanu – nezinu, kāpēc viņš tur daudz zaudēja. Bija iespēja meklēt viņam ceļu garām, tomēr tas būtu pārāk riskanti. Piektā vieta pēc piedzīvotā komandai ir uzvara!”

Andris Kuļikovskis, 10. vieta Buggy 1600 klasē:

„Bijām pa ziemu pastrādājuši, bagijs ir pārbūvēts un tas nesis augļus. Spēlējāmies ar izsvarojumu – tagad bagija motors ir pavirzīts krietni tuvāk vidum, starp sēdekli un motoru ir pāris centimetru. Tas palīdz līkumos, taču esmu pārsteigts, ka tas labi strādā arī startā. Traucēja motora karšanas problēmas, tomēr izdevās ar tām sadzīvot. Par A fināla rezultātu… Patīkami, ka tik labi un stabili veicu kvalifikācijas – divreiz trešais un reizi otrais. Tāpēc pirmo reizi nokļuvu Eiropas A finālā, kas ir lielisks panākums. Tomēr pats A fināla brauciens nebija spilgts, jo kļūdījos startā – sadursmes un aizmestas brilles mani atstāja pēdējo. Vēlāk biju turpat aiz Muzila, Eiropas vicečempiona, taču apdzīt nebija iespējams. To varēja darīt tikai, ja priekšā braucošais kļūdījās, vai izbraucot no trajektorijas. Pirmais gadījums nenotika, bet otrais – ja izbrauc no trajektorijas, norocies smiltīs un zaudē ātrumu, tātad neiespējami. Visu izšķīra starts.”

Juris Kuļikovskis, 16. vieta SuperBuggy klasē:

„Morāli šo sacīksti norakstīju jau sestdien, kad karsa motors, turklāt pirmajā kvalifikācijā nomuka dzesēšanas šķidruma caurule un radīju motoram papildu likstas. Bija izpūsta blīve, nebija pārliecības, vai nav vēl kādi defekti. Arī svētdien bagijs karsa, kā dēļ pēv pāris labiem braucienu sākumiem nācās samazināt tempu un vienkārši tikt līdz finišam. 16. vieta dod manu pirmo SuperBuggy punktu, taču reāli pat 17 dalībnieku konkurencē varēju to nedabūt. Varēja būt labāk, bet varēja būt arī ļaunāk.”

Ervīns Grencis, 20. vieta Buggy 1600 klasē:

Pēc mēģināšanas noskaidrot pusasu raušanās problēmas cēloņus sekoja sadursme otrās kvalifikācijas pirmajā līkumā, kurā valmierietis viennozīmīgi bija upuris apstākļu sakritībai. Vēlāk medijiem Grencis sacīja: „Trešais brauciens vairāk vai mazāk izdevās, taču ar vienu normālu braucienu cerēt uz kaut ko ir lieki. Jāspēj nobraukt vairāk par vienu braucienu!”

Dāvis Aupe, 22. vieta Buggy 1600 klasē:

„Finanšu situācija ir tāda, kāda ir, tāpēc ir neiespējami kaut ko paveikt ar tik vecām riepām. Arī priekšējais reduktors gāja uz beigām. Tomēr pēc lieliskās Smiltenes sacīkstes tik ļoti gribējās startēt Mūsā, ka saņēmāmies un to paveicām. Sestdien eksperimentējām ar tehniku, kas nenesa rezultātus. Taču arī svētdien vairs nevarēju atrast ātrumu. Visu piebeidza avārija trešajā kvalifikācijā. Tam, ka paliku stāvam aiz pirmā tramplīna, manuprāt, vajadzēja izsaukt sarkanos karogus. Taču tiesneši tā nedomāja un ļāva triekties manā mašīnā nākamā apļa līderiem. Šajā vietā un situācijā šis bija nepareizs lēmums.”

Māris Līcis, nc Buggy 1600 klasē:

„Sliktākais, kas varēja notikt – motora defekts sacīkstē, kas notiek savās mājās un dalībnieku skaits ļautu cerēt uz labu punktu kravu. Tā vietā izstāšanās jau treniņos. Ļoti sarūgtinoši. Šim Holandē gatavotajam motoram nebija pat pilnas sacīkstes mūžs – to dabūju pirms Francijas posma, kurā veicu treniņus, kvalifikāciju, pirmo braucienu, bet otrā brauciena startā jau avarēju. Mūsā motors salūza laika kontrolē. Krietni par maz. Bauskā demontējām motoru un sūtījām atpakaļ uz Holandi.”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2018.

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Nolikums

Pieteikums

Dalībnieki (63)