Nedēļas nogalē sporta kompleksā Mūsa notiek Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms. Uz starta seši Latvijas sportisti: Jānis Boks un Juris Kuļikovskis SuperBuggy, Māris Līcis, Ervīns Grencis, Dāvis Aupe, Andris Kuļikovskis Buggy 1600 klasē. Uz starta arī Nacionālā salonauto klase un Beta bagiji.
18:50: Bez Jāņa un Andra finālus izbaudīja vēl tikai Juris Kuļikovskis, startējot SuperBuggy B finālā. Šajā posmā Juris guvis 16. vietu un pirmo punktu savā karjerā šajā klasē. SuperBuggy uzvarētājs – Petrs Bartošs, Buggy 1600 uzvarētājs – francūzis Tomass Anakleto. TouringAutocross pirmais – Tamašs Karai. Junior Buggy – Jakubs Kubičeks. Nacionālajā klasē, kurā startēja visi desmit finālisti, bet finišēja tikai četri, uzvara Jānim Miščenko, sekoja Toms Ziedāns un lietuvietis Giedrjus Stonis. Beta bagiju cīņās līderi Špaks, Duntavs, Henilāns.
18:40: Pēc garas finālu sērijas mums ir divi labi rezultāti: Jānis Boks SuperBuggy klasē 5. vietā, Andris Kuļikovskis it kā pēdējais A finālā, tomēr visa brauciena garumā viņš cītīgi meklēja ceļu garām pērnajam vicečempionam Muzilam, ļoti respektējama pozīcija.
15:30: Noslēgusies trešā kvalifikācija. Boks savā braucienā otrais, Andris Kuļikovskis arī otrais. Kuļikovskis ir A finālā ar septīto starta vietu! Boka klase vēl tiek rēķināta. Grencis sasniedza finišu braucienā, pie veiksmes B finālā. Aupe izstājās pēc nelielas sadursmes. Viņa mašīna palika aiz pirmā tramplīna, bet apli vēlāk tajā ieskrēja brauciena līderis Ondžejs Muzils. Aupe izstājies no tālākajām cīņām. Nacionālajā klasē uzvara Diržininkam, Ločmelis otrais, Miščenko trešais. Beta bagijos uzvar Henilāns, taču laika sods par pāragru startu uzvaru atdod Špakam.
15:00: Vajadzētu būt, ka pēc 2. vietas 3. kvalifikācijā Andris Kuļikovskis ir A finālā!!!
13:25: Noslēgusies otrā kvalifikācijas sērija. Labā ziņa – Andrim Kuļikovskim vēl viena trešā vieta, kas nozīmē, ka viņam ir jau divi top-10 kvalifikācijas rezultāti. Šobrīd uz robežas ar A finālu. Dāvja Aupes cerības uzlabot sniegumu joprojām nepiepildās – atkal pēdējais braucienā, sīvā cīņā ar Rajamē. Viss slikti Grencim – pēc starta viņa priekšā sagriezās Zemans un ar purngalu iedūrās pirmā līkuma iekšmalas apmalē. Tas viss notika tieši Grenča priekšā un Ervīns ietriecās čeha mašīnā, nolaužot piekari. SuperBuggy klasē Boks veiksmīgi sasniedz finišu piektajā vietā. Juris Kuļikovskis brauca piektais, taču palaida priekšā pāris dalībniekus pēdējā aplī, šķiet, vai nu dzesēšanas problēmu, vai jau motora defekta dēļ. Nacionālajā klasē otrā uzvara Ločmelim, Beta bagijos pirmais Špaks.
Sv., 10:00: Labrīt izšķirošajā Mūsas sacīkstes dienā! Saulains laiks, labs noskaņojums. Jāņa Boka komanda atjaunojusi pirmo salūzušo ātrumkārbu un ir gatava startam. Arī pārējie startēt gatavie ir uz strīpas. Juris Kuļikovskis nedaudz satraucies par sava bagija motoru. Vakar jau starta laukumā notrūka dzesēšanas šķidruma viena no caurulēm, kā rezultātā brauciena laikā tika sakarsēts motors. Problēmas ar dzesēšanu ar Andrim Kuļikovskim, kura bagijam vakar visai strauji kāpa temperatūra visos braucienos. Pa nakti šī situācija tika risināta, rezultātu rādīs šīs dienas braucieni. Interesanti, ka Nacionālajā klasē motora defektu novērsusi arī Jura Spīķa komanda, ar Latvijas čempionāta braucēja Mareka Tauriņa palīdzību (aizdeva priekšējo stiklu) uz starta būs arī kūleņotājs Janno Ligurs.
Se., 19:10: Sestdienas cīņas noslēgušās, gan ar labām, gan sliktām ziņām. Labāko rezultātu no Latvijas braucējiem uzrādīja Andris Kuļikovskis, savā grupā sasniedzot trešo vietu, kas nozīmē vietu top-9 pēc pirmās dienas. Dāvis Aupe šajā pašā braucienā finišēja pēdējais, par iemeslu minot nelielus eksperimentus ar ass zobratu – pēc šāda brauciena, kad viņu apdzina arī Baltijas kausa ne spilgtākais braucējs Kristijans Rajamē, Dāvis atgriezīsies pie Smiltenē izmantotās bagija versijas. Ervins Grencis sasniedza finišu ar salauztu priekšējo balstiekārtu, tomēr komanda ir gatava situāciju labot un Ervinam vajadzētu rīt būt uz starta. Māris Līcis, diemžēl, šajā sacīkstē izstājies motora defekta dēļ. Motors tiks demonstēts un sūtīts uz Nīderlandi pārbūvei – motors izturējis faktiski tikai vienu pilnu braucienu Francijā un vairākus abu posmu treniņu apļus – krietni par maz. Jāņa Boka kaujinieciskais sniegums noslēdzās ar ātrumkārbas palikšanu vienā pārnesumā. Šobrīd kārba tiek jaukta ar cerību turpināt cīņu. Kārba aizlienēta no čehu sportista un, pat, ja tā spēs darboties, gadījumā, ja Hanākam viņu savajadzēsies savām vajadzībām, Jānim būs agregāts jāatdod. No abām izmantotajām ātrumkārbām vienu sagatavot nav iespējams, jo tās ir dažādas. Smaga diena mūsējiem. Nacionālās klases pirmajā braucienā uzvara Mārim Ločmelim, sekoja Jānis Miščenko un lietuvietis Giedrjus Stonis. Pirmajā līkumā pēc starta kūleni apmeta Janno Ligurs. Juris Spīķis pēc sitiena pa motora apakšu palicis bez eļļas, kas noslēdzās ar iznīcinātu motoru. Beta bagijos Daniels Špaks pirmais, Everts Henilāns otrais, Alberts Duntavs trešais. Jauks, silts laiks.
Se., 16:30: Noslēgusies laika kontrole. Līcis un Boks pagaidām nav startētāju pulkā. Andris Kuļikovskis sasniedzis devīto vietu, Grencis pakāpies uz 15. vietu, Aupe – 18. pozīcijā. Juris Kuļikovskis SuperBuggy klasē 14. vietā. Šovakar pirmais kvalifikācijas brauciens sāksies 17:00.
Se.,15:35: Norisinās laika kontroles otrā daļa. Pirmajā daļā sliktas ziņas: Bokam ātrumkārbas defekts, Līcim – motora defekts. Tomēr Boka mašīnais ātrumkārbas nomaiņa jau finiša taisnē, par Līča izredzēm arī, cik noprotams, ir zināms optimisms. Labs rezultāts Andrim Kuļikovskim – 6. vieta. Pārējie piezemētāki: Aupe 17. vietā, Grencis 20. pozīcijā, bet Līcis bez rezultāta, lai gan formāli laika kontrole ir sākta. Juris Kuļikovskis lielajā klasē 15. no 17 sportistiem, Boks formāli startējis, bet pēdējais. Dalībnieku skaits klasēs – Buggy 1600 – 24, SuperBuggy – 17, TouringAutocross – 15, Junior Buggy – 11, Nacionālā klase – 11, Beta bagiji – 7. Laiks nedaudz apmācies, bet silts. Ik pa brīdim uzglūn lietus mākoņi, taču pašlaik spējuši nodemonstrēt tikai nelielu mitrumu rīta pusē.
Pk.,19:15: Protams, Mūsā viss notiek – sportistu rinda pie sekretariāta un uz tehnisko komisiju. Daudz labas tehnikas, Guntis Kļaviņš, bagiju pazinējs, atzīst, ka čempionāts tehniski atkal pa gadu paaudzies. No mūsējiem šovakar manīti Dāvis Aupe un Ervīns Grencis.
Pk.,13:20: Autocross.lv no 17:00 plāno būt Mūsā un vērot notiekošo. Šovakar sākas sportistu reģistrācija un tehniskā komisija. Šī būs gara nedēļas nogale! Latvijas līdzjutējiem aicinājums – paņemiet līdzi kaut ko sarkanbaltsarkanu un labi redzamu, citādi tas leišu karogs ik gadu ir pārāk dominējošs! Un, protams, skaļās balsis mūsējo atbalstam!
Aaaaaiziet!
:soldier:
Kas zina kur no nacionālās klases saraksta pazudis Andis Ūtēns? Tas A.K.A.s sportists ari ir ļoti stiprs un ātrs
nepaspēja sagatavot mašīnu,cerēsim ka Brenguļos varēs redzēt.
un kur palicis Toms Lielais?
arī nepaspējām,it kā ir doma uztaisit kārtigu mašinu,lai nav jāklausās pārmetumi no Modra :-))
Ari nepaspējām. It kā bija doma uz Brenguļiem,bet laikam brauksim uz A.K.A.s otro posmu Aknistē. Mašina būs pilnībā pārbūvēta,negribās aizbraukt uz profiem un izgāsties,tāpēc laikam pirmo gonku mājās nobrauksim
Karogs iepakots! :) Viestur? Kaatu saziimeesi?
braucam braucam – neguļam :)
Kas tad nacionālajā klasē nav ieradušies?
nu ta pasvaki sogad ar to gonku izskatas :(
un kas ar Grenci notika? atkal kādu centās taranēt un nolauza padvesku!!
:no: un kas ar Grenci notika? atkal kādu centās taranēt un nolauza padvesku!!
Uztraucies, roka notrīcēja?!
:-D :-D :-D
Ar Grenci viss kārtībā, komanda turpina skrūvēt, rītdien gonka taču!
:-D
Šoreiz Grencim nedaudz uzsita, bet bez naida, viss kārtībā, pāris limonādes kontā no vaininieka, rokas paspiestas, draugi.
:-D
Prieks par Mišcenko, Jācer kaka uz ritdienu spēs sariktēt atsperes amartiņiem. katrā braucienā sēdas pa tris cm. domāju ka viņs arī uzvarēs.
Diez kas jau nav.
:chic:
Pirmā diena nekāda. Piemēram, Grencim visi braucieni ar trīs riteņu piedziņu, pēdējais – pirmais priekšnrauciens tikai ar divu riteņu piedziņu, labā puse velk, kreisā notīta. Pilnīgi visos braucienos, arī trenniņos un kontroļkās lido laukā aizmugurējā kreisā pusass. Mironis netur. Tiek lauzītas gudru gudrās galvas, arī Mūrnieka, katrā braucienā ekspermentēti jauni risinājumi, bet pagaidām pusass uzvar – netur. Pēdējā braucienā, kas pirmais priekšbrauciens, papildus liktenīgajai pusasij, apdzīšanas momentā notiek neliela sadursme, kā rezultātā tiek bojāts stūres stienis un priekšējā pusass, kas pēc tam meklējama pļavā. Brauciens kaut kā tiek novilkts.
:pirate:
Neko. Paldies Grenča superpuikām par šodienas skrūvēm, uz rītdienu bagis top, būs atkal kārtējais eksperiments liktenīgajai pusasij. Skatīsimies, redzēsim.
:beatup:
Starp citu, baigā balle tiek griezta Mūsā, vietējās stripdejotājas ar drēbēm kustina gurnus.
:-D
p.s. Salavata meita nav ieradusies.
:cry: :-D
Jācer ka šodien “Auseklīšiem” ies labāk…Organizatoriem liels FUI :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :zombiekiller: online rezultāti nekur nav pieejami ??? Lai veicas ! uzvarēs stiprākais :)
Online šeit, Mūsas lapā pa visu augšu tiek reklamēta šī rezultātu iespēja…
Mūsas lapas onlains šogad i reāli sūdīgs….lielāka jēga būtu ievietot braucienu protokolus… :cowboy:
Jā – jāpiekrīt, cik vakar skatījos – musas online likās diezgan bremzēts un nepārskatāms…
Par šodienu – sacensība bija skatāma un interesanta, prieks par Boku!
Lielais autokross MŪSĀ ir beidzies,man protams prieks gan par Mišcenko,gan par Boka fantastisko rezultātu pēc visām problēmām ar ko viņš cinijās!! SUPER!!!! Bet ir viens Bet!!! Melns pleķis uz visas sacensibas fona,kuru arī eiropā aiznesīs vācieši un citi eiropieši,ka TIESNEŠI NAV SAVOS AUGSTUMOS!! Kā tika iznīcināti divi bagiji,vienkārši tiesnešu neizlēmibas dēl! Un viens no tiem ir mūsu bagijs,zēl ka tiesneši urbināja degunus un nevarēja pieņemt lēmumu apturēt braucienu,jo aiz trampalīna ideālajā trajektorijā šķērsam stāv mašīna.
lielisks autokross ar asām izjūtām… tikai ja godīgi vakar nedaudz par ilgu tas viss ievilkās… no vienas puses jau var saprast, ka juniorus vairāk jauzpasē (tika pārtraukti 3 viņu braucieni), taču arī manī neizpratni raisīja brauciena nepārtraukšana 1600 bagijiem, kad citādi nemaz nedrīkstēja būt (aiz tramplīna šķērsām stāvēja Aupes bagijs).
visādi citādi super – Boks iepriecināja :)
p.s. amizanti, ka tad kad Touring klases A finālā Pleskavas ielika bortā, liela daļa tribīņu piecēlās un gāja prom (leiši) :-D
Katrā ziņā Leišu atbalstītāju bija daudz aktivāki nekā LV,dažbrīd likās,ka esmu aizbraucis uz Lietuvu :D
Un tu lielais runātāj pats atbalstiji, ganjau sēdēji kluss kā pele!
gan jau tev nav isti tainiba par to bļaušanu. leišiem bija vairāk mašinu mums stipri mazāk. bet prieks ka apbalvošanā visskaļāk bļavām par Boku!! :yes:
Buutu labaak eedushi… :) Kruta, ka man A tribiinee vieniigajam bija LV karogs, bet no otras puses – vareeja tachu veel kaads pakjert un pafanot… kaut kaa pashkjidir ar to fanoshanu par saveejiem kopumaa bija…
Nu nezinu gan – bet man liekas, ja tiek vicināti divi dzeltenie karogi – braucējam ir jābūt jebkurā brīdī atmest gāzi – tas ka daži tik vālē pilnā klapē un tādejādi izraisa tādu pašu reakciju no citiem braucējiem jau ir disciplīnas jautājums – šoreiz vajadzēja piespriest kādu sodiņu Muzilam. Bet ši problēma jau ir sena kā pasaule….
… tur jau tā lieta, ka visi zin ka probleema ir sena kā pats kross un tiesnešiem ir jāpilda sava galvenā funkcija- radīt droshu vidi trasē, ja zin, ka tā mēdz darīt un, turklāt, tik bīstamā vietā(gaisā nenobremzēsi- laikam jārīko fizikas kursi tiesnešiem), tad brauciens jāptur jebkurā gadījumā, jo tā trakuļa/u, kas lido un neatmetās(ka jūs sakāt) veselība/dzīviba tiek apdraudēta. Es atkal domāju ka karogs bija jārada jau iepriekšējā postenī – jo uzreiz aiz līkuma izjas ieraugot karoguno braucot ar 110km/h 30 metros ir ļoti gūrti sadzēsties turklat virāžā(nu tiešam fizikas kursi for dummies būs nepieciešami). Ja notiktu beedīgakais scenārijs(tfu tfu tfu), Muzila sencīts parūpētos, lai puse “kompanijas” pavēro vairākus gadiņus rūtotu saulīti- pilnīgi noteikti- par to kāds bija aizdomājies? – peace! :party:
Bet vienalga – viss principā jau ir izdomāts, protams ir nianses, taču jāatceras, lai kā gribētos, bet autosports ir ar paaugstinātāku bīstamības pakāpi, kā TV skatīšanās.
Domāju ka pāris reizes karstajiem džekiem, kas brauc neatlaižot vai kāpj ārā no mašīnas bez tiesnešu uzaicinājuma jāiedod braucienā vai posmā DQ un viņi aizdomāsies.
Karogus jau tu pamani normāli pirms posteņa nevis līdz ar…
… pavero konkreetaas situaacijas video, diez vai var pietiekami laicigi pamaniit karogus, ja vien vini spej redzet caur betoniem un visu laiku vēro skatus apkārt.
ja musils butu metis pa bremzem tapat ari parejie, tad tie kas karogu veel neredz, jo ir pirms liikuma, radiitu nakamo kreshu :D
Kristap! pats esi braucis bauskā? ja esi padomā kurā brīdī tu ieraugi karogus? ļoti pati ka kā Viesturs komentēja, ka dzelteno karogu zonā ir jāatmet un jābūt uzmanīgam nevis jālido,un tad atcerējās pēc savas pieredzes kurā momentā tos karogus ieraugi
Nu jā bet kāds rezumē šai diskusijai?
ka jāpārceļ tiesnešu postenis?
Ka jānorok tramplīns?
Ka jāpārtrauc sacensības tiklīdz kāds avarē?
karogus viņi vicināja sparīgi. nav gadījies bruakt, tapēc nav ne jausma, cik pamanami tie ir, bet ir gadījies redzēt, ka šādās, absolūti nepārskatāmās situācijās mēdz 1 no distačniekiem vismaz rādīt virzienu , pa kuru šķērsli apbraukt, tiesa, nezinu, kurš būtu tikt drosmīgs, lai tajā vietā lektu ārā uz trases un žestikulētu. savukārt GT no augšas redz stipri vairāk un vismaz norādes distancē esošajiem var dot (iespējams deva), kuru karogu vicināt – dzelteno vai sarkano. Gan jau pēcgonkas komiju sapulcēs vēl būs iespējas visiem izteikties, ļoti žēl gan braucējus avarējušos, gan braucējus ceļu turpinājušos, jo arī viņi tika pamatīgi no ritma izsisti ar atkārtotu staru utt.
kopumā tomēr pasākums izdevies un ceru, ka apsargiem atstātās limonādes un ūdens krājumi pietiks līdz ziemassvētkiem, ar ko arī es apsveicu organizatoru! :)
Galerijā pa kādai bilžai! Ir arī Ligura un Juniorbagija vāciņi. :)
Te arī dažas bildes http://www.autosports.lv/autosports.lv/Kross/Pages/Eiropas_cempionats_autokrosa_%22Musa%22.html
Neko. Uz Vāciju.
:soldier:
Pēc Mūsas nereāls nogurums. Neskatoties uz augstāk minēto, gonka super! Kuļikovskim un Bokam cepuri nost! Kuļiks ļoti stabili nobrauca, malacis. Par īpašām sajūtām jāpateicas Divīzijas Koršunovam un Superbaggy Villijam. Pirmajam par jaunības maksimālismu un fantastiskajiem mehiem, otrajam par nereālo raķeti, kas pat atrabotkā lido garām konkurentiem.
:-D
Nez, Māris paspēs uzcelt motoru līdz Vācijai?! Par Grenci viss skaidrs, tur alternatīvas netiek izskatītas, tik jābrauc un jādod virsū!
:-D :-D :-D
Starp citu, Villijam brūte tā neko. Kaut gan es iemīlējos ungāra Szabo draudzenē Frīdā. Baigi smuks zaķis.
:rotfl: :inlove: :-D
kāpēc Tev patik importētas vērtibas?! paskaties uz pašmāju produkciju,nu tām kas skraidija pa starta laukumu un rādija 5 sek! :inlove: :-D
Kad vietējais tirgus iekarots, jāskatās tālāk. Eksports!
:-D :-D :-D
Ja Tu domāji to blondo sievišķi,tā ir Willijam sieva.Bet brūtes arī viņam parasti glītas :-))
Biju paskatījos Dāvja bagiju :-(( ,skats uz priekšu diezgan bēdīgs! Aplausti plaukti,Rieger amitis beidzies,pie reduktora ari viss applēsts vienā pusē,vēl nezin kas ir iekšā. Tas viss izmaksās palielu naudu, Un galvanais ka tas notika tiesnešu neizlēmibas dēļ. It kā bija doma braukt un cīnīties baltijas čempī, kamēr top jaunā mašīna. Tagad nekas nav skaidrs kas sanāks. Varbūt varam palīdzēt Dāvja komandai un saziedot rubļus lai uzbūvē autiņu nākamajai gonkai. Dāvja komandai ari nav nekādi lieli un patstāvīgi sponsori,pārsvarā paši cīnās!
p.s varbūt tos dažus cilvēkus kas ņemās par to ka biletēm varēja būt par lats piecdesmit lētāka lūdzu atturieties no komentāriem un krājiet nākamajai gonkai biļetei! :-)