Šā gada Čempionu krosam Brenguļos gatavojas Edijs Ošs – 2014. gada Krosa komisijas kausa uzvarētājs un 2019. gada Latvijas čempions 1600 klasē.
Ošs savu pirmo čempiontitulu gaidīja vairākus gadus, beidzot sagaidīja. Turklāt ar rekordu sezonu! Autokrosā un rallijkrosā kopumā šogad izcīnītas 13 goda pjedestāla pozīcijas, kas nesa čempiontitulu autokrosa 1600 klasē, kā arī bronzas medaļu Latvijas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klasē. Vienīgās sacīkstes, kurās šogad bez pjedestāla, tika aizvadītas ar citu auto, bet visus panākumus atnesa pārbūvētais VW Golf II. Iepriekš Edijs, lai arī katrā sacīkstē ar viņa dalību uzskatīts par vienu no favorītiem, guva minimālus panākumus lielā mērā tehnikas izturības problēmu dēļ.
Ošs krosa vidē ienāca 2013. gadā, debitējot Folkreisā. Pirmās sezonas nogalē tika sasniegta uzvara – tieši Brenguļu rudens posmā. Šī arī paliek Edija vienīgā Folkreisa uzvara, jo jau nākamajā gadā viņš pārceļas uz autokrosu. Čempionāts lielu laimi nenes, tomēr iegūta uzvara Krosa komisijas autokrosa kausa seriālā, kura ietvaros nogaršota arī pirmā uzvara krosā Vecpils trasē.
2015.gadā nacionālajos seriālos atkal bez spožiem panākumiem, taču sasniegta bronzas medaļa NEZ rallijkrosa čempionāta NEZ 2000 klasē. 2016. gadā Ošs trasē izved ne tikai Golf III, bet arī rallijkrosam domāto Peugeot 206, un aizvadīto sacensību programma kļūst ļoti plaša – nacionālais autokross un Krosa komisijas kauss, Latvijas rallijkrosa kausa izcīņa, Baltijas autokross, sacīkstes Igaunijas un NEZ rallijkrosā un pat cīņa nu jau likvidētajā RX Challenge seriālā. Bilance – trešās vietas Krosa komisijas kausa un Latvijas rallijkrosa kausa izcīņā, kā arī labu brīdi gaidītā pirmā uzvara Latvijas autokrosa čempionāta posmā – panākums vasaras beigās Smiltenē.
2017.gadā atkal medaļas – otrā vieta NEZ Super 1600 klases kopvērtējumā, kā arī bronza Latvijas autokrosa čempionāta 2000 Super klasē. Lai gan sasniegti panākumi un pjedestāli, braucējs sāk gurt no neskaitāmām tehnikas likstām un neveiksmēm. 2018. gada sezona vēl vairāk pastiprina šīs sajūtas, jo neatnes nevienu medaļu vai posma uzvaru. Rezultātā jau sāk virmot runas, ka Edijs Ošs varētu apturēt savu autosportista karjeru. Nu un tad 2019. gads, kurā, šķiet, gūti visi iepriekšējos gados zaudētie panākumi.
Latvijas autokrosa čempionātā Ošs izlaida pirmo posmu 1600 klasē, taču uzvaras visās pārējās sacīkstēs nesa tieši tikpat daudz punktu, cik galvenajam konkurentam Kasparam Sileniekam. Tā kā uzvaru bija daudz, par čempionu kļuva Edijs Ošs. Latvijas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klasē viņš bija viens no sezonas “lielā trijnieka”, kopā ar Robertu Vītolu un Arni Odiņu. Atliek tikai minēt čempionāta iznākumu, ja pirmajos posmos trasē tiktu vests veiksmīgais VW Golf, nevis kārtējās izturības problēmās nonākušais Peugeot. Zaudētie punkti Ošam ierādīja rallijkrosa čempionāta bronzu šajā gadā.
Edijs Brenguļu Čempionu krosā vēl nav startējis ne reizi, kas, šķiet, labi raksturo noskaņojumu sezonu beigās – nav nekāda veida spēku doties cīņā tik sarežģītā sacīkstē, kāds katru gadu bijis Čempionu kross. Šogad sasniegts čempiontituls – Ošs nedrīkst nestartēt!