Autokross: Grencis juniors uz Eiropas JuniorBuggy?

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
22.04.2014
20:58

Latvijā ievests pirmais Eiropas autokrosa JuniorBuggy klases bagijs, ar kuru brauks SuperBuggy braucēja Ervina Grenča 12 gadus vecais dēls Justs. Paredzēts, ka debiju Eiropā juniors varētu piedzīvot jau pēc mēneša, Eiropas čempionāta posmā Bauskā. Savukārt pirmo reizi Latvijas līdzjutējiem jaunais braucēja un bagija apvienojums varētu būt ieraugāms pat šonedēļ Smiltenē.

Ervins Grencis un komanda nedēļas nogalē pabija Čehijā, aizvadot ne pārāk veiksmīgu Čehijas čempionāta posmu – valmierietis izstājās jau laika kontrolē motora defekta dēļ. Tomēr brauciens sarūpēja arī labu ziņu – uz mājām atvests JuniorBuggy auto.

Laikā līdz Smiltenes posmam tiek risināts, kādā formā ļaut Justam aizvadīt treniņu sacīksti. LAF Krosa komisijas iekšienē domas dalās, vai pievienot junioru kādai no esošajām bagiju klasēm (B600 vai Buggy 1600), startējot ārpus ieskaites. Pašlaik balsojums novedis pie idejas Justam ļaut startēt kopīgos braucienos ar B600 klases dalībniekiem, lai gan tehnika kardināli atšķiras. Lai arī JuniorBuggy un B600 tehnikai ir līdzīga atļautā motora darba kubatūra, Eiropas bagijs ir ar visu riteņu piedziņu un drīzāk līdzinās Buggy 1600. Savukārt startēšanu pie lielās klases ierobežo fakts, ka Justam ir tikai 12 gadi, bet Baltijas autokrosā darbošanās trasē sākas no 14 gadiem. Konkurence un mašīnu svars B600 klasē ir mazāks, līdz ar to teorētiski mazinās jaunā braucēja drošības riski.

Pašlaik apzināti arī visi pieteiktie B600 braucēji, kuriem dots laiks apdomāt, vai ļaut Grencim junioram startēt kopā ar LČ dalībniekiem. Jāatzīmē, ka šādu atļauju var saņemt tikai ar visu klases dalībnieku piekrišanu.

Jebkurā gadījumā tiesnešu un citu iesaistīto uzdevums būs maksimāli garantēt atšķirīgās tehnikas netikšanos ar kādas klases pozīciju dalītājiem, lai šāds ārpuskārtas braucējs neietekmē rezultātus gan posmā, gan teorētiski čempionātā. Savukārt laika kontroles braucieni var dot priekšstatu, kur JuniorBuggy novietot braucienu startā – pirmajā vai pēdējā rindā. Tomēr debitanta svētdienas plānus izšķirs B600 braucēju lēmums un sacensību galveno tiesātāju spriedums.

Šajā gadījumā lielākā problēma ir nevis tehnikas atšķirības (ar pielīdzinātu minimālo svaru šis auto pilnībā atbilstu Buggy 1600 klasei), bet gan braucēja vecums – 12 gadu vecumā sportists neiekļaujas nevienā Baltijas ieskaitē, pat folkreisā nē. Tas ir zināms paradokss – Eiropā 12 gados var startēt vienā no ātrākajām klasēm visā grunts autosportā, Latvijā šajā vecumā spīd, pie veiksmes, CK 125 kroskartu klase, kura Smiltenē nepiedalīsies. Tomēr tādi ir vēsturiskie noteikumi un centieni samazināt ātro klašu dalībnieku minimālo vecumu tomēr ir nopietni apsverams moments.

No otras puses – Latvija jau tuvākā mēneša laikā var iegūt absolūti legālu un daudzsološu Eiropas autokrosa kausa dalībnieku. Tāpēc kopīgi jāatrod risinājums veicināt šāda braucēja attīstību un pēc iespējas veiksmīgāku viņa debiju starptautiskajā arēnā.

JuniorBuggy klasei Eiropas autokrosā ir Eiropas kausa izcīņas statuss. Šajā klasē startē sportisti vecumā no 13 gadiem (arī 12 gadus veci, ja 13 gadi paliek attiecīgajā gadā). Justam Grencim šobrīd ir 12 gadi, bet tuvākā dzimšanas diena ir oktobrī, tātad atbilst JuniorBuggy klasei. Cik zināms, juniors ir pamēģinājis gan motosportu, gan patrenkājis tēva bagijus, tā kā gluži no skolas sola pa taisno bagijā Justs netiek sēdināts.

Tehniski bagiji ir ļoti ātri – 600 kub. cm pilnpiedziņas auto Mūsas posmos uzrāda rezultātus, ar kuriem Buggy 1600 laika kontrolē dažs iekļūtu par top-10. Saprotams, šīs klases izcelsme ir Čehija, bet tālākā klases lobēšana pirms pāris gadiem noveda pie oficiāla Eiropas kausa izveides.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv