Autokross: Izveidots Latvijas čempionāta kalendārs, apvienošanās ar rallijkrosu atcelta

Viesturs Saukāns Galvenais redaktors
04.11.2011
10:02

Ceturtdien LAF Krosa komisijas padomes pārstāvji tikās ar potenciālajiem 2012. gada sacensību rīkotājiem, šīs tikšanās rezultātā izveidojot Latvijas čempionāta 2012. gada sacensību pamata kalendāru. Lai arī atlicis darbs pie pārējo seriālu un klašu kalendāriem, zināms, kur un kad cīnīsies 1600, 2000 Super, Open un lielākajā daļā gadījumu B600 klase. Aizvadīta arī diskusija par čempionāta formāta maiņām.

2012. gadā Latvijas vieglo automašīnu un B600 bagiju čempionātā paredzēti seši posmi. Galvenais jaunums – čempionātā debitēs jauna trase Vecpilī, kura līdz šim veiksmīgi darbojusies, sagatavojot trīs folkreisa sacensības. Vecpils aizstās vienu no Priekules posmiem, Pilskalnu trasei atstājot vienu posmu.

Čempionāts sāksies 29. aprīlī Smiltenē, Tepera trasē. Otrais posms paredzēts 3. jūnijā Brenguļos, bet Vecpils autotrases debija gaidāma 30. jūnijā. Sezonas turpinājums 28. jūlijā Priekulē, 26. augustā Smiltenē un 8.-9. septembrī Mūsā, kur notiks arī Baltijas kausa izcīņa. Iespējams, nedaudz citādāks kalendārs būs B600 klasei, kura pēdējos gados izvairās no starta Brenguļos.

Šobrīd, kad izveidots kalendāra pamats, LAF Krosa komisijai jāturpina izsēt pārējās automašīnu klases gan pa minētajiem posmiem, gan veidojot jaunus sacensību norises datumus. Pašlaik kalendārs jāizveido D12, CK125, Beta bagijiem, D7 un Buggy1600 Baltijas kausam, folkreisam un rallijkrosa Latvijas kausam.

Iespējamas izmaiņas

Iepriekš publiskotās idejas gan par čempionāta izveidi kā apvienotu autokrosa un rallijkrosa seriālu nešķita realizējamas arī rīkotājiem, tāpēc šis plāns vismaz uz laiku atlikts. Tomēr Krosa komisijas uzdevums paliek rallijkrosa attīstīšanas risinājumu meklēšana turpmākajiem gadiem.

Toties parādījusies jauna ideja, kā padarīt autokrosa čempionāta posmus aizraujošākus skatītājiem. Nevienā klasē nav nopietnam sportam atzīstams dalībnieku skaits (arī sevis mānīšana par 1600 klases daudzskaitlību, patiesībā, nav veselīga – 12 dalībnieki ir labs, taču ne apmierinošs skaits no sporta filozofijas viedokļa). Līdz ar to ir versija, kā ļaut skatītājiem baudīt autokrosu ar daudz spilgtākām emocijām. No atsevišķu sportistu puses, pēc līdzjutēju aptaujas, ir priekšlikums kvalifikācijas braucienos apvienot visas salonautomašīnu klases, tās izdalīt tikai uz fināliem. Šeit jāpiezīmē, ka šī nebūtu atgriešanās pie savulaik čempionātā un šobrīd NEZ rallijkrosā izmantotās piecu mašīnu formulas.

Iespējamā sistēma: klases veic laika kontroles braucienos, pēc kuriem visus salonauto sportistus sadala pa kvalifikācijas grupām līdz desmit, vai pat 12 sportistiem. Vai tās ir divas, trīs, vai četras grupas, atkarīgs no dalībnieku skaita. Sacensību formula kvalifikācijās tāda, it kā visas mašīnas būtu vienā klasē. Pēc šīs kvalifikācijas notiek A fināli (varbūt var cerēt uz kādu B finālu) katrai klasei atsevišķi.

Skaidrs, ka šī sistēma atkal provocēs runas par grūtībām cīnīties ar startā ātrajām aizmugures piedziņas mašīnām, savukārt 1600 klases līderi, teorētiski, dienas laikā nevarēs gozēties līderpozīcijās. Tomēr šoreiz ideja izskanējusi krosa popularizēšanas nolūkos, cenšoties izvairīties no vienmuļiem, piemēram, trīs mašīnu braucieniem visas dienas garumā. Iespējams, šis ir brīdis, kad objektīvi nelielai saujai dalībnieku (aptuveni 30 salonmašīnu braucēji) jāpiekāpjas tomēr joprojām daudzo skatītāju šova interešu priekšā. Ņemot vērā, cik ļoti līdzīgi ir klašu rezultāti laika kontrolēs, pie noteiktām trasēm iespējami ļoti interesanti rezultāti.

Šis priekšlikums šobrīd ir apspriešanā, tāpēc jau atkal visi aicināti izteikt konstruktīvu viedokli, kāpēc šāda sistēma būtu vai nebūtu laba.

Dalies ar šo ziņu
Seko Autocross.lv sociālajos tīklos
Facebook

Autocross.lv

Instagram

Autocross.lv

Twitter

@autocrosslv

Draugiem

AutocrossLv

WhatsApp

+37126579000

Telegram

t.me/autocrosslv