Autokross: Kļūst zināmas pirmās automašīnu migrācijas

Viesturs Saukāns  17.03.2014 15:59 19

  Autokross, Ziņas

Tuvojoties Latvijas autokrosa vasaras sezonai arvien vairāk parādās informācija, kurš ar ko brauks, kurā klasē un, ar kādiem mērķiem. Sportisti pērk un pārdod automašīnas, gatavojas sezonai.

Starp ziņām, ka, piemēram, pie slavena igauņu speciālista veidojas latviešu krosa mašīnu rinda, pagājusī nedēļa sarūpēja jaunumus arī valsts teritorijas ietvaros. Toms Ziedāns un viņa komanda iztirgojusi savu spēcīgo autoparku – lieliski VW Golf II un III nu nonākuši brāļu Daiņu rīcībā. Šis pirkums nozīmē, ka pilnvērtīgu debiju autokrosā plāno piedzīvot folkreisa braucējs un šīs ziemas LAF Folkreisa Ziemas kausa ieguvējs Rihards Dainis. Viņa plānos šogad startēt Latvijas autokrosa čempionātā, kā arī izmēģināt spēkus rallijkrosā. Pašlaik nav precizēts mašīnu izmantošanas plāns, taču pamatā skaidrs, ka ar golfiem startēs Rihards (2000 Super klasē), bet vecākais brālis Mareks Dainis turpinās izmantot līdzšinējo Honda automašīnu. Brāļi neaizmirsīšot arī folkreisu – pēc ziemas pēdējā posma Mūsā viņu rīcībā paliek VW Golf II un Honda Civic, kas, visticamāk, tiks izmantoti nākamajā ziemā.

Šogad plānojas nopietns folkreisa dalībnieku uzlidojums – darbiem galu redz jau pērn krosā gaidītais Rūdolfs Bogens, tehniku gatavo Mārtiņš Starks, tehniski ņiprāka paliek arī Sanda Džeriņa Škoda Felicia. Iespējami arī citi lēcieni no folkreisa uz autokrosu.

Arī VAZ klasē gaidāmi jaunumi – Arnis Odiņš jau iemēģinājis no Ungārijas atvestu auto, bet klasē jaunumu varētu būt negaidīti daudz.

Open klasē bruņojas pilnpiedziņu braucēji, kuri spītīgi meklē risinājumus, lai būtu priekšā aizmugures piedziņas prototipiem. Ints Jeršovs un Lauris Unāms soļo atmosfērisko motoru virzienā, kaujai gatavojas arī Jānis Augulis un citi. Šis gads klasei būs svarīgs un izšķirošs – centieni ar pilnpiedziņas auto palīdzību glābt aizmugures piedziņas Open tiek uztverti ar sakostiem zobiem no 4WD braucēju puses – jāuzmanās, lai vienus glābjot neaiziet postā citi, kuru pastāvēšana būtu reālāka.

Tas, ka 4WD aktivitātes Lietuvā virza šī tipa mašīnu atdzimšanu to pilnajā jaudā (nevis slāpētā versijā ar 32 mm restriktoriem, kā mūsu Open), var pavērt pilnpiedziņas mašīnu pastāvēšanu citā virzienā. Lietuvas puse jau šogad vēlas atjaunot Baltijas čempionātā 4WD klasi, kurā par pamatu ņemti FIA TouringAutocross klases noteikumi, protams, pielāgoti nacionālajām īpatnībām un homologācijām. Varbūt risinājums, vienīgi tādā gadījumā Open RWD dienas (sezonas) var izrādīties skaitītas.

Gatavojas arī Open klases aizmugures piedziņas bataljons. Arī vadošie auto – Jānis Kozlovskis un Jānis Dreimanis gatavojas cīņai par čempionāta medaļām un Open 2500 kausa izcīņai. Savukārt, kā noprotams, Raimonds Jerāns varētu atgriezties cīņās LAF Krosa komisijas kausa ietvaros.

Iespējams, Open klasē jau ar čempionāta sākumu izdosies startēt Kristapam Ašmanim – jau ar jauno, klasisko Ford Focus.

Pārslēdzoties uz Baltijas čempionāta cīņām jāmin, ka Lietuvā un Igaunijā atkal varētu būt Buggy 1600 klases pieplūdums. Viens no pērnā gada spēcīgākajiem Baltijas bagiju braucējiem Tautvids Urba sēdīsies Itālijā iegādātā bagijā, kurā tiks iemontēti divi motori. Savukārt viņa spēcīgais līdzšinējais bagijs tiks nodots citam kaimiņu sportistam un, visticamāk, būs redzams Baltijas cīņās.

Sportistiem jāņem vērā, ka Latvijas čempionāta nolikums paredz – licence jāsakārto LAF Krosa komisijā mēnesi pirms posma, kurā paredzēts startēt. Tātad tiem, kuri gatavojas Smiltenei, licencēm teorētiski jābūt gatavām pēc 10 dienām.

Savukārt Autocross.lv ļoti labprāt uzklausa un iepazīstina savus lasītājus ar pirmssezonas sportistu jaunumiem, droši informējiet jebkurā veidā.