Autokross: Mārtiņam Starkam ar čempionauto piedzīvojumu netrūka

Viesturs Saukāns  04.05.2017 18:30 3

Atraktīvu sacīksti 2000 Super klasē piedzīvoja Mārtiņš Starks, kurš cīņai pieteicās pēdējā brīdī, turklāt ar pērnā gada klases čempiona Jura Spīķa Ford Puma automašīnu.

Ford Puma mašīnas gabarīti Mārtiņam nav sveši, jo arī viņa paša izmantotais auto ir ļoti līdzīgs. Jautāts salīdzināt abas mašīnas, Mārtiņš sacīja: “Amortizācija – tā ir galvenā atšķirība. Jau no pirmajiem apļiem to sapratu. Tur, kur ar savu auto es lēkāju pa bedrēm, ar šo braucu bez problēmām. Pārējais viss ir saprotams, jo vairāk tāpēc, ka šis darījums ar Juri Spīķi nozīmēja manas mašīnas ātrumkārbas uzmontēšanu šim auto.”

Dienas gaitā Starks demonstrēja lielisku ātrumu. Spriežot pēc tā, cik regulāri Mārtiņš atspiedās pret priekšā braucošajiem konkurentiem un vēlāk apmeklēja galvenā tiesneša mītnes vietu, pat pārāk ātrs. Starks nenoliedz atsevišķus incidentus, tomēr dienas beigās bija visai pikts par tiesnešu vēršanos pret viņu gan pamatotās, gan strīdīgās situācijās. “Diena bija ļoti aizraujoša,” ironizē Mārtiņš. “Vispirms nedaudz cīnījāmies ar ātrumkārbas sistēmas problēmām. Tad, otrajā braucienā mani izsauca par Intara Spīķa izstumšanu no trajektorijas, kā rezultātā Intars palika uzkāries smilšu sanesumā. Viss notika negaidīti. Viņš tajā līkumā palika ļoti lēns, bet es, tieši otrādi, sāku paātrināties, pārslēdzoties no otrā uz trešo pārnesumu. Skaidrs, ka sadursme bija neizbēgama. Pirms brauciena zināju, ka Intara mašīnai ir problēmas ar ātrumkārbu, tāpēc domāju, ka tieši kārbas dēļ Intars apstājās un palika stāvam. Teicu tiesnešiem, lai spriež tā, kā viņi redzēja, lai gan zinu, ka tīšām Intaru nestūmu. Sekoja trešā kvalifikācija, kurā uzreiz pēc starta priekšā lēns palika Ritvars Kārkliņš. Nepaspēju izvairīties un nolauzu riteni. Nonācu B finālā, uz kuru paspējām praktiski pēdējā sekundē. Nu un tad fināls, interesanta cīņa. Par Jura Zemberga izstumšanu nestrīdos – droši vien, ka no malas tas neizskatījās labi. Taču saliekot dienu kopā radās zināma netaisnības sajūta – trasē vairāki braucēji izpildīja diskutējamas lietas, bet rezultāts mainās man. Taču nekas, jācīnās tālāk, ja ne čempionātā, tad folkreisā.”

Starks atzīmē, ka pašlaik nav skaidrs, vai viņš aizvadīs visu Latvijas čempionāta posmus. Spīķa Puma bija noīrēta uz šo vienu posmu, bet paša automašīnai nepieciešams darbs un zināmi ieguldījumi, kas šobrīd nav dzīves prioritāte. Tomēr “nē” čempionātam arī viņš nesaka.

  • skatītājs

    kā tad ” ja ne čempionātā,tad folkreisā” !!!!! ???? tāds nenopietns domu gājiens!

  • antons

    Mārtiņ! biku ir jāpiebremzē….

  • Normunds

    Ja jūties ātrs, tad jābrauc pa priekšu visiem…..

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Smiltene, Tepera trase, 27.08.2017. Latvijas autokrosa čempionāta 6. posms /1600, 2000 Super, Open 2500, B600, VAZ Klasika, Mini. Open 4500./ Baltijas autokrosa kausa 3. posms, Igaunijas čempionāta posms /B6000, D12. D13/ Nolikums Pieteikums Dalībnieki (86) Reģistrācija parkā
Ungārija, Njirada, 26.-27.08.2017. Eiropas autokrosa čempionāta 7. posms /SuperBuggy, JuniorBuggy, Buggy 1600, TouringAX/ Latvijas sportisti: Ervins Grencis, Māris Līcis, Justs Grencis