Latvijas sportisti Eiropas autokrosa čempionātā līderu vidū – pēc pieciem posmiem gan Justs Grencis JuniorBuggy, gan Ervins Grencis SuperBuggy atrodas otrajā vietā. Aizvadīta puse sezonas, taču JuniorBuggy klase jau labojusi savu čempionāta dalībnieku skaita rekordu.
Gluži kā sarunājuši, tēvs un dēls Grenči pēc ļoti cienījama sezonas sākuma piedzīvojuši sarežģītus posmus Vācijā un Čehijā, kas atstājis iespaidu arī uz kopvērtējuma situāciju. Labā ziņa – abu pusē ir pamatīgs potenciāls cīnīties par Eiropas čempiona tituliem, spēks nekur nav pazudis.
Daudz izšķir stabilitāte
Justs šobrīd kopvērtējuma līderim Timofejam Ovčarovam piekāpjas par astoņiem punktiem, kas uz posmos gūstamo punktu skaita fona ir sīkums. Tendences rāda, ka, lai arī Ovčarovs nešķiet ātrākais, arī ne otrais ātrākais klases braucējs, viņa pieredze ļauj punktus krāt stabili, bez lieliem rezultātu kritumiem. Abi ar Grenci viņi ir nedaudz atrāvušies no tuvākā sekotāja, tikko uzvaru sasniegušā Bārta van der Putena. Savukārt nomināli ātrākais Jakubs Novotnijs pēc izcila pirmā posma tālāk nav pratis noturēt līderpozīcijas nastu, un ir tikai ceturtais.
Jebkurā gadījumā sezona JuniorBuggy ir aizraujoša, lai cik pārdzīvojumus neraisītu Justa pāris neveiksmes. Grencis piecos posmos ir vienīgais, kurš guvis vairāk nekā divas uzvaras. Pa vienai pārējiem minētajiem braucējiem.
Klasē šogad startējuši jau 20 dalībnieki, kas jau sezonas vidū ir pārspēts klases rekords kopš seriāla izveides (sākumā Eiropas kauss, vēlāk Eiropas čempionāts) 2011. gadā. Līdz tam gan dalībnieku skaits bija lielāks, kad klases sezonas tika aizvadītas zem Euraca Kausa izcīņas nosaukuma. Taču salīdzināt šīs ēras nav pareizi, jo Euraca kauss neceļoja līdzi Eiropas autokrosam, bet gan notika Centrāleiropas reģionā.
SuperBuggy haoss
Ervins Grencis SuperBuggy klasē kopvērtējuma līderim Maikam Bartelenam piekāpjas par 12 punktiem. Smags trieciens bija Novapakas posms, kurā Ervins netika finālā. Taču kopvērtējumā top-5 braucēji ir ļoti tuvu, turklāt cīņas turpinājums atlikušajos posmos ir neprognozējams. Interesanti, ka piecās sacīkstēs ir pieci dažādi uzvarētāji, turklāt iepriekšējo gadu čempions Bernds Štūbe ir vienīgais top-6 braucējs, kurš vēl nav guvis nevienu uzvaru. Panākumus guvuši Bartelens (kopvērtējumā 129 punkti), Grencis (117), Jakubs Kubičeks (112), Džonijs Feilāds (111) un Florēns Tafani (93). Štūbe kopvērtējumā dala trešo vietu ar 112 punktiem.
Pašlaik liekas, ka cīņā par titulu reāli varētu iesaistīties Bartelens, Grencis, kaut kad būtu jāmostas Štūbem, lai gan Novapakas avārija, pateicoties Kubičekam, īpašu možumu vācieša rezultātos varētu arī neraisīt. Vai Kubičeks varētu būt čempions – jā, kāpēc ne, 2012. gadā JuniorBuggy viņš to izdarīja visai pārliecinoši. Taču SuperBuggy pašlaik viņš šķiet par agresīvu, kas grauj viņa rezultātu stabilitāti. Arī fakts, ka līdz šim agresija ir iznīcinājusi konkurentu mašīnas un rezultātus, var nozīmēt, ka kādā brīdī atspēlēsies arī uz viņa paša rezultātu. Tas ir tas pats Kubičeks, ar kura līdzdalību Mūsā lidoja Tafani un Novapakā Štūbe. Kolektīvs nav īsti sajūsmā par čeha performancēm.
SuperBuggy čempiontitula cīņa būs līdz pēdējam posmam. Kuri tajā piedalīsies, gan vēl nav skaidrs.
Lai gan Jānis Boks jau vairākus gadus par prioritāti uzliek atsevišķu posmu panākumus nevis kopvērtējuma programmu, viņš šobrīd, izlaižot vienu posmu, ir kopvērtējuma desmitajā vietā. Ar Baltijas posmu rezultātiem Juris Kuļikovskis ir 21. vietā, Māris Līcis – 28.
Veģeris krāj punktus un ieiet Latvijas krosa vēsturē
Šā gada patīkamais pārsteigums ir Jāņa Veģera debija un pilnā programma Eiropas TouringAX klasē. Sākums ar jauno Citroen Jānim bija ļoti sarežģīts, taču ar katru posmu Veģera sniegums paliek drošāks un mašīnai var sākt uzticēties katrā braucienā. Jānis kopvērtējumā šobrīd ir septītais, ar cerībām sezonu noslēgt sešiniekā, taču pagaidām diez vai izteikti augstāk. Veģera uzdevums atlikušajos posmos varētu būt pietuvošanās līderiem apļu laiku ziņā un kādā no sacīkstēm sasniegt pjedestālu – ar izturīgu auto tas ir iespējams!
Jebkurā gadījumā Jānis jau ir zināmā mērā iegājis Latvijas autokrosa vēsturē kā viens no regulārajiem čempionāta dalībniekiem.
Klasē līderi pēc pussezonas ir čehi Vāclavs Fejfārs un Martins Samohils. Fejfāram četras uzvaras, Samohilam viena – visai pārliecinoši.
Buggy 1600 bez mūsējiem
Īpatnēji, ka gadiem ejot Buggy 1600 klase Eiropas līmenī faktiski palikusi bez latviešiem. Mūsā vienīgo sezonas ierakstu veica Aleksandrs Ņikitins, tiesa, paliekot bez punktiem. Pirms dažiem gadiem bija otrādi – nebija, vai gandrīz nebija SuperBuggy braucēju, toties Buggy 1600 startēja vairāki stiprāki un mazāk stipri latvieši. Šī situācija gan arī nav nekas slikts vai peļams – latvieši Eiropas čempionātā būs “izslimojuši” visas klases. Pirms pārdesmit gadiem viss Eiropas kross latviešiem asociējās tikai ar salonauto klasi…
Pēc sezonas pirmās puses Eiropā līderi ir Kevins Peterss un Petrs Nikodems. Viņi izveidojuši nelielu pārsvaru pār sekotāju Mihaelu Budlmaijeru. Citi pagaidām cīņā par čempiontitulu neiesaistās, lai gan uzvaras piecos posmos guvuši četri dažādi braucēji (Nikodems vienīgais ar divām uzvarām).
(Foto: Kalvis Zaļaiskalns)
Par kopvērtējumu – jāatceras, ka šogad viens posms tiek strīpots, un atņemot vienu rezultātu tagad – Super Buggy pirmais ir neviens cits kā atkal Štube. :D
Junioros Tomēr bīstamākais ir Novotnijs, kurš atņemot vienu rezultātu zaudē tikai 7 punktus Grencim, Ovčarovam
B1600 klasē es liktu uz vēl vienu Nikodema gadu, viņš šķiet stabilākais + ātrākais
Es cenšos sezonas vidū baigi neņemt vērā atmetamo rezultātu, jo tad viss pārvēršas haosā, kuram sezonas vidū pat īsti nav jēgas. Uz pēdējiem diviem posmiem gan būs jautri šajā ziņā, izskatās. Bet tā atmešana man vispār kretinē – sanāk, ka tam, kurš sezonā ir kļūdījies, tiek piedots, ļaujot viņam būt tur pat, kur ir braucējs, kurš nav kļūdījies. Reāli pazūd sporta loģika. Labi, ka futbolā katrai komandai nav izdomājuši nevērtēt vienu ielaistu golu :) :) :)