Autokross: Mūsa atklās šā gada Eiropas čempionātu!

Viesturs Saukāns  09.01.2013 12:06 8

Lai arī oficiālajā FIA Eiropas autokrosa čempionāta kalendārā pirmais posms bija paredzēts Francijā, zināms, ka kalendārs tiks mainīts un šā gada čempionātu atklās Latvijas sacīkste.

Pirmā posma Francijā rīkotāji nav laikus veikuši nepieciešamos maksājumus, kā rezultātā Senmartēnas sacīkste maija sākumā ir atcelta, bet par pirmo posmu kļūst Mūsas sacīkste, kas notiks maija beigās. Latvijas posms pirmo reizi EČ vēsturē atklās čempionātu.

Tomēr Francija bez savas sacīkstes nepaliks – citā trasē posms tiks aizvadīts jūlija otrajā pusē. Čempionātā debitēs Senžoržas de Montegū trase.

Vai Latvijas posma nonākšana pirmajā kalendāra ailītē ir laba, vai slikta – diskutējami, ja ir runa par dalībnieku skaitu. Tomēr pēdējos gados sportistiem, kuri cīnās par vadošajām vietām, apzināti neapmeklēt kādu no sacīkstēm vairs nav izdevīgi, līdz ar to līderiem uz starta noteikti jābūt. Iespējams, tas ir izdevīgi Latvijas sportistiem. Līdz šim mūsu braucējiem bija treniņu iespēju trūkums, salīdzinot ar Centrāleiropu vai Eiropas dienvidu daļu, jo, kamēr mums vēl kūst sniegs, siltākās zemēs dzīvojošie sportisti jau aizvadījuši daudzus izmēģinājuma apļus. Šogad, tā kā Eiropas čempionāts sāksies tikai maija beigās, parādās vairākas treniņiem izmantojamas nedēļas.

  • Kristaps

    Kamēr līdz Eiropas čempionātam vēl tālu – var nedaudz “pasapņot”!
    Šogad Bauskā kā satelītklase atgriezīsies kroskarti (B600), kas nenoliedzami Eiropā kļūst aizvien populārāki un nemanot ieņem lielu un būtisku daļu Eiropas autokrosā. Ja dienvideiropā (Francijā, Spānijā, Portugālē un Itālijā) tie jau sen braucēju skaita un kvalitātes ziņā ir sasnieguši klasiskās krosa klases, pie tam dažās no šīm valstīm klasiskais kross jau kvantitātes ziņā zaudē. Tad pēdējos gados kroskartu spēcīgā ienākšana Vācijā, Latvijā un visbeidzot krosa mekā Čehijā liek uzdod loģisku jautājumu – kad pienāks laiks, kad šai klasei būs savs Eiropas čempionāts.
    Tas tā, bet atgriežoties pie sapņojamās idejas – vai nebūtu interesanti uzrunāt čehu aktīvistus ar Kalvodu priekšgalā, iespējams vāciešus un francūžus atbraukt uz EČ pirmo posmu Latvijā piedāvājot iespējams kādas naudas balviņas uzvarētājiem? Te gan man jautājums Viesturam – kā ir – vai mūsu monoklase ir gatava uzņemt Eiropiešus gan tehniskā ziņā, gan organizatoriskā ziņā – kad uz viena starta ir vismaz 15 autiņi?

    • Taa ir oficiaala informaacija vai tikai baumas, ka shogad Bauskaa kaa sataliitklase startees B600? Jau pagaajushajaa gadaa dikti gribaas izbraukt salonauto sateliitklasee, bet nesanaaca…. meerkjeeju uz sho gadu…

      • Kristaps

        Domāju, ka diezgan oficiāli, nākamāgada kalendārā B600 klasei čempionāta posms jau ir Bauskā 24.-26.05. kalendāru sadaļā redzams.

  • Patriots

    Neliels precizējums – B600 ir bagiji. Kroskarti ir cita suga, biežāk sastopama Skandināvijā, rallijkrosa trasēs.

    • Kristaps

      Just info:
      „kart cross” – Itālija, „kartkros” – Čehijā, „Car Cross” – Spānijā, „Crosscar” – Portugālē, „Sprint car” – Francijā
      Strīdēties par terminiem nav baigi konstruktīvi 

  • Patriots

    Strīdēties nevajag, bet jābūt korektiem un precīziem. B600 ir bagijs, tikai nedaudz mazāks, kā, piemēram, Buggy 1600. Kroskarti, kā jau teicu, nāk no Skandināvijas, kur vārdu “bagijs”‘vispār neviens nezina. Kroskartiem ir atsevišķa apakškomisija NEZ Rallijkrosa komisijā, kroskartiem ir savi nacionālie čempionāti, arī NEZ čempionāts. Kroskarti ir nedaudz mazāki par bagiju B600 un vienkāršāki.

    • Kristaps

      O.k. bet paskatīsimies savādāk – noliekam strīpā trīs 600 cm3 autiņus:
      Junior Buggy bagiju, skandināvu rallijrosa kroskartu un B600 bagiju (autokrosa kroskartu) kā tu domā kuri ir radniecīgākie?
      Man liekas ka pēdējie divi. arī vizuāli, ja piemēram neskatītos pie mums izplatītos Semog, bet piemēram SpeedCar ražojumu arī aina būtu savādāka.

  • Patriots

    Protams, zināma radniecība ir visiem – lielajiem bagijiem (Super un 1900), mazajiem (B600) un arī kroskartiem (Skandināviem). Pēc konstrukcijas un formas kroskarti ir, piedodiet, neveiklāki un vienkāršāki, bet to motora skaņa ir visnesmukākā. Pēc skaņas B600 bagijiem vispār nav konkurentu! Un skaņa, kā zināms, autosportā ir ļoti svarīga!
    Lai dzīvo bagiji B600! Lai dzīvo siseņi!:)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2018.

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Nolikums

Pieteikums

Dalībnieki (63)