Autokross: Nenoskaidrotie čempioni: Open, B600, CK 125 un Buggy 1600

Viesturs Saukāns  06.09.2012 22:35 8

  Autokross, Ziņas

Nedēļas nogalē Mūsā pēdējo sezonas posmu aizvadīs Latvijas čempionāta Open un B600 klasē, Latvijas jauniešu čempionāta CK 125 klase un Baltijas kausa Buggy 1600 klase. Scenāriju aprēķiniem nav vietas – favorītu situācija punktu tabulās ir pārāk līdzīga. Tātad, labākais Bauskā, visticamāk, būs labākais arī sezonā!

B600: Baumo par nopietnu tehnisko pārbaudi

Nesaistot baumu ar čempiontitulu dalīšanu nevar nepaklačoties: runā, ka B600 bagiju klasei gaidāma īpatnēja, ar elektrosistēmu saistīta tehniskā pārbaude. Tāpat runā, ka baumas noplūdušas apzināti, ļaujot atlikušajās stundās līdz startam laboties tiem, kuriem ir (ja ir) iemesls laboties. Tiesa, baumu izplatītāji neapgalvo, ka Latvijas čempionātā šajā klasē kādam būtu problēmas ar noteikumu ievērošanu, kur nu vēl uzvārdus saukt.

Atgriežoties pie Latvijas čempiontitula sadales, jāatzīmē, ka pēc Smiltenes posma vēl vairāk pozīcijas uzlabojis pērnais čempions Jānis Baumanis. Viņš sakrājis 57 punktus, bet vienīgais, kurš vēl titulu Baumanim var atņemt, ir Kaspars Bumbiers, kura krājumā ir 44 punkti. Pat, ja Kaspars paņem visu banku (22 punktus: 2+2+2+1+15), Baumanim pietiek gūt deviņus punktus, kas ir, piemēram, trešā vieta A finālā, ja kvalifikācijā ne reizi nav būts otrajā vietā. Tātad, faktiski, Jānim jāaizvada saprātīga, kontrolēta sacīkste, lai sasniegtu uzvaru. Tieši šādā veidā tika gūts pirmais tituls gadu iepriekš, līdz ar to zināma pieredze darboties spriedzē ir.

Diemžēl pēc divdomīgā incidenta finālā starp Bumbieru un Valteru Zīvertu pēdējais palicis bez cerībām uz titulu – matemātika šo iespēju ir atņēmusi. Kas interesanti, atšķirībā no čempiontitulu kārojošā Kaspara Zīvertam ir viena posma uzvara, sasniegta Vecpilī.

Lai gan igaunis Keivo Koivs Smiltenē aizvadīja lielisku sacīksti un guva trešo vietu, viņa punktu bagāža ir par vāju, lai tiešā cīņā pieveiktu Zīvertu cīņā par bronzas medaļu. Ja Valteram nedēļas nogalē neskries pār trasi bars ar melniem kaķiem (brīžiem liekas, ka neveiksmes nes nevis viens, bet vairāki uzreiz šie lopi!), bronzai vajadzētu būt rokā.

Open: Jeršovs pret Jerānu un 4WD pret RWD

Liekas, drīz vairs nebūs svarīgi sportistu uzvārdi – cik dzirdēts, tad līdzjutēju intriga vērpjas citā griezumā – „pakaļa” vai „kvatra”? Pilnpiedziņas mašīnu pievienošana Open klasei ir vienmēr diskutējams moments (ar piebildi, ka Open diez vai būtu izdzīvojusi bez 4WD piešprices), taču trasē atkal ir nopietna dzīvība. Iedomājieties čempionātu bez Jeršova un Roberta Ansona, bet ar tām pašām Jāņa Kozlovska tehnikas problēmām. Jerāns pirmajās kvalifikācijās norautos no Jāņa pa spārniem, bet finālā brauktu viens, par apli apdzenot otro vietu, lai piedod sekotāji par pārspīlējumu. Šobrīd viss ir krietni interesantāk.

Prognozes gan liecina, ka šis varētu būt Jeršova un pilnpiedziņas čempionāts. Pirms pēdējā posma Intam ir par četriem punktiem vairāk nekā Raimondam, trase ir pilnpiedziņai atbilstoša. Šobrīd cīņa uz papīra vēl ir ļoti asa, bet, pietiek Jeršovam uzvarēt pāris kvalifikācijas un pārsvars palielinās vēl par vismaz diviem punktiem. Atgūt sešus, astoņus punktus A finālā Jerānam nebūtu viegli. Tomēr visu šo prātojumu sarežģī fakts, ka šoreiz Jeršovam un Jerānam pa ceļam būs ne tikai Kozlovskis un Ansons, bet nezināmu spēku samēru lietuvieši ar savām pilnpiedziņām. Visi skati uz Dariusa Tamašauska zaļo VW Golf II – šis auto tikai izskatās pēc veca otrā Golfa, patiesībā tas lido mežonīgā ātrumā! Pērn Mūsā viņš bija otrais aiz Alda Zēberga, tātad priekšā Jerānam, Kozlovskim un Co. Tomēr pērn nebija Jeršova… Būs interesanti!

Ļoti principiāla un intriģējoša cīņa notiks par bronzu. Šobrīd trešais ir Ansons, seko Eduards Iesalnieks un Kozlovskis. Šajā cīņā favorīti, šķiet, ir Roberts un Jānis, taču visiem trim sezona iet kā pa kalniem, tāpēc viss vēl var gadīties. Augstāk par trešo vietu gan neviens no viņiem vairs nevar tikt pat teorētiski.

Buggy 1600: Divi draiskuļi Aupe un Grencis

Būs interesanti vērot arī Buggy 1600 Baltijas kausa sadalīšanu. Šobrīd ir skaidrs, ka tituls būs latvietim – vai nu šā brīža līderim Dāvim Aupem, vai nu viņa sekotājam Ervinam Grencim. Trešajā vietā esošais Vitauts Kurs vairs nevar kļūt par čempionu.

Starp Aupi un Grenci ir desmit punktu starpība – visai daudz. Tomēr kvalifikācija rādīs, kāds būs spēku samērs. Ja Grencis jau kvalifikācijā sāks deldēt Aupes pārsvaru ar bonusa punktiem, A fināls neapšaubāmi būs atraktīvs. Skaidrs, ka abi ir braucēji, kuri nekautrēsies arī paberzēt konkurentiem sānus, ja būs tāda nepieciešamība! Liels divu labu braucēju duelis.

Tomēr viņi nebūs vienīgie uzvaras dalītāji – trasē būs Māris Līcis, kuram, ja klaņi saglabās vēsu prātu, vajadzētu būt vismaz tikpat ātram, ja ne ātrākam par abiem titula dalītājiem. Tumšie zirdziņi – Kristijans Rajamē, Jānis Boks un, kas zina, varbūt runas par spēcīgu motoru un lielu talantu sarūpēs pārsteigumus no debitanta Ronalda Baldiņa? Grencis pērn debijas sacīkstē prata uzvarēt. Žēl, pietrūkst vēl Andra Kuļikovska…

CK 125: Gandrīz kā pirmais posms

Pēdējais kroskartu posms būs gluži kā pirmā sacīkste, jo visi titula dalītāji ieradīsies uz Mūsu gandrīz vienādās pozīcijās. Viesturam Kalniņam un Emīlam Misiņam ir 42 punkti, Lienei Sproģei – 41, Ingum Beļakovam – 37. Ar piebildi, ka trasē šķietami par galveno favorītu uzskatāms Beļakovs. Pat nav, ko analizēt – kurš uzvar, tas čempions, lielā mērā. Beļakovs, ja tik tiešām viņš ir tāds favorīts, šā brīža punktu deficītu var apēst jau kvalifikācijās. Būs fantastiska cīņa. Jācer, ka šajā kautiņā nejauši nepatraucēs pieci CK 650 klases braucēji ar mūsu Dāvi Tobiasu priekšgalā!

Nedēļas nogale būs sarežģīta arī no šo notikumu atspoguļošanas viedokļa, Autocross.lv gatavojas nopietniem aprēķiniem. Tomēr darīsim visu, lai punktu situācija būtu skaidra gan Autocross.lv lasītājiem, gan Mūsas tribīnēs sēdētājiem!

Piebilde – netika apskatīta Baltijas B6000 klase, jo tai vēl priekšā viens posms Igaunijā. Diez vai pirms Mūsas ir racionāli kaut ko prognozēt!