Autokross: Latvijas čempionāta startā jauni uzvarētāji

Viesturs Saukāns  29.04.2013 14:17 20

(LAF ziņojums medijiem) Latvijas autokrosa čempionāta pirmajā posmā Smiltenē, Tepera trasē uzvaras guva Andis Vanters (1600 klase), Jānis Miščenko (2000 Super), Agris Brediks (Open), Jānis Baumanis (B600) un lietuvietis Daiņus Pilipavičs (VAZ Klasika). Vanteram, Bredikam un Pilipavičam šīs ir pirmās uzvaras Latvijas čempionātā.

1600 klasē finālbrauciena laikā vadībā pabija trīs sportisti. No starta līderpozīciju uzņēmās Jānis Nikels, kurš pārsteidzoši bija uzvarējis kvalifikācijas kopsummā. Tomēr drīz Jāni apdzina pērnais vicečempions Andis Kļava, ilgstoši saglabājot pirmo vietu. Taču arī šis līderis netika pie uzvaras, jo lielisku braucienu veica Vanters, pēc neveiksmīgas kvalifikācijas veicot apbrīnojamu finālbraucienu. Jāpiebilst, ka Vanters trešo kvalifikācijas braucienu noslēdza ar mašīnas riteņiem gaisā, un bija iespēja, ka Andis nemaz netiek uz fināla startu.

Sacīkstē uz pjedestāla kāpa uzreiz trīs Andi, jo pēc Nikela ātruma zuduma tehnikas defektu dēļ trešajā vietā nonāca Andis Skolmeistars.

2000 Super klasē dienas gaitā dominēja pagājušā gada vicečempions Juris Spīķis. Taču fināla pirmajā aplī viņa auto piedzīvoja ritošās daļas defektu un favorīts palika trases malā. Pretējs sniegums bija pērnā gada čempionam – neveiksmīga kvalifikācija pārvērtās par lielisku finālu un čempiontitula aizstāvēšana sākta ar uzvaru. Otro vietu guva Eliss Dukaļskis, taču, tā kā viņš brauciena laikā bija veicis apdzīšanu dzelteno karogu zonā, pozīcija tika zaudēta. Uz pjedestāla kāpa Ritvars Zobens un Ainārs Kenigsbergs.

Open klasē lielais nezināmais bija Agra Bredika starts ar jaudīgo Mitsubishi Lancer Evo8 – vai ar jaudu pietiks, lai debijas sacīkstē gūtu panākumus? Agris pierādīja, ka laba tehnika un lieliska braukšana nes rezultātu – finālā viņam nebija pretestības. Uz brīdi līderpozīciju apdraudēja Jānis Kozlovskis, taču viņš nespēja turēt līdera tempu. Pakaļdzīšanos pēc neveiksmīga starta veica Ints Jeršovs, pēdējos apļos apdzenot Kozlovski cīņā par otro vietu. Tomēr šķiet, ka Brediks šobrīd kļuvis par klases galveno favorītu.

B600 klasē dienas gaitā dominēja iepriekšējo divu gadu čempions Jānis Baumanis. Viņš uzvarēja visus kvalifikācijas braucienus un finālu. Finālā no starta otrais aizbrauca Valters Zīverts, taču viņu apdzina Kaspars Bumbiers un noturēja pozīciju līdz galam. Līdz ar to pirmajā trijniekā pērnie medaļnieki kopvērtējuma vietu secībā: Baumanis – Bumbiers – Zīverts.

VAZ Klasika klasē, kura aizvadīja pirmo sacīksti Latvijas čempionāta statusā, sportisti cīnījās ar tehnikas problēmām. Lai arī daudzi tika līdz finālam, favorīti izšķirošo braucienu veica salauztām ātrumkārbām, aizkautiem motoriem un citām likstām. Šādā izdzīvošanas cīņā labākais izrādījās lietuvietis Daiņus Pilipavičs, aiz sevis atstājot Latvijas VAZ līderi Imantu Kolomenski (praktiski visa sacīkste ar otro pārnesumu), kā arī pērno Latvijas kausa vicelīderi Ediju Zimzu (arī ātrumkārbas problēmas).

Cīņas notika arī citos vērtējumos. NEZ kausā B6000 klasē uzvara igaunim Martam Heningam, bet Buggy 1600 klasē smagā cīņā ar lietuviešiem uzvaru sasniedza Māris Līcis. Baltijas D12 kausā uzvara Raivim Lokmanim, bet Igaunijas D13 sacīkstē labākais bija Tomass Repps. Latvijas bērnu Beta bagiju čempionātā debijas sacīkstē pirmā vieta Ričardam Špakam – iepriekšējo divu gadu Latvijas bērnu čempiona Daniela jaunākajam brālim.

Nākamais lielais notikums Latvijas krosa dzīvē būs Eiropas autokrosa čempionāta pirmais posms, kas norisināsies maija beigās Bauskā, Mūsas trasē.

  • Kostiks

    Bik` nesapratu vienu lietu- ar to mašīnu maiņu, cik zinu tad, posmā var piedalīties ar vienu mašīnu, starp posmiem, gan var mainīt, kāpēc tiesneši ignorē nolikumu?
    -> II. 4. PUNKTS

    tad jau baigi labi sanāk, atbrauks kāds tatārs, un katram braucienam būs sagatavota sava mašīna… :D īsti godīgi neizklausās

    …vēlētos dzirdēt arī atbildi no oficiālajām personām, kas mācēs argumentēt tiesnešu rīcību šajā situācijā…

    • Kristaps VAZ #8

      Par ko tieši ir runa?

    • Pirmkārt, lēmums tika atsaukts. Otrkārt, nebija tā, ka kāds būtu atbraucis viens ar divām vai 15 mašīnām – bija divi braucēji, kuri samainījās ar auto, nevis kāds salauza vienu un ņēma nākamo, jo ir bagāts čalis un var to atļauties.
      Skaidrs, ka pēc būtības šāda situācija ir bišķi slima un ne pārāk raksturīga vispārējiem autosporta principiem. Taču, ja sportisti uzdod šādu jautājumu komisāram, tā pa zolīdo, bez šmaukšanās, tad komisāram ir jādod atbilde. Un ātrumā tika iziets cauri papīriem un pieņemts lēmums. Arnis gan pats savu spriedumu atsauca, jo atrada, ka Latvijas nacionālajos papīros ir auto maiņas tēma garām ejot atrunāta. Bet, pa manam, varēja arī neatsaukt šo lēmumu. Patiesībā, intereses pēc papētot papīrus, jāatceras, ka šogad B1600 ir NEZ kauss (un nevis LČ vai BČ, kam būtu saistīti mūsu nacionālie papīri). UN NEZ nolikumā nav ne vārda minēts par šādu situāciju. Savukārt, ir šāds punkts:

      Questions not covered by these regulations are authorized to be decided by:
      – Steward, if decision is made during the time of event;
      – ASN, if decision is made in another time.

      Kas, pa lielam, dod tiesības komisāram pieņemt lēmumu, ka apmainās viss parks gan ar mašīnām, gan zeķēm, ja pārspīlējam. Tā kā pa manam komisārs formāli nekļūdījās, varētu būt runa par terminiem “nolikuma gars” un “sportiskā vienlīdzība”, bet melnie burti uz baltā papīra neaizliedza šādu manevru. Kura nolikuma II 4. punkts tiek piesaukts? Varbūt kaut ko esmu palaidis garām.

      Bet, vēlreiz saku, ka sportiski un idejiski šāda situācija neliekas seksīga, tas tā kā skaidrs. Bet, kas nav aizliegts, tas ir atļauts… Drīzāk šī nianse jāatceras, gatavojoties nākamajiem gadiem. Mūsu nacionālajos papīros laikam ir atrunāts, folkreisā tiešā tekstā ierakstījām, ka nedrīkst mainīties, utt – vienkārši jāpievērš uzmanība arī uz citiem nolikumiem.

      • no malas

        nebiju, nezinu, runāju teoretiski – sportiskais gars no tā, ka pamaina mašīnu (adekvātu teh.not. un tikai 1x) gonkas laikā varbūt arī necieš, jo sacenšas sportists galvenokārt nevis mehu brigāde mērās ar autoparku (nu spriežot pēc tā, kam dod kausus punktus un titulus). dažādām spekulācijām tas, protams, gan dod pārpārēm materiāla.

      • Kostiks

        Kādu tad mašīnas svaru ņem tiesnesis salīdzināsanai gadījumā, ja pēc brauciena izdomā uzdzīt uz svariem, jo tehnisko pasi tak nevadā lādzi kabatā dodoties braucienā? Ja godīgi, stulbums… Viestur, mājienu sapratu- var traktēt noteikumus kā grib…, bet vai tapēc tie ar katru gadu ir vājāki un vājāki, lai vairāk strīdīgu situāciju un kašķu? Agrāk bija punkts par to ar cik automašīnām jāstartē vienā posmā… nu palicis tikai punkts par to ka katrā posmā drīkst būt cita mašīna, un Tu apgalvo ka posā drīkst mainīt(?!!!), kāda tad jēga palikušajam noteikumu punktam? – neklejica :) argumentē vēl!

        • Fans

          Tad nestrīdies un nekasies! Labāk uzskrūvē kādu bagiju, kas ir, darbu trūkst?
          :-D

          • Kostiks

            :)
            …jūsu nometnē bagiju vairāk! :)

        • Ir tāds teiciens – ņe*uja ņe poņal, no zdorova! :D (joks, neņem personīgi). Es tā kā saargumentēju to, ko gribēju. :)

          • Kostiks

            Kā izpauzhās tiesnesha pārdomāšana tabulās izmaiņas neredzu :devil: ?

          • Kostiks

            labi viss- ne mana cūka ne mana druva :D! Peace! gaidam festiņu bauska un nomainam riepaas saskābušo gaisu…

          • Piekrītu! :)

  • Skatītājs

    Pasākums bija super, laikapstākļi lutināja, skatāmas cīņas, nekādu lieku vilcināšanos! :yes: Tikai “zaļajiem cilvēciņiem” vajadzētu pirms sacīkstes atgādināt, ka pirmkārt vadītājs ir jādabon trases malā, jo vairākkārt bija situācija, kad viens vicina dzelteno karogu postenī, otrs kaut kur paskrējis pie barjeras, bet braucējam izkļūt no “novākotās” tehnikas neviens nepalīdz! :-/

  • autosports.lv

    Bildes no Smiltenes http://www.autosports.lv

  • Kristaps

    Interesanti…
    Grencis startēs Čehijas čempionāta 2. posmā?
    http://www.autoklubnp.cz/
    Un SB klasē?
    Vai tikai sajaucis mēnešus? :D

  • Kristaps

    Un cik noprotams Brediks startēs Bauskā EČ.
    Bauskā būs ļoti ļoti jautri, jo dalībnieku skaits noteikti būs ap 100 nieku.

  • latvanis

    interesanti, vai Jeršova gc8 imprezai vel ir homolgacija startam Eiropas čempionata?

    • volners

      Kabinos galā šim komentāram,jo tēmas vēl nav!
      Kur un kad varēs redzēt arī tos dalībniekus EČ 1.posmam ,kuri vairs neietilpst standart rezervācijas plānā!? ?:-) (par plāna pārpildi baigais prieks-būs ko redzēt :chic: )

      • Mans domāt, ka pēc pieteikumu termiņa beigām (12.05.) vajadzētu būt oficiālam dalībnieku saraksta izlaidumam.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Folkreisa Vasaras kausa 1. posms, Krosa komisijas kausa 4. posms

Smiltene, Tepera trase, 28.04.2019.

Dalībnieki FR (35)

Dalībnieki KKK (16+2)

Reģistrācija parkā

***

Pasaules rallijkrosa čempionāta 2. posms

Spānija, Barselona, 27.04.2019.

Latvijas sportisti:

-Jānis Baumanis

-

***

Latvijas rallijkrosa čempionāta 1. posms, NEZ Kroskartu čempionāta 1. posms

Rīga, BKSB, 04.-05.05.2019.

Dalībnieki

***

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2019.

Dalībnieki

***

Pasaules rallijkrosa čempionāta 3. posms

Beļģija, Spā trase, 11.05.2019.

Latvijas sportisti:

-Jānis Baumanis

-

***

AUTOCROSS.LV ATBALSTA