Tā kā LAF Krosa komisijas licencēšanās kārtība nosaka, ka sportistu licencēm jābūt izņemtām mēnesi pirms pirmās sacīkstes, varam uzskatīt, ka līdz ar ceturtdienu autokrosa licenču izsniegšanas termiņš ir noslēdzies. 24. aprīlī paredzētajai sacīkstei Smiltenē licences saņēmuši pavisam nedaudzi. Kopumā LAF Krosa komisijā, ja neskaita folkreisa braucējus un starptautisku licenču pasūtītājus, licences pasūtījuši 14 dalībnieki (visās klasēs kopumā). Jocīgi!
Pašlaik no prognozētajiem vieglo automašīnu krosa braucējiem licencējušies deviņi. Nav pārliecības, ka visi plāno startēt tieši Smiltenē. Piemēram, Jānis Berķis šogad, vēl bez rallija aktivitātēm, plāno startēt vienīgi NEZ rallijkrosa čempionātā. Savukārt Reinis Nitišs lielākoties gatavojas Latvijas rallijkrosa kausam, bet, iespējams, būs uz starta Smiltenē pārbaudes nolūkos.
Licences sakārtojuši arī Uģis Kaimiņš, kurš plāno debitēt Latvijas čempionāta 2000 Super klasē. Licencēti ir arī saldenieki Ainārs Kenigsbergs un Uldis Andersons, kā arī Open klases braucēji Jānis Kozlovskis, Normunds Skribis, Raimonds Jerāns un Jānis Vanags. Tas, savukārt, nozīmē, ka uz starta plāno iziet viss Open kodols, vienīgi jācer, ka viņiem pievienosies arī citi braucēji, tajā skaitā pilnpiedziņas pārstāvji.
Licences sakārtojuši arī smago divīziju pārstāvji. D12 klases braucēji Andris Jurciņš, Jānis Polis un Aldis Grantiņš varētu būt uz starta Smiltenē, jo šai klasei arī startē Latvijas čempionāts. D7 Baltijas kausa cīņām licences vēl bez Jāņa Kozlovska sakārtojuši arī Māris Kozlovskis un debitants Intars Bališevs.
Interesanti, ka pašlaik nevienu licenci nav sakārtojuši 1600 klases braucēji – iespējams, aizraujošākās kategorijas pārstāvji. Tāpat bez licencēm šobrīd arī viss B600 klases sastāvs.
Protams, Krosa komisijas vadītāja Inta Ulme gaidīs arī turpmākos licenču pieteikumus. Taču teorētiski, ja būtu vēlēšanās kādam nodarīt ļaunu, šis būtu labs iemesls.
..ziemā krosu nevajag. izskatās, ka arī vasarā nevajag..
Izskatās, ka pat manas skumjās prognozes par mazo dalībnieku skaitu ir bijušas pārāk optimistiskas…Bet daži, joprojām, stāvēs un kritīs par visu klašu saglabāšanu, lai gan dažās šobrīd dalībnieku skaits ir apaļa 0. Gaidīt bŗīnumus un pēķšnu sprādzienu attiecībā uz dalībnieku skaita palielināšanos ir vairāk nekā naivi un, es pat teiktu, bezatbildīgi. Vadībai būtu jārīkojas. Un mana pārliecība ir nemainīga- tikai viena kopīga vieglo sporta auto klase ir spējīga izdzīvot un saglābt Latvijas čempionātu.
..bet varbūt nevajag neko mākslīgi čerez ņemogu glābt – varbūt pietiek ar klusu nākamās vai aiznākamās sezonas pagaidīšanu (sakārtot domas un tā, kazi i dalībnieki radīsies pieņemamā skaitā)?
btw – a kā ir pareizi – licencēšanās termiņš beidzas pirrms vispār pirmās kalendārā ieķeksētās a/krosa sacīkstes attiecīgajā sezonā, vai arī pirms attiecīgajai a/m klasei paredzētās vai arī pirms konkrētā dalībnieka pirmās sacīkstes ?
No kurienes Tev tāda pārliecība par vienu klasi??? bija kopīga klase – viena tilta piedziņa līdz 1600 – izjuka, viena tilta piedzinja līdz 2.0 – izjuka, kapeec lai šī Tava shēma pēkšņi strātu??? Būs divi spēcīgi openi no kuriem viens jebkuros apstākļos brauks pa priekšu otrs būs zibensnovedējs, un ko darīs mazie 1.6???
Ko var vaidēt?
Vai tad pirmo reizi šāda situācija?
Parunāsim pēc pirmā posma vai ned. pirms?
Tīri klašu apvienošana ar vienu čempionu neko neatrisinās – būs tikai sliktāk
ja tagad piemēram smiltenē būs 3 čempionāta klasēs 23 braucēji, tad drastiski apvienojot droši vien paliktu 14-15.
Lai būtu godīgi – ja Smiltenē savāksies pietiekams dalībnieku skaits ieraksti komentāros ka esi kļudijies! :)
Par termiņiem – licence jāizņem mēnesi pirms pirmās sacīkstes, kurās braucējs plāno startēt. Par realitāti: nu tak skaidrs, ka Smiltenē būs smuks bariņš ar dalībniekiem un gonka būs labu labā. Vienkārši šeit ir jautājums par cieņu pret čempionāta un pirmā posma rīkotājiem. Neapskaužu Teperiešus, kuri šobrīd stāv un dīdās panikā par to, cik un kādi būs dalībnieki. Rīkotājs riskē ar savu finansiālo pakaļu, vispār kaut ko rīkojot, bet mūsu galvenie aktieri — sportisti — viņus vienkārši piesmej. Tieši tāpēc ir šāda licencēšanās kārtība un termiņi. Es pieļauju, ka pietiek vienkārši pazvanīt Intai un pateikt, ka ir vēlēšanās sakārtot licenci, pat, ja pirmssezonas periodā visu uzreiz nevar sakārtot finansiāli. Visi esam cilvēki, bet tieši tāpēc vajadzētu arī cilvēcisku darbošanos.
Pieļauju, ka riktīgi cīpari sāksies arī ar pieteikumu sūtīšanu posmiem, atceroties, cik liels pofigs brīžiem valdīja šajā ziņā. Atcerieties par jaunumu nolikumā — neatsūtīts pieteikums laikā = nepielaišana pie laika kontroles. Pavērosim! ;) PS- visi papīri, kas attiecas uz Smiltenes posmu, kopš aizvakardienas atrodami laf.lv, arī pieteikuma anketas, droši variet sūtīt!
Nu tad diemžēl Intai nāksies solidarizēties ar orgiem un ņemt telefonu rokā un apzvanīt visus potenciālos figurantus, kas, protams, nav didaktiski pareizi, bet vismaz varētu ieviest zināmu skaidrību, un būtu vēlams, ka tas netop par tradīciju.
Un tak tomēr lai daudz dalībnieku!
Pilnīga taisnība – tieši tā tas vienmēr notiek, ka zvaigznes un citi spīdekļi tiek apzvanīti un no tā uzburts priekšstats par to, kurš ta gonciņās brauks… Bet protams, lai visiem sportistiem izdodas tikt līdz startam, skaidrs, ka nav viegli šobrīd. Bet pieteikšanās baigo naudu nemaksā, kād 12 santīmus par telefona zvanu… Nu turās, ja?! :D
Izskatas ka es netikshu ara uz Smiltenes gonku, kaut arii baigi gribetos! Bet ceriba mirst pedejaa!
Ko man darit, zvanit Intai un teikt ka varbut bushu???
Viestur apstāsti kā ir pareizi darīt šādā gadijumā, pagājšgad mums ar pirms bauskas atbrauc autobild, tipa baigo rakstu taisīs, kko ar uzrakstija, bet baigi muļķīgi ir runāt uz priekšu., un re kā sanāca.. tapēc arī mēs klusējam, un runājam tik tad kad zinam 100% un tā nav ne iedomība ne zīmulisms, vnk patiesība.
Jūtu, ka šeit apgrozās tikai sportisti un viņiem pietuvināti ļaudis. Diemžēl, skatītāji, sponsori un mediji šeit neiegriežas. Domāju, ka viņu viedoklis būtu tuvāks manējam. Šovu vajag! Konkurenci! Marketingu! Samocīti braucieni ar 5 dalībniekiem, no kuriem līdz finišam nokļūst labi ja 3, un tad visi lepni kāpj uz pjedestāla, devalvē mūsu sportu un čempionātu. Un cerēt, ka organizatori mūžīgi mūžos sponsorēs sacensības, paši palikdami mīnusos, ir vairāk, nekā naivi. Kamēr mēs nedomāsim par autokrosu kā sporta veidu kopumā un Krosa padome nebūs tikai sportistu arodbiedrība, nekas labs mūs negaida.
Nerunā ko nezini, par to kas šeit apgrozās!
Un kādi būtu tavi ieteikumi par situācijas “vēršanu uz labu” (izņemot jau dzirdēto klašu apvienošanu?)
Pa lielam – piekrītu. Bet. Pirmais – zinu vismaz vienu mediju pārstāvi, kurš šeit iegriežas regulāri. Zinu arī kā notiek procesi autosportu atspoguļojošo TV mediju pasaulītē. Tā ir tāda pasaulīte, kurā dzīvo cilvēki, kuriem patīk ēst. Lai paēstu – vajag naudu. Attiecīgi – ir viens Tv raidījums, kas spēj virspusīgi atspoguļot notikumus autosportā, tai skaitā autokrosa, pasaulītē. Ir vēl viens raidījums, kura pamatā, teorētiski, ir autosporta tēma, pieredze un iespējas autosportu rādīt televīzorā. Bet – kā jau minēju – piķis! Lai TV raidījums aizbrauktu uz Vecpili, Smilteni vai Valmieru – vajag piķi. Lai nofilmētu pasākumu – vajag piķi ko samaksāt operātoram. Lai to visu samontētu vajag piķi ko samaksāt režisoram, video inženierim. Cik zinu, arī raidījuma vadītājiem patīk ik pa laikam paēst. Tātad – Tv raidījums grib piķi jo arī mediju pasaulītē ir tieši tāda pati krīze kā visur citur. Cik noprotu, LAFs nav reklāmas aģentūra. LAFam nav arī naudas drukājamā mašīna. Attiecīgi – nonākam līdz situācijai, kāda tā ir šobrīd. Sportisti brauc, gonka notiek, bet TV raidījums rāda to, ko var atļauties parādīt – nu, piemēram, Sieviešdienas ralliju…
Ko darīt? Ko dara citi? Nu, piemēram, būs dragreiss. Pasākumam vajag reklāmu, vajag lai visi par to runātu jau labu laiku iepriekš. Ko dara cilvēki – viens vieglatlēts skaļi nobļaujās – “es skriešos ar mašīnu!” Raidījums par to uztaisa sižetu jo tas ir pietiekami traki – ir kaut kāds action, kuru parādīt ir samērā lēti utt. Raidījums taisa sižetu par to kā viens trakais skries pakaļ mašīnai, attiecīgi raidījums prasa viedokli Cabulim, Cabulis tiek kadrā, pastāsta ka būs tāds notikums utt – valā – pasākums vēl nav noticis, bet par to jau runā! 1:0 šosejas komisijas labā, kurai pat nevajadzēja īpaši iespringt – atradās viens trakais, kurš bija gatavs rīkoties un pārējais jau notiek likumsakarīgi.
Tātad uzdevums – ar minimāliem līdzekļiem panākt maksimālu rezultātu. To var, bet kādam ir jādomā. Par autokrosu, liekas, domā tikai daži funkcionāri un pāris entuziasti. Vai tiešām autokrosam nav neviena “trakā, ko palaist lai skrienās ar auto”?
Zinām, ka folkreisisti, kuriem, pēc teorijas viss notiek ar minimālām izmaksām, izdevās piesaistīt Okartes Akadēmijas uzmanību, izdevās tikt ar autosportu pilnīgi nesaistītā raidījumā. Klīst runas ka Folkreiss visā savā godībā parādisies kādā autoizstādē utt. Tas viss ir rezultāts tam, ka arī paši sportisti iesaistījās šī pasākuma popularizēšanā.
Ko dara krosisti? Krosisti, es atvainojos, uzdirš Saukānam par to ka viņš nav padarījis autokrosu par super populāru sporta veidu. Ko viņam darīt? Paņemt uz sava vārda kredītu bankā lai pa štuku uztaisītu vienu kvalitatīvu reklāmas klipu teļļukā?
Vērojot Autocross.lv apmeklējuma statistiku, kas regulāri turās dažu simtu robežās dienā, nākas secināt – cilvēki nāk, skatās, interesējas. Vērojot (ne)aktivitāti forumā, komentāros, kur regulāri izsakās tikai daži cilvēki, rodas iespaids ka visi k-ko gaida, bet neviens tā isti nezin ko. Gada laikā, personīgi es, esmu dzirdējis tikai divus ieteikumus – vajag foto, vajag video. Ok, cik varam tik spiežam podziņas. Runājam ar mediju pārstāvjiem, diedelējam kameras utt. Tauta prasīja, tauta arī dabū.
Bet ko var izdarīt pāris cilvēki bez miljona kabatā? Var strādāt uz entuziasmu, bet ir grūti uzminēt publikas vēlmes ja tā nerunā. Protams, ir izņēmumi. Piemēram, Vērmanis juniors – paņēma aparātu, safilmēja Raunas gonku, atsūtīja video, Autocross.lv publicēja. Tātad shēma darbojas!
Ko darīt? Katram pašam domāt kā šito pasākumu padarīt gana interesantu braucējiem, skatītājiem, mediju pārstāvjiem un galvenais – cilvēkiem, kuriem vēl nav ne jausmas par to kas ir autokross.
Pēdējoreiz kad es pārbaudīju – Autocross.lv kontaktu forma darbojās teicami. Jā ir te tāda sadaļa, kur var izteikt savu viedokli, komentārus un ieteikumus.
Tātad, ja ir vēl kāds, kurš vēlas piedalīties, kaut vai ar konstruktīvu padomu – uz priekšu! Ir lietas, ko mēs varam izdarīt pašu spēkiem, bez liela piķa. Es neesmu apmierināts ar Autocross.lv vizuālo un tehnisko risinājumu, man ir idejas kā to uzlabot utt, bet ir grūti prognozēt tautas vēlmes par to kādā virzienā un ko attīstīt. Ok, skaidrs, forumu jums nevajag, bildes Jūs skatat, rakstus lasat, interesē arī rezultāti. Ir VIENS cilvēks cilvēks, kurš ir gatvs iesūtīt savu video no gonkas, tādējādi padarot šo pasākumu dažādāku – attiecīgi interesantāku. Bet tas arī viss…
Manas idejas – a) samesties visiem, kam ir k-kādi video kopā, atradīsies kāds, kurš no tā samontēs, piemēram, stundu garu stāstu par to kas ir autokross, kā čaļi skrūvē māšīnas, kas ar tām notiek pēc gonkām utt – nu tā – filma par 2011. gada sezonu ar aizkulisēm un visu pārējo. Vai to vajag? Vai kāds ir gatavs piedalīties?
b) varbūt kādam liekas, ka vajag sadaļu, kurā tiek publicēti lasītāju raksti?
c) varbūt ir vērts attīstīt ideju par pašiem savu klipu veidošanu pēc katras gonkas? Ok, būs sūdīgas kvalitātes, būs pa lēto, bet vismaz kaut kas būs. Pamēģināt taču var, bet to nevar izdarīt pāris cilvēki.
Ja būs kaut kāda darbība, gan jau kāds to novērtēs un nāks palīgā. Iespējas ir, vajag tās realizēt.
Var tikai piekrist!
Par TV – nezinu kā tagad – bet agrāk bija piemēram ka Valmieras puses gonkas pēc tam rādīja vietējajā TV – sižetus tad jau samontētus tad var izmantot no viņiem piemēram – būs kvalitāte un vajadzētu būt lētāk.
Par to iesūtīšanu – bildes arī var iesūtīt?
Varbūt var uztaisīt konkursu – pēc gonkas nedēļas laikā iesūta labākās bildes un piemēram notiek balsošana par tām (nepiedalās cilvēki, kuri gonkās staigā “FOTO” vestēs – lai būtu godīgāk.
Manuprāt, ļoti laba ideja! :yes: Viestur ?:-)
nu sakiet ko gribat bet es vnk zinu kad uz Smiltenes gonku 1.6 klase būs vismaz 7 dalībnieki,ta vienmēr ir bijis un būs…itkā nekas bet tad pēkšņi par šo mazo klasīti nav ko satraukties,tur kaut vai tie 7 uztaisīs labu gonku zinot tos iespējamos kas brauktu :-)
Un kas tad butu sie 7 1.6L klases brauceji ? ta zinasanas pec :)