Autokross: Krosa komisijas aptauja: Smiltenē 60-70 sportistu

Viesturs Saukāns  21.03.2012 16:23 2

  Autokross, Ziņas

LAF Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme veikusi „padziļinātu pētījumu” par iespējamo dalībnieku skaitu Latvijas čempionāta un Baltijas kausa pirmajā posmā Smiltenē aprīļa beigās. Provizoriski nojaušams, ka uz starta klasēs stāsies 60 līdz 70 dalībnieku.

Vadītāja atzīmē, ka sarunu gaitā noskaidrots puslīdz drošais dalībnieku skaits, tomēr vairāki sportisti nav varējuši precīzi komentēt pirmā posma plānus, līdz ar to sportistu skaits var arī palielināties. Tiem, kas šajos plānos cerēja ieraudzīt klašu dalībnieku skaita, piemēram, dubultošanos, būs gan jāapzinās, ka brīnumi nenotiek, vismaz ne tik strauji.

Joprojām daudzsološākā šķiet 1600 klase, kurā uz starta vajazētu būt vismaz astoņiem sportistiem, tomēr notiek gatavošanās un dalībnieku skaits var sasniegt 12. Astoņi sportisti visai droši gaidāmi arī Open klasē, bet „rezervistos” vēl vismaz divi dalībnieki. Lielāko intrigu šobrīd sarūpē 2000 Super klase, jo kuluāros par šo kategoriju runā visvairāk. Runu tēmas ir divas – pirmkārt, klase pērn gandrīz aizgāja bojā, otrkārt, ziemā dzirdēts vairāku sportistu plāns darboties tieši šīs klases ietvaros. Oficiālā versija – Smiltenē uz starta vajadzētu būt vismaz sešiem, līdz pat desmit dalībniekiem.

Interesanti, ka  uzplaukumam, šķiet, gatavojas pērn sagurusī  VAZ Klasika kausa izcīņa – komisijas prognozes saistās ar sešiem, varbūt pat astoņiem sportistiem. Visai klasiski dalībnieku skaiti paredzēti Beta bagiju, CK 125 un B600 klasēs – attiecīgi, septiņi sportisti Beta un B600, pieci vai seši kroskartu klasē. Smiltenē stabils dalībnieku skaits gaidāms arī smago automašīnu D12 vērtējumā – astoņi.

Intriģējoši būs vērot arī notikumus abās Baltijas kausa klasēs. Buggy1600 (bijusī D-3A) startam gatavojas četri vai pieci Latvijas sportisti, četri Igaunijas braucēji un viens vai divi lietuvieši, tātad kopā ap desmit sportistiem. Arī D-7 klasē līdzīgs sastāvs, varbūt nedaudz mazāks – trīs vai četri Latvijas braucēji, tikpat igauņi un varbūt viens Lietuvas braucējs.

Skaidrs, ka šo skaitļu nepiepildišanās būs skeptiķu un kritizētāju iemesls sūroties, ka prognozes nesakrīt ar realitāti. Tomēr Inta Ulme atzīmē, ka šīs pat mazāk ir prognozes, vairāk fakti, bet, lai tos apstiprinātu, sportistiem laicīgi jāveic pieteikšanās gaidāmajai sacīkstei. Laicīgi pieteikumi arī būtu atbilde uz līdzjutēju galveno jautājumu, lasot šos skaitļus – kuri sportisti slēpjas aiz minētajiem cipariem? Tāpēc, aicinājums, rūpēties par autokrosa popularitāti un pirmssezonas gaidām savlaicīgi, sūtot pieteikumus (starp citu, sportistiem tiek dota iespēja sūtīt pieteikumus, neaizpildot šobrīd daudziem nezināmo licences numuru).

„Šie ir dalībnieku skaiti klasēs, kurus esmu ieguvusi, veicot sportistu aptauju. Es pati tiem ticu un domāju, ka Smiltenē varētu redzēt šādu dalībnieku sastāvu,” saka Inta. „Tāpēc aicinu šīs prognozes un visu mūsu plānus apstiprināt ar laicīgiem pieteikumiem, lai ir skaidrība, kas mūs sagaida. Jaunajiem sportistiem aicinājums nelik mieru drošības karkasu sertificētājiem – atstāšana uz pēdējo nedēļu šo procesu var padarīt sarežģītāku un pat dārgāku.”

Noteikti jāsumina sporta klubs Salaca, kura pārstāvji šogad pirmie atsūtījuši pirmās sacīkstes pieteikumus. Čempionu cienīga uzstāšanās no 1600 uzvarētāja Reiņa Lilienšteina un Open čempiona Raimonda Jerāna puses, kā arī pieteicies pērnā gada pēdējā posma uzvarētājs 2000 Super klasē Toms Ziedāns.

Dalies ar šo ziņu