Autokross: Čempions Čempionu krosā: Arnis Odiņš

Viesturs Saukāns  18.09.2019 13:53 0

  Autokross, Ziņas

Viens no pārsteidzošākajiem pieteikumiem šā gada krosā – pats sacensību rīkotājs Arnis Odiņš. Lai gan viņš līdz šim apgalvojis, ka startēt sacensībās, kuras ir arī jāorganizē, ir ļoti sarežģīti, viņš nevar atturēties no kārdinājuma.

Arnis Čempionu krosā būs viens no titulētākajiem braucējiem. Viņa kontā Latvijas un Baltijas čempiona tituli autokrosā un rallijkrosā, arī vērā ņemama Eiropas rallijkrosa čempionāta pieredze.

Odiņš debitēja autokrosā 2012. gadā, cīņas uzsākot tobrīd strauji progresējošā VAZ Klasika ieskaitē. Pāris gadu laikā Arnis un viņa komanda kļuva par šīs klases vienu galvenajiem virzītājspēkiem, gan sportisko rezultātu ziņā, gan klases iekšienē organizatoriskā ziņā.

Ja par sportu – jau sākot no 2013. gada sezonas Odiņš kļuva par vienu no galvenajiem čempiontitula dalītājiem, taču pirmais panākums nedevās rokās viegli: medaļas 2013. un 2014. gadā šķita gandrīz vairāk zaudējums nekā panākums, jo sezonu gaitā, sevišķi 2014. gadā, Arnis bija ļoti tuvu panākumiem.

Čempiontituls tika sarūpēts 2015. gadā, turklāt ne tikai Latvijā, bet arī tobrīd dzīvīgajā Baltijas čempionātā. Sezonas laikā tika gūtas vairākas abu seriālu posmu uzvaras, līdera statuss nostiprināts.

Tā kā VAZ Klasika ieskaitē viss beidzot bija sasniegts, Odiņš pārcēlās uz 1600 klasi. Patiesībā pāreja pat izvērtās šokējoša viņam pašam. Pirms sezonas pirmā posma pēdējā brīdī nopietnas problēmas piemeklēja viņa VAZ klases automašīnu, kā rezultātā čempions faktiski atsauca dalību gaidāmajā sacensībā. Taču, tā kā braukt gribējās, Valmierā tika panākta vienošanās ar tikko titulu izbaudījušo Vanteru ģimeni par VAZ 2108 īri – brieda debija priekšpiedziņas klasē. Vēl vairāk – meklējot mašīnu Arnis pēkšņi saņēma iespēju startēt arī tā paša Smiltenes posma Buggy 1600 klasē, braucot ar Ervina Grenča bagiju. Odiņš atzīst, ka tieši bagijs joprojām iespiedies prātā kā aizraujošākā tehnikas vienība, ar ko braukts sacensībās.

Rezultātā sportists 2016. gadā startēja krosa 1600, VAZ Klasika (pavisam neveiksmīga čempiontitula aizstāvēšanas sezona) un Buggy 1600 klasē, tāpat aizvadīta debija rallijkrosā – gan Latvijas kausā, gan NEZ 1600 klasē. Lielākie panākumi 1600 klasē – vēlreiz gūtas uzvaras Latvijas un Baltijas čempionātā.

2017.gads bija lielās uzdrīkstēšanās sezona – Odiņš aizvadīja pilnu Eiropas rallijkrosa čempionāta sezonu Super 1600 klasē. Tā gan vairāk nesa vilšanos un ievērojamus līdzekļu tēriņus, taču pieredze neatsverama.

2018.un 2019. gadu Arnis pamatā pavadīja Latvijas rallijkrosa čempionātā, lai gan neatteicās no fragmentārām vizītēm arī citos krosa seriālos. Pērn sasniegts Latvijas čempiona tituls Super 1600 klasē, bet šogad aizstāvēšanās sezonā, startējot ar četrām dažādām mašīnām, sasniegta otrā vieta aiz jaunā čempiona Roberta Vītola. Šogad aizvadīta arī cīņa Igaunijas čempionātā, taču tehnikas problēmas un neveiksmīgs abu valstu sacensību kalendārs iznīcināja iespēju cīnīties par kaimiņvalsts medaļām.

Kopš 2015. gada Odiņš ar komandu savā rīcībā pārņēma Brenguļu autotrasi, to ievērojami uzlabojot un radot nozīmīgus krosa pasākumus – gads bez ziemas Nakts krosa un rudens Čempionu krosa nav iedomājams, par Latvijas autokrosa čempionāta posmu nerunājot. Kopš 2016. gada norisinās arī Čempionu kross, kurā katru gadu pulcēti spoži bijušie un esošie autokrosa (un ne tikai) braucēji.

Arnis arī pats jau startējis Čempionu krosā. Par spīti šķietamajiem parametru trūkumiem, kādi ir 1600 klases mašīnai pret lielāku kubatūru auto, 2016. gadā Odiņš cīnījās par pjedestālu, līdz cīņu apturēja motora defekts. Nākamajā gadā viņš Čempionu krosa ietvaros pamēģināja Folkreisa cīņas, kas bija viena no skarbākajām viņa karjeras sacensību pieredzēm. Otrreiz Folkreisā Odiņš startēja pirms pāris nedēļām Bauskā, paužot ievērojamu cīņu kvalitātes un sportiskuma izaugsmi tautas sporta iekšienē.

Šogad, atgriežoties Čempionu krosa starta laukumā, Arnis neslēpj, ka viņa uzdevums ir paša ieviesto Čempionu kausu vismaz uz gadu paglabāt arī savā rīcībā.