Ceturtdien LAF Krosa komisijas padomes pārstāvji tikās ar potenciālajiem 2012. gada sacensību rīkotājiem, šīs tikšanās rezultātā izveidojot Latvijas čempionāta 2012. gada sacensību pamata kalendāru. Lai arī atlicis darbs pie pārējo seriālu un klašu kalendāriem, zināms, kur un kad cīnīsies 1600, 2000 Super, Open un lielākajā daļā gadījumu B600 klase. Aizvadīta arī diskusija par čempionāta formāta maiņām.
2012. gadā Latvijas vieglo automašīnu un B600 bagiju čempionātā paredzēti seši posmi. Galvenais jaunums – čempionātā debitēs jauna trase Vecpilī, kura līdz šim veiksmīgi darbojusies, sagatavojot trīs folkreisa sacensības. Vecpils aizstās vienu no Priekules posmiem, Pilskalnu trasei atstājot vienu posmu.
Čempionāts sāksies 29. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē. Otrais posms paredzēts 3. jūnijā Brenguļos, bet Vecpils autotrases debija gaidāma 30. jūnijā. Sezonas turpinājums 28. jūlijā Priekulē, 26. augustā Smiltenē un 8.-9. septembrī Mūsā, kur notiks arī Baltijas kausa izcīņa. Iespējams, nedaudz citādāks kalendārs būs B600 klasei, kura pēdējos gados izvairās no starta Brenguļos.
Šobrīd, kad izveidots kalendāra pamats, LAF Krosa komisijai jāturpina izsēt pārējās automašīnu klases gan pa minētajiem posmiem, gan veidojot jaunus sacensību norises datumus. Pašlaik kalendārs jāizveido D12, CK125, Beta bagijiem, D7 un Buggy1600 Baltijas kausam, folkreisam un rallijkrosa Latvijas kausam.
Iespējamas izmaiņas
Iepriekš publiskotās idejas gan par čempionāta izveidi kā apvienotu autokrosa un rallijkrosa seriālu nešķita realizējamas arī rīkotājiem, tāpēc šis plāns vismaz uz laiku atlikts. Tomēr Krosa komisijas uzdevums paliek rallijkrosa attīstīšanas risinājumu meklēšana turpmākajiem gadiem.
Toties parādījusies jauna ideja, kā padarīt autokrosa čempionāta posmus aizraujošākus skatītājiem. Nevienā klasē nav nopietnam sportam atzīstams dalībnieku skaits (arī sevis mānīšana par 1600 klases daudzskaitlību, patiesībā, nav veselīga – 12 dalībnieki ir labs, taču ne apmierinošs skaits no sporta filozofijas viedokļa). Līdz ar to ir versija, kā ļaut skatītājiem baudīt autokrosu ar daudz spilgtākām emocijām. No atsevišķu sportistu puses, pēc līdzjutēju aptaujas, ir priekšlikums kvalifikācijas braucienos apvienot visas salonautomašīnu klases, tās izdalīt tikai uz fināliem. Šeit jāpiezīmē, ka šī nebūtu atgriešanās pie savulaik čempionātā un šobrīd NEZ rallijkrosā izmantotās piecu mašīnu formulas.
Iespējamā sistēma: klases veic laika kontroles braucienos, pēc kuriem visus salonauto sportistus sadala pa kvalifikācijas grupām līdz desmit, vai pat 12 sportistiem. Vai tās ir divas, trīs, vai četras grupas, atkarīgs no dalībnieku skaita. Sacensību formula kvalifikācijās tāda, it kā visas mašīnas būtu vienā klasē. Pēc šīs kvalifikācijas notiek A fināli (varbūt var cerēt uz kādu B finālu) katrai klasei atsevišķi.
Skaidrs, ka šī sistēma atkal provocēs runas par grūtībām cīnīties ar startā ātrajām aizmugures piedziņas mašīnām, savukārt 1600 klases līderi, teorētiski, dienas laikā nevarēs gozēties līderpozīcijās. Tomēr šoreiz ideja izskanējusi krosa popularizēšanas nolūkos, cenšoties izvairīties no vienmuļiem, piemēram, trīs mašīnu braucieniem visas dienas garumā. Iespējams, šis ir brīdis, kad objektīvi nelielai saujai dalībnieku (aptuveni 30 salonmašīnu braucēji) jāpiekāpjas tomēr joprojām daudzo skatītāju šova interešu priekšā. Ņemot vērā, cik ļoti līdzīgi ir klašu rezultāti laika kontrolēs, pie noteiktām trasēm iespējami ļoti interesanti rezultāti.
Šis priekšlikums šobrīd ir apspriešanā, tāpēc jau atkal visi aicināti izteikt konstruktīvu viedokli, kāpēc šāda sistēma būtu vai nebūtu laba.
Bet 2005. gadā otrā puse sezonas tika aizvadīta ar 8 mašīnām kvalifikācijās – man tomēr likās ļoti interesanti un skatāmi, šis skaits varētu būt optimāls, manā skatījumā.
Nu jā, pa lielam jau matemātikas jautājums, dalībnieku skaits var būt arī tāds, ka grupās ir 8-7 dalībnieki.
Vecpilij urrrāāāāāāāāāā! Svineeshu vaardeni! :)
Apsveicams komisijas lēmums ,attiecībā uz Vecpili. Jo visi pasākumi tur bijuši augstā līmenī.
Lai arī palieku pilnā pārliecībā, ka vairākas līdzīgas klases vajag apvienot vispār un, ka tas ir nenovēršami, tomēr, arī šāds priekšlikums par klašu apvienošanu priekšbraucienos ir ļoti apsveicams. Ceru, ka konservatīvie spēki to nenoraks. U atgādinājums rallijkrosa nīdējiem – šāda formula tika izdomāta NEZ-ā, tātad, kaut kas labs tur, tomēr, arī ir bijis.
Būtu ļoti žēl, ka neinteresantākie dienas braucieni būtu atsevišķo klašu fināli ar dažiem braucējiem.
Un vēl. Atgādinājums Krosa padomei, ka pēc jaunajiem FIA noteikumiem citas valsts braucēji Latvijas čempionātā drīkst startēt tikai ar Latvijas licenci, tā kā sacerēties uz papildinājumu no kaimiņiem nevajadzētu. Tādi atklātie čempionāti, kā, piemēram, Baltijas, gluži legāli vairs nebūs. Un atbildība par juridiskiem pārkāpumiem jānes gan federācijai, gan organizatoriem.
Vot kā šīto(pēdēā komenta daļa) saprast? Un liekas, ka nu jau paaris gadus ir ta, ka minēji, takš -to var nebiedēt visi zin gan sekas gan izprot procedūru… :( …nepatiik, ka arī te kādam ir tā: ka tik kautko “pazudinat” un kaadu “apēst”, sanak tāds kā deserts latviešu gaumē!(?) kur tad, lai bagisti brauc? Turklāt, jo kausam vai čempionātam skaļāks nosaukums, tas labak sportistiem sponsoru pioesasitīšanas… nevis tagad kāds grib FIA džekiem dunci mugura iedurt.. kaut gan, princips- kādam kautko “nogriezt” vai izraut nu jau LV ir modē… jūtu ka Patriots arī ir no “miesniekiem” :( BēDīGI, jo biju par šo cilvēku labākās domās!
Nav tā, ka Patriots kaut ko grib nogriezt, tik tiešām, līdzīgas lietas FIĀ ir pieņemtas, turklāt ne tikai šogad, bet jau iepriekšējos pāris gadus. Šeit ir divas stratēģijas, kas ir manītas tajās pašās NEZ valstīs. Piemēram, Zviedrija, Norvēģija un Somija, kurām ir ko zaudēt (Eiropas rallijkross, WRC, top-piloti) šausmīgi no šitā baidās un dara visu, lai nenokaitinātu FIA. Savukārt, piemēram, igauņi ir pateikuši — mums po, mums neko nevar padarīt, kā gribam tā atpūšamies un, kam mēs vispār tur acīs krītam, neviens nepamanīs. Nu un tad mums ir iespēja izvēlēties no šiem variantiem! :) Tas, ka FIA šķiet drusku savtīga šādus nosacījumus ieviešot, turklāt, šķiet, pat sportu neveicinoša (nedrīkst braukt ar kaimiņu pamērīties – reāla sporta attīstības bremzēšana, būtībā), gan ir fakts.
Nu par to meeriishanos ar aarzemniekiem un to FIA tupo sisteem, tieshaam zinaaju jau ieprieksh, kapeec tieshi tagad, tas tiek badiits aciis, nesaprotu…, bet izklausaas ka kaadam ir nodariits paari un iet valaa psihoshana… nu ir ar to NEZ RK nelaagi, arii man zheel ta seriaala…, bet ja grib savas ambiicijas pieraadit kaadam, tad luudz- turpinat diskuteet ar tiem “briesmoniem” – skandinaaviem pa teemu, nevis nepateemu shite!
Kalendārs skaidrs, ir labi :)
Jautājums par B600: kādēļ par B600 LČ posmu nevar uzskatīt EČ Mūsas posma ietvaros maijā notiekošo B600 “support race”? Tā tas bija 2010. gadā, bet nebija 2011. gadā?
Par B600, cik es zinu, teorētiski jau var arī Mūsā būt LČ posms, bet tas, kāpēc tā nebija šogad, ir tāpēc, lai ir vieglāk piesaistīt ne-LČ braucējus. Tobiš, lai Caunes, ārzemnieki, utt varētu pilnvērtīgi startēt, nečakarējoties ar čempionāta licenču pirkšanu, utt. Varētu jau teikt – nu tak palaidiet tos Caunes un ārzemniekus tāpatās… Bet pieredze rāda, ka, kad šāds bez ieskaites dalībnieks kādā brīdī saposta rezultātu kādam LČ līderim, sākas nevajadzīga klaigāšana. Līdz ar to labāk, ja visi trasē esošie ir vienādā statusā – vai nu visi LČ, vai nu neviens LČ.
Paldies, Viestur! Skaidrojums loģisks un saprotams – piekrītu.
Senos laikos ziņnesis par sliktām ziņām nošāva. Bet viņš bija tikai ziņnesis… Man vēl vairāk, nekā daudziem no jums, nepatīk FIA stulbums un neloģika attiecībā par dažādu valstu sportistu (ne)iespējām sacensties savā starpā. Protams, iespēja, ka FIA spiegos, kurš ar ko sacenšas Baltijā, ir visai maza. Es tikai brīdinu par teorētisku iespēju un sankcijām. Ja LAF un organziatori būs drosmīgi un, kā Viesturs saka, viņiem būs po…, uz priekšu! Bet, ja simboliski par to dunci mugurā, tad vainīgā meklēšana vairāk attiecināma uz vienu leiti.
vaz klase galīgi apmirusi :/
Vaz klase nemirst,… viņa nogāja pagrīdē,nogaida.
Es domaju ka ar vaz klasi viss bus kartiba,nezinu kapec vaz klasi pat nepiemin
Tik traki nav, šad tad jau piemin, vienkārši šogad VAZ tik plūstoši pievienojās Open, ka brīžiem jau piemirstas, ka sākumā bija domāts savādāk! :) Ja nopietni, tad grūti gan rēķināties un pieminēt klasi ar 1,5 dalībniekiem sacensībās – ja ir informācija, ka šī lieta var mainīties uz nākamo gadu, tad noteikti daudzi būs ieinteresēti to uzzināt. Man šādas informācijas īsti šobrīd nav.
Hei? ? :-) Kas notiek?- klusums, kas šeit valda pēdējā laikā, vairs nav izturams. :-D Viestur, rīkojies un atdzīvini šo vietu! :-D
Es nenormāli atvainojos! Būs, būs! Man jau šis tas iekrājies, šaus ārā tuvākajās dienās. Radošais atvaļinājums nedaudz! Paldies, šitādas lietas uzmundrina!
Tiešām par klusu, vajag kādu jaunu rakstu.! :)
Es par to pashu :)
Par šo pašu varēja vairāk sportisti izteikties ! Šeit no visas lielās saimes jau tikai daži pauda savu viedokli ! Man kā Jauniņajam ( es ceru ) interesanti kā būs , jo varbūt domu – pievienoties , varu jau laikus atmest !
Kāds raksts tiešām nenāktu par ļaunu ;)