Autokross: Iespējami papildinājumi Latvijas čempionāta noteikumos

Viesturs Saukāns  31.10.2011 15:07 31

LAF Krosa komisijas padome pagājušās nedēļas sapulcē pieņēma vairākus priekšlikumus nākamā gada Latvijas autokrosa čempionāta nolikuma izmaiņām. Priekšlikumi, kuru, kā ierasts, nebija daudz, bija gan evolucionāri, gan pat revolucionāri.

Punktu skaitīšanas nianses

Viens no priekšlikumiem paredz, ka 2012. gada Latvijas autokrosa čempionātā kopvērtējuma punktus varētu gūt ne tikai par sasniegumiem A finālā, bet arī par labiem rezultātiem kvalifikācijas braucienos. Jaunums pirms šā gada bija A fināla pirmās starta vietas izcīnītājam piešķirts punkts Latvijas čempionāta kopvērtējumā. Viena no versijām nākamajam gadam – katra kvalifikācijas brauciena uzvarētājs saņemtu divus punktus čempionāta kopvērtējumā, bet par katru otro vietu katrā kvalifikācijā – pa vienam punktam. Tas ir, maksimums, ko viens braucējs viena posma laikā var izcīnīt, ir 21 kopvērtējuma punkts (15+2+2+2).

Šīs idejas pluss – katrs kvalifikācijas brauciens ir cīnīšanās vērts. Kā komentēja Jānis Kozlovskis: „Lielā mērā šobrīd izmantotā sistēma ļāva necīnīties trešajā kvalifikācijā, kas nav sevišķi veselīgi no skatītāju viedokļa. Ja esmu uzvarējis pirmos divus braucienus, tad trešajā varēju atļauties būt otrais un taupīt mašīnu, papildupunktu vienalga esmu vinnējis. Pie šī priekšlikuma realizēšanās man būtu pilnā sparā jābrauc visi braucieni.”

Ir gan arī mīnusi. Pirmkārt, jebkurš šis papildu elements sarežģī sporta veidu, bet sarežģītas lietas atbaida neregulāro interesentu, jo nav uzreiz uzskatāms veids, kā braucēji tiek pie kopvērtējuma punktiem. Starp citu, daudzi „paviršie līdzjutēji” novērsušies no F-1 tieši sporta sarežģīšanas dēļ, jo sadalīta kvalifikācija, KERS, nolaižamie antispārni un to noteikumi atņēmuši vienkāršību.

Otrkārt, papildpunkti sarežģī arī konkrētās sporta veida situācijas skaidrošanu medijiem, jo jāizplūst skaidrojumā, piemēram, kāpēc trešās vietas ieguvējs svētdienas vakarā pārradies mājās ar lielāku punktu skaitu nekā uzvarētājs.

Treškārt, šāda punktu skaitīšana, iespējams, uzlabotu katras sacīkstes cīņu trešajā kvalifikācijā, taču var padarīt garlaicīgāku čempionātu. Ja klasē ir kāds izteikts līderis, tad ar šo papildpunktu krāšanu viņam būtu iespēja atrauties kopvērtējumā vēl pārliecinošāk, krietni ātrāk nodrošinot čempiona titulu. Vai, kaut vai, izbojāt labu čempionāta pēdējo posmu, kad pēc kvalifikācijām A fināla notikumi vairs nav izšķiroši.

Tāpēc šis priekšlikums vēl jāvērtē, kaut kādā ziņā tas noteikti ir interesants, tomēr jāapsver, vai vēlme iegūt intrigu nenovedīs pie neveiksmīgākām matemātiskām niansēm. Priekšlikums šobrīd tiek izskatīts.

Revolūcija ar zināmu loģikas devu

Vēl viena no idejām nāca no rallijkrosa entuziastiem, kas kardināli mainītu Latvijas krosa sporta veidu vēsturi. Tiesa, visai pārliecinoši padome šo ideju noraidīja.

Priekšlikums paredzēja apvienot autokrosa un rallijkrosa cīņas vienā seriālā, ar nosaukumu, piemēram, superkross. Seriāls apvienotu, piemēram, trīs autokrosa un trīs rallijkrosa tipa sacīkstes. Šī priekšlikuma pamatideja – piesaistīt tagadējos autokrosa sportistus rallijkrosam, ar ilgtermiņa mērķi ar laiku likvidēt vieglo automobiļu autokrosu, sekojot pasaules tendencēm, kuras diktē rallijkrosu salonmašīnām, bet autokross kļūtu tikai par bagiju tipa sporta veidu cīņu arēnu.

Kaut kādā mērā ilgtermiņā šis būtu saprotams solis, jo, tik tiešām, Eiropā autokross lielākoties saistās ar bagijiem, bet salonmašīnām populārākās ir rallijkrosa cīņas. Tie paši Eiropas autokrosa un rallijkrosa čempionāti perfekti apstiprina šo teoriju.

Tomēr padomes speciālisti visai pārliecinoši noraidīja šo ideju, par iemesliem minot tehniskās atšķirības, sportiskās un finanšu nianses. Iespējams, jāpiekrīt ar viedoklim, ka sportisti, kuri grib startēt rallijkrosā, savu izvēli jau izdarījuši vai, jebkurā gadījumā, šādas izvēles iespējas tiek dotas līdz ar Latvijas rallijkrosa kausu, Baltijas kausu un NEZ sacensībām.

Paliek gan lielais jautājums – ko Latvija iesāks ar autokrosu un nīkuļojošu rallijkrosu situācijā, kad Igaunijā vieglajām automašīnām ir tikai rallijkross, bet Lietuva ir ļoti tuvu šādai situācijai.

Tas, kas ir pozitīvi – lai kā vērtēti, parādās priekšlikumi Latvijas krosa dzīves izmaiņām ar ilgtermiņa skatījumu.

Jāpiebilst gan, ka ne šie, ne jebkādi citi priekšlikumi netika iesniegti rakstiskā veidā, kas, kā gadiem ilgi ierasts, neliecina par krosa vidē esošās publikas vēlmi strauji attīstīt sporta veidu.

  • Patriots

    Par rakstiskiem priekšlikumiem nav taisnība – es tos iesniedzu tieši tādā formā!

    • Ā, jā, tos izskatīja jau laiciņu atpakaļ, iepriekšējā pasākumā. Bet es par kopējām tendencēm.

  • Kostiks

    Punktu sistēma interesanti! Par RK vai K: man pagaidām tuvāki trubu kamoli, tapēc, par to ko darīt bundžām, lai spriež citi! peace!

  • Uģis

    …Tomēr padomes speciālisti visai pārliecinoši noraidīja šo ideju, par iemesliem minot tehniskās atšķirības, sportiskās un finanšu nianses.

    1. Interesanti , kurš padomes loceklis uzskata sevi par tik lielu specu, apgalvojot ka automašinas tik radikāli atšķiras, nu nav jau šīs autosporta disciplīnas apvienojamas. Lielisks piemārs pretējam ir brāļu Spīķu piedalīšanās abās disciplīnās ar ļoti labiem rezultātiem. Vai viņu auto tiek radikāli pielāgots uz katrām sacensībām , nu nezinu gan, to gan padomes locekļiem sākumā vajadzētu noskaidrot pie sportistiem pirms ko apgalvot.

    2. Sportiskās atšķirības- lauzu galvu , domāju, kas tās varētu būt… ? ( nu nav tak boks pret babmentonu vai otrādi ).bet varbūt tomēr ir …? Noteiku pat vairāk kā līdzīgi abās discilīnās.

    3. Finanšu nianses – tiek uzskatīts, ka rallijkross ir daudzkārt dārgāks par krosu, varbūt šis priekštats radies tieši reipu cenu dēļ? Tad šobrīd ir piejamas labas rallijkrosam domātas slik riepas par ļoti labu cenu un ar kurām pēc Latvijas rallikrosa kausa noteikumiem 2012. gadā būs jābrauc obligāti visām klasēm. Riepas cena 100 -120 Euro/gab. Ņemot vērā , ka tiek piedāvāti tikai tris posmu apvienošana, tad reipu resurs pietiek atliku likām ( no piredzes ).
    Cienījamie krosa braucēji un padomes locekli pērējās izmaksas ir daudz zemākas par krosa izmaksām, proti, amortizātoru remonti, piekares remonti, sasisto virsbūvju remonti utt. nav jāveic pēc katra posma- tas savukārt, ir padara šo disciplīnu finansiāli un sportiski daudz pieejamāku ( atkal no pieredzes ).
    Vairums kaimiņvalsts sportisti brauc pat a rstandarta piekari ,kas daudzkārt samazina auto būves izmaksas.

    Ņemot vērā šos un ne tikai šos argumentus, man šķiet, ka krosa padomei tomēr vajadzētu izvērst lielāku diskusiju par šo tēmu, nevis šo ideju akli nocirst pašā saknē. Strādāt krosa komisā ar ideju – ir labi kā ir un stagnēsim tālāk diez cik tālu netiksim.

    Gribētos lai arī krosa komisajas pārstāvji dod kādas idejas , kur lai jaunie un talantīgie krosa disciplīnas sportisti pēc Latvijas krosa sportiskās virsotnes sasniegšanas dara tālāk- kāds ir nākošais līmenis, KUR pierādīt sevi. Cik es zinu ir tikai viens- Eiropas čempionāts D1, jeb TAXI, kurš maigi sakot sācis nīkuļot. o jā . protams, vara iziet no autokrosa un sākt nodarboties ar ko citu, vai bezgalīgi nodarboties ar sava tiula aizstāvēšanu…

    • lielais

      kur lai brauc jaunie? ir sk Krauķi,sk Aka, tās ir amatieru sacikstes kurās piedalās ar salona masinam,lielāko ties ar bijusajam krosa,treka vai citām mašnām kas ir gājušas profos. gan jau ka var arī folkreisu braukt,bet tur tā tirzniecība kaitina. te tev ir sava mīļā mašina kuru tu vari čubināt un būvēt kad gribi un nevienam nav jāpārdod

  • no malas

    :) pirms pāris dienām Puče ar Valteru apsprieda 2 šorttrekistu (vai kā viņus tur sauc un ar ko nodarbojās) un 3 ātrslidotāju atdalīšanos no slidošanas federācijas un savas apvienības dibināšanu (kopskaitā viņi nesapratās ar 4 daiļslidotājiem) – krosa komisijai ir uz ko tiekties! ;)
    bet , nopietnību ievērojot, par tiekšanos uz augstākām virsotnēm – kross vēl joprojām ir viena no vairākām a/sporta disciplīnām, kuras visas kopumā administrē un (gribētos jau cerēt, ka arī attīsta) LAF – nu tad skaidrs, ka rallijs ir karalis un kross ir pamats, lai kļūtu par čempionu arī rallijā, un būtu feini, ja LAFam (Kkom ir tikai daļa Lno federācijas) būtu kāda kopīga koncepcija autosporta attīstībai tēvzemē un uzvaru spodrināšanai nevis nepārtraukta viena deķīša stūru raustīšana dažādos virzienos, kā rezultātā visi visiem suņi.. („Gribētos lai arī krosa komisijas pārstāvji dod kādas idejas , kur lai jaunie un talantīgie krosa disciplīnas sportisti pēc Latvijas krosa sportiskās virsotnes sasniegšanas dara tālāk” – tik tiešām gribētos zināt, pie kam, lai kā tas varētu nepatikt citām komisijām – nebūtu slikti, ja piemēram jaunie rallija censoņi tā vietā lai brauktu 2 gonkas ROAD klasē vai vispār nekur sevi neparādot mauktu LČ uz kāda 1 LAF čiekura aatbildību, labāk nobrauktu 1 sezonu krosā –katrs dabūtu to , ko gribējis – Kkom dalībniekus, RKom labāk sagatavotus dalībniekus, dalībnieki – lielāku izpratni par a/sportu un tā sakarībam.. protams, nupat safantazējos, te 1 komisijas ietvaros ļaudis vienoties nespēj, jo dažus nepieaicina, citi paši neatnāk utt.
    par ieteikumu apvienot līdzīgās salonauto krosa disciplīnas vienā superkrosā – apsveicu! manuprāt lieliski, bez tam labajam nolūkam pozitīvs piemērs ir ne tikai jau minētais Spīķu, bet arī vēsturē zināmie sportistu ziņā daudzskaitlīgie a/krosa gadi, kad ļaudis pavilkās uz dalību abās disciplīnās un ar labiem sasniegumiem, kā arī bez nopietniem nodarījumiem auto veselībām..
    kā tur bija ātruma ciltij – ar saknēm muzejā un skatu nākotnē? – vot tad arī vajag paskatīties, kas bijis labs agrāk, un ko no tā visa paturēt un pielāgot, lai attīstītos..
    .. nupat apskatījos balsis „par/pret/nepiedalās” par “agri vai vēlu Latvijas salonauto kross pārtaps rallijkrosā” gandrīz ½ respondentiem „svētas ir krosa tradīcijas”.. Apsveicu, dāmas un kungi!
    P.S. par jancīgo 15+2+2+2 punktu sistēmu – tīri matemātiski kāda ir iespējamība, ka mājās no gonkas regulāri aizbrauc nevinnējušais, bet ar lielāku punktu skaitu? Varbūt var eksperimentu uztaisīt kaut kādā kausa seriālā (nu ja būs kausi, protams)?
    Panākumiem bagātu nākamo sezonu!

    • Par 15+2+2+2 matemātiku – jā, pastāv, ja ideja paliek tāda pati, ka žipers, kas guvis trešo vietu (10 punkti) A finālā, bet uzvarējis visās 3 kval, no gonkas aizbrauc mājās ar lielāku punktu skaitu nekā uzvarētājs, teorētiski (10+2+2+2:15). Bet tas tā, matemātiski sīkumi un, tas nav ne labi, ne slikti. Vienkārši tā ir.

  • lebs

    Pilnībā pievienojos Uģim.

  • val4a

    Mēģinājums izdzemdēt rk. ne vienreiz jau aplauzies un šobrīd izskatās pē pussprāguša suņa atdzīvināšanas.Varbūt kāds ar šo piespiedu laulību cer kko vinnēt,bet tas noteikti nebūs organizators kura trasē nav asfalta elementu,kas nozīmē ka piem. Smiltenes autokrosa svētki būtu garām.Tie kam patīk attiecīgais sporta veids,tur jau piedalās.Kas attiecas uz izaugsmi,tad arī eiropas autokrosā ,salonos ir pietiekami ko darīt.No augstāk lasītā varētu izsecināt,ka visi Latvijas autokrosa čempioni,pilnām kabatām naudas varētu mesties uz Poliju visus uzvarēt,ja vien būtu Latvijā ralijkrosam visas priekšrocības.Nav īsti skaidrs, kapēc vajag kko labu sačakarēt un vel klanīties eiropai!!!!!? Labāk izgudrojiet kko jēdzīgu,kā ieinteresēt sponsorus atbalstīt autokrosu,tad ari būs dalībnieki ar visu no tā izrietošo. Lai veicas!

  • Nenostājoties ne vienā, ne otrā pusē, gribētu vērst uzmanību, ka šajā portālā ir iespēja izteikties, balstoties uz reāliem tehniskiem faktiem vai finanšu cipariem, kāpēc autokross un rallijkross nevar būt vienots seriāls. Autocross.lv aptaujā pirmajā lapā principā 74 procenti šobrīd ir pret šādu savienību (šāds procents aptuveni, kas interesanti, sanāk arī LAF KK padomes spriedumā), taču šajos komentāros pagaidām nav faktisku pierādījumu, kāpēc tas nav iespējams. Man kā skatītājam pat doma neliekas peļama, būtu interesanti pavērot, kā mainās spēku samēri klasēs, tik kardināli mainoties sacensību norises vietām un principiem. Tomēr, ja tas viss notiek “čerez ņemogu”, tad, piekrītu, straujus manevrus ar jau tā trauslo autokrosa dalībnieku skaitu arī nevajadzētu veikt.
    Respektīvi, aicinu šeit pierādīt/apgāzt mītu, ka autokross un rallijkross ir divi viens ar otru nesaistāmi sporta veidi. Bet ar faktiem, nevis “man liekas, ka laikam ir tā”. Un bez apgalvojuma, ka tas, kurš paudis savu viedokli iepriekš, ir dumiķis. :giggle: Paldies!

  • juris

    Var piekrist Uģim, ja ir labs auto, tad pamainot riepas un atsperiites arī rallijkrossu var braukt pa priekšu.. un man kā braucējam un skrūvētājam vienā personā rallijkross bija tīkamāks :)

  • Uģis

    Cien. Val4a un līdzīgi domājošie.

    Lūdzu pirms izteikts savus kategoriskos spriedumus izlasīt vēlreiz Viestura rakstu un ja nesaprotat vienreiz lasot , tad darat to atkārtoti.

    1. Ļoti labi saprotu krosa ( trases īpašnieku ) bažas , ka viņu trasēs verētu vairs nenotikt krosa sacenšibas, tad paskaidroju vēlreiz :

    tās trases , kuras pašreiz nav pielāgojamas rallijkrosam- tur arī varētu notikt kross kā līdz šim, arī Smiltenē. Iet runa tikai par tām trasēm, kuras būtu pielāgojamas rallijkrosam t.i. 333 un Mūsa, pagaidām.

    2. Neviens netaisās ko sačakarēt , bet izskustunāt Latvijas iestagnējušo krosa dzīvi. Dēvēt rallijkrosu par pusprāgušu suni diez vai ir korekti, kaut vai tāpēc, ka nemaz krosā tik salda dzīve vis nav. Vienīgā klase kur ir daudz maz sakarīgs kvorums ir 1600 klase, bet 2.0, Open ir ” aiz matiem izvilktas ” ar 6 -8 automašinām īpaši lepoties nebūtu prātīgi.

    3. Val4a citāts : “Labāk izgudrojiet kko jēdzīgu,kā ieinteresēt sponsorus atbalstīt autokrosu,tad ari būs dalībnieki ar visu no tā izrietošo.” – nav komentu, izklausās vairāk kā prasti , tas tik parāda rakstītāja erudīciju un vēlmi PAŠAM piedalīties/nepidalīties ar idejām , darbiem autosporta dzīvē. Nopelt jaunas idejas vai citu darbu lielu izdomu un piepūli neprasa.

    Tad lūdzu, būtu labi, ja būtu kādi pamatoti argumenti, ne tik tirgus veceņu tukša muldēšana.

  • Ģirts

    Laužam šķēpus, kurš te labāks? Manuprāt, autokross un rallijkross nav šausmīgi kardināli atšķirīgi sporta veidi. Problēma vairāk ir Latvijas autosporta trašu specifikā- kas arī vairāk nosaka dažādu konstrukciju spēkratu pielietojamību tajās. Stop&Go princips (salīdzinoši lēni izbraucami līkumi) nereti rada “vilcieniņa” principu, un vienas “špūres” veidošanos līkumos.
    A ko darīt? Investīcijas nepieciešamas, tas tiesa. Ja padarītu lēnbraucamos pagriezienus ātrākus, pamainot trases segumu vai konfigurāciju (protams, pēc iespējām)?
    Cien.krosa braucējiem- vai jums TIEŠĀM patīk dubļu vannas un pamatīgas bedres vienīgajā braucamajā trajektorijā? Varbūt labāk taktiska cīņa nekā nespēja apdzīt, jo tas var būt saistīts ar mašīnas salaušanu? Kontekstā- komunicējot ar NEZ ārzemju viesiem- viņiem patīk “maukt”, bet te pie mums tā īsti nesanāk, to pašu mašīnu un trašu nesaderības dēļ.
    Es neaģitēju par vienu vai otru disciplīnu, man personīgi šī superkrosa disciplīna šķiet saistoša un interesanta. Latvijā arī ir parāk maz braucēju, lai katram pielāgotu savu trasi/ disciplīnu/ ko tik vel ne. No tā neviens neko neiegust- ne skatītaji, ne brauceji. Jāpanak vienam otram pretī to solīti, un tad būs.

  • Vēlos padalīties pieredzē un izteikt savu viedokli uzsāktajā diskusijā. Pieskaršos tikai dažiem jautājumiem, jo visus priekšlikumus un autokrosa attīstības redzējumus šeit atspoguļot nespēšu.
    Par punktu skaitīšanu: AKAs seriālos esam apstājušies pie sekojošas punktu skaitīšanas sistēmas (tā darbojas nevainojami un ir dalībniekus stimulējoša). Katrs sportists par katru kvalifikāciju (braucienu) iegūst noteiktu punktu skaitu, kvalifikācijās iegūtie punkti summējas. Finālbraucienos „C” un „B” punkti netiek piešķirti-sportisti izcīna iespēju startēt „A” finālā. „A” finālā pirmie pieci saņem punktus 5;4;3;2;1 tādējādi stipri neatraujoties no pārējiem dalībniekiem.
    Plusi – 1. Sportists ir ieinteresēts piedalīties visos braucienos.
    2. Neveiksmes gadījumā finālā, viņš nepaliek bez punktiem.
    3.Sportists ir ieinteresēts piedalīties visos sacensību posmos.

  • Par autokrosa attīstību: Man kā skatītājam tiešām paliek neinteresanti vērot LČ, kurā dažās klasēs piedalās uz vienas rokas pirkstiem saskaitāms sportistu daudzums. Par stagnāciju un nevēlēšanos kaut ko mainīt pievienojos Uģa viedoklim. Autokross Latvijā ir attīstīts un attīstās, diemžēl bez LAF klātbūtnes. Reģionos notiek autokrosa sacensības, pēc manām aplēsēm ap 100 sportistiem varētu priecēt skatītājus ar LČ konkurētspējīgām automašīnām un sportistiem (pirmais mēģinājums Bauskā Mūsas trasē šovasar), vēl 100-150 varētu startēt savu klubu ietvaros. Šobrīd ir apvienojušies Kurzemes, Zemgales un Latgales autokrosa sacensību organizatori un autosportisti (tā sauktajā amatieru līmenī), nākošais gads tiks pasludināts par bagiju „reanimācijas”gadu. Pašlaik tiek gatavota priekšlikumu pakete LAF .
    Folkreiss ieņēmis vienu no autokrosa nišām, apsveicami. Savas pozīcijas nostiprinājis „amatieru” kross.
    Esmu pārliecināts, ka mums pašiem jāveido savs Latvijas autokross, rallijkross u.t.t. nevis jāgrābstās pa gaisu. Ir tik daudz darāmā tepat Latvijā, nav jācenšas pārņemt visu, kas notiek ārzemēs, rezultāts ir redzams, bet tas jau ir citas diskusijas temats.
    Manuprāt viens no ralijkrosa aizsākšanās iemesliem Latvijā bija nepietiekamas uzmanības pievēršana autokrosa trašu kvalitātei vairāku gadu garumā. (Brenguļi.)

  • Jānis

    rallijkross-Nu man kā braucējam nekas nebūtu pret!un pat iesākumā būtu interesants sporta veids.papētot noteikumus-vienīgas izmainas auto-ir svars.Pārejais der.
    Vislielākas izmaksas ir riepas 4X80=320(sausam laikam) +320 (slapjam laikam)-tā arī visa dārdzība!(640 ls lai tikai būtu gatavs jebkuram laika apstāklim)+vēl jau pa 1nai vaig rezervē(kā minimums)+160!Tikai +-800ls riepās-un laižam!(nu tā pa lēto!)
    krosā pa 4gadiem esmu nobraucis kādus 250ls riepās…Jo tur jau vaidzīgas Eurocross tikai uz velkošiem riteņiem,aizmugurē-pilnīgi vienalga kādas lieku!
    Piekare-pats personīgi arī šos 4gadus esmu nobraucis ar stanadarta piekari!tā ka braucot ar galvu-arī krosā tā ir ilgspēlējoša!

    • Pilots

      Uzprasi cik LČ dalībnieki riepās iztērē, piemēream super 2000 līderi, vai 1600, takā diezin vai beigās tā summa būs krietni lielāka, jā protams rallycrosam ir AVON riepas cena r17 300 eur par gab., tas jau ir savādāk, bet ir taču maxsport, kuras arī attiecīgi maksā lētāk, lai būtu pieejamas lielākam publikas slānim.! :)

  • Kostiks

    Neatceros, kaa tur bija ar taam dugaam, bet nacionalaa dugu sisteema,ja nemaldos, nedarbojaas rallijkroosaa, tur nederees dugas ar atziimi “kross”,- ko nu? tiem ka nav- tie maina bundzhas?

    • Kostiks

      vo čibriki!!! … nesaprotu ko spiezh nepiekriit, ja tiek uzdots jautaajums? Atbild tachu… meeginsau precizeet savu jautaajumu…. piem., ja manaas dugas ir atziime AK, pec tabulas ieksh shii te linka: http://www.laf.lv/laf/wp-content/uploads/2010/09/LAF-drošības-karkasa-numura-atšifrējums.doc var redzēt, ka RK ir krutakas dugas ka AK, ko daris tada gadijuma ar dugaam, ja apvieno seriālus, turklāt šī te sistēma ir nacionāla līmenī, cik saprotu, ja grib braukt arzemēs tad vajag FIA dugas… ir kaads, kas var normaali pakomentēt :D, vai māk tik` bakstīt tumasā ar mietu no muguras :D Vai augstāk minētā dugu sitēma ir bull s@it, un izdotie papiri dzive ir pie kājas?

      • Pilots

        Nu bet kā, attiecīgi taču jā salaiž abus seriālus kopā un izveidojas ”SUPERKROSS” tad attiecīgi tām AM kam ir AK dugas, lai arī paliek AK dugas, RK dugas būs RK mašinam un viss, tas ka uztaisītu superkrosu, tas nenozīmē, ka tagad ātrumi pieaugs un visi krosisti kas ieliks bortā vai kur citur, tiks saspiesti kā koncervbundža, tapēc ir jāpaliek pie vidēja risinājuma.

        • Kostiks

          piekriitu :) bet, kur tad ir atshkiriiba? kaapeec jabuut dazhadam dugam un dazhadii markeetaam dugaam pirms tam :D, ja var sabeertt taapat viienaa maisaa, -shitais, vienkaarshi, klat pie taa cepiena, ka mashinas atshkiraas. Palielam, taa ir vieniigaa lieta, kas labam kroosa autinam atshkiras, no autina, kas bbrauc pa neparaak labaam(bedrainaam) rallijkrosa traseem :).

          Paldies!

          • Pilots

            Tieši tā.! :)

  • JK

    Labdien !

    Vēlos atbildēt uz Uģa jautājumu – “1. Interesanti , kurš padomes loceklis uzskata sevi par tik lielu specu, apgalvojot ka automašinas tik radikāli atšķiras, nu nav jau šīs autosporta disciplīnas apvienojamas.”

    Es biju viens no tiem tevis tā dēvētajiem “speciem” kurš balsoja pret šo ideju apvienot autokrosu ar rallijkrosu. Un paskaidrošu kāpēc – es krosa padomē tiku ievēlēts ,lai pārstāvētu sportistus. Tāpēc, pirms balsot par kādu padomes sēdē izvirzīto priekšlikumu, es cenšos uzzināt sportistu viedokli. Protams ,ka sportistu ir daudz un viedokļi atšķirās, bet jācienšās ir apkopot viedokļus un izvēlēties vidusceļu.
    Komentāros tiek apgalvots ,ka tas nav tik sarežģīti ar krosa mašīnu braukt raļlijkrosā !
    Bet nav neviena komentāra ,cik daudz ir jāpārbūvē rallijkrosa mašīnai lai piedalītos krosā !!!

    Uģi, vai tu vari atbildēt uz jautājumu – cik rallijkrosa dalībnieku būtu gatavi startēt pavasarī Smiltenē un Brenguļos ???
    Domaju ,ka ļoti maz ,vai neviens !

    Tātad balsojot par apvienošanos Kr ar RK, mēs piespiestu apmēram 30 krosa braucējiem piedalīties rallijkrosā, nopirkt RK riepas ,pārbūvēt uz RK posmiem piekari un bremzes un tādā veidā mēģinātu atdzīvināt Latvijā RK .Nu nevar šajos finansiālos apstākļos uzspiest sportistam vēl papildus izmaksas ! Ja krosists grib braukt RK un var to finansiāli atļauties viņam ir daudz iespēju to darīt ,ko pierādīja jau pieminētie brāļi Spīķi , Nitišs , Ligurs .
    Secinājums ir viens, ka jāļauj sportistam pašam izvēlēties, kurā no disciplīnām viņam piedalīties.

    P.S. Nu esam mēs tie krosisti jocīgi ,patīk mums bedres,dubļi un putekļi !!!
    Un es ar abām rokām un kājām cīnīšos ,lai autokrosa tradīcijas neizzustu !!!

    • Kristaps

      100 % Jāpiekrīt!

    • Kostiks

      piekrītu ! Darvina teorija nosaka , ka izdzīvo stiprākais un kurš māk pielāgoties- RK jāmāk pielāgoties, ja grib braukt vispār! … es tik jūtu līdzi trašu saimniekiem, pēc gonkas TV apskata klausoties “čīkstēšānu” par trases segumu :D

    • Kostiks

      piekrītu ! Darvina teorija nosaka , ka izdzīvo stiprākais un kurš māk pielāgoties- RK jāmāk pielāgoties, ja grib braukt vispār! … es tik jūtu līdzi trašu saimniekiem, pēc gonkas TV apskata klausoties “čīkstēšānu” par trases segumu :D

  • Noro

    Ir salona automašīnas, ir bagiji. Bet kāpēc ir vajadzīgi “bagiji” ar butaforiskām virsbūvēm, kuri startē salonauto klasēs?!

  • val4a

    Runājot par stagnāciju un vel šo,to. Manuprāt, autokrosu varētu kuplināt ar daudziem braucējiem,kas startē alternatīvajos pasākumos.Ar saprātīgiem tehniskiem noteikumiem un arī saprātīgu samaksu.Vai Bauskas experimentā bija redzamas kādas aplamības?! Ja jau tik ļoti raugāmies uz rietumiem,tad par šo jautājumu var neņemt binokli ,bet paskatīties tepat uz Lietuvu,kur šis jautājums ir daudz maz sakārtots un nebūtu “aiz matiem jāpievelk” neviena klase. Gribu pajautāt Uģim ar cik lielu dalībnieku skaitu RK var lepoties? Cik atceros,lielākā daļa rallijkrosistu brauca krosā. Atklājāt,ka jums labāk patīk rk? Tad jautājums vel tāds ,kas jūs tā vilina atpakaļ? Kā Jānis teica,esam tāds bariņš krosistu,kam patīk gan dubļi,gan bedres un visi pārējie krosa elementi. Un kā esmu novērojis,neviens atbraukušais skatītājs,vai līdzjutējs no garlaicības kārtis vai šahu nespēlē.Kas attiecas uz konkrēti manu piedalīšanos krosa dzīvē,tad ,pirmkārt, jau es atbalstu LAF ar to ,ka piedalos sacensībās.Tā,kā es nedzīvoju ne Rīgā,ne Ogrē tad nevaru būt biežs viesis,LAF telpās,bet idejas gan man ir.Domāju ka ,gan braucēju,gan LAF funkcionāru aprindās ir ietekmīgi ļaudis,kam būtu pat pienākums,sakārtot likumus par sponsorēšanu un mecenātismu,lai sponsori būtu kaut nedaudz ieinteresēti atbalstīt autosporta pasākumus.Lūk,kur personīgi es saskatu stagnāciju,nevis negribēšanā,sakrustot sīpolus ar ķiplokiem.Nevienā mirklī neesu noniecinājis kāda darbu,vai uzskatijis kādu par dumiķi.Tikai nevajag to darbu mēģināt izdarīt uz cita kupri. P.S. arī es līdz pēdējam par krosu,jo tas lokās ,bet nelūzt!

  • Andrejs

    Noteikti nevajag apvienot Akrosu ar Rkrosu! Skaidrs,ka Rallijkrosisti to vēlas,jo viņu dalībnieku skaits ir vairāk kā nožēlojams(atskaitot 2000 Super)! Un priekškam krosistiem jauzliek tagad ir liekas izmaksas? Tapēc,ka rallijkrosisti atsevišķi nevar uztaisīt kaut cik labu sacīksti ar vismaz 5 dalībniekiem katrā klasē? Vajag braukt kā ir un viss,tie ,kas vēlas braukt Rkrosā,lai brauc uz Igaunijas,NEZ vai arī eiropas čempionātu un viss,nejauciet te iekšā VISUS autokrosistus,tie,kam būs velme tie arī brauks Rkrosā,nevajag to piespiest visiem.

    • Pilots

      Kāds tev te kautko uzspiež, te notiek diskusija, cilvēki pauž viedokli.! :D

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Folkreisa Vasaras kausa 1. posms, Krosa komisijas kausa 4. posms

Smiltene, Tepera trase, 28.04.2019.

Dalībnieki FR (35)

Dalībnieki KKK (16+2)

Reģistrācija parkā

***

Pasaules rallijkrosa čempionāta 2. posms

Spānija, Barselona, 27.04.2019.

Latvijas sportisti:

-Jānis Baumanis

-

***

Latvijas rallijkrosa čempionāta 1. posms, NEZ Kroskartu čempionāta 1. posms

Rīga, BKSB, 04.-05.05.2019.

Dalībnieki

***

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2019.

Dalībnieki

***

Pasaules rallijkrosa čempionāta 3. posms

Beļģija, Spā trase, 11.05.2019.

Latvijas sportisti:

-Jānis Baumanis

-

***

AUTOCROSS.LV ATBALSTA