Eiropas autokrosa čempionāta neoficiālajā kalendārā šobrīd iekļauti astoņi posmi – divi Vācijā, divi Čehijā, divi Francijā un pa vienam Itālijā un Ungārijā. Šis ir viens no īsākajiem EČ kalendāriem pēdējos gados. Diemžēl pirmo reizi brīvās Latvijas laikā ar bez Mūsas posma.
Eiropas čempionāta kalendārs un nolikums vēl jāapstiprina FIA Motoru sporta padomē, taču iezīmes ir nonākušas dienasgaismā.
Čempionāta norisē paredzētas vēsturiskas izmaiņas – arī autokross pāriet uz pusfinālu sistēmu, tuvinoties šobrīd rallijkrosā izmantotajām sistēmām. Pašlaik informācija par jauno nolikumu atšķiras, taču viena no ticamākajām versijām ir, ka pēc kvalifikācijām pirmie 20 dalībnieki nonāk pusfinālos, kur katrs desmitnieks cīnās par top-5 pozīcijām, abu pusfinālu top-5 nonāk A finālā. Čempionāta punktus saņem visi pusfinālisti, papildu punkti par rezultātiem A finālā. C un B fināli līdz ar to pazūd. Taču, kamēr nolikums nav publicēts, šo, un jebkuru citu versiju jāuzskata par neoficiālu.
Atgriežoties pie kalendāra tēmas: seriāls sāksies maija pirmajā pusē Vācijā, bet noslēgsies septembra vidū Francijā. Seriālā ir tikai astoņi posmi, turklāt tikai piecas valstis, kas ir visai nebijis rādītājs šim čempionātam. Šķietami uzburtā organizatoru konkurence čempionāta iekšienē nav tik mežonīga, ja reiz, izkrītot Mūsai, nav neviena, kas šo posmu varētu aizņemt. Vēl vairāk, vismaz pret pāris EČ trasēm, kuras iekļautas nākamā gada kalendārā, ir sena sportistu nepatika, tomēr arī šīs trases saglabājušas vietu čempionātā.
Latvijas sportistiem, no otras puses, īsāks kalendārs varētu būt izdevīgāks – mazāk posmu, līdz ar to reālāka ir visas sezonas sacīkšu apmeklēšana.
Provizoriskais Eiropas autokrosa čempionāta 2015. gada kalendārs
1. posms: 9.-10. maijs, Zēlova, Vācija
2. posms: 27.-28. jūnijs, Mačenberga, Vācija
3. posms: 4.-5. jūlijs, Novapaka, Čehija
4. posms: 18.-19. jūlijs, Senžorza de Montegu, Francija
5. posms: 25.-26. jūlijs, Madžora, Itālija
6. posms: 15.-16. augusts, Njirada, Ungārija
7. posms: 22.-23. augusts, Pržerova, Čehija
8. posms: 12.-13. septembris, Sentiņī de Vēra
tātad investori mūsai nav atrasti, žēl ka tāda trase stāv neizmantota :no:
Šī ir sliktākā ziņa autokrosa faniem Latvijā…..
Vispār 2015. gada čempināti neizskatās iepriecinoši – nožēlojama LČ ģeogrāfija, Mūsa pazūd no EČ kalendāra, faktiski pazudusi B1600 klase Latvijas līmenī…… funkcionāriem nav ar ko lepoties…..
Tieši kāda vaina ir LČ ģeogrāfijai? Faktiski 4 trases. Nu un, ka viena ārzemēs?
ļoti dīvains viedoklis no LAF KK pārstāvja! Ir divas trases LV – ja runa ietu par autošoseju varētu uzsist pa plecu! p.s. Ģeogrāfija un konfigurācija ir divas dažādas lietas
Latvijas ģeogrāfija un LČ kalendārs arī ir divas dažādas lietas. Skaidrs, ka Latvijā ir 2 trases, bet čempionātā pa vienu konfigurāciju divreiz jābrauc tikai Smiltenē. Par trašu un organizatoru veidošanos daudz runāts. Ir potenciāli jaunpienācēji arī čempionātam, bet nekas nevar notikt uzreiz. Pat, ja uz nākamo gadu uzrastos 3 jaunas trases, nedomāju, ka 2015. gada čempionāta kalendārs mainītos. Varbūt 2016. gadā.
LV b1600 brauc tikai smiltenē, kas tur labs?
Tāda vēsture, tādas tradīcijas, tāda aura, kā Bauskai (Mūsas trasei), nav nekur Eiropā, tikai vēl Nova Pakā. Bauskas nāve ir Latvijas autokrosa beigu sākums. Ja nav augstākās virsotnes- Eiropas čempionāta, uz ko tiekties gan sportistiem, gan skatītājiem, tad pārējais ir tikai un vienīgi provinciālisms, kam nav nākotnes.
Ir tāda sajūta, ka daži LAF funkcionāri pat priecājas par šo ziņu. Katrā gadījumā nopietna cīņa par Bauskas glābšanu izpalika.
Ļoti, ļoti skumji!
Apokalipšu prognozētājiem parasti gan sanāk sarkt beigās, jo pasaules gali kā nenāk, tā nenāk.
Skaidrs, ka Mūsa ir leģenda, aura, krosa vēsture, utt. Skaidrs, ka to zaudēt ir slikti un nepareizi. Tomēr, pie tādiem nosacījumiem, kā Latvijā tiek rīkotas sacensības, sliktie funkcionāri nekā neietekmē organizatora privāto biznesu. Un apgalvot, ka glābšana šajos gados nav notikusi, nav līdz galam korekti. Visticamāk, vai nu nav informācijas, vai, kas vēl sliktāk, ir vienas puses informācija. Par spīti visādām īpatnībām, cik ir spēts, tik ir balstīts, un lai tik kāds pasaka, ka nē. Protams, neviens nevar pilnībā nofinansēt sacensību rīkošanu no malas, rīkotājs tomēr ir un paliek galvenais savā trasē. Ja rīkotāja izvēlētā stratēģija vairs nenes rezultātu, tad ar to arī pasākums ir galā. Kādas alternatīvas? Turpināt bērt dālderus caurā kuļķenē? Mums jau valstī arī daudzi tā vēlas – “dodiet mums 100 miljonus, jo ēst gribās”. Un? Tālāk? Pēc gada atkal “dodiet 100 miljonus”? Ja princips nestrādā, tad nestrādā. Un sistēma nav tāda, ka LAFs tagad varētu ievest tankus trasē, izspārdīt visu ar kājām, un sākt rīkot nākamā gada EČ. Ja varētu, es pieļauju, ka šis tas jau kādu laiku būtu citādi.
Par provinciālismu – pirmkārt, varbūt labs provinciālisms nemaz nav tik slikti. Otrkārt, piekrītu, ka EČ nebūšana būs smags morālais trieciens bagiju sportam, kas ir slikti. Taču salonu sportu EČ jau sen nekā vairs neietekmēja, šā brīža vilnis rallijkrosā drīzāk būs tā tālā zvaigzne, ar kuru sevi asociēs jaunie braucēji un “provinciāļi”. Un stratēģija visus uzskatīt par idiotiem diezgan klasiski ir izgāzusies.
Par apokalipsēm – pēc pieciem gadiem parunāsim par šo tēmu.
Rallijkross ….. rallijkross ….. cik ļoti LAF KK tas patīk!
Tas ir slikti, ja patīk?
stulba atbilde
Kā vajadzēja?
Par to, ka Mūsā neredzēsim Eiropas čempi, atliek vienīgi nopūsties. Šīs sacensības ir neaizstājamas ne ar ko, bet ko darīt…. tādi laiki. Latvieši, kas startēja šajā čempionātā, domāju, ka to turpinās darīt, jo nevienam nebija svarīga Latvijas posms, kā atrādīšanās vietējiem sponsoriem, jo palielam visi brauca pa savu naudu. No skatītāju viedokļa skumji, ka tagad, lai redzētu mačus dzīvajā vajadzēs braukt uz Eiropu. Cerēsim, ka jau 2016. gada kalendārā Mūsas trasē būs atpakaļ.
Es gribēju kā reiz teikt – neviens jau nav pasludinājis, ka šis posms nekad dzīvē vairs nebūs. Ja šogad pārbaudi izturēs Vilkiči, pie pareizām kombinācijām 2016. gadā tas būtu lielisks Baltijas posmu pāris.
Es domāju, ka nebūs jāgaida pieci gadi, kad autokross un folkreiss apvienosies. Es nesaku, ka tas ir kaut kas slikts, bet tas vairs ne tuvu nebūs tāda līmeņa autokross, kāds Latvijā bija pirms desmit gadiem.
Bauskas nozīmīgumu nevar pārvērtēt, Bauska ir kas vairāk par trasi, tā ir Latvijas un Eiropas autokrosa Meka.
Glābšanas plāns no LAF puses, laikam, bijis ļoti slepens, ja reiz tauta neko par to nezina. Toties trases pēdējais saimnieks gan tika “atbalstīts” vareni, bet šeit un citur publicētie rejošie un naida pilnie komentāri bija īstas “pērles”. Pēc tādiem reti kuram gribētos turpināt cīnīties.