Autokross: Mūsas trasē noskaidroti Baltijas un Latvijas autokrosa čempioni

Viesturs Saukāns  09.09.2013 12:31 52

Nedēļas nogalē sporta kompleksā Mūsa noskaidroti Latvijas autokrosa čempioni un Baltijas kausa ieguvēji. Šā gada Latvijas labākie autokrosa braucēji ir Andis Kļava (1600 klase), Jānis Miščenko (2000 Super), Agris Brediks (Open), Kaspars Bumbiers (B600) un Imants Kolomenskis (VAZ Klasika).

Mūsas trasē aizvadīts grandiozs divu dienu autokross, kurā uz starta stājās vairāk nekā 130 dalībnieki no piecām valstīm. Lielākajai daļai klašu šī bija gada pēdējā sacīkste, tāpēc posma intrigu pastiprināja arī kopvērtējumu uzvaru dalīšanas intriga.

Bredika un Miščenko čempiontituli bija noskaidroti jau posmu pirms sezonas beigām. Interesanti, ka Kļava, Bumbiers un Kolomenskis katrs savā klasē guva ceturto vietu pēdējā posmā, lai kļūtu par čempioniem.

1600 klasē pēdējā posmā pārliecinošu uzvaru guva Andis Vanters, aiz sevis atstājot lietuvieti Petru Bartkus un Jāni Lideri. Latvijas čempionātā medaļnieki –Kļava, Vanters un Oskars Troika. Anda Kļavas čempiontitula izredzes nosvārstījās trešajā kvalifikācijā, kad viņš piedzīvoja avāriju, ietriecoties betona apmalē. Taču līdz finālam auto tika savests kārtībā.

Arī Baltijas kausā Kļavam un Vanteram dubultuzvara, bet Bartkus nodrošināja trešo vietu.

2000 Super klasē čempionam Miščenko šī bija sarežģīta nedēļas nogale, jo Jānis pirmajā dienā tika izslēgts no pirmās kvalifikācijas par nesportisku braukšanu, savukārt svētdien B finālā viņu pašu Lietuvas konkurents ietrieca apmalē. Pēdējā posmā uzvaru guva Ritvars Zobens, otro vietu izrāva Toms Ziedāns, bet trešajā pozīcijā lietuvietis Laurins Diržininks. Latvijas čempionāta medaļnieki – Miščenko, Zobens un Ainārs Kenigsbergs. Baltijas kausā uzvara Diržininkam, seko Ziedāns un Zobens.

Open klasē Agris Brediks bija nodrošinājis Latvijas čempiona titulu, bija atlicis sasniegt arī Baltijas kausu. Tas izdevās ar pārliecinošu uzvaru. Pēdējā posmā otrais – lietuvietis Darjuss Tamašausks, trešais – Nils Bernāns. Latvijas čempionātā otro vietu sezonā guva Jānis Kozlovskis, kurš abiem sarežģītā sacīkstē pārspēja Intu Jeršovu. Baltijas kausā otrais aiz Bredika – Tamašausks, trešais – Jeršovs.

B600 bagiju klasē pēdējā posmā pārsteidzošu uzvaru guva igaunis Keivo Koivs, kurš līdz ar šo panākumu no sestās vietas kopvērtējumā pacēlās uz trešo un guva Latvijas čempionāta bronzu. Aiz viņa finišēja Jānis Baumanis un Dāvis Aupe. Čempionāta līderis Kaspars Bumbiers guva ceturto vietu, par spīti pirmajā dienā piedzīvotam motora defektam. Viņa galvenais konkurents cīņā par titulu Valters Zīverts izstājās.

Šai klasei starptautiskā ieskaite notiek NEZ kausā. Sezona noslēgusies ar Zīverta uzvaru, seko Koivs un Aigars Liškovskis.

VAZ Klasika cīņās pēdējā posmā pārliecinoši pirmais bija lietuvietis Daiņus Pilipavičs. Viņš aiz sevis atstāja Arni Odiņu un tautieti Remigiju Nešvīdi. Latvijas čempiontitulu dalītājus vajāja neveiksmes, taču viss noslēdzās par labu līderim Imantam Kolomenskim, kurš kļuvis par čempionu. Otrais kopvērtējumā Odiņš, trešais – Kristaps Maševskis. Baltijas kausā Pilipavičs jau pirms pēdējā posma bija neaizsniedzams. Nešvīdis sasniedza otro vietu, bet Maševskis arī Baltijā ir trešais.

Buggy 1600 klasē uzvaru NEZ kausa pēdējā posmā guva Latvijas braucējs Ronalds Baldiņš, aiz sevis atstājot Māri Līci un Lietuvas sportistu Ričardu Lepši. Kopvērtējumā Līcis uzveica Lepši un vēl vienu lietuvieti Tautvidu Urbu.

B6000 klasē uzvaru sacīkstē guva lietuvietis Audrjus Pilipavičs, aiz sevis atstājot igauņus Margusu Vainumetsu un Franku Tidebergu. Šai klasei Baltijas kauss vēl turpināsies.

Folkreisa klase šajā nedēļas nogalē uzstādīja jaunu dalībnieku rekordu viena posma apmeklējuma ziņā – uz starta stājās 37 sportisti. Uzvaru lielajā konkurencē guva Ivo Gabrāns, aiz sevis atstājot Jāni Kļavu un Sandi Džeriņu. Kopvērtējumā pirms pēdējā posma 22. septembrī Valmierā Rihardam Dainim 76 punkti, Mārtiņam Starkam – 75, bet uz uzvaru pretendē arī Gabrāns, Džeriņš un Renārs Ēķis.

Sestdien noslēdzās arī kroskartu cīņas. CK 650 klasē uzvara igaunim Lauram Langepronam, kurš pārspēja Dāvi Tobiasu un citu igauni Marti Sepu. CK 125 klasē līderi latvieši Ingus Beļakovs un Viesturs Kalniņš, aiz viņiem krievu braucējs Pavels Kričevskis.

NEZ Ziemeļeiropas autokrosa kauss, Baltijas kauss un Latvijas autokrosa čempionāta posms Mūsas trasē nebūtu iespējams bez ģenerālsponsora: Latvijas Mobilais Telefons atbalstītājiem: Saldējums Mājas, Cēsu Alus, Trigers, Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne, Pure Chocolate, Audi Moller Auto Lidosta, Canon IB Serviss, Venden, Vides serviss, Uzvara lauks, Latvijas Autoceļu Uzturētājs, SOS, FN serviss, Velokurjers, Peltor un Red Bull; informatīvajiem atbalstītājiem: Radio Starfm, Delfi.lv, Go4speed, Latvijas Avīze, TVNET, Bauskas Dzīve, Autocross.lv un raidījums Ātruma Cilts.

  • Lepsis

    Kāds varētu padalīties ar info, cik maksā kroskarts un kādā virzienā meklēt šo braucamo?

  • autosports.lv

    Bildes http://www.autosports.lv

  • no malas

    vai kadu masinu nopirka folkreisa?

    • Kavita V 140

      Nopirka nopirka :) Gabrānu ģimene beidzot tika pie Ričas mazdas mx 3 nr(171) un Starks iegādājās savu auto ;) Takā viens auto cita īpašnieka rokās :)

  • Kristaps VAZ#3

    lūk visu braucienu video —-> http://www.autokrosas.lt/viewpage.php?page_id=83

  • Nr. 39

    Vai nav kāds folkreisa fināla brauciena ieraksts ? 8-)
    Kaut kā īsti nesapratu, kapēc BMW izpalika 50% bagāžnieka…? :-D

    • Šeit no 6. minūtes kaut ko var mēģināt secināt: http://www.ltv.lv/lv/raksts/09.09.2013-sporta-zinjas.id17705/

    • Kavita V 140

      filmētāji bij daudz! fotogrāfi ar bet pgd pie bildēm un video tiek krosisti! maz maz folkreiss izlikts netā ;)

      • speedy

        Piekrītu. :-))

        • Skarbaa realitaate…. mees jau sen esam teikushi – savediet savas mashiinas arii vizuaali kaartiibaa un tad folkreisu kaads filmees un fotografees. Dalja mashiinu veel arvien izskataas peec sanjurkaatiem konteineriem… tas ir iemesls, kapeec piemeeram Aatruma Cilts vairs tik reti veido sizhetus… + reklameejiet pashi vairaak folkreisu…

          • Precīzi.

          • Kavitav140

            Jaaa pareizi jau tu saki! Man personiigi atrodas laiks no gonkas uz gonku piestrādāt pie tā! Bet lielai daļai rupji sakot ir pie di****! Reāli man jau gribās tikai uzbraukt un līdz ar to viss arī sākas :@ vēl ko bauskā varēja novērot ka protams apdalīja tieši folkreisu! Kautvai tās pašas cepurītes tieši folkreisam neiedeva :(

  • Nr. 39

    Ok..! Paldies ! :-))
    Vnk interesanti, vai tur kādam nevajadzēja anulēt rezultātu? :-D

  • vecpils

    nu kuram tad vajadzēja anulēt? un vispār jau folkreiss ir tikai tāds piekabinājums tam visam! tā vismaz no malas izskatās! :-/

    • Taa diemzheel pagaidaam pa lielam sanaak. Kameer folkreiss nevarees savaakt tikpat pilnas tribiines kaa kross – tikmeer tas buus kaa pielikums… savediet kaartiibaa mashiinas arii vizuaali, reklameejiet visur, kur varat, agjiteejiet radus, draugus, pazinjas braukt uz saceneem, velciet iekshaa jaunus brauceejus un viss buus okz!

    • Folkreisam bija un būs tāds liktenis, tā tiešām arī ir mūsu “B līga”, mūsu “ofisnieku čempis”. Kā pirmais pakāpiens ceļā uz… (ievietot vēlamo). Un šobrīd jau ar dažām superzvaigznēm netiekam galā, kur nu vēl lieku publicitāti. :) Gribas slavu – welcome to Latvijas čempionāts. :) Tas, ka tāpēc nav jābrauc ar miskastēm uz riteņiem, gan arī ir taisnība. Taču, jau atkal, folkreisam tāds liktenis. Folkreisam ir jābūt “no mutes mutē” sportam.

  • maucejs

    runajot par masinu saveshanu- ja gribiam nobraukt gonku un tikt labas vietas, tad bez buktem neiztikt, un skatoties tos kuri brauc pedejie tad tiem tas masinas ir ari bez buktem. tas attiecas uz ex.. :d

  • no malas

    uzgriesana bija un kur tad atkal musu tiesnesi ir ka nekad neredz,un vai viniem vispaar ir licenzes,jeb tikai taa no malas panemti lai pavicinatu karodzinus.

    • Par sho gadiijumu neko nezinu, bet gribeeju mazu komentaaru iemikseet par tiesneshiem postenii upes trampaliinaa… kad leitis ar Hondu meta kuchkas – tiesneshi vareeja paraadiit uz kuru pusi vairaak paarvietoties uzbraucot kalnaa, jo redzot dzelteno karogu pasham bija gruuti izziileet kuraa vietaa aiz trampikja kaads ir palicis…kaads veel leitim kapitaali vareeja ielikt jumtaa…

  • RR9

    Nu tas jau gan bišķi pārspīlēts, ka folkreisu nefilmē nesmuku mašīnu dēļ. Vairāk gan liekas, ka cītīgi tiek piestrādāts pie tā, lai folkreiss tā arī paliktu kā tāds garīgi nepilnvērtīgs ģimenes loceklis. It kā jau savējais, bet tā baigi citiem rādīt un atzīt negribās. Tikai nav saprotams, kāpēc tā. Domāju, ka folkreiss mierīgi var būt kaut arī mazbudžeta, bet normāla, līdzvērtīga klase pārējām krosa klasēm, nevis tāds paciešams piekabinājums. Tas par miskastēm uz riteņiem un saņurkātiem konteineriem tāda tizla atruna. 90% folkreisa mašīnu ir pat ļoti skatāmas. Ne jau nu 2-3 paņurcītu autiņu dēļ fotogrāfi baidās no folkreisa. Ir taču redzēti skandināvu folkreisa kolēģu braucamie… Kamēr folkreisā nebūs laika kontrolbraucienu, no samīcītiem bleķiem neizvairīsimies. Teksti par nepopularitāti arī tā ne visai. Kurā krosa klasē LV vēl ir 37 konkurenti uz vienu 1.vietu? Katram folkreisistam atbrauc 5-10 līdzjutēji, nu kopā tāds normāls cipars sanāk. Braukšanas māka? Arī nebūs… Grūti pateikt, kurš ir labāks braucējs: vai tas, kurš paliek krosā 5.vietā no 8 vai folkreisā 5.vietā no 37. Vai tikai nesanāk tā, ka folkreiss tiek nolikts tādēļ, ka te it kā mazāka nauda grozās?

    • Pa lielam piekrītu, bet sazvērestības teorijām gan nav iemesla – neviens cītīgi nestrādā pie tā, lai fr būtu nepilnvērtīgs ģimenes loceklis, šis pieņēmums nebūs pareizs. Tas, ka uz svētdienas 10:00, kad dienu sāka folkreiss ar, patiesībā, ļoti labām cīņām, nepiecēlās 3/4 tribīnes, kuri pēc tam bija jau uz atklāšanu, gan ir fakts. Es arī uzskatu, ka folkreiss ir skatāms, sportiski nopietns sports un, tas nekas, ka bez Sadev kārbām, Ligura motoriem, Reiger amjiem, Mišelīniem, KX-iem, utt. Iespējams, tieši no šīs vienkāršības arī izveidosies kāda pavisam citādāka kosa-rallijkrosa-rallija utt publika, kura pratīs no “sūda” uztaisīt “pušku” vienas sezonas laikā, apzināti netērējot tam naudu.
      Par fotogrāfu attieksmi un cilvēcisko momentu – ideja tā pati, kas rallijā: “aizbrauca Vorobjovs un Lukjaņuks, nafig, maucam uz nākamo dopu!” Tas nekas, ka ar 35 numuru velk Sirmacis, kurš ar FWD izjāj lielu daļu 4WD Turbo. Cilvēcīga reakcija.
      Un, kā vienmēr, mans mīļākais jautājums, kad tiek cilātas publicitātes tēmas (ne RR9 personīgi, arī ne 82, bet visiem no 1-999 kopā): A ko Tu esi izdarījis, lai būtu labāk?
      Ar prieku vēroju tādus čaļus kā tas pats visur esošais Mareks D., arī Ivo G., Mārtiņš S., vēl pa kādam – absolūti lietā ieinteresēti čaļi, kuri ir gatavi svinēt savas uzvaras tā, ka fotogrāfi novēršas no pusplikām cielavām un bildē, kā viens plosās pa mašīnas jumtu. Bet drīz pēc tam uzrodas bars ar latvjiem-īstenajiem, klaigājot, ka tie ir zīmuļi. Viens esot komentāros par daudz izpaudies, otrs parkā par skaļu, trešais twitterī nepareizs, ceturtais par jaunu, utt. Pamēģini pazīmējies, ka Tevi ieturētais lordiskais līdzpilsonis pēc tam norej par katru tavu kustību un koķetēšanu ar kameru.
      Bet tā nav tikai mūsu problēma, tikko kaut ko līdzīgu pludmales v.Samoilovs stāstīja: “es taisu šovu, bet man saka, ka es zīmējos”.
      Mazs noslēpums no LAFa iekšienes – kad folkreiss veica pirmo uzrāvienu, pāris gaddu laikā dabūjot 100 sportistus, bija atsevišķu komisiju attieksme: “nu jā, ja Saukāns bīda folkreisu un pats ir preses cilvēks, nav jau brīnums!”. Taču sakarība ir visai nosacīta – jā, esmu gan viens, gan otrs, bet tā nu nemaz nav mana vaina, ka atsevišķas citas komisijas nejēdz pazvanīt un pateikt tam pašam Saukānam, ka viņu štellēs būs tas un tas, tik un tik kruti. Tā kā – pašiem jāar, jāmauc, un būs viss kārtībā.
      No savas puses visiem folkreisistiem baigais paldies par Mūsas ned.nog., bija patiess prieks gan rekordu sagaidīt (tā man tāda principiāla personīgā uzvara par neveiksmīgo ziemu), gan grupās redzēt lieliskas cīņas, kvalitatīvu sportu, lielisku komandu darbu tehnisku problēmu gadījumā, utt.!
      Rotājamies Brenguļiem, kur, starp citu, folkreiss būs viena no tikai divām klasēm, pa lielam, varēsim izpausties! :)

      • Liene

        Tas, ka uz FR startu 10:00 nepiecēlās 3/4 tribīņu,manuprāt, ir viegli izskaidrojams- Kā var savākties pilnas tribīnes, ja folkreisu palaiž PIRMS pasākuma atklāšanas?! Tā jau forši palaist 3.kvalifikāciju un tad paziņot: “nu tad pēc 10 min pasākuma atklāšana” Nerodas sajūta, ka folkreisu atstumj, vaine?
        Viestur, nekādā gadījumā tas nav pārmetums Tev, drīzāk tāda vispārēja neizpratne, kāpēc nepieturējās pie pasākuma programmas (tādējādi arī pārkāpjot patērētāju tiesības 8.septembra gonkā 2 fr kvalifikāciju vietā parādot tikai 1). Ja attaisnojums ir – ja laistu fr vēlāk, diena ievilktos, tad atbilde ir – vajadzēja atklāt pasākumu ātrāk un neviens nebūtu apdalīts. Pēc atklāšanas tribīnēs 3 dažādas kompānijas man apkārt sarunājās- kad būs folkreiss? Un ja jau tāds jautājums, tātad tie nebija savējie, bet gan skatītāji no malas. Cilvēkiem tomēr interesē, ko savi puikas ar teorētiski lētām mašīnām spēj paveikt trasē.

        Ar šādu attieksmi pret folkreisa čaļiem jauni braucēji tiek drīzāk atbaidīti, jo kurš gan gribēs skrūvēt autiņu, lai vēl pirms oficiālās pasākuma atklāšanas izbrauktu trasi savā “konteinerā”…?
        Varbūt es kļūdos. Katrā gadījumā, lai veicas turpmāk!

        • Bišķi paskaidrošu par dienaskārtību un kā tās top. Tā kā Mūsā bija LČ posms, papīri paredz, ka nolikumam jābūt publicētam mēnesi pirms paša posma. Tad arī jābūt dienaskārtībai gatavai. Nu un tad jāshēmo, kā, ko darīt. Pieļauju, ka domas gājiens šajā gadījumā bija, balstoties uz līdzšinējo dalībnieku skaitu: pirms gada krosā ap 80 braucējiem, kroskarti Latvijā ir tik panīkuši, ka diez vai būs vispār, folkreisā šogad max 30 braucēji. Piemetam grupu daudzumu klasēs, pieņemam, ka kroskartu nebūšana atbrīvos vietu (piemēra pēc saku, nezinu, vai šādi tika domāts), folkreisā 28-30 mašīnas = 3 grupas, atiet. Realitāte – gandrīz 100 krosā, gandrīz 40 folkreisā, lielisks sastāvs kroskartos, visai gara sestdiena, kad pēdējo braucienu dalībnieki vairs saulē neko neredzēja (tātad tas pats draud uz svētdienas fināliem = skandāls), utt. Lūk arī drošības pēc lēmums – kaut ko svētdien jāceļ uz augšu. Nu un tad, ja jāizvēlas, ko celt – nu nepacelsi 2000 Super uz 10:00, bet folkreiss tam lieti noder, jo, vienu sēriju palaižot pirms atklāšanas tik tiešām iegūst labu laiku, 4 pilni braucieni. Protams, jebkurš, kurš izkrīt no sacensību komplekta, var uzčīkstēt, bet reāli brīžiem nav citu opciju. Ar visu pārplānošanu es no trases izbraucu 21:00, un ne tuvu nebiju pēdējā dzīvā dvēsele Mūsas krastā.
          Tik tiešām, nevajag uzburt to domu, ka folkreiss ir kaut kādi pabērni, kurus visi spārda ar kājām – es pats pirmais to nepieļautu. Bet ir reālas situācijas, kurās objektīvi ir jāvērtē, kas ir kas, un jāatzīst, ka LČ un leišu pilnais Baltijas kauss tomēr ir augstāks pasākums savā rangā nekā mūsu folkreiss, neko darīt.
          Apsveicami, ka organizatori nu jau visai regulāri paši aicina folkreisu uz saviem posmiem, tas nozīmē, ka esam vajadzīgi gan praktiskā ziņā, gan gana ciešami skatāmā ziņā. Nekultivējiet domu par speciālu fr atstumšanu, tā tik tiešām nav. Ar tiem, kuri kaut ko varētu atstumt, vai neatstumt, es tās dienas pavadu kopā vienā laktā, es zinātu… :)

  • 82

    Pilnīgi piekrītu RR9, manuprāt tikt pirmajā 8kā folkreisā ir daudz grūtāk nekā jebkurā citā krosa klasē – lielāka konkurence. kā arī par naudu piekrītu – lēti tas nav stilīgi, lai arī būtībā nekas baigi lētais nesanāk (vismaz man). Man pa lielam folkreiss ir iespēja izvizināties no sirds, pacīnīties ar foršiem līdzīgi domājošiem cilvēkiem, izņemot tos kuri nemāk zaudēt un pēc finiša draud ar protestiem.
    Vēlētos redzēt posma rezultātus – gribās zināt kā gāja leišiem – baltais bija gana ātrs.
    Šogad pēc Folkreisa kolēģu ieteikuma autiņu taisnoju un krāsoju uz katru posmu.

    • Iisti liidzi galam nepiekritiishu… ja folkreisaa Bauskaa bija 37 mashiinas, tad taa normaali paciiniities vareeja kaadas 10. A krosaa gandriiz katraa klasee no shiem 10 visiem iet un visi brauc kaa traki visas dienas garumaa. Ceru, ka domu uztveeraat. Kaadreiz, kad braucu folkreisaa uzbraucot uz starta apmeeram bija skaidrs cik ljoti ir vai nav paveicies ar konkurentiem un to mashiinu liimeni grupaa, bet uzbraucot krosaa uz starta ar veel 11 trakuljiem ir jaasakozh zobus un jaamauc, jo visiem iet un visi ir speeciigi, un liikumaa malaa negrieziis neviens…

      • Es, savukārt, no savas kabīnes teikšu tā, ka man, kā braucējam, kurš, lai cik būtu dalībnieku, lielākoties ir tieši vidū rezultātos, jau sen vairs nav interesanti skatīties, ar ko es esmu vienā grupā, jo pakaļā ir jebkurā gadījumā, vairs nav vājo un stipro, tagad katrs var pārsteigt. Protams, jā, tas ka top-10 ir pārāks pār pārējiem, tas ir fakts.
        Bet šobrīd analizēt, kur ir niknāka cīņa, ir nevajadzīga krāniņu mēŗīšanās. Vienam viens, otram otrs.

      • Misters X

        Piekriitu Ex,krosaa visi kas brauc ir speeciigi un maak braukt,bet folkreisaa lielai dalai taas mashiinas nepaaraak labi iet un ir arii taadi kam taa braukshana iisti nesanaak,ja tev folkreisaa auto iet,tad A finaala probleemu iekljut nevajadzeetu buut,bet krosaa par katru vietu ir iista cinja,un kross vienkaarshi ir aatraks,liidz ar to arii sarezgiitaka taa brauksahana tur ir

        • koijots (nr 71)

          Nav tiesa… Nav taa, ka jebkursh, kursh brauc krosaa, kaa brauceejs, ir paaraaks par jebkuru folkreisa brauceeju…. gribeetos gan apskatiities – kaa krosa klashu pakaljgala brauceeji tiktu folkreisa A finaalaa pat ar konkureetspeejiigu folkreisa auto… Vaardus tagad nesaukshu, bet vienam otram krosistam bauskaa nevienu apli neizdevaas notureeties uz ideaalaas trajektorijas…
          Vislaik nesaprotami apdziishanas meegjinaajumi pa aarmalu ,labajaa ,pirms pirmaa trampliina…
          Regulaari ciininji ar pirmaa liikuma izbraukshanu neiebraucot atrabotkaa….
          Lai tiktu A finaalaa atliek tik nochunchinaat savus apljus un uzlasiit kritushos…
          Vot 2000 super – tur jau bij skataams kapliitis! Redzot – kaa Zhebim naacaas ciiniities lai tiktu finaalaa – tur visi A finaala daliibnieki bij cieniigi…. Paareejaas klasees – katraa pa paaris seenjotaajiem finaalos….
          Veel taads noveerojums no malas – sestdien panjeemu aplja laikus braaljiem Dainjiem…
          Triisreiz varat mineet – kursh kuram sekundi atveda! ;)

          • Un vēl visos pamatu pamatos, jāņem vēŗā, ka gan LČ, gan folkreiss ir hobijs, kurā ienāk vai neienāk cilvēki, kuri to grib vai negrib darīt. Ne visi gribošie ir varošie, bet tāpēc, ka kādam nav talanta, bet viņš grib atpūsties foršā kolektīvā, nevar aizliegt to darīt. Un tādi mēs tur esam gan vienā, gan otrā disciplīnā, un vienīgā atšķirība ir tāda, ka viens iegulda 1000, otrs 10 000, cits varbūt 40 000. Man ir baigā aizdoma, ka ja paņemtu un visiem uztaisītu kaut kādu salīdzināmu testu ar vienādām tehnikām, talantu-labu braucēju-hobijnieku sadalījums procentuāli būtu vienāds. Mēs visi šajā kompānijā esam vienādi – čaļi un čalenes, kuriem patīk gāzt gonkās, par to runāt, satikt cilvēkus, utt. Un katrs esam izvēlējušies to darīt pa savam – krosā, folkreisā, 2000 Supper, žiguļos, gazikos, utt.
            Šāda mērīšanās, kur ir krutāki braucēji, būtu loģiskāka situācijā, ja, kā viens, tā otrs kolektīvs attīstītu braucējus no bērnu dienām, katrs pēc savas metodes. Un tad vieni varētu teikt otriem, ka jūs nepareizu metodiku izmantojāt, jums bija nepareizie fiziskie treniņi, tāpēc jūsu audzēkņi ir lašaras. Un otri pretī. Šobrīd mums sportisti veidojas, pazvanot Intai un pasūtot licenci. Ar dažiem izņēmumiem, kuri atnāk no kartinga vai citām mazajām klasēm, un drāž visus, ko nav slinkums, atvainojos. :)

          • Misters X

            Nu folkreisa Top-6 noteikti ir labi brauceeji,bet nu paareejie tieshaam taadi nav.
            Nu iesaku pameegjinaat iekljuut top 3,piemeram 1600 klasee vai folkreisaa,domaaju,ka folkreisaa tas buus vieglaak

          • Kostiks

            laikus nebija jega nemt- trases atshkiiraas …

          • koijots (nr 71)

            Jaa… pareizi… par dazaadajaam traseem piemirsis biju….
            iisteniibaa – visa shii peershanaas ir lieka! Katrs brauc kaa maak, kur grib, un pa cik grib….
            Labaakie ir tie, kas vispaar kautkur brauc! ;)

          • +1! Tieshi taa Jurchik!

          • Žebeks

            patīkami, ka kādam patika :)

    • P.s – dazhi labi vareetu njemt no tevis piemeeru… tas par taisnoshanu un piekraasoshanu! :)

  • koijots

    eu! a kur Bauskas rezultāti? Kāds noslēpums?

    • Nu jau ir, var palūrēties.

    • koijots (nr 71)

      Hmmmm…..
      Veelviens puukainais zveers paraadijies…
      Vai arii man ir personiibas daliishanaas un neatceros, ka vakar buutu ko komenteejis…

  • Reinis#23

    Folkreisisti varētu nedaudz atslābt.Tas ir tautas sportaveids pašiem sev.Analoģiski kā kartingā openkarts.Man kā ierindas skatītājam FR toč neliekas nekas ūber skatāms.Nu normāls bariņš,kas tur cīnās.Hobijs.Bet nu piezemējaties čaļi,es uz Mūsu braucu dēļ B1600,B600,OPEN utt.Ok,bij tur arī folkreiss,ok,paskatījos.Nebūtu bijis,arī ok,paliktu laiks vēl vakarā mājās gaļu uzcept.Esat reāli un viss būs gerai :),tikai nevajag apvainoties,vienkārši apzinaties kas ir kas.Neviens tak Eklstonam nemēģinās stāstīt,ka Dzintara Volgas vajag pevienot F1 sacensībām kā ļoti līdzvērtigu un spriedzes pilnu sportaveidu :) (pārspīlēti protams,bet kaut kā tā)

  • Vairis

    Paldies Viesturam par šo lapu un visu pārējo darbu, ko viņš dara autokrosa un folkreisa labā! Ir bijuši gadījumi pat nesenā vēsturē, kad Viesturam kāds ir teicis, vai rakstijis, ka pat par folkreisu ir vairāk rakstu nekā par autokrosu, un Viestura atbilde tai gadījumā bija: bet folkreisam ir vairāk sacensību un tāpēc arī rakstu ir vairāk. Es pat zinu citu sporta veidu sportistu viedokļus par to, ka viņi saka: žēl, ka mums nav ne tādas lapas, ne tāda Viestura, kas visu cenšas atspoguļot, ziņot, bildēt, filmēt, rakstīt, sūtīt atgadinājuma vēstules un utt….
    Viestur lai veicas turpmākajā darbā!

    • Paldies! Man vienkārši jūs visus vajag, visus 137 Mūsas neprāšus un visus pārējos! :) Raujam tālāk!

  • speedy

    Kaislību lapa. :-D
    Par to vizuālo skatu, taisnība jau vien ir… Smuki nokrāsot un salīmēt uzlīmītes, tas drošvien prasa vairāk laika, nekā baigos līdzekļus… :-)) Un, ja kādā, no klasēm, man teiksim nav sava favorīta, tad es izvēlos vizuāli smukāko auto, jūtu līdzi un iespējams uztaisu bildi, jo auto taču smuks. Tas man, kā neatkarīgam vērotājam. 8-)

    • Sievišķīgs, bet arī ļoti vērā ņemams moments! :)
      Par “kaislību lapa” – šoreiz, gribētos teikt, vismaz līdz šim, sarunas ir patīkami konstruktīvas, par to prieks. Katram savs viedoklis, savi argumenti – prieks lasīt!

      • speedy

        Kā nu kurš izsakās—man,kā sievietei, ar tām kaislībām tā ar bij domāts. Lasu, interesē, ķeru un ar iekārienu izlasu katru jauno komentāru. :-)
        Gonkās visiem nervi augšā, ne ta parunāt, ne veiksmes novelēt… tad nu jāpievienojas paldies teicējiem šeit, par šo lapu, par gonkām, par organizatoriem un visiem parējiem, kas bija, ir un būs. :)
        Turam buru un gaidam Brenguļus. ;-)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Valmiera, Brenguļu autotrase, 12.05.2018.

Latvijas autokrosa čempionāta 1. posms

Nolikums

Pieteikums

Dalībnieki (63)